Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Láska je jako ...

01. 05. 2004
3
0
6065
Autor
Plicnik

Je to dílko z roku 1998 (tj. staré) ale byla to moje jediná optimistická básnička a mám jí moc ráda i teď

Láska je jako řeka -

nezkrotná a dravá,

láska je jako deka,

vždy hřejivá a savá.

 

Láska je jako rosa -

chladivá a svěží,

láska je jako kosa,

co neostrá je stěží.

 

Láska je jako mouka -

hrubá, hladká, čistá,

láska je jako louka -

zelená, se spoustou místa.

 

Láska je jako květina -

tak křehká a krásná,

láska je jako listina -

jen milencům je jasná.

 

Láska je jako káva -

někdy hořká, někdy sladká,

láska je jako láva,

tvárlivá - ostrá i hladká.

 

Láska je jako kůl -

jediný rovný v plotě,

láska je jako sůl,

co drží tě při životě.

 

Láska je celý svět,

láska je prostě skvělá,

láska je milion i pět,

láska je rychlá přesná střela.


Plicnik
12. 05. 2004
Dát tip
děkuji :-)

Plicnik
10. 05. 2004
Dát tip
neanonymně děkuji neznámým ctitelům/kám :-)

Vlastina33
10. 05. 2004
Dát tip
Tvoje báseň je pěkná a mě se líbí!!Jsou v ní slova která oslovují!Vlastina33

pozorovatel
04. 05. 2004
Dát tip
zuzuzu: O filosofii budu vždy rád mluvit a to jakkoliv chci. Nechápu tvojí odezvu, ale jestli mě chceš poučit o nějaké pořádné knize filosofie-láska, tak prosím.

není špatně psát o ní... ale takhle chudák Mácha K.H.

Plicnik
04. 05. 2004
Dát tip
co znamená "takhle" ??? Nechci se srovnávat s Máchou a ani si na něj nechci hrát - proboha, taková velká slova-jména by tady neměla padat!!!

taky si myslím...kdosi zmínil mrtvou poesii; bezděčná reakce Nechtěl jsem se dotknout ani být moc konkrétní, jelikož kritiky nežádáš. Báseň je nepovedená nešikovností zpracování, bez nápadu. Vezeš se na vlně okouzlení a nic nového nepřinášíš. Jen pokládáš nová a nová slova, bohužel špatným způsobem. K slovu láska přilepuješ přívlastky nebo je násilně cpeš do obrazu podivným schematem: je jako máš tam i pár silných míst, o kterých ale čtoucí pochybuje zda nevznikly jaks ehmmm omylem nebo dílem náhody. Promiň.

Plicnik
04. 05. 2004
Dát tip
ale láska je často i/jen o okouzlení a to, že to není nic nového, to ví každý - tohle téma je tak přehraný, že už skoro nelze napsat nic nového :-) ostatně u mě všecko vzniká omylem, takže to není ehm, ani promiň, prostě to tak JE :-))))))))))))))) No, ostatně stáří tohoto puberťáckého dílka je již zmíněno v prologu a na ten se budu (stejně jako u jiného nedávného díla) odvolávat... díky za čas

jsi fajn... třeba verš: rychlá přesná střela neodbytně zvučí do různých stran, až slyšet chvějící se vzduch, předtuchu konce paráda, kdyby bylo na co navázat amor je zlomyslný bůžek ...a můza pobožtice ;)

Plicnik
04. 05. 2004
Dát tip
jojo, láska to peklo i ráj :-)))))))))))))))) no, když si tak zpětně vzpomínám, jak jsem to psala, tak vím, že jsem chtěla, aby to bylo co nejobyčejnější, aby to bylo jasný všem lidem - že láska je všude a pro každýho je trochu jiná a tak všelijak. Docela jsem si s tim vyhrála, i když připouštím, že je to velmi stylizovaná básnička a nevim jestli jsem to psala s tim záměrem, ale je to konstruovaný, to jo :-)))) ale mě na tom stále zaráží ta jednoduchost a infantilní ladění. taková trochu říkačka pro děti... Nevim, moc se to nedá vysvětlovat a nedělám to ráda, i když někdy je to pro lepší pochopení záměru a stavu pisatele docela dobrý... Tak asi to jsem chtěla dodat (vyčerpávající :-)))))))))) ) třeba někdy nad lepším dílečkem ... až přijde múza, vzala si neohlášenou dovolenou... ach ty ženy ...8-))))

plícníku, bylas roz-stomilý bejby :)

Plicnik
03. 05. 2004
Dát tip
děkuji vám všem za hezké povídáníčko k mým kecům :-) speciální vzkazy... for chroust: hop, hop :-)))))))))))))))))))))) hop :-))))))))))))))))))))))) a ještě hop ... hop, hop :-)))))))))))))))))))))))))))))) to si to vyskakuju :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) for sonet: :-)))))))))))))))))))))))))))))))) for pozorovatel: ze by filosofe lásky??? :-)))))))))))))))))))))))) for pupíček: ty rošťáku :-))))))))))))))))))))))))

pozorovatel
03. 05. 2004
Dát tip
Pane jo, to je úsměvů... Aby jich nebylo moc... Filosofie lásky je asi nemožná. I když jedna filosofická kniha o lásce tu je - kamasútra.

Plicnik
03. 05. 2004
Dát tip
úsměvů není NIKDY dost - obzvášť pro ty, kteří nejsou veselí ... a pro ty, co jsou veselí, tak ti jsou pak ještě veselejší... no jo, jenže tahleta filosofie je nepřekonatelná :-)))) o lásce se prostě nemá moc přemýšlet, ono už to slovo to vylučuje ... :-)))))))))))))))))))))))))))))))))

pozorovatel
03. 05. 2004
Dát tip
Ono by se vůbec nemělo moc přemýšlet. :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))):-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) Vážně není úsměvů nikdy dost?

zuzuzu
03. 05. 2004
Dát tip
pozorovatel: jestli nevíš o jiných knihách filosofie-láska, tak o filosofii raději nemluv..

Plicnik
03. 05. 2004
Dát tip
tohle bylo velmi, vskutku velmi úsměvné :-)))) zuzuzu... dneska nějak nabroušeně, takhle k večeru, když vyhráváme s Kanadou ...

pozorovatel
02. 05. 2004
Dát tip
A láska je taky slabost, což velkou sílu značí... Vysvětlím:-) Zamilovaný člověk(dá-li se to tak vůbec nazvat) je náchylnější k zraněním psychickým i fyzickým. Ten člověk si je vědom zákeřnosti lásky(vědomě či podvědomě) a přesto jí chce - toť ta síla!!! A já dám tip, protože se mi to lehce a dobře četlo, i když téma je okoralý.

zuzuzu
01. 05. 2004
Dát tip
tahle poezie přece už neexistuje))

vesuvanka
01. 05. 2004
Dát tip
Basen vyjadruje Tve pocity, ma naboj a hezky plyne... Davam tip

sonet
01. 05. 2004
Dát tip
:-) lásku přirovnáváme k nejvzácnějším hodnotám je pro malíře - obrazem pro ševce - hladkou nití pro Napolenona (Jozefína) nejhezčím tažením pro zpěváka - melodií a pro básníky jsi na dýchání kyslík jsi krásná dívka Plícník...........................sonett*

Plicnik
01. 05. 2004
Dát tip
šest let je dost, pro mladýho člověka, starouši :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) ty rejpálku :-))))))))))))))))))))))))))))))

láska je rychlá přesná střela uprostřed mýho čela našla si mrcha cíl jó to jsem ještě žil(a)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru