Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Podobná slepci

09. 03. 2004
4
0
2575
Autor
Candy

Se slepeckou holí

vydám se do světa na zkušenou,

nebudu muset na nic se dívat,

jen nechám se cestami srdce vést

- vždyť přece slepá budu -

- přesto vás moje oči uvidí.

Jen podle černých brýlí

a hůlky starších elegánů

si mě lidé mezi slepce zařadí

a já jím pro ně chvíli budu -

- tím chudákem, co nic nevidí.

Nic z jejich světa (ani ze svého?),

žádného člověka,

žádnou věc,

ani barvu ,ani stín.

Možná jen z etické povinnosti

(pomáhat starým a neschopným)

ve městě přes přechod mě převedou

a s příjemným pocitem ze sebe samotných

dál budou všedními starostmi putovat.

Však kdyby se aspoň  jen na chvilku   zamysleli,

že člověk je jiný než se zdá,

že ani slepec chudák není

- on přece všechno  vidí, (i když podle svého)

(jen my ten jeho obraz neznáme)

- barvy, stromy i lidi  on vidí

a barvy našeho pohledu nám nezávidí,

vždyť jeho svět je mnohdy pestřejší...

 

 


Hanca
09. 03. 2004
Dát tip
Souhlasím, slepý člověk může mít někdy pestřejší život než člověk, který vidí, ten kdo nevidí, má hlubší cit a "vidí" věci jinak než my a myslím, že je i "svým způsobem" bohatší a rozhodně to není chudák. Tip

Milly
09. 03. 2004
Dát tip
Souhlasím s Hancou, ale stejně mám pocit, že to musí hodně bolet-zapomínat třeba podobu svých nejbližších.... *

Candy
09. 03. 2004
Dát tip
A co když byl ten člověk slepý od narození...?A já jsem to taky myslela jen jako přirovnání, třeba si jen lidi v okolí mysleli, že nevidí a on je přitom sledoval - někdy si tě prostě ostatní někam zařadí a udělají si o tobě úplně jinej obrázek, než jaká ve skutečnosti jsi a podle toho tě soudí...

Milly
09. 03. 2004
Dát tip
.....já bych neřekla někdy, ale téměř vždy.........!

Hanca
09. 03. 2004
Dát tip
... tak to jsi Candy vážně uhodila hřebíček na hlavičku, už dávno se zajímám jen o lidi, kteří o mě stojí a kteří mě chápou, s ostatními jednám jen z povinnosti, nakonec zjistíš, že mezi velkým počtem lidí najdeš třeba opravdového přítele jen jednoho. Většinou člověk jedná podle davu, jen hrstka lidí je jiných, já mezi ně patřím, ale bohužel takových je "opravdu" velmi málo, lidé sou často povrchní a hloupí. Je to fakt, se kterým se musíme smířit.

Hancii
09. 03. 2004
Dát tip
To je pravda, nevidět se stává, jde jen o pocit, jak lidem je a na jiném vlastně nezáleží. Takto na obrátku vidět vlastně do duše lidí je skvělá myšlenka a nový pohled na život, který Tě napadl***

Candy
09. 03. 2004
Dát tip
Milly:máš pravdu - skoro vždycky, ale vždycky to nemusí být jen k horšímu - někdy tě můžou vidět v lepším světle, než ve skutečnosti jsi nebo aspoň než sama sobě připadáš a to je pak mily povzbuzení do života, i když jejich slovům až tak úplně nevěříš - asi víš, o čem teď píšu... Hanca:a to je i můj problém - ale já se spíš zajímám o lidi, kteří se nezajímají o mě a já bych o ně stála, nebo si už nerozumím ani s těma, kteří se jeví jako skvělí kamarádi, ale vina je na mojí straně - asi žiju až moc v jiným světě(plným mým snů. idejí, naivity,...)a pak se stane, že komunikace s ostatním světěm mi uniká...To je ale štěstí, když mezi davem často povrchních lidí najdeš jedinýho opravdovýho přítele - já takovou kamarádku našla a i když se vůbec nevídáme - jsme v kontaktu jen přeš dopisy- tak už 9 let o sobě víme, že máme jedna druhou ať se děje cokoliv...Takovýho přítele si potom važ.Já taky nejednám podle davu, ale podle svýho svědomí- jen nevýhoda je v tom, že se často hodně oddělíš od společnosti... Hancii:Když je dobře tobě a cítíš se vyrovnaně a příjemně a jsi sama se sebou aspoň do určitý míry spokojená, tak to světlo potom vyzařuješ i kolem sebe a i lidi si všimnou a budou se chovat líp...a možná se i zamyslí(nejen nad sebou, ale i nad ostatními, přírodou,..)

Lancelott
09. 03. 2004
Dát tip
Docela vyčerpávající diskuze:o) Dílo má dobou myšlenku...a komentář kritiků i autorky je...prostě vyčerpávající:o))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru