Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

... z Paříže

Výběr: Elyn
02. 05. 2004
8
1
9457
Autor
johanne

momentka :))... napísané pre Aramise *:)

"Panis angelicus... sit panis hominum..." bájil ve fantastické tónině kněz ve škrtícím taláru. Ale markytánka v kočárku se zapřísáhlým hadím spřežením si hudrovala oko.

"Marnotratná loretko!" stékal se rozdur/mollněný muškát. "Rozladěn?" kázal (se) šlechetnotivý kněž. "Jako žobské varhany katedrály," odsekl mu Aramis... poklonu.

Šli mločky. Na kříži ulice a křivulice seděla barikáda z nočních stolků a klečel halapartník bafající z dýmovnice. "BAF!" zatřeštěl a poodskočil. "Zkazíš se dýmějovým mořem," háravě káral kněz hala patníka. "Mýtné!" třešnil fistulí pokáraný. Mušketýr dumal o pokojích a nemístnostech prařížských ulič. Kněz nechňápal fistulovitý hlas. Ženy že by mstily pověru svých manbolů?

"Krevoluce!!!" zapištěl chlapec kovářův. A ve skutku! Černí havraníci letěli ulicí a zpod kopyt se jim odštěpovaly podkovy. Aramis s kurtoazií vyzvedl obočí. Z pouličního korábu vyskročila lítice a propíchla halapartníka hedvábným paradeštníkem s krajtou.

"Ty luetiku!" lynchovala ho, "starodávný majetek po babičce!"

"Vždyť vydělávám!" fistuloval vyběšený manžel, "mýtné! Zaplaťte mýtné!" řičel na kněze a Aramise.

"Pche!" vyplivla ma-da-me a noblesně zakopla o svůj denní stolek. "Pchepche!" zahatrusila znova a práskla bičem do bot.

"Fůra fúrie," posteskl si Uražený a ponížený a zbortil barák á du. Aramis a kněz s myrtou povypokročili dál.

Slyšeli flažolety. Na žlabdě ležla dívka v plátěné kyt(l)ici a kolem byly rozházeny bílé růže. Myšketýr zamžikal v mžiku a vrhnul (se) k ní. Vidouc zákaz-níka otřásla se radostí nelíčenou tváří. Kněz se zakrouhal a Aramis odklekl od dívky živě mrtvoucí.

Pošli dál. "Zaprodačky hřbitovního květí..." zavrněl mu-škyt!-ýr hlavou. Nebesa zmizela a z vyjevených bouřících oblak pozačalo krápat. Vešli do kadetrály, kněz do saakristie a mušketýr k varhanům. A zatímco hrál, padala z nebe mana bohů, zvaná non-poety kroupy... a knězi panis angelicus :).


1 názor

nnn
24. 01. 2009
Dát tip
Super.. líbí se mi tahle tvoření nových slov, rozdur/mollněný.. Šli mločky.. křivulice.. prařížských ulič.. nechňápal.. krevoluce.. paradeštníkem.. tip

guy
02. 03. 2005
Dát tip
dneska jsem měl náladu probírat se tvýma podhábitovýma ... šetřím si je na tyhle nálady ... škoda, že jich tu je omezený počet a už dlouho k nim nic nepřibylo ... ale chápu, že ti dá zabrat škola a fantasy na pokračování ... jenže tyhle bych měl radši ... třeba se časem ještě dočkám(e) ... :-)*

johanne
02. 03. 2005
Dát tip
No... fantasy jsem tak trochu uložila k ledu (před nějakým časem a na nějaký čas :)). Krom toho jsou všechny podobný texty napsaný tak za hoďku a baví mě je psát víc než cokoli jinýho ;), takže o čas moc nejde :o). Díky ti za hezká slova, snad někdy :))...

johanne
21. 08. 2004
Dát tip
až tak :))? dík

Arien
15. 08. 2004
Dát tip
genujální:)))

Rowenna
13. 05. 2004
Dát tip
zajímavé. dobré.

johanne
12. 05. 2004
Dát tip
A34: když to říká anonym.... :o) Elyn: dík moooc :))

Elyn
12. 05. 2004
Dát tip
:) ni zač...

Tsss.....málem sem si na tom zlomil woči...dobrýýý...:-)))))*T

johanne
12. 05. 2004
Dát tip
dííík :)))

Hihihi.....nejni zač, princezno........-))))

johanne
12. 05. 2004
Dát tip
ale je :)))), si milej človíček :D...

Elyn
11. 05. 2004
Dát tip
"Zaprodačky hřbitovního květí..." :)) :)))))

Elyn
11. 05. 2004
Dát tip
mně se to líbilo... hra s jazykem a vtip... od díla "Jen tak pro radost" ... úplně..;)

andromeda
10. 05. 2004
Dát tip
Souhlasím s Argonem..

johanne
09. 05. 2004
Dát tip
nooo... asi tak nějak :D dík :))

johanne
08. 05. 2004
Dát tip
nechci tě přesvědčovat :)), ale kdybys chtěl dál zkoumat podobný bláboly, přečti si astronauta, to je asi mý nejpovedenější dílko v tomhle stylu :o)

gabio
08. 05. 2004
Dát tip
jů, to je fakt výbornost...to je něco na styl odnemocněli ho do voznice, přeplotili skok a tak dál, ne?:) ale je to pěkný. *

Argon
07. 05. 2004
Dát tip
Mluvil jsem obecně:-)))...raději:-) Ten text je na mě moc složitý a analýza by byla moooc naročná. Ale již těď mohu říci...zajímavé:-)

johanne
06. 05. 2004
Dát tip
a sakriš :)))... co jsem na sebe dílkem prozradila :)?

Argon
04. 05. 2004
Dát tip
Vcelku zajímavá mometka. Není moc čtivá, ve smyslu vysoké složitosti a těžko srozumitelných spojení pro historickou povídečku. Zdá se, že je adresována na konkrétního člověka. Je v ní cosi originálího, k čemu se nemůžu kompetentě vyjádřit:-)

johanne
04. 05. 2004
Dát tip
argone, to ale není historická povídečka :)))... takový ambice nemám :o) je to jen založený na hře s jazykem, nic složitějšího v tom není :D

Argon
04. 05. 2004
Dát tip
:-) Mám jen málo slov pro to, abych si zařadil toto dílo. Sama tvrdíš, že je to jen tak pro radost, momentka, nebo hra s jazykem...ale právě taková věci o nás mnohdy vypovídají více (nejen Freudovské překlepy) a nesou sebou mnohdy hlubší, třebas zprvu nevědomý obsah:-)

aramis
03. 05. 2004
Dát tip
jeeeeeeeeeee :o)))))))))))) :D este si precitam podrobne :)

aramis
03. 05. 2004
Dát tip
precitane este parkrat a tip :o)) podarena ***

johanne
03. 05. 2004
Dát tip
*:)) ... co by pro tebe jeden neudělal, což :)))?

aramis
03. 05. 2004
Dát tip
co by neurobil jeden neviem, ale zato tusim, co by urobil ten druhy :o))) a treti...

johanne
03. 05. 2004
Dát tip
ale... :)))?

aramis
03. 05. 2004
Dát tip
...ale nie :o) stvrty tam uz nebol... :o)))

johanne
03. 05. 2004
Dát tip
no jenom jestli :o)...

aramis
03. 05. 2004
Dát tip
myslim ze hej... :o)) dufajme...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru