Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Děsnej mejdan

29. 11. 2003
11
0
8216

Seděla jsem v kavárně a čekala na kamarádku, měla tradiční zpoždění a tak jsem poklepávala lžičkou o podšálek a koukala na hodinky co dvě vteřiny. Včera mi volala, vlastně dneska ráno v půl čtvrtý a vlastně mi nic neřekla, jen byla šíleně vyděšená. Ani vhodně volenými otázkami jsem z ní nic nedostala, jen pořád opakovala, že to je hrozný a že se zabije a pak že zabije jeho a nakonec, že zabije sebe i jeho, čekala jsem na poslední verzi, že zabije sebe, jeho i děti, ale na tu nedošlo, rozvzlykala se a položila sluchátko. Tak jsem jí brnkla před hodinou, jestli se nechce sejít v kavárně. Byla jsem zvědavá, to dá rozum. Něco se stalo a já chtěla vědět, co. Viděla jsem ji, jak letí kolem oken ke vchodu, vždycky takhle utíkala, bodeť ne, když vždycky chodila pozdě. Kdyby chodila pozdě a ještě se courala, naštvala by o hodně lidí víc. Zhroutila se do křesílka, jen tak plápolala přes opěradla, vypadala fakt děsně. Servírce jsem ukázala, že prosím ještě jednu kávu a zapálila jsem si cigaretu.

      „Tak co se stalo? Vypadáš příšerně.“

      „Byli jsme včera na tom mejdanu u Dany a Vlastíka, víš, jak jsi tam nechtěla jít.“

      „Vim, Danu nesnášim a její kamarády ještě víc. Jedinej Vlastík mi nevadí, ale on je do tý svojí Danušky tak zahleděnej, že se mi z toho chce zvracet“ zasmála jsem se a vyfoukla jsem kroužek. Jak to, že se mi to nikdy nepovede, když chci?

      „Nebo po tobě vyjel? No to by byl fór! Já se snažila tak dlouho a nic!“ zasmála jsem se.

      „Bylo to tam děsný, všichni strašně pili, Láďa asi nejvíc.“

      „No a co? Jednou se napil, no. Stejně leze každýmu na nervy, jak si hraje na abstinenta.“ Láďa je její manžel, je to blb a nikdy nepije. Je to pan ředitel a mohl by se zkompromitovat. Je děsnej, ale Lenka ho miluje. Je do něj stejně zahleděná, jako Vlastík do Danušky a chová se stejně hloupě. Copak jí asi proved. Řekla bych, že pokukoval po nějaký ženský, to Lenka blbě snáší, ale Láďa to dělá poměrně často. No a možná si střihnul nějakej kompliment, to bych se pak nedivila, že je Lenka na špagát.

      „No právě. Není zvyklej pít a pil hodně. Byli tam takový dva mladý lidi, ani je neznám. Ona dělá s Lenkou v práci. Taková ta krásná dvacítka, černý vlasy, černý oči, bílá pleť a čtyřicet kilo. Byla tam s klukem, nějakejch pětadvacet, blond, takovej ten plejboj.“ Jo aha, tak to je vono. Lenka nesnáší mladý hubený holky, protože si připadá stará a tlustá. Má mindráky ze dvou dětí a z čokolád na nervy. A Láďa jí pokukuje po ještě starších a ještě tlustších.

      „Zlatíčko, ty přece strčíš každou blbou dvacítku do kapsy, vůbec nemusíš mít strach, fakt.“ Řekla jsem úplně upřimně. Lenka je fakt krásná ženská, jen škoda, že si to neuvědomuje, byla by ještě mnohem krásnější.

      „Hele, vykašli se na mejdan, už skončil, hoď to za hlavu a dáme si panáčka!“ otočila jsem se na servírku a objednala dva citrusy a minerálky.

      „Jak jsi mi v noci volala, beruško, tak jsem myslela, že zvoní budík a zaklapla jsem ho a zaspala jsem do práce. Byla jsem na koberci, takže toho panáka platíš ty.“ Usmála jsem se na ní. Nebavilo mě už z ní něco tahat.

      „Načapala jsem ho.“

      „Koho?“

      „Láďu“

      „Při čem?“

      „Při tom…“ No páni! Tak tohle byla bomba! Ctnostnej Ládínek a ohne dvacítku na mejdanu, kde je se svou ženou. Vážně by neměl pít, debil.

      „Jako úplně při tom?“

      „No to ne…úplně ne…“

      „Tak vidíš. Třeba ses špatně koukala. Třeba si jenom povídali a ty si hned myslíš bůhvíco.“

      „Koukala jsem se dobře. Bylo to hnusný. Bylo to strašný.“ Rozbrečela se. No jo, ona je citlivka a ještě nepochopila o čem je manželství.

      „Leni, no tak, to bude dobrý, hele, dvacítka je jenom na chvilku, Láďa miluje tebe, byl to úlet, opil se, není na to zvyklej, nedělej z toho tragédii. Určitě ho to teď mrzí víc, než tebe.“ Zapálila jsem dvě cigarety a jednu dala Lence. Přestala kouřit přede dvěma lety a teď cigaretu vyloženě potřebovala, celá se klepala.

      „Viděla jsem je“  Lenka típla cigaretu v půlce, jak já nesnášim tohle plejtvání!

      „Díval se tak…tak vzrušeně! Na mě se takhle nikdy nedíval. A pak mu zasunul ruku do slipů…“ Rozkašlala jsem se: „Cože? Jak MU? Jak do slipů?“

      „No do slipů. Tomu klukovi. A vypadal tak nadrženě. Však víš, jak je to u nás se sexem.“ Jo, to jsem věděla, dvakrát do roka a ještě nic moc. Kolikrát Lenka kvůli tomu brečela, bylo mi jí líto, ale v tomhle nejde poradit, když na to někdo není, tak na to prostě není, Láďa vypadal chladně, prostě studenej chlap.

      „A já byla taky dost opilá, tak jak jsem tam stála, nic lepšího mě nenapadlo, než se zeptat, jestli nechtěj pomoct. Jak jsem promluvila, tak si mě teprve všimli, Láďa se zarazil, ale jen na chvilku a pak se otočil na toho chlapečka a zeptal se ho, jestli ano. Chápeš to?“ Zase se rozklepala a slzy jak hrachy kapaly na stolek a slívaly se to loužiček. Utřela jsem je a pořád jsem nevěděla, co na to říct. A to bych ukecala i tiskovýho mluvčího prezidenta republiky. Tak jsem jí jen trapně hladila ruku.

      „Leni, tohle je fakt asi strašný. Co budeš dělat?“ Podívala se na mě, asi poprve za tu dobu, co tu sedí. Možná až teď zaregistrovala, že tu jsem. Nepoznala jsem její oči a její pohled byl tak prázdnej.

     „Nevim…..“


čoveče, já už zapomněla, že jsem tohle napsala :-))))) díky :-)

no já to poznal taky už na začátku, jen jsem myslel, že to bude Vlastík. Skvělá práce. Citil jsem to přesně jako FRYDA.

no já to poznal taky už na začátku, jen jsem myslel, že to bude Vlastík. Skvělá práce. Citil jsem to přesně jako FRYDA.

Taky těší, dík :-)

STVN: přiznám, že mě to těší :-)))

StvN
03. 12. 2003
Dát tip
Přiznám, že mě konec překvapil.

No, ono mi to taky blbne už několik dní ten Písmák :-) A tohle by mohlo chodit i víckrát, než dvakrát...tak nějak to mělo bejt pochopený, taknějak jsem to myslela, prej, že o tom neumíš psát, já nevim, ale ty pocity ze čtení jsi popsala perfektně

guy
01. 12. 2003
Dát tip
debilní to není v žádným případě ... naopak ... líbí se mi to ... včetně těch parádních detailů - kroužky, co se nepovedou když chceš, cigareta v půlce típlá ... bezva!!! ***

Evička
01. 12. 2003
Dát tip
Jojo, drsný je někdy život milostný! Nejvíc se mi líbil obrat "jen tak plápolala přes opěradlo!" - to je skvělý, jen víc takových! Vyhraj si!*

Děkuju vám, trošku jstze mi vylepšili náladu :-)

Děkuju vám, trošku jstze mi vylepšili náladu :-)

Děkuju vám, trošku jstze mi vylepšili náladu :-)

FRYDA
01. 12. 2003
Dát tip
Četla jsem to jednim dechem ještě jako anonym, teď jsem to četla podruhý a pořád mě to překvapuje, ne závěr, ne kamárádčin blbej zážitek, jsem sběratelka úplně blbejch zážitků jen je neumím vyprávět, ale ta realitu co na mě padá z týhle povídky, úplně cejtim jak tam sedí - "ježiš proč mi to povidá...co jako čeká....co chce.......to teda musel bejt nařez....co mam dělat....to jsem se sakra někam připletla...dr ndr n dr n r n r n r n r n r......teda to snad ani nebudu posilat dal ..............nebo.......jo?........" mívám pocit, že tyhle věty vidím lidem napsaný na čele, teda ne že bych takovejhle zážitek, stát se to mě, někomu vykládala, tak možná po čase jako blbou srandu Abych nezapoměla výborná je hra s manipulací s cigaretama .zapálila jsem dvě cigarety........................... típla cigaretu v půlce, jak já nesnášim tohle plejtvání!...........................Rozkašlala jsem se: Prostě realita, realita jak vyšitá..........hezký, už teď se těším na další syrovou drsňárnu

FRYDA
01. 12. 2003
Dát tip
Četla jsem to jednim dechem ještě jako anonym, teď jsem to četla podruhý a pořád mě to překvapuje, ne závěr, ne kamárádčin blbej zážitek, jsem sběratelka úplně blbejch zážitků jen je neumím vyprávět, ale ta realitu co na mě padá z týhle povídky, úplně cejtim jak tam sedí - "ježiš proč mi to povidá...co jako čeká....co chce.......to teda musel bejt nařez....co mam dělat....to jsem se sakra někam připletla...dr ndr n dr n r n r n r n r n r......teda to snad ani nebudu posilat dal ..............nebo.......jo?........" mívám pocit, že tyhle věty vidím lidem napsaný na čele, teda ne že bych takovejhle zážitek, stát se to mě, někomu vykládala, tak možná po čase jako blbou srandu Abych nezapoměla výborná je hra s manipulací s cigaretama .zapálila jsem dvě cigarety........................... típla cigaretu v půlce, jak já nesnášim tohle plejtvání!...........................Rozkašlala jsem se: Prostě realita, realita jak vyšitá..........hezký, už teď se těším na další syrovou drsňárnu

FRYDA
01. 12. 2003
Dát tip
tak to je úlet, taková vykecávačka a ještě dvakrát,příště dám víc bacha ..............................................nebo mozarta

j_i_r_i_k
30. 11. 2003
Dát tip
Hmmm... Proč mě hned napadlo, že to nebude ta dvacítka, ale ten plejboj? Radši o tom nebudu přemýšlet :)))...

Já věděla, že se to tobě bude líbit :-)))))

Hele, ale zase je to celý vymyšlený!!!!! :-)

gASK
30. 11. 2003
Dát tip
:))) Mě to taky napadlo, jen jsem přemejšlel, jestli sis to vymyslela anebo prožila...to pořád nedokážu poznat:/..jinak je to rozhodně zajímavý a i dobře napsaný, strhlo mne to s sebou v tom proudu slov:))) *

napadlo tě to, že to je chlap? Kdy? Ne, tohle jsem fakt neprožila :-)))))

gASK
30. 11. 2003
Dát tip
Ve chvíli kdy se tam objevil....:))) Nějaký vnuknutí či co....

No teda!

gASK
30. 11. 2003
Dát tip
Jo jo...

rainman
30. 11. 2003
Dát tip
dobře zpracovaný, tip

No, neni to...sprostý?

katugiro
30. 11. 2003
Dát tip
nebudu zbytečně kecat už je tu toho dost je to ptákovina

Já vim :-)

fungus2
30. 11. 2003
Dát tip
Ptákovina na TIP o)))

j_i_r_i_k
30. 11. 2003
Dát tip
cek: :))) pňu

Kytiii
30. 11. 2003
Dát tip
skvělý, živý... nechtěla bych to prožít... tip

Tak já nevim, nejdřív mi to připadalo, jako taková dobrá ptákovina a přes noc se mi to rozleželo a řikám si, jestli to neni fakt debilní, ale vymazat mi to přijde líto.....já bych to taky nechtěla prožít, zdálo se mi to a i tak jsem měla celej den pěkně hnusnej pocit :-)))

Ĺemuell
30. 11. 2003
Dát tip
No nejen že docela ptákovina, ale ty dialogy v tom mi celkem rvali vlasy...

Proč? Víš, to mělo bejt takový jednostranný slepičí kdákání o zbytečnostech, jak to my holky máme. Jakože moje kamarádka má problém, ale já si s tim zas tak moc hlavu nedělám, já mám svoje starosti a zejtra si jdu nechat udělat nehty.

Ĺemuell
30. 11. 2003
Dát tip
No....co říct, snad ti jen popřát ať ti ty nehty udělaj hezky...:)

nemluvila jsem o sobě, ale o tý nahoře, jak sedí v tý kavárně ne proto, že kamarádka je ve stačkách, ale proto, že je zvědavá, co se stalo a myslí na svoje nehty, kristepane

Ĺemuell
30. 11. 2003
Dát tip
uz mlcim...

pozorovatel
30. 11. 2003
Dát tip
Mně se to nelíbí, ať je to ptákovina nebo debilní:( Taky nerad mažu i sebevíc blbý díla. Mám k nim všem totiž velmi vřelý osobní vztah.

Lemuell: Mlčet nemusíš, já jen myslela, že to je jasný pozorovatel: No a proč se ti to nelíbí?

pozorovatel
30. 11. 2003
Dát tip
Proč se mi to nelíbí? Možná mám já jen špatnej vkus a nebo ta povídka je špatná. Tohle je hrozně těžká otázka. Já myslel, že se spíš zeptáš, co se mi nelíbilo.

Pivicko
30. 11. 2003
Dát tip
No to jsem rád, že to neni pravda :-)) Kvalita jako vždy (kam na to chodíš?)

pozorovatel: To je totéž :-) A kdyý se zeptám, co se ti nelíbilo, tak budeš vědět? Pivíčko: No, popravdě se mi to zdálo, trošku víc do podrobností. A bylo mi z toho celej den blbě a tak jsem to zase musela hodit na vás :-))))) ale sama nevim, jestli to nepatří spíš do koše :-)

pozorovatel
30. 11. 2003
Dát tip
A nechceš se spíš zeptat, co se mi líbilo?:) Já vim, já vim, tak já teda už píšu. Podobný příběh jsem už jednou četl a ani tvůj se mi moc nelíbí. Přijde mi to opravdu jako ptákovina. Ničím mě to nechytlo ani nevtáhlo. Podobných povídek se dá napsat hodně. Není v tom mnoho, co by zaujalo. Snad jen zajímavost pointy, která stejně byla chabá. Co mě ale zaujalo je, že se Ti to zdálo. Máš hodně často podobné sny?:) Pak chápu, proč jsi to napsala. Je to jedno z nejlepších řešeních, jak se toho zbavit.

Jasně, tim, že se mi to zdálo, když to čtu, tak mám v sobě pořád emoce z toho snu, takže mně to nepřijde nezajímavý a nudný. No, uvidímě, ještě to tu nechám a třeba to smáznu :-) nebude to poprve :-))) Jo, hodně často se mi zdaj podobný příšernosti

pozorovatel
30. 11. 2003
Dát tip
Určitě se to někomu bude líbit, vždyť už teď máš šest tipů(závist). Tvý sny bych nechtěl mít, ale víš, co se o snech říká? Třeba to o Tobě něco vypovídá... I když teda nevim co. Divnej sen.

něco to vypovídá zcela jistě, ale tenhle sen se mi taky ještě nepodařilo uspokojivě vyložit :-)

Andulka
30. 11. 2003
Dát tip
ve ctyri rano jsi schopna na vhodne volene otazky...:-))) Rozhodne to sem patri, povidka je to zdarila. Ja jsem se na zacatku trosku nudila, myslela jsem si, ze mi je vsechno od telefonatu jasne....a nebylo:-)...trosku se mi nelibilo, ze jako autor "schazujes", ze se maji radi, a manzela za to, ze na mejdanech nepije"...ale povidka se mi libila, svizne a ctive napsana, prekvapiva(alespon pro me) pointa...:-)*

Já neschazuju to, že nepije a že se maj rádi, já schazuju tu, co to jakože vypráví, protože to jsou její postřehy :-) A jsem ráda, že se to aspoň někomu líbí :-)))))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru