Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Navíc bude němá...

04. 01. 2018
15
26
964
Autor
Muamarek

 

 

 

Když bláto lepí oblaka

a všechna moře planou

když tma knot svíčky odláká

na stopu pošlapanou

Když střechy tvoří podlahy

pod nimiž rostou krovy

pak svět je nějak neblahý

už tím, co takto poví

 

Když slunce všechno zamrazí

a do ledu to shrne

Když místo květů do vázy

jdou saze nepatrné

když blesky pouze zaduní

a hrom se divně blýská

pak drak spočine na tůni

jak velká odaliska

 

Když zrak vidí jen mámení

a uši slyší klamně

Když ze vzduchu je kamení

když lidem chybí rámě

Když ze srdcí jsou mohyly

jež pouze popel střeží

Pak věty význam pozbyly

už na nich nezáleží

 

 Když jitra zrodí večery

když prázdno všechno řídí

když všichni – a ne některý

z miliard nás tu, lidí

jen kamsi jdeme, pro chůzi

však smysl náš krok nemá

Pak vše je vlastně iluzí

jež navíc bude němá

 

 


26 názorů

Muamarek
12. 01. 2018
Dát tip

Díky a hezký víkend :-)))


Yan73
11. 01. 2018
Dát tip

Občas mám taky pocit, že jsem veverka v kole. Tip Ti dám. Ahoj Y.


Muamarek
09. 01. 2018
Dát tip

Díky za Tvá slova, Pachateli a pěkný den :-)))


PACHATEL
09. 01. 2018
Dát tip

Mám rád vázané verše a jen tak je napsat, kdekdo neumí. Ty ano. I obrazy jsou celkem podařené. Škoda jen, že obsahově je to taková ta litanie nad "špatným směřováním světa", která tu už byla mnohokrát... přesto si dovolím otipovat!


Muamarek
08. 01. 2018
Dát tip

Šetřit možná, ale ať ji dál používáš, je zapotřebí jako koření :-)))


Umbratica
08. 01. 2018
Dát tip

Musím uznat,že když je někdo věčně ironický,tak lidi už přestanou věřit,že taky někdy něco myslí vážně. Poslední dobou se mi to stalo několikrát,takže asi budu muset s tou ironií začít šetřit.


Muamarek
08. 01. 2018
Dát tip

Koloušek - díky moc :-)))) To mě těší :-)))


koloušek
05. 01. 2018
Dát tip

Ty jsi zkrátka jenom jeden a vázaný, což mám ráda,  a s pocity se ztotožňuji.T*


Muamarek
05. 01. 2018
Dát tip

Diano, Korloide, Kočkodane - díky za Vaše poetická zastavení a pěkný víkend :-)))


Kočkodan
05. 01. 2018
Dát tip
Diane: Napráh jsem horní koncetiny, z matrose neha, laskavost pres reku chtel stavet lávku. Prekvapily tvoje ciny, zarvala jsi „a uz dost!” vysekla mi facek dávku. ;-)

Muamarek
05. 01. 2018
Dát tip

Atkij, Čudlo, Fialko, Lerak, Štírko - díky moc Vám všem a mějte se krásně :-)))


Muamarek
05. 01. 2018
Dát tip

Alice, já myslím, že v tom není rozpor - můžeš mít ráda lidi, ale můžeš chtít bojovat proti tomu, co se Ti nelíbí.

Legraci si také občas dělám, bez humoru to nejde... Ale je i čas na vážnou notu...

 

 Hezký den :-)))


Lerak12
04. 01. 2018
Dát tip

Oseváš pěkně  vrásky. Někdo tíži, někdo lásky... 


atkij
04. 01. 2018
Dát tip
Krasa, sice bolava, ale tak, ze cloveka zevre ... bez patosu a podobnych nehezkosti. Bravurne zvladnuta forma, dle meho oka, precizne vyuzita anafora. Neni zde jen na efekt, ale podtrhuje a zesiluje sdelnost.

Čudla
04. 01. 2018
Dát tip

/*


fialka...
04. 01. 2018
Dát tip

Štírka napsala komentář přesně vystihující i mé pocity po přečtení básně. Jen bych to neuměla tak hezky napsat.


Štírka
04. 01. 2018
Dát tip

Krasne ... ja Ti nevyctu tihu ve versich obsaženou, mas pravo na sve pocity a az se budes vznaset, budes o tom psat... dusevni rozpolozeni  je tva osobni vec...  Navic je to pohled na  zivot... a dle meho pocitu jsi do nej dal hloubku...


Štírka
04. 01. 2018
Dát tip

Krasne ... ja Ti nevyctu tihu ve versich obsaženou, mas pravo na sve pocity a az se budes vznaset, budes o tom psat... dusevni rozpolozeni  je tva osobni vec...  Navic je to pohled na  zivot... a dle meho pocitu jsi do nej dal hloubku...


Umbratica
04. 01. 2018
Dát tip

Marku,

u tebe je zvláštní to,že v komunikaci s lidmi jsi velmi mírný a laskavý,ale ve svých básních pořád na něco útočíš. Nebylo by lepší dělat si z toho,co se ti nelíbí,spíš legraci ?


Muamarek
04. 01. 2018
Dát tip

Goro, Kočkodane, Alice, Diano - díky Vám všem moc :-)))

 

 Alice, při pohledu na svět, na dění kolem - ale přesto věřím v to dobré, jen upozorňuji na to, co dobré není, nebo co za dobré nepokládám...

 

 Hezký den Vám všem :-)))


Gora
04. 01. 2018
Dát tip

Krásná  - i veršovaná diskuse:-)


Diana
04. 01. 2018
Dát tip
Na každém z lidí záleží kam srdce nachýlí zda zavřeme se do věží - budou z nás mohyly, či napřáhneme obě paže s gestem přátelství a něhy které nás k sobě sváže jak most svazuje břehy Jen na tobě to je a na mně - každý to ví a dosvědčí, že s laskavostí hlavně přichází změna nejlepší...

Umbratica
04. 01. 2018
Dát tip

Marku,

dávám ti tip za to,že jako jeden z mála tady opravdu umíš psát vázaným veršem. Ale kde se v tobě pořád bere ta těžkomyslnost a ty negativní myšlenky ?


Kočkodan
04. 01. 2018
Dát tip
Já úplne nemý nebudu - vydám zvuk, který je pochvalným mrukem, rozhodne ne zoufalým zavytím nad kvalitou tvých svázaných versu.

Gora
04. 01. 2018
Dát tip

Marku, vydal ses nelehkou vázanou cestou, a dokážeš svým veršům vdechnout duši, a to je fakt dost těžké, takže poklona:-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru