Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mina Tannenbaum

Výběr: Elyn, Print
04. 05. 2004
8
0
7417
Autor
drfaust

Mina Tannenbaum

 

 

 

kruhy     jak v obklíčení
klíčí místo    sebe

pád déšť

 

maže z plakátů ostří
řeže
kde    není ani

kde štětcům je strach

 

a trny na vteřinách

 

 

 


drfaust
08. 04. 2005
Dát tip
podle: usedla u řeky a plakala.... takovej je ten film

drfaust
07. 04. 2005
Dát tip
ten film je opravdu skvělej.. myslím, že by se ti líbil....

Pilar
07. 04. 2005
Dát tip
podle čeho soudíš? ale fakt je, že po přečtení tvé písemné podoby, mě ten film velmi láká:)

Kratas
04. 05. 2004
Dát tip
Pojetí se mi moc líbí. Bohužel jediné, co si dovedu vybavit jsou pocity. Čtu to pořád dokola a dokola, protože se mi to moc líbí, ale obraznost se mi nedostavuje. Z celého mám takový pocit zklíčenosti, úzkosti, což dokreslují právě "a trny na vteřinách" což mi dodává pocit bolesti, jak ten čas letí. Lukáši nesnažím se dedukovat Tvůj smysl, ale moje pocity, které z toho mám já. Příjemně smutné pocity. t*

drfaust
04. 05. 2004
Dát tip
Dobře... pokud to nevíš, tak Mina Tannenbaum je hrdinka stejnojmeného francouzského filmu... ale myslím, že se to dá nějak uchopit i bez toho filmu...

Elyn
04. 05. 2004
Dát tip
lze i sebe pád?

drfaust
04. 05. 2004
Dát tip
jistěže... všechny možné přesahy jsou promyšleny... co si to o mně myslíš?:)))

Lyryk
04. 05. 2004
Dát tip
trny na vteřinách

Elyn
04. 05. 2004
Dát tip
já tam nechtěla hledat to, co tam třeba nejni, abych nebyla nřčena ze ščouralství :) * líbí.. na každej ..sebe pád..¨)

egil
04. 05. 2004
Dát tip
*

Film sem neviděl, takže bych nic hlubšího stejně nevymyslel...ale zaujalo mě to; možná si to vykládám jinak...*T

klíčí místo sebe... celé je to takové.... citové?? děkuji... a tip...

drfaust
04. 05. 2004
Dát tip
citové to mylsím je:) děkovat nemusíš, já děkuji:) úsměv

to je asi fakt, že nemusím, ale kdybych nechtěla, tak neděkuji... je to slušnost a opravdu mi to uchvátilo.... :-))

drfaust
04. 05. 2004
Dát tip
:) rdím se

ale to snad neee.... :-)) Ale potěší.... Škoda, že to nevidím.... málo kdy se to totiž stává.... :-))

drfaust
04. 05. 2004
Dát tip
nekecej:)) já se rdím určitě často... náhodou jsem hrozně stydlivej:))

Proč miniatury? Text je (jako) od básníka i přestože na první čtení zůstává pocit beznaděje zmaru: kruhy jak v obklíčení 1.v a trny na vteřinách 8.v Pokud však chceme projít dále, musíme projít tuto cestu ještě jednou.Bez pokusu o modelaci se asi neobejdeme Samotná grafická úprava básně sama naznačuje, jakési dva pohledy jeden uvnitř kruhy klíčí pád déšť ostří řeže kde ? Co je pád z kruhu, který je statický ...snad beznaděj forma sebetrýzně a druhý krutý soudce-nezávislý pozorovatel vykresleno s pomocí disonantních hlásek (sykavek) : v obklíčení sebe ostří není ani jak nekompromisní Tyhle dva hlasy nabívají zcela jiný význam nápovědou v názvu básně: Mina Tannenbaum Nejedná se o smyšlené jméno, naopak je k němu přidružen zcela konkrétní tragický, sic filmový, příběh. Oba dva hlasy můžeme tedy chápat v novém světle, jako rozhodování o vlastním osudu, dva rozdílné argumenty jednoho. Velice malá je však naděje na zvrat cesty spějící ke tragickému konci. pád déšť sice maže z plakátů ostří ale řeže kde ani není docela bezvýchodná situace /MMCHDM-líbí se mi negace: pád nemůže smazat ostří bez následků/ dva proudy se slévají v silný proud posledních verše: kde štětcům je strach a trny na vteřinách v nádherný obraz bodajícím významem i zvukem a dovolte ještě slovo nesmělého interpreta na závěr: nadprůměrná věc se skořápkou ve zdejších vodách takovou alespoňpřipadá mi P.S.Promiňte absenci smiles :)

drfaust
04. 05. 2004
Dát tip
tedy:) děkuji, neboť jsem potěšen...

Elyn
04. 05. 2004
Dát tip
wau, Tikowitz!! Vivat! a já chci příště avízo!! :)

Elyn
04. 05. 2004
Dát tip
a tebe si dám, faustě, do výběru... se mi to líbí čím dál čím dál..;)

Elyn
04. 05. 2004
Dát tip
ještě avi

Print
04. 05. 2004
Dát tip
*!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru