Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Den ve městě bílého popele

Výběr: Lyryk
07. 03. 2004
14
0
7746
Autor
drfaust

                                                       mé blízké…

 

 

Den ve městě bílého popele

 

 

 

Kňouravé kouřmo
a vítr tečný v nepřízni
směrům ulice věrná je nikam

 

To v přístavu uprostřed skal
natahujeme vápencové plachty
syceni jarem blouzněni
chyceni v žeberní pasti
vězení              březnů

Vlajkonoši zkamenělin otvírají dějství mízy
mizí z kořenů do vzduchu
- kde střetává se s ledovcem


“Kapitáne, jsem nemocný závratí z hloubky…
 doteku dna“
 řekl ten u kormidla
“Každý můj ostrov začíná malou pouští…
 vyhlíží nehostinně“

 

 

V noci jsme klesali z Babylónské věže
- na eskalátoru
přes všechna napětí váhaní
i karty nesmyslného osudu
(blouznil někde v horách)
ses ke mně přiklonila

a byl ve mne maličký… – bez pouště


“Gramatika jazyka písčin
  neskloňuje slovo úžeh
  je štír
  jak podmínka skutečná“

 

 

…a tak snad břehy překlenou moře
    které má k lodím vlastnický vztah

drfaust
29. 05. 2005
Dát tip
holanovská káva je pro mne vlastně oceněním... ale tohle je už hodně dávno... moje poetika je už jinde přesto moc díky za zastávku.

Zarabeth
28. 05. 2005
Dát tip
hmmm, hmmm....jsi jeden z autorů, které občas podezřívám, že sami nevědí, o čem píší. Je to dobré, leč holanovskou kávu já nepiji :-)

drfaust
24. 04. 2005
Dát tip
a ještě jedno avi

Sarrah
11. 03. 2005
Dát tip
Vlajkonoši zkamenělin otvírají dějství mízy -TIP

*

Amateri
24. 03. 2004
Dát tip
Doslova z toho vytéká plno nálad. Tip

drfaust
15. 03. 2004
Dát tip
Ano, tvůj postoj je naprosto odpovídajcí intelktuální pozici, která žádá: ...ale mi přece musíme porozumět dílu skrze slova. Vím; vždyť tam nic jiného není... než slova. Jenže slova se skládájí do vyšších celků, které už né vždy je možné zasadit do výkladového slovníku... né vždy je možné dohledat. Ty poznámky (Eliotovi), jsou dalším rámcem díla a jestli ty máš dojem, že jsou jenom povýšeneckou pózou, tak já nikoli. To co jsem napsal, je moje vlastní a nikoho jiného. Kdyby jsi měla alespoň minimum erudice, tak mi řekneš, že v české prostředí tomuhle odpovídá spíš Jiří Kolář. Narážím na odsazení, přímou řeč... Anebo že by to byl ten kouř, který tě přivedl k Eliotovi?

drfaust
15. 03. 2004
Dát tip
A to by mě ještě zajmalo s kým mám tu čest:))) Díval jsem a vím:) Tak s kým pak - provokatére/ko:)

Justine
14. 03. 2004
Dát tip
Hmmm... ten Eliot je tady dost čitelný...co takhle něco vlastního? Stále u tohoto autora (míněno Eliota) váhám, zda psal z Pustinu s horlivým narcisistním zaujetím a nebo jak tvrdí v jednom ze svých (sebeospravedlňujících) esejů z čirých důvodů býti oním médiem zprostředkovávajícím tradici (ukrytou ve všech narážkách vyskytujících se v Pustině) Alespoň se k ní uvolil sepsat komentář (pro ty hloupé nechápavé čtenáře neschopné stát se "pravými básníky")....

merman
12. 03. 2004
Dát tip
netrpím mořskou nemocí Rozi je mi odporná, Rozi -

píšeš jak drfaust ** :)

drfaust
10. 03. 2004
Dát tip
jo to jo:)

vypadalo by to, že jsem neodpověděla ... nebo ano?

drfaust
10. 03. 2004
Dát tip
Vypadalo by to, že jsi odpověděla:) Já si pamatuji, že jsi mi psala..:) Mám přehled o tom kdo mi píše:)))) vzhledem k tomu, že až na výjimky je komunikace spíš sporadická...

Perchta
10. 03. 2004
Dát tip
někdy máš dobrý místa...

drfaust
09. 03. 2004
Dát tip
Dyť i tohle jsi mi mohla poslat soukromě:)

egil
08. 03. 2004
Dát tip
Ano. Zajímavá - bezpochyby. Ale...: technická: pozor na přehršel přívlastků - hlavně genitivních (nejlacinější způsob ozvláštňování textu; ale to asi víš... tak proč jich je tam v prvních třech strofách tolik? např.: Vlajkonoši zkamenělin otvírají dějství mízy ... no.) Každopádně genitivní metafory najdeš i v tiskem publikovaných textech běžně, takže je to na tobě... Ale obecně platí, co zde píšu.

ulita
08. 03. 2004
Dát tip
pozdravy tomu u kormidla :)

aramis
08. 03. 2004
Dát tip
*!

drfaust
08. 03. 2004
Dát tip
Marťo:)) jojo... věnováno někomu, kdo je mi velmi blízký:) Kurzíva je proto, že do textu vstoupil mluvčí sám... Další věc: no vápncové plachty? Já nevím, plují ty lodě vůbec? Nejsou ty skály právě oními loděmi? No já samože vím, co jsem napsal, a nehce se mi to moc vysvětlovat. Tak třeba jen upozorním: jazyk písčin - jde o písečné duny? nebo o jazyk, kterým se mluví na poušti?:)) Ona by třeba duna mohla mít nějaká svá pravidla...:) Metafora se skalami je taková jakože syrová, protože jde stále o snahu dorozumění se s ostatními... ten text má rovinu milostnou a rovinu... komunikace.

jo úsměv pro mě a já to psala soukromě, abych nebyla za blba, hm hmmm ... mno ... víš, ne, že bych z toho byla chytrá - nebo dokonce chytřejší, ale zamyslím se úsměv příště zas příjdu tajně, abys mě tu mohl vyzdvihnout samozřejmě jsem tu blízkost jakoby v prologu a i v celém díle chápala a nechtěla vysvětlovat - jen navést ... že děkuju

drfaust
07. 03. 2004
Dát tip
Někdy jsem nejistý... Někdy jsem pánem všech dějství...

nádherný slovní spojení, jsem rád, že jsem to dočetl *

WiruZ
07. 03. 2004
Dát tip
t

Elyn
07. 03. 2004
Dát tip
* (je křehká a “Každý můj ostrov začíná malou pouští… vyhlíží nehostinně“)

katugiro
07. 03. 2004
Dát tip
zajímavé moc... ani já hlubší ne

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru