Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

tam, v minulosti

15. 04. 2004
5
0
4114
Autor
zvedavec

Moja dcéra dostala zaujímavú domácu úlohu. Odpovedať na otázku, s kým by sa z minulosti chcela stretnúť a prečo:

tam, v minulosti

 

 

Stretnúť sa s Evou, tou Adamovou, to by som chcela. Nemá najlepšiu povesť ... vraj hriešna. Chcela by som vedieť, aká naozaj bola, ako žila (ak vôbec bola) ...

 

Vhupnúť do času a prostredia, kde žil Mikuláš, čo nosí darčeky ... ale nie!,

chcela by som zažiť toho reálneho, vidieť, ako koná, ako myslí, naozaj pomáha ... aké to bolo.

 

A tiež vidieť útržky života Jozefa, toho, čo bol otcom Ježiša. Vraj tichý, no čo mal, urobil, konal bez hrmotu a z lásky. Bol mužom, čo má môj obdiv! A keď Jozefa, tak aj Máriu, aj to by bolo dobré zažiť, pocítiť atmosféru rodiny. Aká bola? No a vidieť, ako žil, stretal ľudí Ježiš, ako a čím sa ich dotkol? ... to by som chcela. Nie poznať učenie, ale život, konanie, vyžarovanie, naživo, vtiahnutá do deja!

 

Zažiť i ostatných, tých nekresťanských a vplyvných – Budhu, Mohameda, je ich toľko ... Chcela by som ich precítiť, nielen o nich počuť. A pochopiť. Urobiť si obraz.

 

A taká posledná túžba: skočiť do blízkosti ľudí, ktorí svetu dali utrpenie –taký Hitler, Stalin, Nero a podobní, o ktorých viem, no sprostredkovane. Rada by som videla i ich životy detí, alebo zranených ľudí, pretože pre niečo asi nastal tak hrozný obrat ... prečo?  Alebo boli jednoducho takí?

 

 


Liso
16. 04. 2004
Dát tip
:-)

Barbar
16. 04. 2004
Dát tip
To je od Tebe nebo od dcéry?

zvedavec
16. 04. 2004
Dát tip
vdaka. Úloha mojej dvanásťočnej dcéry ma facinovala. Najprv som sa zamýšľala kvôli tomu, akú úlohu dostala - povedala som jej, to musíš vedieť Ty, ale ja Ti poviem, koho by som rada stretla ja , potom ma to veľmi zaujalo... takže toto som napísala ja.

zvedavec
16. 04. 2004
Dát tip
Pravda používala téměř vždy právě ústa (z pohledu pozemských lidí) „bezejmenná“… asi sa dosť zhodneme, to je ten môj Jozef.

Dero
15. 04. 2004
Dát tip
S těch známých bych chtěl potkat zejména Ježíše Krista, Matku Terezu a nedávno (už je to tak dlouho) zesnulou Lady Dianu ... a mnohé, mnohé další ... například Lucase Durtaina ... A proč ... ? To už se asi dovtípíte. ***

beda
15. 04. 2004
Dát tip
. .... . *

zvedavec
15. 04. 2004
Dát tip
no a ja dodávam, že tých svojich, čo nežijú ... tých veľmi by som chcela stretnúť, ale to už nie v minulosti, ale teraz Vďaka :-)

synáček
15. 04. 2004
Dát tip
Jsi neskutečně plnou studnicí nápadů...a nejsi nikterak „pohodlná“ na to, se s námi o ně podělit...a nutit nás k přemýšlení o nich...miluji Tvé nápady...Tvou inspiraci...! I já jsem se tedy nad touto otázkou zamyslel...a musím se přiznat, že si mnohem víc vážím toho, co lidé říkají...co tu po nich zbývá...nežli toho, jací byli v osobním kontaktu. Lidé velmi mnoho dávají na osobnost...na ústa, která k nim promlouvají...a ne na poselství, která (tato ústa) přinášejí. Řekne-li nepravdu člověk, který se těší všeobecné vážnosti, tak tomu lidé většinou věří, aniž by jeho slova prověřovali…a následky mohou být tragické… Promlouvá-li k nim naopak "bezejmenný"...potom jeho slova ani moc vážně neberou...natož pak, aby prověřovali jejich pravdivost...přestože skutečná Pravda používala téměř vždy právě ústa (z pohledu pozemských lidí) „bezejmenná“… TIP…a díky!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru