Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hranice sil

09. 06. 2009
38
91
5228

Pokud jste poznali že je to parodie a ani jednou jste se neuchechtli, nepište mi, prosím, jakým jsem to pitomcem, ale snažte se mě něčím povzbudit. Jinak se už žádné soutěže nezúčastním!

Intriky, pomluvy, zrada a špína 

dřevěná hranice na břehu Rýna 

hoří již roucho i posměšná čepice

sedláci chystají cepy a sudlice

a hordy rebelů tak Boha chválí

kláštery drancují, boří a pálí

to vzešlo zrno, jež z posledních sil

Mistr Jan z hořící

 HRANICE SIL

 


91 názorů

Beru to jako tip k výročí této soutěže. Dík.((-:

Mě hned tak nějakej hafan nepomuchlá. Jackem Danielsem si ráno kloktám a na psy mám grif. Jsem totiž vyučený psovod.

A.H.
16. 09. 2009
Dát tip
Tip

Diana
09. 09. 2009
Dát tip
Ano, ale klidně to obstojí i jako vážná věc. Je dost říkanek s hlubokým obsahem. Forma nemůže ohrozit pravdivý obsah. Namátkou mne napadá: "Ještě se nenarodil člověk ten, co by se zalíbil lidem všem" - špatný verš i rým, ale pravda.

Pravda to asi bude, ale ve škole nás to soudruzi učili trošku jinak. Parodizující je spíš ten patos a forma dětské říkanky.

Diana
09. 09. 2009
Dát tip
Parodie? Svatá pravda to je! Anebo ničemu nerozumím...T*****

už asi ne. smazal se, srab.

Doufám že si to Jindřich H. přečte aby mohl učinit žádané :-)

jindřichu h., vyliž mi p.

Milé - Ó. Buď opatrný. Dobrá. A nezapomeň na mě. Dobrá. Vždycky pomáhej slabším. Dobrá. A starším ustupuj! Dobrá!

Ó
02. 09. 2009
Dát tip
...no dobrá...

macecha
31. 08. 2009
Dát tip
Tip pro Tebe, vždy! Ještě jsem nečetla nic, co by si ho nezasloužilo. Kdyby šlo dávat více tipů, určitě bych je dávala také Tobě. Patříš mezi ty, kteří mě umí pobavit a to je co říci!

Už je po soutěži, takže pořadí to neovlivní. A já ti to překlepnutí odpustím. Příště, bude-li se ti něco líbit, tak mi tip nedáš a bude spravedlnosti učiněno zadost.

macecha
31. 08. 2009
Dát tip
ano, po přečtení komentářů, změnila jsem názor. A dala jsem dva tipy, tak nevím, zda se to smí. To v zápalu boje ...

Tebe taky potěšila? Tak už jenom ten Jindřich.F! Fakra!

macecha
31. 08. 2009
Dát tip
jako vždy,Květoni - paráda! T***

Toscana
30. 08. 2009
Dát tip
Tak jsem zkusila vlítnout k Jindřichovi, abych si u něj odklikla "nedostávat od tohoto autora avi" - a ejhle, požadovaný záznam nebyl nalezen. Takže on si vyrobil alternick jen na to, aby tu cosi plivl a plivanec tu nechav, zmizel na smetišti dějin. Tak tomu teda říkám SKUTEČNÉ HRDINSTVÍ!!!! :o)))

Toscana
30. 08. 2009
Dát tip
Ferry - děsná škoda, že ti za ten dovětek u sil nejde sem dát tip, to bych tipovala, až bych zavařila klávesnici... :o)))))))))))))))))))))

Toscana
30. 08. 2009
Dát tip
Jindřich.F - hele, já fakt nestojím o aviza od tebe, takže mě příště laskavě vynech!!! Co chci, to si umím najít a najdu si sama.

zdar :o)

avox
29. 08. 2009
Dát tip
a proč to avi mně? Mám ti ukázar prstíčkem, že autor nestojí o hlubší kritiku? Mně se to líbí tak jak je a ty se nauč posílat avi jednotlivcům, nazdar!

Neděkuj :)

Soutěž už sice zkončila, ale i tak - dík.

Jako parodie se mi to nejeví,ale jako dobré jo.

No jo. Máš recht, člověče. To je zajímavý úhel pohledu, téměř hodný fejetonu.

guy
22. 06. 2009
Dát tip
ať sil či nesil, hlavně že je z toho státní svátek :-)

Diana
14. 06. 2009
Dát tip
Skvělý!!!****

Drahá Avox. Právě jsem se vrátil z koncertu a jsem mírně pod vlivem. Ale ty komentáře... Kvůli nim to vlastně dělám. To by nikdo nevymyslel.

avox
13. 06. 2009
Dát tip
je dobře chodit pozdě, kromě ohromujícího díla ještě úžasné komentáře :-) */

macecha
09. 06. 2009
Dát tip
šťastný Mistr Jan, že se toho všeho nedožil...T***

jejdavilda
09. 06. 2009
Dát tip
No jo, mě to ale nepřijde jako parodie, ono je to spíš ... . No asi tak, nemám rád, když se zesměšňují osoby, kterých si vážím, tohleto mi nepřipadá jako zesměšňování či parodie

Toscana
09. 06. 2009
Dát tip
Za rozhýbání Bíši ke komentu bys zasluhoval tip rovnou odlitej z bronzu na věčnou památku :o))))

Bíša
09. 06. 2009
Dát tip
Květoni, při své retardaci, mnohdy i koment napíši...

Šmankote, pohnul jsem Bíšu k psanému komentáři namísto obligátního smajlíka! To už je něco!

Bíša
09. 06. 2009
Dát tip
Boží prostoto, pravím, s retardovaným pousmáním... Skvělá parodie!

Ano. Pokud bude vyhlášen konkurz na Husa, mám velkou naději, že všichni kteří nedali hlas tomuto dílu, mi dají hlas v nominaci na tuto postavu.

Toscana
09. 06. 2009
Dát tip
áááá - šestého bude pro velký úspěch repete kostnické akce? :o)

To je nácvik na šestého července.

Toscana
09. 06. 2009
Dát tip
chvíli sem nekouknu, a tady učiněná husitská vřava - dejte mi do ruky palcát, jdu do té mlaty taky!!! :o)))

joylis
09. 06. 2009
Dát tip
*

Tohle mi nedělej. Málem mi slzy dojetí zkratovaly klávesnici. Zejména ti strakatci jsou úžasní.

Ferry
09. 06. 2009
Dát tip
No vidíš, jak krásně to umíš s češtinou. Hravé, ač za obzorem jsou už z tvého díla cítit první požáry zažehnuté hordami lapky z Trocnova... T* Do míst, kde stála hrdá sila, fermentovanou krmí známá Až tam má milá zabloudila Hranice sil - toť panoráma, jež roztesknilo dívku vílí... i zlobila se na motýly, že bílí nejsou i ti v býlí Ti křiklavě jsou strakatí geny jim dala pramáti, čímž i poslední vidět byl, když klesl na hranici sil Hned všichni zachránit ho běží, až vdechli výdech sil těch věží Strakatci, lidé, motýl bílý svorně pak poblili se v býlí To ti, nadaný Květo, přeje tvoje teta F.

jejdavilda
09. 06. 2009
Dát tip
Co by nepsal, je skvělý, ne všechno se vždy povede

stydím se... nelo, ANALytik...pro příště... a Nohavica skutečně píše na objednávku, zjisti si to :o) proč by se to jinak jmenovalo virtuálky?

jejdavilda
09. 06. 2009
Dát tip
Aleš + Květoň? No toto, chlapci, styďte se

Nepřezdívá se mu, za ty jeho popěvky, "Jarmarek" Nohavica?

jo, jsou to jen takové aktuální popěvky na objednávku...nic moc.

jejdavilda
09. 06. 2009
Dát tip
Tak jsem si to poslech a teda, nic moc, Jarek je výjimečně slabý

To se mi děje pořád. Kolikrát něco pracně vymyslím abych vzápětí zjistil, že mi zmíněný bonmot někdo ukradl už před padesáti lety!

jejdavilda
09. 06. 2009
Dát tip
Možná ti pošle honorář

Malý Dobeš? kde jsem to jen...aha nějaká Pleva ale beze srandy: před týdnem jsem vymyslel slogan pro Paroubka MÍTINK BYL BEZVA (jec), a včera jsem to slyšel zpívat Nohavicu...

jejdavilda
09. 06. 2009
Dát tip
Pánové, já jdu dneska na Dobeše, nasaji atmosféru a zítra vás smetu

už se dává Jack Daniels? :o)

Ale to já jenom ze samej radosti, že ťa mám!

jejdavilda
09. 06. 2009
Dát tip
Předsedo, přitáhni mě, já si dám s tebú*

"Hrdliččin zval ku lásce hlas kde zablitý zaváněl háj " bylo v původní verzi? To se nedivím, že mu to kritici tenkrát ztrhali!

Páč v háji bylo nablito, což klasik cudně zamlčel.

Nepáchnou. Jenom zavánějí. Přece jak praví klasik: "...kde borový zaváněl háj..."!

Autorů pokleslostí je tu spousta. Ale kdo z nich dodržel předepsané téma doslova podle zadání! He? Včetně toho, že všechna písmenka jsou velká?

Sarkasmus a ironie páchnou?

Vaud
09. 06. 2009
Dát tip
takhle si ten humor zrnem vazna zaplevelit cekal jsem neco jako kde bych jen byl kdybych vic pil - u konce sil a porad bych zil nebo neco pokleslejsiho

mě se to recituje rytmicky dost dobře. Asi se to naučím, abych měl něco k táboráku...:o) napadla mě velmi kacířská myšlenka: Když Jan Hus odjížděl do Kostnice, věděl,že se asi nevrátí. V rámci své řeči vybral svého nástupce a pravil "moje dílo je, zdá se, u konce...tak teď proti církvi BUŘ TY." Od té doby Češi na památku Mistrovu opékají...

S jakou vážnou básní? Nepostřehl jsi lehký závan sarkasmu a ironie? Ignorante!

Jak říkám: "Ještěže jsem nestál o hlubší kritiku". IQ 78... nepřízvučný Tušil jsem to.

Vaud
09. 06. 2009
Dát tip
Kam se to ten svet jenom riti? humorista s vaznou basni to jsme potom v ...

rytmus není tvůj bližní! slovní přízvuk: W - přízvučná slabika QQ78... nepřízvučná metrický přízvuk (iktus): Gz - předrážka 322 - trochej, Ptrdktl - pterodaktyl Intriky, pomluvy, zrada a špína W ZZtop QQm Xxx x WW dřevěná hranice na břehu Rýna W QQ78 B-16 David Laskafeld W W W hoří již roucho i posměšná čepice QQ78 W W SS-angehöriger W W 4 sedláci chystají cepy a sudlice W W QQ78 me-e-e-e-e W W 1. a 3. verš lze interpretovat ptrdktl 322 322 322 322 322 nebo ptrdktl 322 322 gz gz ptrdktl Twe k čemuž bych se nepřikláněl, ale budiž 322 322 322 322 322 (s lehkou transakcentací "sudlice")

Ještěže jsem nestál o hlubší kritiku. Ta by patrně zněla: Hnus-tý!

Prosecký
09. 06. 2009
Dát tip
Prosím Norsko o bližší vysvětlení. Proč by téma nemělo být vhodné?

Hus-tý!

Že jo? To napadne každého, ale málokdo má tu odvahu. Já mám ale tu výhodu, že mně tady už nikdo nevěří. Snad ani ten alibizmus.

vážnou literaturou se zabýval jistý Hanťa, ve Sběrných surovinách vážil literaturu po tunách...

Pravda. O tom bych ale nežertoval. Toto téma ještě není zdaleka promlčené. A zde je právě prostor pro autory, zabývající se vážnou literaturou.

Norsko
09. 06. 2009
Dát tip
hranice, není přece jenom hus. Co třeba takoví emigranti, jejichž život skončil u elektrických drátů

Jakápak polemika! Téma bylo dodrženo přesně dle zadání! Cituji: Zadání nového tématu soutěže klubu ROMANTIK. Zadání nového tématu soutěže (9) Hranice sil téma zní: >>>>>>>> HRANICE SIL <<<<<<<< forma: libovolná upřesnění kategorie: ROMANTIK

Norsko
09. 06. 2009
Dát tip
polemizuji nad vhodností tématu

Bylo mi doporučeno, abych byl poněkud šetrnější, co se šprýmů týče. Doslova - "Nelíbí se to tlačení na pilu - narvat co možná nejvíc vtipů do povídky o tom, jak hlavní postava cosi neumí". Trošku jsem se obával. že humor takto jemný málokdo postřehne, proto jsem umístil do prologu to upozornění. A ještě jsem tam zapomněl dodat, že pokud se vám dílo opravdu líbilo a nevíte jak mi to dát najevo, tak moje oblíbená značka je Jack Daniels.

Toscana
09. 06. 2009
Dát tip
Vyčnívá nejen o čepici, ale i o kupu polen pod nohama Mistra!!! :o))) *t

jestli to je parodie, pak výborná. Vyčnívá nad ostatními o dvě hlavy...a čepici :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru