Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Barbarské ohně

30. 08. 2000
0
0
1484
Autor
Mara

V údolí na konci světa rodí se z lůna Matky, šlehají plameny z tváří běda, v bolesti štkají živote jak jsi krátký. Dny sváteční nám chystají hrátky otevři knihu, posvěť svátky, řekla nám bouře, šplhejte v provazcích deště k touze, barbarským ohňům nebeského kouře. Hraji na struny hvězd laděné samotným vládcem Vesmíru. Ptáš se kdo je vládce? To je přec lest. Ptáš se co je Vesmír? Pošeptej klidně vesmíru, že už to víš, jsem to Já, tím spíš, když v rukou mých nástrojem měsíčním jest, lide můj nevěř jim není to boží trest. V údolí, kde v jezeře líní pirani krutými zuby trhají naše smrduté pláště záplatované Životem, oslovujeme ohňovou vodou poslání. Oni si myslí, plní jsou unavených názorů plní k prasknutí záště. Rány dlouhým bičem historie rozdává, zručné ruce žen ho nepletou, umělec s růží zamává, tóniny lidských tužeb odtekou, Víra ne, ta s Láskou zůstává. Poslední sloka v notové osnově zbývá, chmurná je zpívaná záhrobním hlasem, Smrt je vždy poslední, tak už to bývá, mrazení v duši nám říká žij, rozumem žel bohu neoplývá, za to však barbarských ohňů jasem.
Miroslawek
31. 08. 2000
Dát tip
Ach Conane, taky po večerech conanuješ? Radšej pôjdem na Královu hoľu, za Jánošíkom skákať cez vatru.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru