Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nestretnutie

16. 05. 2004
5
1
4073
Autor
zvedavec

Nestretnutie

 

 

 

Leteli naokolo, a tak veliteľ lode rozhodol, že sa na chvíľu zastavia... Planéta Zem krásnemodro blikotala do vesmíru a ... chytila ich svojou tajomnosťou a krásou do osídiel. 

 Ich úlohou bolo hľadať stopy života vo vesmíre. Nie, nezachytili tu žiadne stopy života. Ale akási neodolateľná túžba ich premohla.  A tak sa chystali na aspoň kratučkú návštevu.

 A život nenašli.

 No i tak odchádzali s pocitom, že je to planéta s mimoriadnym fluidom. Odišli. S nejasným, nevysvetliteľným tušením – no nevedeli, čo im to tušenie hovorí ... tajomná, nová skúsenosť.

...

V  čase návštevy pozemšťania žili svoj život nič netušiac. Niektorí rovnako - s pocitom čohosi zvláštneho ...

 ...

Životy návštevníkov trvali na pomery pozemšťanov desaťtisíce rokov, ale subjektívne neprežívali viac času, či život inou rýchlosťou, ako ľudia vo svojich životoch.  Tvory z oboch rôznych svetov mali zmysly prispôsobené dĺžke a  rýchlosti, akou žili. Ľudia sa mihli pred zmyslami prišelcov tak závratnou rýchlosťou a tak kratučko, že návštevníci nemali šancu nič zachytiť. A pozemšťania v prítomnosti návštevy nevytušili život, pohyb. Vnímali ich ako nemennú súčasť prírody, do ktorej sa zrodili, a boli pre nich neživí, nehybní.

 


1 názor

vesuvanka
18. 05. 2004
Dát tip
Zajímavé a k zamyšlení - TIP

synáček
17. 05. 2004
Dát tip
I mně připadá velmi zajímavý ten nápad rozdílného vnímání v čase...ale neodpustím si analogii ani tady, neboť okolo Tebe nemohu nikdy projít bez zamyšlení... Je totiž tak mnoho pozemšťanů...které...i když je můžeme dennodenně vidět a dokonce i potkávat...nestřetneme se s nimi nikdy... TIP...a díky!

zvedavec
17. 05. 2004
Dát tip
súhlasím - o tých pozemšťanoch naprosto. Vďaka. Inak, mne sa už stalo i to, že som po čase niektorých, čo som ich ani za svet nešla pochopiť, po čase, keď už v dohľade neboli, predsa len pochopila...asi teoreticky a prakticky čosi skúmať nie je to isté. :-) vďaka

Kryton
16. 05. 2004
Dát tip
dost zvlastne spojenie. scifi citam uz dlho, ale toto som este nepocul. zaujimavy napad spojit nas s gaiou, mimozemskym zivotom a relativitou vsetkeho - hlavne casu :o) odo mna t za napad

cmukina
16. 05. 2004
Dát tip
zaujimave...

Dero
16. 05. 2004
Dát tip
Odo mňa tiež za nápad, ktorý dal vzniknúť tomuto zaujimavému dielu ... veľmi dobrá voľba slov a obratov ... ***

zvedavec
16. 05. 2004
Dát tip
som rada, že ste čítali a vďaka

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru