Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Čekanka s oblohou

25. 03. 2004
5
0
2746
Autor
slonovina2

Čekanka s oblohou

 

Kapání vody z kohoutku probudilo zvířata na dvoře. Kohout zakokrhal pozdě bez příčiny.

Byl nový den, snad lásky čas. Holubí vývar zval ke krku zpěvný hlas. Je otázkou etickou,

nakolik si zaslouží žít ten, kdo plouží se po dvou nohách, v každé aperitivu nádech. Je

štěstí, že neřešit je Boží úděl. V několika uměleckých kruzích, síních se vystavují torza.

„Do města zapomenout otčenáš.“

Člověk v kavárně podrbal botu. Horko kávy ho splavilo. Pohled na řeku neukojil touhu po

obnažených ňadrech servírky. Žena! Servítky si zemědělný lid nedělá. Jsme v končině na okraji kopců.

Pan Johanson: Cecek! Čekám tady od svátosti. Takováhle obsluha. Nemám chuť. Cecek!

Servírka: Cecek nabízím pouze na objednávku a to do desíti hodin ráno.

Pan Johanson: Zítra chci jinou kávu. Na kolik přijde?

Servírka: Musím se podívat do knihy přání a stížností. Totožná totožnost?

Pan Johanson: Totožná. Tedy podojit kozy? Jak se říká, chytnout to za správný konec!

Servírka: Jste lhář a proto Vás obsloužím již nyní. Pleny máte?

Pan Johanson: Máte?

Servírka: Nějaké zbyly z pozůstalosti. Dosti o tom, jdeme na půdu ve střevících.

 

Popošla dva metry od stolu a ohnula se potažmo pod ubrus vedlejšího kupé. Jste tak krásné!

Dvě.

 

Několik studentů odloudilo zmrzlináře od nábřežní restaurace. Chce nechce se musí pracovat.

Byl poryv větru, krásy čas. Se smutkem se čeří vody, splav. Miláčku neplkej a zavři vrátka.

Beránek v náručí cítí vlněný svetr. Je rok po dokončení. Lidé sklízí mlází za humny. Hubená

žeň. A pít se musí alespoň na zdraví. Ke kostelu vedla cesta úvozem. Autem nebo povozem se

člověk dostal ke chřestu. Několik spolužáků řešilo rovnici o dvou neznámých. Poznali se alespoň sami. Syrový bůček kručel v žaludku celkem dlouho. Neřeším nic a vyřezávám píšťaličku. Hraji si na ní život, kterému smysl utekl z našeho údolí. Nebrečím, jelikož vím,

že se vrátí sám.

 

 

 

 

 


slonovina2
02. 04. 2005
Dát tip

Makča
01. 04. 2004
Dát tip
..tak to vidíš, takový poklady jim tady člověk píše a oni si to nečtou, že to bolí..jsem rozhořčena, textem naopak nadšena..stejná metoda, jiná nálada, jiný myšlenky..není to jen hra na hraní...co Ionesco, Kafka, Havel..?...začíná mě to zneklidňovat..mám snahu definovat příčiny, konstanty, možné interpretace..že bych si na tvý texty napsala nějaký cvičení?..je to chytrý, formálně i myšlenkově..no já bych se zas rozepsala, tak radši končím..máš mý sympatie i tip! pozn:hele, co to je za zvíře? já teda špatně vidím, ale mně ti to připadá jako prase skřížený s rybou či co..vyloženě absurdní:-)

slonovina2
01. 04. 2004
Dát tip
Selátko..tedy asi

Isilme
25. 03. 2004
Dát tip
složité-bolí*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru