Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Čekání na Lišaje

30. 08. 2000
4
0
3396
Autor
jorel

Tato básnička byla napsána pro Tomáše Lásku, génia degadentní poezie a kamaráda, kterého odvál čas. Tomáš mě naučil pít čaj, i když jeho recept byl poněkud brutální - půlku balení sáčkových čajů vhodil do klasického hrnku s ouškem, přelil horkou vodou a nechal louhovat. A když se pustil do degustace, už připravoval druhý :o) Báseň, kterou jsem vám tu kdysi předložil k posouzení, je především o mě samotném a pokud byste chtěli odhalit její fylozofickou rovinu, tak naznačím, co jsem měl na mysli při psaní prvního verše. Tím stínem je důsledek našich kroků, které jsme kdysi učinili a nyní se s nimi shledáváme. Více již nechám na fantazii čtenářově.

V místech kde stával kdysi stín
já potkal jednopu Tebe
drželas v rukách krvavých
pohár beznaděje.

Tvé tělo pohltila tma
a duši - tu rozdrtily ledy
jen oči Tvé zde zůstaly
míhavým světlem ozářeny.

Ptala ses - ptala tisíckrát
co moje křídla značí
když na duši mi padá chlad
perutě roztáhnout stačí

a obemknut jimi celý svět
sevřít jej a drtit
v šílené touze zabíjet
pohlédnout do očí smrti.

Pohrdat lidmi bez tváře
jedem své oběti trávit
po nocích dlouhých u čaje
psaním čekání si krátit.


Rising_Star
07. 08. 2001
Dát tip
občas mi při čtení ujede v básni rytmus ale jinak velmi pěkná momentka! *

Kaguáš
30. 03. 2001
Dát tip
Je to dobre! Drcení křídly mi zní krásně nespoutaně živočišně i lidsky *

myrinda
13. 01. 2001
Dát tip
jo! to mi stalo za precteni! je to...no vlastne nemam ty spravny slova...snad ze me to zasahlo, jako bych byla na stejne frekvenci... tip!

Vio
31. 08. 2000
Dát tip
Krvavé ruce a srdce rozdrcené ledy... viz Tynic. Zajímavá je myšlenka křídel, jako symbolu smrti. Pohrdat lidmi bez tváře - to se mi taky líbí.

ALOHA
30. 08. 2000
Dát tip
Nádhera ! nemám slov, takúto báseň nedokážem komentovať. Ak má niekto averziu k novým autorom, tak to nie som ja +++ ALOHA +++

Adelan
30. 08. 2000
Dát tip
Opravdu zajímavý...začátek naprosto skvělý, ke konci mě některé metafory zarážejí...(v šílené touze zabíjet...), no ale když se čeká na Lišaje...

jorel
30. 08. 2000
Dát tip
na vysvětlenou: tahle básnička byla napsána mému příteli, který je znám svým čajem, kterému říká Lišaj (=6 pytlíku Cejlonského na jeden hrníček). navíc, můj přítel píše skvělou poezii a podle mě nejlepší jeho dílka jsou "Lišajovy smutné toulky II" a "Lišajovy smutné toulky III". čekání na Lišaje je čekání na něj, jako na bytost, které si vážím a mám rád, i kterou si s ním asociuji - stýskalo se mi po jeho existenci. něgdy se stává, že lidé vysoce inteligentní a nadaní žijí v jiném světě - polstrovaném...

Tynic
30. 08. 2000
Dát tip
Zatím Tvoje nejlepší :o) Ruce krvavé ale nepužívej... to umí každý druhý...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru