Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Křtiny elektřiny

Výběr: Elyn, klipeto
03. 04. 2004
6
0
2878
Autor
slonovina2

                  Křtiny elektřiny

 

Kroužek rozkoše se při troše štěstí otočí ke slunci. Běh vody se ustálil přehradním komplexem. Většina je ráda. Neřešit proudy Svatojánské a jiné neřády. Pookřál.

Výslužkou odnáší šablonu na život. Pamětní deska století. Tučné písmo svatého svého.

Dělníci se pomalu vracejí k domovu. Stopy holin hnuly terénem. Tér se odpaří do

roku dokončení. Rčení se uskutečnilo nečekanou svatbou, veselkou. Děti v polobotkách.

Traktor se nastartoval na pátý pokus do klusu. „Skot a syrovátku servility servítku trusu plot.“

Kulisou byla ostrá, až lomená zatáčka, několik pěnkav a pivní pěna. 

Vesnice se obalila do perleťové pleti maringotek. Pes přestal vrčet ve čtvrtek okolo čtvrt

na tři. Šetři synu, šetři na moped.

A nad vším letí hejno koroptví, ve větroví, větví sloup morový.

 

Pumpař:                          Netvař se tak Lojzo, pumpnu ho! Smrada státa. Táta povídal, že dá

                                       do držky.

 

Poštovní doručovatel:    Není to tak jednoduché. Duševní zdraví je otázkou cti.

 

Pumpař:                         ( ve vrásce se zračí tůně splav) Eh…potopa. Lopatu máš?

 

 

Je nečekaně jednoduché soudit kontinuitu z holobytu. Tragické je vyjíti ven, procházet se v

nekonečném lánu rostlin, zvířat, kamení a zjistit, že málo je možno změnit. Nic se nemění,

jen jsoucno samo poznat, tedy sebe sama sám, pak odemknout , procedit skrze vodu grál, pochopit, co chápat se dá na principu cípu měsíce. Phé…

 

Muž:    Lásko, pusu na líce a lícní kosti orositi slzou dojetí pak zvláště.

 

Žena:    Vášně bezmezné jsou samostatné, bezejmenné.

 

Muž:    Né, a dvakrát ne, jde to bez záště, poskvrny,…

 

Žena:    Krmi pro dítě, štěně…..ne..?

 

 

Kombajn seje. Sej! Přírodo, lásko, měj se ráda. Pružina zpětným tahem vtáhla pochroumaná

křídla, pel. Lidé chodí po nábřeží a voda, co kol teče, obemílá břehy Centrální výrobny El.

energie pro společenskou poptávku objednanou. Lidé jdou. Vytahují sochu svatého od Karlova mostu. Jdou dál od sebe. Dál…………………..


klipeto
21. 01. 2005
Dát tip
hmm, moc dobrý t*

Hafo! Sqělé.

Elyn
03. 04. 2004
Dát tip
procedit skrze vodu grál, pochopit, co chápat se dá na principu cípu měsíce. Phé… je tam, od začátku do konce :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru