Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Milníky necesty

03. 05. 2004
5
0
4132
Autor
zolli

Verše na necestu

Necesta obšitá milníky.

Stehy stenů mám podél boků

láska se kácí do rozkroku.

Mou cestu lemují smilníky.

 

Jdu s milým mým lístkům pod fíky

zas přepočítat loňské spády.

Spadané žatvy. Šaty rády

žertvují v žertu své knoflíky.

 

Za pikolou pikám od píky.

Mýlí-li se milá ve svém milém

spíš projde míle miléniem,

než milce nazve ostřím dýky.

 

Cestu přeťaly omylníky

Ťaly pod blatníky do duše.

Amó. Amor střílí laň z kuše

zkušeně ženě na slamníky.

 

Tulačka lačná na vilníky

Závlačka vláčená do těla

celonoc na lůžku bděla

a překotila omylníky.

 

 

 


Morasten
11. 05. 2004
Dát tip
tu závlačku bych prosila česky:-) jinak díky za vysvětlení...je to perfektně promyšlený

papouch
11. 05. 2004
Dát tip
... tak mě napadlo ... bych měl to svý vysvětlení závlačky poslat paní soudružce poslankyni Levé, po přečtení by ji konečně klepla pepka a byl by klid :-))

zolli
09. 05. 2004
Dát tip
Milá Morasten, žes mi dala typ a jsi ta Ústečanda, tak Ti udělám trochurozbor básničky, třeba mi lépe porozumíš. Díky. Jdu s milým mým lístkům pod fíky >> fíkové listí je v Bibli symbolem hříchu a pádu Adama a Evy. Po hříchu poznali, že jsou nazí a oblékli se do fíkového listí. zas přepočítat loňské spády. Spadané žatvy. >> pro mne obraz nesklizené úrody, toho co dozrálo, ale nebylo žato. Šaty rády žertvují v žertu své knoflíky. >> Žertva je dar Bohu z plodů země, takový rozverný obrázek laškovného svlékání..řekněme např. Za pikolou pykám od píky. >>Hra před pikolou za pikolou trochu jinak, bolestně a od nuly. Mýlí-li se milá ve svém milém spíš projde míle miléniem, než milce nazve ostřím dýky. >> miluje-li žena nechce vidět bolest, kterou ji milenec působí. Cestu přeťaly omylníky >> to je asi jasné, obraz omylů v životě Ťaly pod blatníky do duše. >> no co na tom chceš vysvětlovat…. Amó. Amor střílí laň z kuše zkušeně ženě na slamníky.>>tady taky jasno! Slamník je kus postele, neplést si se slamákem! To je pokrývka hlavy :o))))))Amó je latinsky milovat. Tulačka lačná na vilníky >> Jasné né? Ten hlad... Závlačka vláčená do těla>> Závlačka je taková věc…no ono se to někam strká a pak to drží… celonoc na lůžku bděla a překotila omylníky. >> obraz vyvrácení nějakých chyb, nebo překročení něčeho…překroční a zborcení omylníku Omylník je takový můj sloupek, jež je vytvořen materií omylu - něco jako jsou bludné balvany v polích nebo lukách, tak omylníky jsou bludné kameny mého života.

zolli
09. 05. 2004
Dát tip
A vůbec všem díky za TIP

zolli
09. 05. 2004
Dát tip
Papí prosím Tě nemohl bys vysvětlit závlačku poněkud lépe než já, mě tyhle technický popisy nějak nejdou...

zolli
09. 05. 2004
Dát tip
Papí prosím Tě nemohl bys vysvětlit závlačku poněkud lépe než já, mě tyhle technický popisy nějak nejdou...

zolli
09. 05. 2004
Dát tip
Jo já vím, stačí říct jednou ;o)))))))tak dík :o)

Elyn
09. 05. 2004
Dát tip
:) dík... i když nebylo třeba pro mě..;) ale potěší to..;)

papouch
09. 05. 2004
Dát tip
Závlačka ... závlačka .. no ... , jak to jen ... no .. no třeba takhle - závlačka je takovej štyft, kerej se strčí do lochny na šaltveli a roztymuje se, aby trýb zvostal pokupě... a správně se tomu má říkat forštekr ... je to jasný? :-))))))))

Elyn
09. 05. 2004
Dát tip
papouchu :)))))))))))))

zolli
09. 05. 2004
Dát tip
No Tome to mě.....JO!...Ale já to vím vod začátku a gómu, že válím i ty cány co tu vařiš, jen mi to připadá na vobič lidi trochu fligna...ale i tak díky! :o))))))))) mtr

Morasten
05. 05. 2004
Dát tip
některý obraty mi nedávaj smysl, nejlepší je ta první sloka, za tu tip

Elyn
30. 04. 2004
Dát tip
Pěkný... stehy stenů mám podél boků Cestu přeťaly omylníky

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru