Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ztracený lodivod

29. 08. 2000
6
0
10326
Autor
Vio

Nedostupnost Mořská hlubina Stín v Tvé duši usíná a bliká Maják pro něj Ztracený lodivod, co hledá kormidlo a kýl, hloubku Tvých očí netušil Snad v dálce pevnina... Do rytmu vesel srdce buší a bič marnosti sviští vzduchem Jen dál, jen hloub Asi neodhadl síly Kurs minul někde cestou a neustává přesto...
Bambulka
11. 10. 2000
Dát tip
já to nerozpitvávám na ty detaily, beru to tak, jak to na mě působí při běžným čtení... takže - asi jsem se v tom trošku našla i sama... tak přeju lodivodovi, ať se zase brzy najde!:-) no jóó, tak teda další TIP, no!?!:o))

Hackman
21. 09. 2000
Dát tip
jenom ztracení lodivodi hledají ostrovy at uz ve svém nitru nebo na mori a na ostrovech do rytmu pádel srdce buší domorodcům i ztracenému lodivodovi, protože co víme co hledá a kde

Lyryk
03. 09. 2000
Dát tip
No, měl bych jednu jedinou výhradu, kvůli které sem znova píšu. Rozhodně jinak velmi dobrou báseń mi strašlivě ruší ta pádla místo vesel. Lodivodi totiž vedou mimo mělčiny jen velké lodi, o kánoích jsem to nevěděl, a jenom v nich se používají pádla. Jinak je báseň na tebe nezvykle propracovaná a celkově se mi stále i po druhém čtení líbí.

Miroslawek
01. 09. 2000
Dát tip
Tadáška, a to jsem ještě nezúročil své zážitky po feferonkové pizze v jičínském podniku U Henryho. Bylo to krásně osté, chutnalo mi, ale potom na WC druhý den. Napalm hadra, ještěže tam měli bidet, abych se uhasil.

Tadeáška
01. 09. 2000
Dát tip
A to si to nezvracel!

Mahoney
31. 08. 2000
Dát tip
"Ztracený lodivod, co hledá kormidlo a kýl," takováhle dezorientace si zaslouží TiP

Miroslawek
31. 08. 2000
Dát tip
...fekalistická reakce: Zatracená zácpa Neprostupnost Temná hlubina Svěrač zvolna proklínáš a hekáš Maják pro něj Zatracený vývod, co hroutí stavidla i dna, a hloubka sraček je bezedná Snad v dálce papír máš... V šplouchání prcka rytmus zná a bič marnosti sviští vzduchem Jen dál, jen hloub Asi neodhadls síly Kurs minul někde cestou a neustává přesto...

Vio
31. 08. 2000
Dát tip
Míwo: máš neuvěřitelnou představivost :-)))

Tadeáška
31. 08. 2000
Dát tip
To je vlastní zkušenost? Upřímnou soustrast to muselo být bolestné Miroslaweku.

Tadeáška
30. 08. 2000
Dát tip
Jen ten svištící bič marnosti je tam trošku předlouženej nemyslíš?

Vio
30. 08. 2000
Dát tip
Tadeáško: nemyslím... byl to fakt dlouhý bič ;-)

jorel
30. 08. 2000
Dát tip
příjemné

Tadeáška
30. 08. 2000
Dát tip
Tak to jo

Tynic
29. 08. 2000
Dát tip
Báseň bez výhrad... dokonce se mi líbí Technicky bych uvítal nějaký ten rým i v druhé strofě... a kurs minul někde cestou... je podivná věta... taková už stokrát řečená Jinak povedená věc...

Vio
29. 08. 2000
Dát tip
Tynic: tak to řekni jinak, když to tak je...

Miroslawek
29. 08. 2000
Dát tip
kurs, ani Kursk mi nevadí, trochu obehraná mi přijde spíš netušená hloupka jejích očí, ale řekni to jinak, když je ty mrchy mají všechny takové. Tedy aspoň Ty o něž nám jde ;o)))

Lyryk
29. 08. 2000
Dát tip
dobrýýýý

Vio
29. 08. 2000
Dát tip
Lyryku: dík, ale trochu strohá kritika na arénu

Klárka
29. 08. 2000
Dát tip
jojo, měl ještě nějaká ta ýýýýýý přidat :-) ... pro lodě jsou nebezpečné útesy a mělčiny a ... no, hlubiny většinou ne, od moře se očekává, že bude hluboké, zdá se tedy, že lodivod opustil loď a rozhodl se potopit, jinak by ho hloubka nepřekvapovala? Dál, lodivod je námořník, ti bývají "doma" na moři, pevninu vyhlíží spíš jako dočasnou záležitost a ... ech i maják je symbol pevniny, dokonce nebezpečné pevniny, proto tam i bývá, taky varuje, ne? Nevím, nejsem námořník, možná také proto se tu trochu ztrácím. Spolu s lodivodem. Oba jsme ztracení. Lodivod neví kam a kudy, je poměrně "daleko" na moři (maják bliká, pevninu tuší), ztracenost se mu moc nelíbí, ale že by akceptoval "jakoukoli" pevninu ? Autor touží po přístavu? A co je to za loď, že má vesla? To už spíš vypadá na záchranný člun, lodivod se ztratil, protože loď už ztroskotala? Zajímavé je, kdo asi ten člun "řídí", kdo je u vesel, když srdce tluče podle nich....

Lee
29. 08. 2000
Dát tip
K formě fakt nemám co říci... ale téma !? je to tak strašně bezútěšné "Asi neodhadl síly"... ale v běžném životě to prostě tak bývá... až příliš často

Merle
29. 08. 2000
Dát tip
myslím, že to chápu tak jak to chtěl Vijo říct, ale je fakt že nevybral dobré (logické) příměry (viz. Klárka)... Souhlasím s Tynicem, že druhé sloce by prospělo víc rýmů (mě by s eto víc líbilo). Také za slovo Kurs bych dal jednu slabiku (už?) abych dolnil řádek do dvou tříslabičných skupin (mě to zní líp)... to samé nějak na poslením řádku... Ale to je jen muj osobni nahled na rytmiku

Vio
29. 08. 2000
Dát tip
Klárko a Merle: - neřekl jsem, že hlubina je pro něj nebezpečná - je tam nedostupná - starý unavený lodivod už touží po pevnině, ten přístav jsi trefila - to srdce je lodivoda a pádla ovládá někdo jiný

Marigold
29. 08. 2000
Dát tip
hmm...hmmm...

Ber
29. 08. 2000
Dát tip
myslím ,že chňápu

Brablenec_P
29. 08. 2000
Dát tip
Eh, no, jak bych to řekl... Já mám rád spíš takový ty uhlazený díla. Takový ty co se dá předvídat co bude na dalším řádku. No, a tady mi to vůbec nešlo. Promiň, ale tip ti nedám. Umíš lepčí :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru