Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Houpací křeslo

07. 02. 2004
23
0
14139
Autor
Empty

Upozorňuji slabší povahy, aby tento příběh raději nečetly. Trochu jsem se vyřádil. Babičku mám ale rád... Ač se to možná nemusí hned zdát, příběh má svoji myšlenku...

 

   Zrovna dnes jsem si udělal radost zakoupením knihy. Jsem na ni tak nadržený, že sotva stačím polykat sliny, které má ústa nyní nadměrně produkují. Stane se tedy, že si slinami promočím svoji oblíbenou košili. Ani to mi však nezkazí chuť k četbě.

   Sedám si na své pohodlné pohodlné kožené kanape a otvírám knihu. V místnosti je se mnou ještě moje němá babička, relaxující na dřevěném houpacím křesle. Snažím se zahloubat do děje, ale cosi mě ruší. Je to vrzání, hnusné, mozek vymývající vrzání. Podívám se směrem ke své babičce. To její proklaté křeslo vydává ten šílený zvuk. „Babičko! Přestaňte se prosím okamžitě houpat!“ okřiknu svoji pramáti a znovu se pokouším proniknout do tajů knihy. Vrzání však pokračuje, a to i přesto, že se babička již nehoupe. „Babičko! Okamžitě se přestaňte vrtět! Rád bych se soustředil na četbu!“ zařvu opět na tu starou svraštělou osobu. Vrzání však stále neustává. „Ona je snad i hluchá!“ říkám si v duchu a poté se na babičku opravdu ošklivě obořím.

    Znovu usedám ke knize, ale vrzání je přítomno stále. V tu chvíli již ztrácím trpělivost, uchopím nejbližší květináč a udeřím jím babičku po hlavě, čímž jí omráčím. Než se probudí, mohu si v klidu číst, nicméně brzy si povšimnu, že vrzání stále pokračuje. „Ty jedna svině!“ zařvu. „Ty mi prostě nedáš pokoj, dokud nebudeš mrtvá co? Jak tedy chceš!“ Naštvaně odcházím do kuchyně, vracím se do obýváku se sekáčkem na maso a zatnu ho babičce do hlavy. Snad aspoň teď budu mít chvíli klidu. Moje očekávání však není splněno. Ten odporný zvuk je tu znovu. Jsem naprosto zoufalý, chci toho snad tolik? Jen si přečíst svoji novou knihu! Rozezleně přistoupím ke křeslu, vyjmu z něj babičku a praštím s ní o zeď. Křeslo však stále neustává ze svého trapného zvukového projevu. Kvapným krokem se vydávám směrem ke kůlně, abych se posléze vrátil se sekyrou v ruce a rozsekal křeslo na třísky. Ani tento můj čin však není korunován úspěchem. „Ty zvuky jsou zřejmě v mé mysli“ napadne mě a pokusím se je ze sebe dostat mlácením hlavou o zeď. Ale nepomáhá to. Napadá mě již jediný způsob, jak se toho zvuku zbavit. Uchopím opět sekáček a zarazím si ho do hlavy. Klesám pomalu k zemi a stejně rychle, jak se ze mě vytrácí život, vytrácí se i ono vrzání.

            Je ponuré podzimní odpoledne. V obýváku leží dva umrlci a pod otevřeným oknem si vítr pohrává se zahradními dvířky. Zřejmě nejsou vůbec promazána. Vydávají totiž opravdu hnusný zvuk. To vrzání je tak odporné, že by byl člověk schopný dočista se z toho zbláznit…
Kaderas
16. 02. 2006
Dát tip
brrrr...husí kůže! *

Ariela
16. 08. 2005
Dát tip
kvalitna psychopacia :)))) *

Spirit
15. 07. 2005
Dát tip
:)))... nejlepší je, že je to pořád ta >babička< , i když jí jde do hlavy zatnout sekáček na maso .. cool*

Eileen
06. 07. 2005
Dát tip
no ta je skvělá! :)) uplne si to vystihl.. takhle nervozni sem taky.. :))))))

Terkasob
21. 06. 2005
Dát tip
fůůůůůůůůůůůůůjjjjjjjjjjjjjjjjjj

castrato1
29. 04. 2005
Dát tip
já to slyšel na životo takže je to jasný: tip a :-)

sidonia
24. 03. 2005
Dát tip
pointa je dobrá, ale jako příběh se mi to nelíbí.. teda spíš.. já nevim, něco mi tam nesedí. asi některý věty nebo tak...

Tulipanka
30. 01. 2005
Dát tip
Ta pointa je opravdu dobrá.

Líbí se mi na tom právě zvuk. Hra.

Ze tvých starších je určitě nejlepší, obzvlášť když si vzpomenu jak na to reagovala Doleželka :o))) ***

ondrech
12. 11. 2004
Dát tip
jo, to je mooc dobre...:-)***TIP(uz sjem si to cetl na tom srazu...:-))

Lancelott
02. 11. 2004
Dát tip
Opět poznávám původní styl:o)

cmukina
25. 09. 2004
Dát tip
preboha

Tož toto jsem už přece četl na LiZemi... Styl se mi líbí, i krutost obsahu, babiččina pasivnost,v podstatě všechno... (T+Nej) (PS: Je docela sranda, že i tady to kožené kanape (2. odstavec) skýtá dvojnásobné pohodlí) :)

JiKo
03. 04. 2004
Dát tip
To je prča, pak skoro nechápu proč žádáš o hlubši kritiku, kdyz ji vlastne nechces. My si to precetli a napsali svůj nazor. Ohanis se faktem ze budou jini kterym se to bude libit. Tech vzdycky najdes tisice, ale to jeste neznamena ze tvy dilo je skvely. A abys nepeskoval :-) doufam ze sis vsim ze obsah a pointu jsem ti pochvalil :-)))

Empty
03. 04. 2004
Dát tip
Moje dílo není skvělý, je jen takový fajnový a legrační a tak... Já kritiku beru, jen jsem vyjádřil svůj názor, což neznamená, že bych o kritiku nestál...

Empty
02. 04. 2004
Dát tip
ano! Můj projev je syrový, je i vulgární, což je účel (Pokud jste si toho nevšimli) Pokud je to pro vás moc nemravné, sprosté a příšerné, pak mé věci nečtěte. Nemusíte.... Naštěstí je tu však pár lidí, kteří si mě přečtou vždy rádi a že to nejste zrovna vy dva, mě vůbec netrápí. Tak těpic kluci!

Co se čílíš? Jirkovo "dobře Igore" se nevztahuje ke kritice, ale k tomu, aby mi neříkal furt příjmením. :o)) A já Ti nevytýkám ani syrovost ani vulgaritu - tyhle věci mi vůbec nevadí - spíš naopak, když "sedí". Vyčítám Ti neobratnost, kostrbatost, stylistickou nešikovnost atd. Takže záleží jenom na Tobě, jestli chceš naslouchat kritickým hlasům a něco se sebou dělat nebo jestli se chceš nechat ukolébat slastným pocit, že "prostě nějaké ty čtenáře máš".

Empty
02. 04. 2004
Dát tip
Myslím, že to co ty mi vyčítáš, s tím by dost lidí nesouhlasilo... Prostě ti to nesedí, si šikovnější a mě je to vcelku fuk. To co tobě, nebo JiKovi a dost možná i dalším autorům může připadat nešikovné, neobratné apod., to jiným autorům může přijít opačné.... Musim si od vás, kluci, něco přečíst, ať vím jak na to:))) Ale doufám, že nepíšete zase jen básničky, ty mě moc nebavěj...

Hm, ale styl máš opravdu poslabší. Vlastně píšeš hodně podobně jako Fungus. Ten si taky nedá říct. :o(

Empty
28. 03. 2004
Dát tip
Igore, nevěřím! Ha! Co teď?

JiKo
28. 03. 2004
Dát tip
Hehe, mě se stalo něco podobného ... až na tu babičku. Natáčím takhle zabíjačku kamerou a zdá se mi kolem příjemné tichoučko. Libuji si jak bude slyšet okolní zpěv ptactva a doplní tak idilu prasečího umírání. Ovšem při přehrávání záznamu ejhle, jaký sprostý vrzot vrátek od půdy se kterými si pohupoval vítr. Ačkoliv jsem to já sám neslyšel, lépe řečeno můj mozek to vymazal, kamera byla neoblomná. Na dokumentární snímek o smrti pašíka se téměř nedalo dívat:-))) Dobrá pojinta dobrý příbjech ale taky souhlasím s indruchem že je cosi na tvém psaném projevu, ovšem dá se to semtam strávit, sbírku bych asi ale nesnesl

Empty
28. 03. 2004
Dát tip
Tak nevím, zda-li ti mám poděkovat, či se urazit a do smrti s tebou nepromluvit. Budu to muset promyslet....

JiKo
28. 03. 2004
Dát tip
jEN SE NEURÁŽEJ chtěl jsi kritiku ne? Prostě tvůj projev je jakýsi syrový a poměrně vulgární a tím nemyslím ta sprostá slova. Prostě forma tvého vyprávění je jak vyprávění štamgastů v hospodě. To se dá strávit nad pívem, ale ne když si koupíš sbírku povídek. Ovšem chápu že ty s tím nic neuděláš.

Nevěříš co, Empty? Že máš příšerný styl nebo že je to jako Fungus nebo že si Fungus nedá říct? A co teď? Proč se ptáš mě? Ptej se sebe! Jirko, ty jdi s tím svým "titulováním" mě neustále příjmením už taky do prdele :o))

JiKo
28. 03. 2004
Dát tip
Dobře Igore ()() :-))))

Nicollette
07. 03. 2004
Dát tip
Pro zasmání, opravdu..... ale nejlepší je, že i když tě babička děsně žere, pořád jí v tom díle nazýváš " babičkou" ..... to je na tom nejparadoxnější :) Je to fajn,,,,,,,, tip

Téda, tak to je síla! Chech, má to skvělý vtip a výbornou pointu. Tip, rozhodně a nej dílka. Fakt mě to dostalo :-)

Ighor
27. 02. 2004
Dát tip
Zajímavé... Je to trochu podobnej styl jako u Dopisu... Konec je ovšem nejlepší. Ten mě dostal.

Fidunka
23. 02. 2004
Dát tip
Teda ale tfuj tfuj:) Závěr mě naprosto dostal, ačkoliv jsem ho očekávala, ale nevadí. Má to svý kouzlo:)

WiruZ
22. 02. 2004
Dát tip
no hele kamarade...jeste tak pred tydnem (nez sem se razne promazal) jsem tady mel povidku, ktera se jmenovala "ozveny ticha" a pro zmenu tam muj hrdina vrazdil svoji manzelku kvuli neustalemu hekani, ktere mu rozdiralo mozek.....a teda myslim ze sem byl snad i morbidnejsi...... tip dat nemuzu.....protoze pointa me neprekvapila....pac sem ji mel obdobnou (cimz nechci rikat, ze si mi ji ukradl to ani nahodou) proste sem nebyl akorat prekvapen, ale jinac gut.....

Empty
22. 02. 2004
Dát tip
O.K.

WiruZ
22. 02. 2004
Dát tip
fajn....sem se trochu bal aby si se neurazil:)

Empty
22. 02. 2004
Dát tip
Nebudu se urážet pro názory jiných. každému se to líbit nemůže, beru to...

Hip_Zdenda
13. 02. 2004
Dát tip
Míro, tuto jsem vždycky považoval za tvoji nejlepší :o)) Dycky mě dostane :o)))

Empty
13. 02. 2004
Dát tip
Přitom taková nechutnost... Tfuj!

johanne
09. 02. 2004
Dát tip
hustý >8) tip

Gerzon
08. 02. 2004
Dát tip
T* Čekal jsem, že to bude vrzat větev, dvířka mne fakt zaskočila.

Empty
08. 02. 2004
Dát tip
Jsem rád, že to zatím nikoho nepobouřilo. jirik: Máš pravdu, taky se mi stává, že do blbosti se v klidu začtu, i kdyby vedle mě pracoval cikán se sbíječkou. Ale na dobrou věc se nejsem schopný soustředit, když vedle mě spadne třeba jen špendlík...

Elyn
08. 02. 2004
Dát tip
:) tak nějak - ale nemusí to být blbost, jen čtivá knížka, která tě svým dějem "sežere"... takhle si teď třeba v metru čtu Feynmana a skoro zapomínám přestupovat:))

Empty
08. 02. 2004
Dát tip
Pražačka jo?

Elyn
08. 02. 2004
Dát tip
zabiješ mě snad za to?:)) Nikoliv od narození, pouze pobytem a pracovně...

Empty
08. 02. 2004
Dát tip
Nezabiju, je mi vcelku jedno, odkud kdo je. Předsudky netrpím... Já jsem zas pobytem a studijně Brňák, zabiješ mě za to?

Elyn
08. 02. 2004
Dát tip
:)) já Brno miluju, tak nemám důvod :)

Empty
08. 02. 2004
Dát tip
Tak to je skvělý. Tož něgdy zajéď a dáme vínisko, hej?:)

Elyn
08. 02. 2004
Dát tip
no, někdy bych chtěla přijet na ty vaše Šuplíky..:)

Empty
08. 02. 2004
Dát tip
Já nevim co jsou šuplíky, jen tam studuju...

Elyn
08. 02. 2004
Dát tip
tak se podívej k Bacilovi...;)

Empty
08. 02. 2004
Dát tip
Bacila náhodou znám. Je to učitel mojí nejlepší kamarádky, svět je malej (a Brno taky..) Nechceš si přečíst mojí novou povídku? Nikdo se k tomu nemá.. Jmenuje se Návštěva...

j_i_r_i_k
08. 02. 2004
Dát tip
Empty: Já vím, že mám pravdu, ale zajímalo by mě, čím to je... :) Elyn: Nemusí to být jen blbost, ale jde o to, že je možné se začíst do lecčeho - někdy, jindy má člověk fakt dobrou knížku a může si ji vychutnat jen se zadrženým dechem, aby se jím sám nerušil - a já nevim proč :)...

Andulka
07. 02. 2004
Dát tip
tomu se rika kamenak...:-)))). Nejdriv si rikam, pane Boze, co to ctu za voloviny.....ale dosla jsem i k pointe. Pointa je podle me skvela...a uplne rozesmala. Je ovsem docela mozne, ze taky nejsem mentalne uplne v poradku..:-)))*

fungus2
07. 02. 2004
Dát tip
Jo. Tak to je tedy zdařilé. TIP

Dero
07. 02. 2004
Dát tip
Wow .. :o))

Yossarian
07. 02. 2004
Dát tip
no to je teda nářez

Elyn
07. 02. 2004
Dát tip
...namažte je rychle, nebo se zblázním, já mám velkou představivost..:))

Empty
07. 02. 2004
Dát tip
To je zajímavé. Měl jsem pochybnosti, zda-li mám sem tuhle věc vůbec dávat. Říkal jsem si, jak mě všichni skoupete, že je to moc morbidní, nebo tak něco a koukám, že jsem se zmýlil. Nečekaný. Věci, u kterých čekám větší odezvu zase zapadnou. Jste to divní lidé...

Elyn
07. 02. 2004
Dát tip
je to morbidní, krutý, získala si mě jedině pointa... Už lepší?:)

Empty
07. 02. 2004
Dát tip
To nebyla chuť zabíjet. Jen sem se pokoušel začíst do knížky a venku pořád štěkal pes, vůbec to nešlo. Tahle povídka nesymbolizuje touhu po zabíjení, ale touhu po klidném čtení...

Empty
07. 02. 2004
Dát tip
To nebyla chuť zabíjet. Jen sem se pokoušel začíst do knížky a venku pořád štěkal pes, vůbec to nešlo. Tahle povídka nesymbolizuje touhu po zabíjení, ale touhu po klidném čtení...

Empty
07. 02. 2004
Dát tip
To nebyla chuť zabíjet. Jen sem se pokoušel začíst do knížky a venku pořád štěkal pes, vůbec to nešlo. Tahle povídka nesymbolizuje touhu po zabíjení, ale touhu po klidném čtení...

j_i_r_i_k
07. 02. 2004
Dát tip
Z toho si nic nedělej, na netu jsou všelijací psychouši - a já jsem jeden z nich :)... Jsem od začátku uvažoval, co to v té místnosti může tak vrzat, moje pracovní hypotéza byla, že to kanape, cos na něm seděl, přecejen kůže je prevít - a ona zarezlá vrátka venku, to je teda podraz :)... A docela by mě zajímalo, čím to je - někdy člověk čte něco vcelku průměrného a zažere se tak, že ho nějaká vrátka či pes nemůžou rozhodit - a jindy si chce číst něco, na co se těší jak mlsnej Pepík na lízátko, ale jakmile slyší sebemenší zvuk, tak střih a prostě to nejde - čím to jen může být?

j_i_r_i_k
07. 02. 2004
Dát tip
A k té morbidnosti ještě - třeba je to o tom, že sis s tím fakt vyhrál, takže to působí dost jako nadsázka, prostě dostatečně neuvěřitelně na to, aby se tím musel čtenář rozrušovat - to je taky jeden z tajů lidské mysli - když v povídce zabiješ fakt nechutným způsobem tři lidi, může být leckdo pobouřen, když jich takhle zabiješ tři tisíce, pobouření bude menší - protože trojnásobní vrazi se v reálu vyskytují - tří tisícnásobní spíš ne...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru