Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Paměť

27. 02. 2004
6
0
2391
Autor
JARUB

Ta půda stále voněla senem,
ač léta zavřela se jako hladina
a já mlčky padám ke dnu.
Ke dnu jezera
a slabě doléhá sem dunění o koleje.

V mém srdci teď propastná díra zeje,
ve vzpomínkách mezera.
Pod tíhou let a vody blednu.
Nahoře zavřela se za mnou hladina,
ale ta půda stále voněla senem.
synáček
12. 04. 2004
Dát tip
"ač léta zavřela se jako hladina..." "Pod tíhou let a vody blednu..." Je to nádhera...a strašná škoda, že už nepíšeš...(že píšeš tak málo...) TIP...a díky!

Robinson
21. 03. 2004
Dát tip
Vzpominky, zvlaste ty krasne, jsou proste.... krasne Tip*

JARUB
29. 02. 2004
Dát tip
Všem moc dík! :o)

JARUB
28. 02. 2004
Dát tip
Moc děkuji!! Lens (nebo snad čočka?) :o))) ..... jak již kdysi řekl pan Skácel "snad jen autor ví a rozumí zcela", ale kdo by chtěl rozebírat, kde se na jeho moravské louce vzali sloni, tak by pochodil. Já bych tu básničku dokázala vysvětlit naprosto logicky a do nejmenších detailů, ale jelikož miluji lidskou fantazii a sama jí ráda nechávám volný prostor, tak právě tohle nemohu udělat. :o)

JARUB
28. 02. 2004
Dát tip
"......tak by špatně pochodil..." tam má samozřejmě být. Pardon. :o)

Sakurka
28. 02. 2004
Dát tip
líbí:-) tip

Madelaine
28. 02. 2004
Dát tip
Moc hezké.....tip :)

Lens
27. 02. 2004
Dát tip
Tohle je na první pohled něco jako prostý popis zapomnění nebo i sebevraždy. Na druhý pohled je to docela složitý text s nejasnou obrazností. Např. mě trklo, proč jsou tam ty koleje - ale pak napadlo, jestli to není symbol osudu. Nebo co zde symbolizuje jezero, pokud se jako hladina zavřela léta? A co je potom půda? Není to spíše něco v lidské psychice, než konkrétní doslovná půda? Neumím to vyložit zcela harmonicky - ostatně, u které básně to jde. Dám tip. Jsem zvědavý, co řeknou ostatní, mě tenhle text připadne rozhodně zajímavý a mnohoznačný.

aramis
27. 02. 2004
Dát tip
tak tato sa mi paci, tip. *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru