Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O Janečku

11. 12. 2003
3
0
4252
Autor
Fairiella

POHÁDKA DVANÁCTÁ

Janeček je velmi zvláštní osoba. Každý den si jako malý hrával se svým vozíkovým padostrojem, a když se mu povedlo vozík rychle rozpohybovat, radostně se smál a tleskal. Dokud...

  Jednou zrovna Janeček, cucaje si palec, sledoval, jak si to vozík rovnoměrně zrychleným přímočarým pohybem uhání přes dva metry dlouhou dráhu a na konci udělá jemné BUM, když zpoza padostroje pozvolným krokem vykročil pan Breber. A začal:

  „Hele, Jáňo, já ti tady promažu ložiska, na tom tvojem... hračičce, oukej, a ty si za to přestaneš na chvíli hrát. Hlavně to teď, sakra, nespouštěj.“

  „Ano, pane,“ pípl nepříliš přesvědčivě Janeček.

  No ovšem. Jakmile pan Breber zmizel pod padostrojem, připlížil se Jáňa, ten filuta, k vozíčku, čehož si pan Breber nevšiml – byl příliš zaměstnaný!

  A šlo do tuhého. Janečku, Janečku, co jsi to jen provedl?!

  A vozík jede, jede se zrychlením 0,1m/s, JEDE A BUMMM! Odrazil se od Breberovy hlavy (protože pan B. odstranil od vozíčku zábranu, vyletěl vozíček z dráhy) !!!

  „Do***ele! Já toho zas**nýho Janečka zabiju, fakt že jo, SAKRA!!!“

  Janeček si zděšeně přikryl ústa rukou. Pan Breber rudne, fialoví... no, v konečné fázi to vypadá tak, že páně Breberova modře žíhaná tvář se nakloní na dva centimetry od Janečkova obličejíku,který se třese od hlavy k patě.

  „Tohle – už – nikdy – nedělej,“ usekává Breber. Protože... víš co se stane, když to ještě jednou uděláš?“

  „Ne...?“ Janeček si zděšeně přikryl ústa rukou. Dělal to opravdu často.

  „Tak to nechtěj vědět, sakra.“ 

  Nikdy se už nedozvíme, co by se mohlo stát, ani Janeček to nezjistí. Ale od té doby, co viděl pana Brebera takhle zblízka, už má panickou hrůzu z použití padostroje.

  Pan Breber  byl po té ráně trochu malátný,  ale ustál to a šel dělat DJ na diskotéce na své zahrádce. Kedlubny, jak už to mají ve zvyku, radostně poskočily,  až se zatřáslo obydlí Žížalích Monarchů...

 


Proč ještě neexistuje fan club pana Brebera? :( :) *

Fairiella
15. 02. 2005
Dát tip
Protože pan Breber je pan Breber :-) On by musel být jeho redaktorem :-) Takže určitě exiatuje nějakej imaginární :-D

yoyo
04. 02. 2004
Dát tip
Drrrsně do něj! Henryův zákon. Množství plynu rozpuštěného v kapalině je přímo úměrné tlaku plynu nad tímto rozokem a jeho parciálnímu tlaku.... teda aspoň myslim, že to tak ye....

No, pan J. by radost neměl, kdyby mě zaslechl, ale nezbývá mi než to pochválit. Fajn příběh :-))) Opravdu bacha na jednotky, ty mě velice často zničily známku, přestože sem Jankoj napsal vše ostatní :-((

ehm...t=i.p

ehm...t=i.p

Fairiella
14. 01. 2004
Dát tip
Díky, ctěný Lorde Ivanhoe!!! :-)

Dero
11. 12. 2003
Dát tip
Jo - nesnáším fyziku (sorry, clovrdi, jestli tohle cteš :o)). Ale pohádka je to prostě geniální ... *** :o)) Snad jen poznámečka ... zrychlení 0,1m/s ... to prostě nejde ... zrychlení se vyjadřuje jako ms-2 [metr za sekundu na mínus druhou] nebo, popřípadě, samozřejmě, m/s2 [metr lomeno sekunda na druhou] ... ;o)) Pokud jsem se teď spletl, tak se neskonale stydím a odkazuji na úplně první větu mé kritiky ... ;o)

Andulka
11. 12. 2003
Dát tip
pohadka pro koho? detem to cist nemuzu...a sama bych u toho usnula..:-)

Fairiella
11. 12. 2003
Dát tip
Dero: no já nevěděla jak tam napsat ten index. Omlouvám se. ale dík za tip. :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru