Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Barbarianova přísaha

01. 02. 2004
11
5
9849
Autor
Seregil

Večer 31.1.2004 nad poznámkami k Dračímu doupěti kamaráda Davida (zvaného na střední Lisztwi - čtěte Lištvi), jemuž děkuji za inspiraci a zároveň mu toto dílko věnuji.

Déšť. Vlastně spíš prudký liják. Svlažoval unavenou zemi. Smýval prach z cesty, která se vinula mezi remízky a poli. Pak se ztrácela v dálce mezi skalami. Po této cestě pomalu pokulhával Agiar - vysoký rozložitý muž v tuto chvíli zahalený do potrhaného pláště z vlčích kůží. Zdálo se, že krvavá stopa, kterou za sebou zanechával, z něho ubírá i síly, které ho nutily jít. Co chvíli se zastavil a tiskl si ruku na hruď, kde krev prosakovala zpod lýkového obvazu a stékala po jeho těle na zem. Jen silou vůle se přinutil udělat další kroky.

„K čertu,“ ulevil si a zhroutil se pod blízkou košatou lípu.

Déšť se postupně zmírnil z prudkého lijáku na drobné mrholení. Agiar se namáhavě usadil k patě stromu.

„Ach bohové,“ utrousil do šumění deště ve větvích.

„Kéž bych tě nikdy nepotkal, ó Amarien. Má spanilá Amarien. Líbat tě tam v Ivrii v tom březovém háji. Měli jsme tam zůstat a neodcházet. Neodcházet ke tvé matce na jih. Čert ji vem. Poslala mě do spáru toho syna Bakarova. Proklet buď den zrození staré rasy vlčího plemene!“

Agiarův osamocený proslov přerušil dusivý kašel, který chvíli otřásal jeho tělem.

„Teď ponesu úděl vlka samotáře – úplněk luny bude prolévat lidskou krev a pohaní mou čest barbariana.“

Na chvíli se odmlčel a naslouchal šumu deště.

„Ale najdu tě Amarien. Ty, která jsi našla věčnost v síni samotného Kirsana a jeho služebníků. A až zemřu, očistím jméno svého rodu před soudem Stálého plamene!“

Tato slova Agiar již křičel. V dáli zahřmělo, jako by příroda sama chtěla stvrdit tuto přísahu. Agiar sklopil hlavu. Jeho větrem ošlehanou tvář zkrápěl příval slz. Agiar se roztřásl trhaným pláčem.

„Ach jsem vinen tvým osudem, ó Amarien!“


5 názorů

Seregil
31. 05. 2007
Dát tip
Jsem rád, že se ti tento můj zapomenutý příběh líbí... obávám se, že více nežli to, co zde jest, už publikovati nebudu, není sil a mám rozepsány mnohé jiné věci... snad někdy se vrátím k tomuto příběhu.... Zdar a díky...

Aki
09. 10. 2004
Dát tip
hmmm... proč anglicky "barbarian" a ne normálně česky "barbar"? a vadí mi, když barbar říká "hrome" nebo "k čertu"... správnej barbar říká "kurva", "gggrrrrggg", "hoummfff" nebo tak něco... jako barbar to přece musím vědět :o) ináč souhlasím s těma, co říkaj, že to není žádná sláva...

Seregil
22. 06. 2004
Dát tip
díky hrošíku.. opravdus mě potěšila...

taaak ..konecne i ja te mohu poctiti klubikem..nevim jestli prilis potesi ale patris do sekce Jemnejsi barbarstvo:*))spesl pro tebe ..a jen od hrocha:*))))))) neprijde mi to ani moc fantasy...je to hezke..ale dyz ja sem hrala DrD vypadalo to jinaceji:*)))))))ale libi...

Dolente
24. 05. 2004
Dát tip
Líbilo, squííík. Agiar musí bejt osobnost, když se coby chlap nebojí se rozplakat, ačkoli ví, že si to o něm přečte spooousta lidí, squííík. :o) Squíík, a my máme rádi osobnosti. Jen tak dál Seregile :o) *t

Kcharl
25. 02. 2004
Dát tip
ok, beru na vědomí

Fouraix
24. 02. 2004
Dát tip
To musím přečíst celý, kdyby nevim co*

Kcharl
20. 02. 2004
Dát tip
Pokud jde o prolog, kdysi jsem se taky pokoušel napsat něco podle Dračího doupěte - skončilo to katastrofou, ale že píšu blbost jsem si uvědomil až za delší dobu. Docela by mě zajímalo, proč ten barbar nejdřív řekne "K čertu" a pak začne lyricky líčit svůj příběh. K postavě takovýho barbara mi to nesedí.

Seregil
20. 02. 2004
Dát tip
Mno Kcharle... čti další příběhy o Agiarovi... je to zvláštní hrdina

3/5 to bys mohl hrát jako divadlo, seklo by ti to :))

ch_34
06. 02. 2004
Dát tip
mňo, četl jsem to až po jedničce.... zatím to vypadá dobře

maia
05. 02. 2004
Dát tip
Pomenovanie Demo sa mi paci... nieco ako uputavka na nieco, co este pride. A bude to obsiahlejsie a uzasne. :-)

studanka
05. 02. 2004
Dát tip
líbí se mi... ...romantičtější než obvykle...

Android
04. 02. 2004
Dát tip
Hmmm... o čem to je??? Svůj názor ztotožňuji s Kandelabrem.

Seregil
04. 02. 2004
Dát tip
No je mi líto Androide, jestli ti nedošlo, že toto je ukázka... jen fragment.... Inu... dobrá tedy...

Android
04. 02. 2004
Dát tip
Ukázka? Něco jako demo? A k čemu to?? Píšeš, že je to dílko, ne ukázka... a i kdyby, stále platí můj názor, že Kandelabr vypíchl nejhrubší "zákysy", které zůstanou "zákysy", ať je to celé nebo jen ukázka.

Seregil
04. 02. 2004
Dát tip
Je to kvůli lidem.. neradi čtou dlouhé věci... Může to znít jako alibismus, ale ani já nestíhám číst dlouhé věci..

Android
04. 02. 2004
Dát tip
Hmmm... zní to, jako když přizpůsobuješ své psaní čtenářům. Hlavně jde o to, že se řeší řemeslo, jakým je to napsáno. Ostatně můžu něco sdělit deseti větami nebo sto větami, na délce nezáleží. Tady jsem se dozvěděl nudnou osobní story o barbarianovi, který krvácí kdoví proč pod stromem a nadává na "lidi", které ani neznám... Jako kyselá pocitovka je to slušné!

Seregil
04. 02. 2004
Dát tip
Mno dobrá.... Řemeslně je to zpracované nepříliš dobře, uznávám...

Kandelabr
04. 02. 2004
Dát tip
nejde o délku. jde o to, že hrdina musí něčím zaujmout, oslovit a hlavně být představitelný, živý. tvůj barbarian je jak panák z výkladu.oživ ho něčím. a omez hlavně tu teatrálnost, ta mi vadí asi nejvíc (ach bohové a spol)

StvN
04. 02. 2004
Dát tip
Amen.

Seregil
03. 02. 2004
Dát tip
Uf.. všem dík za kritiky, alespoň vím více pro další psaní....

Kandelabr
02. 02. 2004
Dát tip
Mě přímo rozčiluje ta absolutní papírovitost hrdiny. představa raněného barbara, kterého opouštějí poslední zbytky sil a který lamentuje slohem téměř jiráskovským mi vyloudí na tváři spíš úšklebek-nějaké pohlcení atmosférou opravdu nehrozí. Řekl bych, že se ti podařilo i v tomhle krátkém textu ukázat všechny neduhy mainstreamové fantasy -plytký nebo vůbec žádný příběh -mátožnost a neživotnost postav, -rychlošípácká přímá řeč -figur víc než na orloji, s totálně nevyslovitelnými jmény -klišovitá slovní spojení (větrem ošlehaná tvář) promin, nechci ti brát chut do psaní, spíš bych ti chtěl poradit, čeho se vyvarovat a na co dát pozor.

maia
02. 02. 2004
Dát tip
* mne sa to paci. Je to take nadherne pocitove. Nie som detailista na vselijake ciarky, takze tie mi nevadia. Ak som to dobre pochopila, toto tvoje dielko nie je v arene, takze komu sa nepaci, nech ho necita. :-)

maia
02. 02. 2004
Dát tip
O, spanila deva, pobavila som? :-)

Andulka
01. 02. 2004
Dát tip
....ja se priznam, ja tomuhle druhu literatury vubec nerozumim... Ale pises ctive, mas to dobre postaveny...:-)

Damon
01. 02. 2004
Dát tip
to je super...nemáš ještě další díl, přijde mi to nějak useklý

Abyss
01. 02. 2004
Dát tip
ty jo! (jak v televízi!)

fungus2
01. 02. 2004
Dát tip
Zdařilé! TIP

StvN
01. 02. 2004
Dát tip
Nezlob se na mě, ale přijde mi to tuctové.

Seregil
01. 02. 2004
Dát tip
Andulko... žánr fantasy je prostě takový zvláštní... Damone... možná něco o Agiarovi napíši... Abyss... :-)) fungusi2: ... díky povídkáři...

Seregil
01. 02. 2004
Dát tip
StvN: je to průplav emocí, které ve mě hrály... tuctové.. no tvůj názor... neberu ti ho.... V každém případě dík za přečtení...

StvN
01. 02. 2004
Dát tip
Nemluvil jsem o emocích, samozřejmě, ty nesoudím. Mluvím o situaci, o jejím podání a o námětu. Nezatajím, že mě rozčiluje množství jmen. Ale vím, že to ve fantasy bývá zvyekm. Sloh také nesoudím. Nejsi přece žádný začátečník.

Andulka
01. 02. 2004
Dát tip
Ja vim, proto jsem se na zacatku omlouvala....ja tomu zanru vubec nerozumim....a tak jsem si to jen tise precetla pokyvala hlavou a potichoucku zavrele dvere...:-))))

Seregil
01. 02. 2004
Dát tip
Äno mohl jsem objasnit něco o Ivrii, zemi kde potkal barbarian Agiar svou krásnou Amarien.... něco Bakarovu synovi... něco o Kirsanovi stvořiteli.... však to přijde...

StvN
01. 02. 2004
Dát tip
Román. Chraň nás stvořitel Asghar, nebo Bengal nebo Cokoliv.

Seregil
01. 02. 2004
Dát tip
Nic vás neuchrání.... budu psát, až se bude od propisky a následně od kláves kouřit.... a až to zavařím tady... tak se všichni .... nevímco.... To nemám naplánovaný.... :-)))

Gerzon
01. 02. 2004
Dát tip
T* Déšť. Vlastně spíš prudký liják. Svlažoval unavenou zemi. Smýval prach z cesty, která se vinula mezi remízky a poli. Pak se ztrácela v dálce mezi skalami. Po této cestě pomalu pokulhával Agiar - vysoký rozložitý muž v tuto [] chvíli zahalený do potrhaného pláště z vlčích kůží. Zdálo se, že krvavá stopa, kterou za sebou zanechával, z něho ubírá [mu odbírá, odsává, ubírá] i síly, které ho nutily jít [díky nimž ještě mohl jít]. Co chvíli se zastavil a [při]tiskl si ruku na hruď, kde [odkud] krev prosakovala zpod lýkového obvazu a stékala po jeho těle [u po těle] na zem. Jen silou vůle se přinutil udělat [nutil dělat] další kroky.

„K čertu,“ ulevil si a zhroutil se pod blízkou košatou lípu [lípou u cesty (nebo podobně), "blízkou" sem nepatří].

Déšť se postupně zmírnil [postupně ustával, zmírňoval, až přešel] z prudkého lijáku na drobné mrholení [do drobného ...]. Agiar se namáhavě usadil k patě stromu.

„Ach bohové,“ utrousil do šumění deště ve větvích.

„Kéž bych tě nikdy nepotkal, ó Amarien. Má spanilá Amarien. Líbat tě tam v Ivrii v tom březovém háji. Měli jsme tam zůstat a neodcházet. Neodcházet ke tvé matce na jih. Čert ji vem. Poslala mě do spáru [spárů] toho syna Bakarova. Proklet buď den zrození staré rasy vlčího plemene!“

Agiarův osamocený proslov přerušil dusivý kašel, který chvíli otřásal jeho tělem.

„Teď ponesu úděl vlka samotáře – úplněk luny bude prolévat lidskou krev a pohaní mou čest barbariana.“

Na chvíli se odmlčel a naslouchal šumu deště.

„Ale najdu tě Amarien. Ty, která jsi našla věčnost v síni samotného Kirsana a jeho služebníků. A až zemřu, očistím jméno svého rodu před soudem Stálého plamene!“

Tato slova Agiar již křičel. V dáli zahřmělo, jako by příroda sama chtěla stvrdit tuto přísahu. Agiar sklopil hlavu. Jeho větrem ošlehanou tvář zkrápěl příval slz. Agiar se roztřásl trhaným pláčem.

„Ach jsem vinen tvým osudem, ó Amarien!“

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru