Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Chladnou hlavu #16: Hergot

Výběr: Dero
15. 12. 2003
37
4
10247
Autor
Rimmer

„Už mi došlo, jak jsou marné všechny změny. Nedá se nic dělat. I tragické role musí být obsazeny.“

Mňága a Žďorp. Vlak družby

 
    Vhodil jsem do zdířky desetikorunu a přistoupil k ošoupaným tlačítkům.
 
    CUKR NAVÍC.
 
    Dneska to roztočím.
 
    MLÉKO NAVÍC.
 
    Ty divochu!
 
    HORKÁ ČOKOLÁDA.
 
    Páni, já jsem epikurejec.
 
    V přístroji zaškruňkalo a do rozkroku mi energicky vytryskl pramen hnědé vařící tekutiny. Škubl jsem sebou a tlumeně hlesl. Proud zvolna ustal, na displeji se objevilo přání hezkého dne a automat mi vrátil dvě koruny.
 
    Chvíli jsem zíral na čokoládový poklopec. Pak na displej. Vyňal jsem vrácené mince a odkulhal na druhé nástupiště.
 
    „Co se ti stalo?“ vyprskla Vlasta a rozesmála se, až se málem skutálela na trať.
 
    „Nech toho,“ zavrtěl jsem hlavou a nasadil výraz, který jí měl jasně naznačit její infantilitu, „opařený genitálie nejsou zas tak legrační. Jestli chceš taky, stojí to osm korun,“ opatrně jsem se posadil vedle ní na studenou lavičku. „Nemáš papírovej kapesník, prosím tě?“
 
    Vyndala ho z kabelky. Rezignovaně jsem si otřel rifle, zmačkal kapesník do neúhledné kuličky, odcvrnknul ho do kolejiště a smutně se za ním díval.
 
    „Je ti něco?“ naklonila se ke mně starostlivě.
 
    „Ne. Je mi...“ zamyslel jsem se, „...normálně,“ podepřel jsem si neoholenou bradu.
 
    Nějak se mi to sesypalo. Pologramotný bubeník na podpoře mi přebral holku, kterou jsem měl rád. Každé dva týdny jezdím z místa, kde je mi smutno, pět a půl hodiny vlakem na místo, kde je mi ještě smutnějc. Vůbec nerozumím tomu zrzavýmu magistrovi, co přednáší Úvod do sociologie. Reciprocita perspektiv? Co to sakra je? Lednička na koleji přestala mrazit a už jenom svítí na jídlo, takže hamburgery za čtrnáct dní úplně zmutovaly a zasmradily pokoj. Někdo na záchodě ulomil splachovací páčku. A automaty v nádražních halách po mně čůraj. Bože, co jsem ti udělal? Vzhlédl jsem tázavě k zastřešení perónu. Co jsem ti udělal? Co po mně teď jako chceš?
 
    „Už jsem ti vyprávěla o své spolubydlící?“ vytrhla mě Vlasta z rouhání.
 
    „Cože? Ne, nevyprávěla.“
 
    „Na příštím přestupu se k nám připojí. Je z Bernu. Je tu na půl roku. Dostala stipendium. Dorozumí se švýcarsky, anglicky, německy, rusky, italsky, španělsky a už rok se učí česky,“ chlubila se Vlasta multilingualitou své nové kamarádky.
 
    Nadzdvihl jsem pravé obočí: „Vážně?“ Páni! Já se domluvím jen česky, a ještě mám problémy se sykavkama.
 
 
 
***
 
 
 
    A už za hodinu jsem si skutečně potřásal rukou se sympatickou, krátce střiženou zahraniční černovláskou s piercingem v nose, připitoměle se usmíval a frázoval slabiku po slabice: „A - hoj, já - jsem - Voj - ta.“
 
 
16. Hergot

 
    „Nemusíš na ni mluvit jako na Apače s Alzheimerem,“ uzemnila mě Vlasta. Věnoval jsem jí intenzivní pokývání a kyselý škleb.
 
    „Ahoj, já jsem Agnes,“ usmála se, sklopila oči a namířila prst na má třísla, „co to máš na kalhotě?“
 
    „Horkou čokoládu, mlíko a cukr. A...“ chtěl jsem to rychle zamluvit, „cos měla dneska ty?“
 
    Zapřemýšlela a pak radostně vykřikla: „Rybí prsy!“
 
    „Bezva.“

 
 
***
 
 
 
    Vlasta vyprávěla o studiu, krajina ubíhala a já usínal. Vždycky usínám ve vlaku nebo když Vlasta vykládá o studiu. Pokud se to zkombinuje, leze na mě narkolepsie.
 
    „...včera jsem se naučila pět lekcí,“ tetelila se.
 
    Umělohmotně jsem se křenil, kýval a snažil se udržet pootevřené alespoň levé víčko.
 
    „Já včera mluvila s Bůh,“ utrousila Agnes.
 
    Zdvihl jsem koutky ještě o něco výš a pokýval, vtom jsem se zarazil a posadil se zpříma: „Cože?“
 
    „Já včera mluvila s Bůh,“ zopakovala naprosto identicky.
 
    „S Bohem?“
 
    „Jo,“ přitakala, „před spaní. Ty nemluvíš s... Bohem?“
 
    „Ne.“ Zašátral jsem v paměti. „Chci říct...“ zašátral jsem hlouběji, „...ne. Nemluvím. Co ti chtěl?“
 
    „Říkal, že mám skončit kouřit cigarety a z peněz místo toho si koupit kábat,“ prozradila.
 
    „No, to rozhodně. Ať už je kábat cokoli,“ souhlasil jsem s Bohem. „To je nějakej židovskej svátek?“
 
    „To je kabát,“ upřesnila Vlasta stroze.
 
    Chvíli bylo ticho. Cítil jsem se ošizený, že se mnou Bůh nekonverzuje, ale nechtěl jsem, aby to šlo poznat.
 
    „A jakou řečí mluvil?“ zajímal jsem se.
 
    „Česky,“ odpověděla.
 
    „Bůh je Čech?“ podrbal jsem se nevěřícně na týle.
 
    „Ne,“ zasmála se, „to je podle toho, kde ty jsi.“
 
    „Aha,“ byl jsem tím úplně fascinovaný. „To ke mně možná mluvil, když jsem byl v Chorvatsku na dovolený, ale nerozuměl jsem mu ani slovo.“ Zadumal jsem se, pohrával si s víkem odpadkového kastlíku a napadla mě drzá myšlenka: „Mohla by ses ho zeptat na mě?“
 
    „Jo,“ přisvědčila samozřejmě a upravila si piercing, „co chceš vědět?“
 
    „Prostě... co mám dělat. Jako... co teď? Co dál? Ano? Zjistíš mi to?“ ujišťoval jsem se nadšeně. „Děkuju moc.“
 
 
 
***
 
 
 
    Čtrnáct dní jsme se na koleji nešťastně míjeli, tak jsem teď na nádraží nervózně přešlapoval po vajglech a vyhlížel holky, se kterými jsem měl jet zase zpátky.     Hodinky už se nebezpečně blížily k půl třetí a skutečně jsem nastoupil do soupravy, aniž bych Agnes s Vlastou zahlédl. Sakra.
 
    „Haló?“
 
    „Vlasto, ahoj. Co se děje? Kde jste?“ můj hlas se rozléhal nádražní halou v přestupní stanici a od úst mi šla pára.
 
    „Tak včera tu byl konečně Bůh,“ ozvalo se ze sluchátka.
 
    „Fakt?“ zachvěl jsem se očekáváním.
 
    „Jo, u nás na pokoji. Ve tři čtvrtě na dvanáct. Agnes to říkala.“
 
    „A co?“ naléhal jsem.
 
    „Vzkazuje ti, že máš být silný,“ tlumočila mi Vlasta.
 
    Aha. To není moc konkrétní. „A kde jste?“
 
    „Jsme na celnici,“ přiznala, „Agnes přišel balíček. Její chlapec jí poslal ze Švýcarska bonboniéru, marihuanu a lysohlávky a blbě to zamaskoval. Už musím končit...“ zavěsila.
 
    Bonboniéru, marihuanu a lysohlávky? Zastrčil jsem mobil do náprsní kapsy. To Agnesiny kontakty s Bohem docela vysvětluje. No a? Nikdy předtím jsem Bohu tak blízko nebyl. Mám být silný?
 
    Přistoupil jsem k inkriminovanému automatu a prohlížel si tlačítka. Možná nemusím mít pořád horkou čokoládou s cukrem a s mlékem navíc. Možná...
 
    Vhodil jsem do zdířky pětikorunu a stiskl jediný čudlík...
 
    KÁVA MALÁ.
 
    ...a hbitě uskočil stranou.
 
    Vypadl kelímek, automat zavrněl a pomalu ho naplnil kafem. Vzal jsem je do ruky, přičichl a upil. Bylo docela hnusný. Chutnalo jako ponožky naplněné antukou. Ale hřálo. Byla tu kosa.
 

    Znovu jsem usrkl a trochu se pousmál.

 

 

 

 

 

iwrite.cz

4 názory

Rimmer
24. 01. 2014
Dát tip

Wiruz: :DDD


WiruZ
23. 01. 2014
Dát tip

zasmal jsem se i po letech a navic si vzpomnel i na sva leta studijni...achjo uz je to v coudu vsecko


výborně :-) *

ThatGuy
19. 07. 2007
Dát tip
Tak tohle je ta, kterou jsem cetl na rozpalene hlave, ta, kvuli ktere jsem ti napsal prosty mail. Si frajer. I kdyz sem ji nasel tady, smal sem se znova.. fakt skvela.

Markel
24. 02. 2005
Dát tip
Tak jsem objevila díky Tobě dobré povídky na Písm. Mám chuť taky zafušovat do epiky, no, uvidíme. Pobavena a nabuzena dávám T a tiše říkám - Dííííky :-))), INSPIRÁTORE!

Bismarck
28. 01. 2004
Dát tip
TIP!!! Super. Jako živý. Kdy to vydáš knižně? (ovšem bez kapitol napsaných v inkriminovaném období.. :)

severanka
07. 01. 2004
Dát tip
ak sú také aj tie predtým, tak to sa tu budem musieť v dohľadnom čase vrátiť :)) páči štýl, obsah, názov a ... atď ;) *

ulita
29. 12. 2003
Dát tip
hmmmm.. tohle je to, co dneska ráno potřebuju :) díkas :)

ulita
29. 12. 2003
Dát tip
jo a ještě si myslím, že takový kafe neni vůbec špatnej začátek :)

Andulka
24. 12. 2003
Dát tip
velmi povedena povidka...:-)*

Sama
21. 12. 2003
Dát tip
I ode mne TIP, milý to je.

Aazyiah
19. 12. 2003
Dát tip
Začátek nejlepší. "Ty bejku..." Máš skvělý smysl pro humor, a pokud máš i šarm Chrise Barrieho, pak musíš být vskutku kouzelné stvoření:o)))

sidonia
18. 12. 2003
Dát tip
líbí se mi to a moc, je to takové... lehké (neber to zle, je to myšlený jako pochvala). Připomnělo mi to jednoho kamaráda, má stejnej smysl pro humor:))) Jak říkám, líbí, takže *t

Zilla
18. 12. 2003
Dát tip
Fakt dobrý!§:))

reka
17. 12. 2003
Dát tip
vyborny, a skvele vybrany nazev. tip. jeste bych te chtel nejak pochvalit. prijde mi, ze se nezenes za pointou jako v nekterych predchozich dilech a je to tak mnohem lepsi. fakt umis vypravet. dalsi pochvaly si necham na dalsi dily.

blaz
17. 12. 2003
Dát tip
...LOOOOL...moc dobry...sem malem spadnul ze zidle...yen taq dal...T...

Azmidiske
17. 12. 2003
Dát tip
Přidám se k ostatním- skvělé. Bezva humor, ale takovej je život. Tip

Elyn
17. 12. 2003
Dát tip
jsem konečně tu! :) (a ani trochu nelituju..:)) To jsem dneska potřebovala:) Celý den si připadám jako idiot a unavená jsem jako druhej idiot:) tohle je super ! :) dík..;)

Bluie
17. 12. 2003
Dát tip
Jo, Buh to rikal Agnes spravne.... bud silnej :o) A tip jak vrata. Jsi zatraceneeeee dobrej :o)

Lasy
16. 12. 2003
Dát tip
Nezklamal jsi Rimsi . . . Asi si budu muset přestat myslet, že to H na čele znamená Hidiot. I když - vzhledem k pologramotnému bubeníkovi Tě asi Heavy Metal taky nepotěší :o) Je to výborný, to snad asi ani nemusim říkat, konkrétně tyhle dvě věci v úvodu mne dostaly: "Proud zvolna ustal, na displeji se objevilo přání hezkého dne a automat mi vrátil dvě koruny." a "opařený genitálie nejsou zas tak legrační. Jestli chceš taky, stojí to osm korun" Lasy*

...*...*...*...*...*...*...*...

...*...*...*...*...*...*...*...

...*...*...*...*...*...*...*...


Plopez
16. 12. 2003
Dát tip
Pologramotnej bubeník*

Aarfy
16. 12. 2003
Dát tip
ehm...tady někdo nezklamal ...tip

Aarfy
16. 12. 2003
Dát tip
ehm...tady někdo nezklamal ...tip

Aarfy
16. 12. 2003
Dát tip
fíha, já sem se rozjel......ale co, povedlo se ti to

Jeanne_6
16. 12. 2003
Dát tip
jo dobrý.tip

Elyn
15. 12. 2003
Dát tip
byla jsem tu, nestihla přečíst, vrátím..;)

WiruZ
15. 12. 2003
Dát tip
Vždycky usínám ve vlaku nebo když Vlasta vykládá o studiu. Pokud se to zkombinuje, leze na mě narkolepsie. “No, to rozhodně. Ať už je kábat cokoli,” souhlasil jsem s Bohem. “To je nějakej židovskej svátek?” “To je kabát,” upřesnila Vlasta stroze. t!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! klub nevadi-li?:)

Rimmer
15. 12. 2003
Dát tip
Ne, jasně, že nevadí. Naopak :) Děkuju.

Crowley
15. 12. 2003
Dát tip
Skvěle vtipný, připomíná mi to Šabacha T* a to velkej

gASK
15. 12. 2003
Dát tip
Už jsem si myslel, že se ti hlava nějak přehřála a dalších kousků cyklu se nedočkáme, ale pěkně si se nám z toho vyhrabal a já jsem se mohl ihned po zkoušce oblažit tímhle svěžím humorným dílkem:))) Geniální:))) Odteď si budu dávat pozor na automaty na kávu;) Díky Ti, tip a hodně štěstí u zkoušek, hlavně z reciprocicosi (už si to nepamatuju:)))***

katugiro
15. 12. 2003
Dát tip
hezké :) * (co dál?)

miii
15. 12. 2003
Dát tip
ti to ale jde!

guy
15. 12. 2003
Dát tip
... stojí to osm korun :-)) celý moc fajn ***

gASK
15. 12. 2003
Dát tip
Uh, proč mi ten konec došel až na druhý přečtení? To jsem byl tak vyšťavněnej?:))) Ale už to mám.....ať žije optimismus:)))

chicoria
15. 12. 2003
Dát tip
Je to sranda, líbilo.-)

Anni
15. 12. 2003
Dát tip
Jo, těch osm korun je super:o) Paráda jako vždz, jenže kdzž t ted dám tip, budeš yase namzšlenější a kuryz padnou ya vlast... (Jo a mám přehoyenou klávesnici;o) *

Ikru
15. 12. 2003
Dát tip
hodně moc vtipné, hlavně ten začátek, ten mě úplně rozesmál:-))...T

fungus2
15. 12. 2003
Dát tip
Povedené. TIP

StvN
15. 12. 2003
Dát tip
Bez keců. Tohle nemá chybu.

Fidunka
15. 12. 2003
Dát tip
To je milý!! Tak jsem se zase po dlouhe dobe (po)usmala nad tvym bezvadnym humorem!!! Tipik jako hrom!

cilka
15. 12. 2003
Dát tip
*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru