Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Z mlho vin

Výběr: Lyryk
18. 12. 2003
15
0
6944
Autor
drfaust

                                                                         věr očka

 

 

 

 

Z mlho vin

 

 

 

V úhvězdí
vězeň nekonečna
když budeš ohmatávat z rubu

Linie nadrovin

 

A já
někde
V mozku tebe

oslovit planetu Jupiter

 

 

 


Markéta
23. 04. 2005
Dát tip
...rád si hraješ se slovy :-) *

drfaust
23. 04. 2005
Dát tip
to bylo kdysi... anebo asi i je... ale dnes už píšu úplně jinak:-)) proč se touláš v této paměti?

Markéta
23. 04. 2005
Dát tip
minulost má široká a výmluvná ústa :-) Víš, já opravdu nejsem literát. Ty jdeš po dílech a já jdu po lidech :-)))). Věz, že je to velice, převelice zajímavé...

Česky. Nešlo by to česky ?

ulita
29. 12. 2003
Dát tip
(ne) věř očkám :) a vážně - proč zrovna Jupiter?

drfaust
29. 12. 2003
Dát tip
Nevěřím:))) Kvůli té fotce?

ulita
29. 12. 2003
Dát tip
a jo... už když jsi ji držel v ruce, tak mě napadlo, že se to v nějakém tvém textu objeví,,,:) ale stejně je to spíš Saturn :)

drfaust
29. 12. 2003
Dát tip
Dyť jsi to i řekla... se pamatuju:"Už to vidím někde na písmaku..." Takže je plním tvoji předpověď... sudičko:)

Rowenna
29. 12. 2003
Dát tip
Zajímavá diskuze pod básní. :-) Pro mě většina tvých je rovněž těžko dešifrovatelná. :-)

drfaust
29. 12. 2003
Dát tip
Ale má taky Jupiter nějaké atributy v astrologii... ve starém Římě...:))

Elyn
29. 12. 2003
Dát tip
fauste, lásko, já vím.. (nebude mě ulita bít, že ne, za to oslovení?:) ale mi to fakt už nedalo:))

Rowenna
29. 12. 2003
Dát tip
V astrologii přináší štěstí. Nejšťastnější planeta. Jinak - největší planeta - snad nějaký tajfun, vír, změť plynů či kýho výra, hvězda nad Betlémem by mohl být Jupiter (?) Jinak souvisí nějak s cínem - a je kupodivu taky nazýván "bílou" hvězdou. Symboly jsou tolik ošemetné, že pro každého mohou znamenat něco jiného. Mohou být vnímány jinak. Striktní význam je už dávno posunut. Tuším, že první neplechy v tom začal dělat třeba Freud. :-) Stavět na symbolech je tudíž dost vošajstlich.

Rowenna
29. 12. 2003
Dát tip
Ještě k mytologii: Původně Zeus, v římských pověstech přeměněný v Jupitera. Saturn (řecky Kronos) byl jeho otec, který ho jen zázrakem nesežral. Ta Betlémská hvězda, to bylo spíše asi konjunktivní spojení Saturna s Jupiterem. Saturn mi - intuitivně - zastupuje všechno svazující a zlé. Krutě mi vstupuje do života - zatímco Jupiter se tam míhá jen ledabyle. No jo, no, takhle si já báseň mohu dovysvětlovat dovšelijaka. :-)

drfaust
29. 12. 2003
Dát tip
No dyť jo!:) To já chci... já to nechci prozradit hned nebo jasně... Musí zbýt prostor pro čtenářovu fantazii:))

miii
29. 12. 2003
Dát tip
" já někde V mozku tebe" nedám si vzít prostor co mi nabízíš prosím nevysvětlovat nic ***

drfaust
29. 12. 2003
Dát tip
To je totiž hrozně zvláštní... Na jedný straně stojí třeba Míwa, kterej mi vyčítá, že až příliš často doříkávám... na druhý straně je tu pak spousta lidí, kteří nejsou na miji notu vůbec naladěný... to je třeba katugiro... No nakonec je to jedno... píšu sobě pro radost...

Elyn
29. 12. 2003
Dát tip
fauste......:) já už nechci avi, já vím, že si píšeš (a i nám nakonec:) pro radost... Poslední dobou čím dál líp..;) Mně se to líbí, tak jak to je, to jsem ještě schopná si doříct.. kdybys tozašmodrlil ještě ještě, tak se v tom vyznám snad leda s Míwou v zádech:)) :)

Miroslawek
21. 12. 2003
Dát tip
poslední dvojverší má dobrý významově jazykový nápad, který možná měl být zpracován šikovněji... ale jinak je to dobré ;o)

katugiro
20. 12. 2003
Dát tip
vnímám to tak, že to autor napsal nesmyslně ať už záměrně či nikoliv a tento způsob zimy zdá se mi poněkud... je pro mě sice mnohem přijatelnější než řada Tvých předchozích, ale obrazně řečeno mi dá svahilsky psaný návod k obsluze elektrické ještěrky totéž... :)

drfaust
20. 12. 2003
Dát tip
Inu co se dá dělat:) S takovou ještěrkou bych se rád seznámil:))

Lyryk
19. 12. 2003
Dát tip
báječné

severanka
19. 12. 2003
Dát tip
hezké :-) t

nabídnul se mi háček.......to víš, externí sexista :) ** t

drfaust
18. 12. 2003
Dát tip
ses chytil:)))

Krimi
18. 12. 2003
Dát tip
Jůů tak toto je fakt uznáníhodné TIP

REDH0T
18. 12. 2003
Dát tip
...liňie - to preci nedává smysl :o)

Seregil
18. 12. 2003
Dát tip
Motz pěkně...

Cavalera
18. 12. 2003
Dát tip
*

Mlho vina zní jako dobrej nápad. Avšak tato miniatura je jaksi nesmyslná.

drfaust
18. 12. 2003
Dát tip
Hmmm nesmyslná:))) Já prostě píšu určitou formou... Sám do toho záměrně vkládám prvopohledovou nesmyslnost:) Bez zapojení fantazie pro tebe zůstanu nesmyslným autorem, což mi nijak nevadí...

Tvrdis, ze nezapojuji fantasii. Urcite vis i co jsem mel dnes k obedu.

drfaust
18. 12. 2003
Dát tip
To samo zřejmě ne vím:) Řekni, že si v tom nic nenašel. Beru. Ok. Ale tvrdit, že je nesmyslná:))) Promiň, to je k smíchu. Navíc v tomto případě vůbec nelze mluvit o to, že něco nějak je. Lze mluvit pouze o tom, že ty to nějak vnímáš. Text jako výpověď přirozeně existuje ve vztahu k mluvčím. Samozřejmě, že netvrdím, že neexistuje text sám o sobě. Ale jeho zdání nesmyslnosti vyplývá z toho, jak k tobě vstupuje, tedy ještě lépe, jak si ho bereš ty... a mohou být miliony lidí, jímž to něco řekne, jímž se zhmotní, jimž vypoví...

Ma tento text konkretni predobraz? Proc jsi oslovil zrovna Jupiter? Veris, ze se ti slovne povedlo vyjadrit to, co jsi vyjadrit chtel?

drfaust
18. 12. 2003
Dát tip
Věr očka

sidonia
18. 12. 2003
Dát tip
mě se to moc líbí........, takže tipuju

miii
18. 12. 2003
Dát tip
vězeň nekonečna když budeš ohmatávat z rubu*

skřelecí! zámlkná! rybní!

Elyn
18. 12. 2003
Dát tip
:) *

Vinki
18. 12. 2003
Dát tip
uz me stves, tohle vazne za nic nestoji, jen takove bludy... (moc pekne napsane :) *

Krel
18. 12. 2003
Dát tip
:-)

WiruZ
18. 12. 2003
Dát tip
konecne nekdo dnes!!!! t!!!!!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru