Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Drogy

24. 12. 2003
10
6
8210
Autor
synáček

Bylo mi vytýkáno, že tato úvaha je propagací drog a proto jsem se rozhodl, že přidám dodatečně prolog, v němž chci naprosto jasně říci toto: NEJSEM A NIKDY JSEM NEBYL PRO ROZDÁVÁNÍ DROG KOMUKOLI, NATOŽ PAK DĚTEM! Mluvím-li o dětech, myslím tím "děti" společnosti. Té společnosti, která nese "rodičovskou" odpovědnost za tyto své "děti". Neboť (i oni) jejími "dětmi" jsou. Má úvaha je hlavně o této odpovědnosti a snaží se vysvětlit, proč drogy neustále budou dál a dál neřešitelným problémem... pokud na ně (západní) společnost nezmění názor. NEBEZPEČÍ DROG JE OBROVSKÉ A PROTIDROGOVÁ POLITIKA JE NEÚČINNÁ. Má úvaha se snaží vysvětlit, proč tomu tak je... nic víc, nic míň...

Představte si, že jste se právě vrátili z přátelské návštěvy, na níž se vašim dětem zalíbila (tak, jako ještě nikdy před tím) nějaká skutečně velmi krásná hračka... Jak byste reagovali?

Umístili byste své děti do nějakého "léčebného" zařízení, kde by jim pomocí medikamentů a různých účelových praktik "pomohli" na jejich dětskou touhu zapomenout, nebo byste naopak tuto touhu respektovali a snažili se pro ně onu hračku nějakým (pochopitelně legálním) způsobem získat...?

Pokud nyní řeknu, že problém drog nebude vyřešen do té doby, dokud nebude chápán v této rovině, potom - aby nedošlo k omylu - nemluvím o drogách, jako takových. Mluvím pouze jen o změnách vědomí, které způsobují. Tedy pouze jen o jejich účincích, pro něž jsou přece i konzumovány...

V dnešním (tak zoufale) materialistickém světě, jsou halucinogeny jiskrou naděje pro všechny, kteří při svém hledání strádají, nebo si dokonce myslí, že již "nemohou dál". Každému však, kdo je (i bezdůvodně) zkusí jsou vždy velmi příjemné, nebo mu alespoň připadají obrovsky zajímavé. Měly by však být pouze jen ukazatelem směru a nikoli cílem - jak tomu, bohužel, doposud stále je a ještě dlouho asi i bude...

Je velmi smutné, že toto lidé nedovedou pochopit a posuzují drogy stále pouze jen podle vedlejších (osobních a společenských) negativních jevů, které konzumaci drog doprovázejí. Tyto (víceméně kriminální) jevy jsou sice velmi závažné, přesto však nejsou pro drogy specifické a budou jistě parazitovat i na jakékoli jiné lidské slabosti (anebo touze), pokud se obchod s drogami stane někdy méně atraktivní.

Drogy jsou látky, pomocí nichž lze navodit stavy, jakými se zabývá tzv. transpersonální psychologie. Jsou to např. zážitky mimotělní existence, mystického splynutí s jinými lidmi, přírodou a celým vesmírem, karmické zkušenosti, zážitky smrti a znovuzrození, zážitky "božského" světla... a mnohé další...

Tyto stavy (jiného) vědomí jsou stále jakousi "třináctou komnatou", o níž západní svět doposud neví skoro nic. Problém je ale v tom, že halucinogeny nejsou "klíčem" k oné komnatě. Tím je poměrně náročná duchovní práce, pod vedením zkušených mistrů... Halucinogeny jsou pouze jen simulátorem pobytu v této pomyslné třinácté komnatě. Přesto, že pomocí drog své vědomí ovládat nemůžete, mohou vám zprostředkovat dokonalou simulaci této schopnosti.

Je to podobné, jako u počítačových her: máte-li nahraný např. simulátor "F šestnáctky", potom se můžete dokonale naučit ovládat tento skvělý bitevní letoun v nejrůznějších letových a bojových režimech. Přesto, že budete mít "nalétáno" třeba i tisíc hodin, nikdy jste nevzlétli skutečně. Je to virtuální realita, jakkoli dokonalá, přesto však pouhá iluze.

Naprosto stejné je to i s drogami: Prožijete např. dokonalou iluzi levitace - umíte létat! Stačí jen na létání pomyslet a již se vznášíte. Nikdy jste si nebyli ničím tak jisti, jako (v tomto okamžiku) touto (tak náhle) získanou schopností. Pokud se ovšem nacházíte v desátém patře panelového domu, otevřete okno a "vznesete" se do volného prostoru, skončí váš zážitek naprosto tragicky, neboť vaše vědomí pochopitelně zůstává stále tam, kde bylo vždy - to jest ve vašem hmotném těle a ne v těle astrálním, v němž by levitovat skutečně mohlo, zatímco vaše hmotné tělo by nehnutě odpočívalo v meditační poloze a poslušně čekalo na váš návrat zpět...

Pokud jde o skoncování s drogami, tak jedinec možná přijme vysvětlení, že používání drog je pro něj nebezpečné a bude se snažit zapomenout na to, co zažil. Lidstvo však nezapomene nikdy, neboť cesta rozvíjení duchovních schopností je (zajisté) v souladu s plánem rozvoje člověka. Pokud by materialisticky uvažující lidstvo tyto věci neokusilo, jak by potom vůbec mohlo vědět, že existují? Jak by mohlo znát jejich "chuť" ...?

Jinými slovy to znamená, že protidrogová politika nebude mít úspěch, pokud Společnost bude své "děti" pouze jen odvykat tomu, co viděly, slyšely a bytostně prožívaly při kontaktu s drogami.

Nemá smysl tyto děti litovat, nemá smysl je odsuzovat. Touto zkušeností jim (na rozdíl od nás ostatních) byla ukázána Cesta! Zakusily něco o čem my (většinou) nemáme ani ponětí. V (našem) světě dospělých, plném krutosti, rivality, závisti, přetvářek a sobectví, pro tyto děti již (mnohdy) nebude místo... Jejich svět je plný dobra, lásky a pocitu sounáležitosti se vším a se všemi - přesně tak to již prožívaly a proto tedy dobře vědí, po čem touží...

Dokud se lidé nezačnou vážně zajímat o skutečně duchovní rozměr své lidské existence, do té doby je bude stále provázet (zdánlivě) neřešitelný problém drogových závislostí:, smutný problém jedinců, toužících sice po čistotě a kráse duchovních prožitků, nakonec však (mnohdy) jen (naprosto zbytečně) umírajících někde ve špíně a bez pomoci všech svých (takzvaně) milujících "bližních"...

Dokud se protidrogové léčebny nepromění v jakási (klášterům podobná) duchovní centra, v nichž budou zkušení mistři (na rozdíl od dnešního odvykání) naopak rozdávat "to", po čem děti (sahající k drogám) touží, do té doby nemůže být problém vyřešen. V těchto místech bude pak (teprve) možno získávat ony skutečné dary, na jejichž existenci drogy (pouze jen vzdáleně) poukazují...

Smysl takových center bude ale i preventivní, protože, kdo kontroluje stavy svého vědomí, nikdy nesáhne k drogám. Zaprvé nemá důvod, a zadruhé na něho nebudou působit. Je totiž známo, že u (skutečných)          mistrů, ani mnohonásobně zvýšené dávky halucinogenů nevyvolávají stavy, kvůli nimž jsou v našem (západním) světě drogy konzumovány.

 

 


6 názorů

Drogy...to se nedá přejít a nereagovat...souhlasím s tím, nahradit, co způsobuje droga ve vědomí....ale to je až reakce poté....a cesta by se měla hledat v prevenci...předejít té potřebě zkusit to s drogou...kudy na to?...kudy cesta?..protože co jedinec , to jiná...?

Ó
08. 09. 2009
Dát tip
...na mne příliš složité téma...ovšem vzpomínám si na jeden starý film...asi nějak tak...krásná a zajímavá dívka...levituje a hraje jí k tomu hudba...někdo jí hudbu vypíná...protože jí chce možná pomoci...možná ji chce mít jen pro sebe...ona padá...umírá?...vlastně to tak možná ani nebylo...ale tak si to po létech vybavuji...

Marlav
15. 08. 2009
Dát tip
Smutné je to nejvíce v tom, že ony děti v drogách hledají náhradu za to, co se jim v realitě nedostává. Tady myslím, máš obrovskou pravdu...Nejhorší je nezájem, lhostejnost a necitlivost ze strany vlastních a nejbližších, odtud jen krůček do onoho jiného světa...

synáček
09. 06. 2009
Dát tip
Muessa3: Lidská mysl je málokdy pod naší přímou kontrolou, vlastně to ani neumíme. Ovšem ti, kteří se naučili svou mysl ovládat, nenechávají její stav náhodě a pevně ji drží „na uzdě“. Psychotropní látka u takových lidí působí sice na hmotný mozek, ne však na mysl, která hmotnou podstatu nemá… Pokud jde o konkrétní pacienty, tak máš pochopitelně pravdu. Ta úvaha by měla spíš nastavovat zrcadlo celé společnosti a měla by vést ke změně paradigmatu. Hlavně tedy jde o problém prevence…

Almerion
01. 08. 2005
Dát tip
Někteří lidé jsou společnosti drceni.Bylo by nádherné těmto dětem ukázat cestu a pomoci jim.Tisíckrát můžeme snít a přát si jenže nic se nestane pokud proto něco neuděláme.Ti co hledají se často dostanou na místa,která s cílem neměla nic společného.Společnost je odpovědná za své děti,ale děti jsou také odpovědni společnosti.Měl jsem kdysi jednu zajímavou debatu.Rozebírali jsme kdyby každý člověk pod tlakem společnosti,který šáhnul po zbrani nebo po prášcích, zůstal a snažil se společnost změnit.Dříve nebo později by se společnost opravdu změnila,jenže je tady nějaký zaběhnutý řád a většina lidí považuje společnost za fungující.Společnost se cítí ohrožena lidmi co z ní vybočují.Zájem celku tak často raději odsoudí jedince než by riskoval ztroskotání při hledání nápravy.Myslím,že je to správné.Ale je taky správné aby se jedinec snažil zůstat a hledat další...aby nebyl jediný pže společnost nezměníš sám...společnost se musí změnit sama. děkuji autorovi za zajímavou úvahu

vesuvanka
24. 01. 2005
Dát tip
Tvoje úvaha mě moc zaujala, i pohled na neúspěchy odvykání závislostí na drogách... ty děti hledají, jak píšeš něco krásného, čistého, a to jim současná společnost, kde převládají materiální zájmy, touha po penězích, rivalita, neposkytne, proto se vracejí do světa, který jim toto dává. ..napsal jsi to moc pěkně, plně s Tvými slovy souhlasím... TIP

synáček
24. 01. 2005
Dát tip
Díky, Janinko... přesně mi rozumíš...

Nicollette
22. 03. 2004
Dát tip
Nyx: myslim, že se mýlíš ty, protože autor nic takovýho nepsal.. viz. tvá první věta... Pokud mohu mluvit za sebe, je mi málo, myslim, že málo na to, abych mohla něco vědět jistě.... ale drogy nikdy v životě brát nebudu... na to sem viděla moc trosek, ohlodaných, otupělých JÁ paranoidních feťáků... a bohužel, k tomuto závěru sem dospěla teprve nedavno.... Jinak musim souhlasit s Lyrykem, že řešení pro všechny... je nereálné.... když nemůžete zachránit všechny, zachraňte aspoň sami sebe.... souhlas s autorem... ***

gabio
01. 01. 2004
Dát tip
"Je to virtuální realita: iluze, jakkoli dokonalá, přesto však pouhá iluze." Drogy přece užívaly už staré kultury a věděly, jak s nimi naložit. Souhlasím i s tím, že je většina lidí, kteří "hledají" a nemohou najít, sáhnou po drogách. Rovněž bych dala volnou ruku jiné osvětě, protože stávající program funguje stylem zakázané ovoce nejvíc chutná...a to je chyba. Drogy dnešní doby fungují na jiném hledisku než dřív, ale vše je to jen o "plnosti ducha". Nepropaguji drogy, ale znala jsem lidi, kteří jim propadli. Bylo to o tom, že nepochopili( což by se logicky nestalo, kdyby chápali). To je moje hledisko k tomuto dílu. A Za postřehy i podání tip

katugiro
27. 12. 2003
Dát tip
mně to přijde jako dobrá úvaha rozhodně už kvůli tomu, že podnítila diskusi *

synáček
27. 12. 2003
Dát tip
Děkuji všem, kteří jste pocítili potřebu reagovat. Děkuji...

Lyryk
27. 12. 2003
Dát tip
zvedavec: .-) ravda je taková, že absolutní zákaz drog nenavrhuji, lékař drogu používá a bude používat na tišení bolesti, ovšem s odborným náhledem na věc - což je v pořádku, takže ne absolutní .-))) zdar dalším úvahám, rozhodně nezůstanu stranou .-))) díky za vysvětlení...

chjo,....drogy nikdy nikde nepomahaly k rozsireni vedomi,nebo nejakemu odusevneni,co to tu synacku povidas,drogy jsou mj. nutny pruvodni jev socialni spolecnosti,a stejne nebezpecne jako esoterie,vylucujici zivot,preju hezkej den

Nyx
26. 12. 2003
Dát tip
Takže ti řeknu, že se mýlíš milý autore, k tomu abych poznal svou duši a transcendentální prožitky nepotřebuji drogy.Drogy jsou chemické látky, které ti zdevastují mozek a další orgány, čehož důsledkem, budeš-li drogám holdovat, zemřeš poměrně mnohem dříve, než ti bylo pánembohem naděleno, snad poté na pravdě boží budeš moci pozorovat své mytické přeludy z nějakého nadhledu a třeba jim i porozumíš.Snažíš se ve svém textu z drog udělat něco, čím nejsou, totiž něco ušlechtilého a přesahujícího,ale tak tomu není.Kdybys v nějakém bájném chrámu rozdával drogy a oddával se meditacím, docílíš jenom toho, že tam bude na hromadě ležet banda zfetovanejch hovádek božích, které budou mít natolik zdegenerovanej mozek, že si nebudou umět ani dojít na záchod, a kdo jim to bude dávat?, společnost, která je slušná a chodí do práce a zabývá se přízemními potřebami?!!!,myslíš si, že člověk,co dělá rukama nemá duchovní potřeby?!!!!! Zatraceně se tady mýlíš a chceš si omluvit něco, co se prostě nemá dělat v zájmu zdravého vývoje jakéhokoliv člověka. Ona taková partička vyhulenců, co se směje všemu, co vidí opravdu nevypadá nijak superinteligentně a nedává nic světaborného ani nikomu jinému a o to méně sobě.

Craerassy
26. 12. 2003
Dát tip
To už zavání fanatismem.

beda
26. 12. 2003
Dát tip
Lyryk: to, co píšeš je hezké a pravdivé a nezbývá než souhlasit. Jenže , promiň mi, neni to uspokojivé řešení pro všechny. Nyx: no jo, i ty máš ze svého pohledu pravdu. Problém je jen v tom, že jsi pravděpodobně autora plně nepochopil. Promiň, jen pocit. :-) Tak, ještě jinak. :-))) Je zde docela dost bytostí, které si velmi silně intuitivně uvědomují, že stav vědomí, ve kterém se nachází, je značně neuspokojující. Tyto bytosti (chcete-li lidé), se všemožně budou snažit vrátit do jim přirozeného vnímání. V tomto směru bohužel selhává církev, která pro svoji dogmatičnost a značnou povrchnost tyto lidi nezaujme. Drogy simulují jim blízký způsob vnímání a jsou proto přitažlivé a jsou obrovskou pastí !!! Píši o lidech s touhou, ne o lidech, kteří si chtějí užívat !!! Jiná věc jsou halucinogeny. Ty mohou pod dohledem psychoterapeuta pomáhat, neboť jsou např. schopny uvolnit traumata uložená hluboko v podvědomí pacienta. :-)

synáček
26. 12. 2003
Dát tip
Lyryk: Děkuji za Tvůj další vstup. Vezmu to rovněž popořadě. Tady jsi citoval mě a poznámka je Tvoje: "nebo byste naopak tuto touhu respektovali a snažili se pro ně onu hračku (myšlena je zde droga - pozn. moje) nějakým (pochopitelně legálním) způsobem získat?..." Ne! To je omyl! Tou hračkou s níž přišly do styku, tou je myšlena (nelegální) droga, ale tou hračkou, kterou pro ně chceme legálně získat jsou přece ony zážitky získané formou duchovních cvičení. Dále píšeš: “Souhlasím se spiritualitou, souhlasím s tím, že je nezbytné ve společnosti rozšiřovat možnost uplatnění mladých lidí zvlášť a lidí vůbec. Ale nemohu souhlasit s tím, že do doby, než se tak (a možná nikdy) stane, bych měl opatřovat drogy, jako náhražku společenských nedostatků. “ S tím já přece souhlasím také: Nikdy bych nedoporučoval drogy jako náhražku čehokoli. Já jen tvrdím, že drogy poukazují na existenci stavů a pocitů, které jsou zajímavé a krásné a které lze získat rovněž i jinou, poctivou, správnou (a hlavně naprosto bezpečnou) cestou duchovních cvičení. Ti, kteří sahají k drogám o něčem takovém doposud neví. Myslí si, že něco takového mohou poznat jen pomocí drog. A dále: „nesouhlasím s tím, že halucinogeny jsou jedinou jiskrou naděje pro všechny, to je, promiň, blábol, pro moje děti například něco takového neplatí; stále ještě většina společnosti nežije na halucinogenech a myslím, že je zcela nesprávné neklást halucinogenům odpor; přitom nejde o nějaké násilné působení, ale o výchovu a věnování dostatku času vlastním potomkům... „ Ty promiň, protože tahle argumentace není férová. Ta moje věta zní takto: „…jiskrou naděje pro všechny, kteří při svém hledání strádají, nebo si dokonce myslí, že již „nemohou dál“. No, a to přece Tvoje děti jistě nejsou! Dále píšeš: „drogy nejsou žádným ukazatelem směru, sport například ano, pěstování zájmů a oduševnělé - neskleslé úrovně života rovněž; dokonce se domnívám, že medikamenty podporující sportovní výkonnost jsou unfair v boji o pravdivost vlastního výkonu - měření sil, zakázal bych sportovcům i krevní transfuze pro zvýšení výkonu; „ Sport není žádným ukazatelem na něco. Sport prostě je sám o sobě něčím, co se těší všeobecné oblibě a patří k této společnosti naprosto neoddělitelně. Jenže já se snažím poukazovat na prožitky duchovní, které (bohužel) dokáží navodit i halucinogeny. Je otázkou jinou, zda pro společnost je prospěšnější soutěžení a měření sil, nežli prožitky mystického splynutí. Transfuze pro zvýšení výkonu bych zakázal rovněž, v tom se shodneme. A dále: „cesta rozvíjení duchovních schopností vede právě přes zájmovou činnost a radost z myšlení; sportovní výkon stejně jako dokonalá báseň jsou duchovní zážitky v nichž jsou obsaženy pocitové stavy a emoce s halucinogeny srovnatelné a za jasného vědomí; problém je v tom, že halucinogeny poskytují "levitaci" jaksi zadarmo, bez námahy, což je jen další důvod k odporu vůči nim; „ Proč mám pocit, že mi tady vlastně fandíš? To samé přece říkám i já…a na rozdíl od Tebe dokonce tvrdím, že jsou i krajně nebezpečné, když už jsi zmínil i tu levitaci. A na konec: „a závěrem - legalizace drog není řešením, protože přirozená pohodlnost mladých lidí povede jenom k tomu, že přeskočí léta námahy a zkusí si to, což myslím není žádoucí, protože se tím jen napomůže riziku náhodné a nepřímé závislosti a beztrestnosti šíření; asi tady všem teď připadám jako zavilý nepřítel drog, ale už je to venku, jsem... Já tedy nevím, ale o legalizaci drog jsem se snad nejenom (ba dokonce ani v náznaku) nezmínil, ale když už o tomto problému mluvíš, tak s Tebou mohu opět jen a jen souhlasit. Jsem rovněž proti legalizaci drog! A nejen to – jsem pro úplné vytlačení drog ze světa lidí tím, že to, na co drogy pouze jen vzdáleně (a velmi nebezpečně) ukazují, dáme těm, kteří po něčem takovém touží v té nejkrásnější plnohodnotné podobě (formou duchovních cvičení pod vedením zkušených mistrů)…o tom má úvaha je…

Lyryk
26. 12. 2003
Dát tip
žádné řešení pro všechny neexistuje, nikde a v ničem, bohužel, univerzální utopie o řešení je přitažlivá a vždycky bude, láska je individuální, proč by jakékoliv štěstí či řešení nemělo být stejně individuální (?) - mluvme o solidaritě, co dělat pro člověka v rámci soucitu, nemluvme o univerzálním řešení, na to jsem zvlášť alergický .-)

zvedavec
26. 12. 2003
Dát tip
milý Lyryk, ;-) keď si alergický, ako mám teda pochopiť Tvoje slová o ABSOLÚTNEJ nevhodnosti drog a pod., podčiarkol si veľmi jednoznačne - riešenie pre všetkých je jednoznačné odmietnutie drog a halucinogénov a ešte všeličoho iného. No a tu by som povedala asi toľko, že napr. aj alkohol je droga a pre mňa je riešením či vítanou zmenou občas pohár vína a dokonca sa necítim pri tom ani nijako nevhodne, či previnilo. ;-) no ale v tom poslednom vstupe Ti musím dať za pravdu celkom iste.

zvedavec
26. 12. 2003
Dát tip
Synáček: "Obávám se však, že všeobecná letargie došla již tak daleko, že náš hlas málokdo uslyší. A to ještě většina z oněch slyšících pouze jen pokrčí rameny… " A ja zase mám nádej, že aj jediné prenesené slovo o čomkoľvek - obzvlášť, ak ide o skutočný problém, môže pomôcť. Pretože zväčša nielen jediný človek vidí veci rovnako, len každý čaká na potrvdenie toho, že to čo on vidí, nie je len optický klam (veď myslí si, všetci sú spokojní a a každý vidí niečo iné ako ja, asi sa mýlim..., alebo som blbec).

synáček
26. 12. 2003
Dát tip
Lyryk: Pod všechno, co jsi tu napsal nyní se mohu bez váhání podepsat i já! Děkuji, jsou to hezké myšlenky a je to výstižné. Láska i soucit jsou důvodem, proč na tomto serveru (téměř) všichni trávíme tolik času…proč tu vůbec jsme… Pojďme ale dál...prosím… Je-li potřeba zastavit tok řeky a změnit její směr, potom musíme jít vysoko…až k jejím pramenům, nikde jinde se potom už zastavit nedá. Ta pomyslná řeka protidrogové politiky teče dnes ve jménu represe. Má úvaha je o tom, zda-li by tato řeka neměla spíše téci ve jménu motivace. Není to o konkrétních krocích této pomoci a už vůbec ne o legalizaci drog. Je to jen a jen o změně uvažování nás všech (ale pochopitelně ne všech doslova, ne univerzálně…je to řečnický obrat)…prostě o změně paradigmatu. O tom jsem chtěl vést diskusi…proto jsem vás (všechny) chtěl pozvat k tomuto kulatému stolu…a doufám, že se mi podařilo přesvědčit i Tebe, že mé úmysly byly (a jsou) čisté…

Krimi
26. 12. 2003
Dát tip
Zajímavá diskuze... Můj názor je poněkud neutrální. Drogy nám cesu neukážou. Drogy mohou maximálně napovědět o nás, jací doopravdy jsme. Podhalí roušku tajemství naší duše, skrytá zákoutí, která jinak nepoznáme. Podle mého názoru však existují i jiná řešení nežli drogy. Například duševní rozvoj, meditace či holotropní dýchání (často označované za LSDech).Záleží na odvaze a vůli člověka.Například marihuana podle mne nepatří mezi nebezpečné drogy, ale to ještě není důvodem k její legalizaci a podpoře jejího kouření.Legalizace (už vůbec ne tvrdých drog) není východiskem.

zvedavec
25. 12. 2003
Dát tip
Ja zase túto úvahu považujem za hľadanie riešenia v odvykaní od drog. Pretože som si prečítala: " Prožijete např. dokonalou iluzi levitace - umíte létat! Stačí jen na létání pomyslet a již se vznášíte. Nikdy jste si nebyli ničím tak jisti, jako (v tomto okamžiku) touto (tak náhle) získanou schopností. Pokud se ovšem nacházíte v desátém patře panelového domu, otevřete okno a „vznesete“ se do volného prostoru, SKONČÍ VÁŠ ZÁŽITEK NAPROSTO TRAGICKY , neboť vaše vědomí pochopitelně zůstává stále tam, kde bylo vždy - to jest ve vašem hmotném těle a ne v těle astrálním, v němž by levitovat skutečně mohlo, zatímco vaše hmotné tělo by nehnutě odpočívalo v meditační poloze a poslušně čekalo na váš návrat zpět..." a tiež "Jinými slovy to znamená, že protidrogová politika nebude mít úspěch, pokud Společnost bude „své děti“ pouze jen odvykat tomu, co viděly, slyšely a bytostně prožívaly při kontaktu s drogami. Nemá smysl tyto děti litovat, nemá smysl je odsuzovat." a tiež "Dokud se protidrogové LÉČEBNY NEPROMÉNÍ v jakási (klášterům podobná) duchovní centra, v nichž budou zkušení mistři (na rozdíl od dnešního odvykání) naopak rozdávat „to“, po čem děti (sahající k drogám) touží, do té doby nemůže být problém vyřešen." A súhlasím s tým, že droga je len NÁHRADA, hľadanie niečoho, čo má pre človeka nejaký hlboký zmysel a ZAPLÁTANIE NEJAKEJ DIERY v ňom. Kým drogovo závislým budeme vysvetľovať, že sa má vykašľať na svoju snahu niečo urobiť so svojou potrebou dieru zaplátať, myslím, že neuspejeme. Ak naopak ponúkneme niečo hodnotné, čo už nebude len záplata, ale skutočná hodnota, nebude dôvodu siahať za niečím menej hodnotným - teda za drogou.

synáček
25. 12. 2003
Dát tip
Lyryk: Které formulace jsou, prosím, zcela pokřivené? Snažil jsem se hned v úvodu ostře od sebe oddělit drogy jako takové a jejich účinky, které sice dovedou simulovat změny vědomí, ne však navodit. Toto dokáže skutečně jen poctivá a pracná cesta duchovního růstu. A tyto cesty jsou již známé mnoho tisíc let. Nepropaguji drogy, chci poukázat na nesprávnost drogové politiky.A to nejen v potírání konzumace drog, ale i prevenci zároveň. Na druhou stranu vás ale chápu, že nechcete, aby diskuse na tento naprosto nový pohled probíhaly právě na vašem serveru. Jenomže diskuse o tom, zda se země točí, musely také probíhat někde. Tehdy to bylo hrdinství, dnes se tomu jen musíme pousmát... Je mi velmi líto...

synáček
25. 12. 2003
Dát tip
Zvedavec: Děkuji za podaný důkaz, že je(!) možno porozumět tomu, o čem skutečně má úvaha je. Děkuji...

zvedavec
25. 12. 2003
Dát tip
Áno, je možné porozumieť! a navyše myslím, že je aj viac ľudí, ktorí zmýšľajú podobne. Nie preto, lebo sú zástancami drog, či závislostí, ale preto, že si uvedomili, že droga, závislosť, alebo "hriešne" správanie je výsledkom toho, že niečo človeku, ktorý sa k nim uchyľuje, chýba. Zúčastnila som sa diskusií, kde sme sa k niečomu podobnému dopracovali - spoločnými silami. Novinkou pre mňa je tá Tvoja nadstavba, konkrétny NÁVRH NA ÚČINNÉ RIEŠENIE DROGOVEJ ZÁVISLOSTI. Návrh je logický, a NOVÁTORSKÝ. Niečo iné, ako doteraz. Osobne, keby som bola na vhodnom mieste, s príslušnými kompetenciami, veľmi by som sa snažila aj toto, presne toto ponúknuť svojim zverencom, ktorým by som mala pomôcť zbaviť sa závislosti. Akosi verím, že riešenie situácie tkvie presne tu! Rôzne organizácie, štát, cirkvi a pod. neustále zdvíhajú svoj hlas, vysvetľujú, prečo je to či ono hriešne, v čom sa ľudia previňujú, no NEVYTVÁRAJÚ ABSOLÚTNE ŽIADNE PREDPOKLADY, ABY ĽUDIA MOHLI ŽIŤ TAK, AKO TO OD NICH ŽIADAJÚ. A predovšetkým tí ľudia súdia, ktorým sa žije veľmi ľahko. A tak postihnutí dostávajú hodnotenie, odsúdenie, ale riešenie ich situácie pre nich neexistuje vlastne nijaké. A hodnotiaci sa nenamáhajú pre nich okrem odsúdenia nič urobiť. A navyše: mne sa zdá, že naša spoločnosť (myslím celkovo i západná civilizácia) v nás nebezpečne vytvára ochotu stať sa rôzne závislými. Ako dobré je, ak na nás je možné pôsobiť reklamou, pasívnym prijímaním informácií formou televízie a pod. (napr. aj politických), ale i rôznych jednostranných preslovov, kázní, kde funguje moc autority - to všetko a mnoho iného vytvára, podľa mňa, CESTU k nesvojprávnosti, neslobode a nakoniec i k závislostiam. No a podobné riešenie, ako si navrhol Ty - možno umožňuje i vymaniť sa z tých závislostí, ale VŠETKÝCH.

synáček
25. 12. 2003
Dát tip
Zvedavec: Je to velmi smutná bilance, nicméně souhlasím se vším, co jsi tu napsala. Žijeme v konzumní společnosti a toto všechno do ní (bohužel) patří. Jsme ovládání víc, než si myslíme, či než jsme ochotni vůbec připustit. Obávám se však, že všeobecná letargie došla již tak daleko, že náš hlas málokdo uslyší. A to ještě většina z oněch slyšících pouze jen pokrčí rameny…

beda
25. 12. 2003
Dát tip
No, píšeš to hezky. :-) Osobně bych udělal tlustou čáru mezi drogou a halucinogenem. Fakt jo. Je jistá touha v člověku, která neni uspokojitelná žádnou věcí, i když se může dlouho zdát, že ano.Je to touha po přirozeném stavu vědomí, kterému mi říkáme rozšířený stav vědomí. Stav vědomí, který obecně považujeme za přirozený, považuji za stav patologický. Je to taková atrofie vědomí, kterou kolektivně považujeme za normální a dobře si hlídáme ty, kteří vybočují. Co použijeme pokud je organismus silně zasažen chorobou ? Použijeme silný lék ! A tím může být právě psychotropní látka. :-)))) Nicméně pokud je organismus zdravý, již žádné léky nepotřebuje. Nejlepším lékem je samozřejmě spiritualita. Jenže pokud je člověk v bezvědomí, můžeme čekat s léčbou do doby, než se probere ? :-))) Jen dodám, že je nanejvíš nutné, aby u nemocného byl lékař a nikdo se neléčil na vlastní pěst. Otevřel jsi vážné téma a tvůj pohled se mi líbí. Měj se hezky. :-) Pro jistotu a pro všechny : osobně se distancuji od propagace drog i psychotropních látek. Toto byla pouze teoretická úvaha na dané téma. :-) *

Lyryk
25. 12. 2003
Dát tip
Vážený autore, píšeš mj.: "nebo byste naopak tuto touhu respektovali a snažili se pro ně onu hračku (myšlena je zde droga - pozn. moje) nějakým (pochopitelně legálním) způsobem získat?..." Souhlasím se spiritualitou, souhlasím s tím, že je nezbytné ve společnosti rozšiřovat možnost uplatnění mladých lidí zvlášť a lidí vůbec. Ale nemohu souhlasit s tím, že do doby, než se tak (a možná nikdy) stane, bych měl opatřovat drogy, jako náhražku společenských nedostatků. a dále píšeš: "V dnešním (tak zoufale) materialistickém světě, jsou halucinogeny jiskrou naděje pro všechny, kteří při svém hledání strádají, nebo si dokonce myslí, že již „nemohou dál“. " nesouhlasím s tím, že halucinogeny jsou jedinou jiskrou naděje pro všechny, to je, promiň, blábol, pro moje děti například něco takového neplatí; stále ještě většina společnosti nežije na halucinogenech a myslím, že je zcela nesprávné neklást halucinogenům odpor; přitom nejde o nějaké násilné působení, ale o výchovu a věnování dostatku času vlastním potomkům... a dále: "Jsou však pouze jen ukazatelem směru a nikoli cílem - jak tomu, bohužel, doposud stále je a ještě dlouho asi i bude..." drogy nejsou žádným ukazatelem směru, sport například ano, pěstování zájmů a oduševnělé - neskleslé úrovně života rovněž; dokonce se domnívám, že medikamenty podporující sportovní výkonnost jsou unfair v boji o pravdivost vlastního výkonu - měření sil, zakázal bych sportovcům i krevní transfuze pro zvýšení výkonu; a opět: "Lidstvo však nezapomene nikdy, neboť cesta rozvíjení duchovních schopností je (zajisté) v souladu s Božím plánem. " cesta rozvíjení duchovních schopností vede právě přes zájmovou činnost a radost z myšlení; sportovní výkon stejně jako dokonalá báseň jsou duchovní zážitky v nichž jsou obsaženy pocitové stavy a emoce s halucinogeny srovnatelné a za jasného vědomí; problém je v tom, že halucinogeny poskytují "levitaci" jaksi zadarmo, bez námahy, což je jen další důvod k odporu vůči nim; a závěrem - legalizace drog není řešením, protože přirozená pohodlnost mladých lidí povede jenom k tomu, že přeskočí léta námahy a zkusí si to, což myslím není žádoucí, protože se tím jen napomůže riziku náhodné a nepřímé závislosti a beztrestnosti šíření; asi tady všem teď připadám jako zavilý nepřítel drog, ale už je to venku, jsem...

Vinki
24. 12. 2003
Dát tip
super vanocni uvaha

drogy nerozsiruji zadne vedomi

Lyryk
24. 12. 2003
Dát tip
Vážený autore, tuto úvahu považuji za propagaci drog a byl bych rád, kdyby ses od podpory rozdávání drog dětem veřejně distancoval. Přivítal bych, kdybys tento příspěvek stáhnul a znovu promyslel, protože některé formulace jsou zcela pokřivené a nerad bych byl opět donucen k cenzurovaní tvého příspěvku. Správce serveru.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru