Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sobota

21. 05. 2004
6
0
3399
Autor
romi

Dva, kteří kdysi bývali jeden

"Ty jsi mě vlastně nikdy nechápal, netušil jsi, co jsem chtěla."

"Tušil. Chtělas toho moc."

"Chtěla jsem dítě."

"Tak to sem nevěděl, taky sem nad tím občas přemejšlel. Pročs něco neřekla?"

"Myslela jsem si, že to na tebe bude brzy"

"Jo, to bylo............a co teď?" Lehký smutný úsměv značil, že zná odpověď.

"Teď už je pozdě" a letmý váhavý pohled naznačoval, že si odpovědí není jistá.

"Si dělám prdel, ne?" Jsem hňup, lásko, stačí jedno slovo a vrátím se, zapomeň na všechno, řekni to....prosím.

"Promiň," proč o tom vtipkuje? Zahodila bych fungující vztah pro ten, který v minulosti neměl budoucnost a v budoucnu by ho děsila minulost......a on si vtipkuje.

"Ne, ty promiň," jsem pako.

"Jsi pořád stejně milý," něžný pohled do krajiny.......ach, zapadající slunce.

"Milej?? Nikdy jsem nebyl milej a ty to víš," pako, vždyť je to jasný, i to slunce už pro nás zapadlo. Mít tak tu sílu udržet ho ještě chvíli žlutooranžový, "jsem pako a tys vždycky měla pravdu."

"Ne, to nejsi, nejsi pako, jen jsme si nerozuměli, jsme každý jiný.....to se stává," nedávala jsem ti, co jsi potřeboval, teď  jsi asi šťastný. Vlastně tě chápu.

Já klátil holku, kterou klátil kde kdo, zatímco tebe chtěli ti, jenž by si tě vážili....a tys je nechtěla.....do hajzlu, proč jsem takovej debil?! "Taky jsi mě nechápala. A zase máš pravdu, jsme jiní." A to zasraný slunce už je v prdeli.

"Ráno vstávám dřív, uvařím si kávu a pak se dlouze dívám, jak vychází slunce, to má vždy tak přitažlivě oranžovožlutou barvu," to on obvykle ještě spí a já se modlím, aby nezazvonil budík a nevím proč to.

"To je mi novina," sem fakt cynik.....taky ráno čumim z vokna a piju kafe. Jenomže ty ho určitě piješ s ním.....a ráno se vítáte po noci.

"Proč ta ironie?" Dřív jsi za mnou každé ráno přišel, sednul jsi si na schody u domu, políbil a to ti tenkrát východ slunce nevadil. Proč je tak nepříjemný?

"Protože jsi to dělala vždycky, tak mi to nemusíš popisovat," já pak zbytečně vzpomínám a je mi na hovno.

Ani mě nenapadlo, že si vzpomeneš, už je to dávno. "Omlouvám se, vidíš.....nerozumíme si."

"Jo, vidim," vidím jenom tebe. Měl bych jít, určitě už bude čekat a zase se rafnem. Nebo bude někde s holkama a dneska už se nevrátí, taky dost možný. "A co vlastně ty a ON?" Neznělo to moc zvědavě?

"Já........" Přijde z práce a bude jako obvykle moc příjemný, milý...ohleduplný, něžný, budem se milovat a já budu myslet na tebe. "....fajn."

"Co fajn? Je dobrej? Myslim jako celkově, seš spokojená?" Asi seš, strašně ti to sluší.....tak strašně moc.

"Ano, všechno je v pořádku," tak proč....?

"To sem rád, je to vidět, přibralas.....trošku," zase kecám, jsi krásnější než kdy jindy. Asi jsou fakt v poho.

Tobě už se nelíbím, jemu ano, má mě rád a nikdy by mi neřekl, že jsem přibrala.

"A kdy bude svatba?"

"Neboj, pozvu tě. A jak to vypadá u tebe?"

"Jo, jen mě pozvi a garantuju ti, má milá, žes takovou svatbu ještě nezažila. "Všechno O.K."

"Nemáš vyžehlené kalhoty."

To proto, že není nikdo, kdo by je vyžehlil. "No vidíš to, sem je popadl a v tom spěchu si vůbec nevšim. Sem fakt pospíchal" ....za tebou.

Měla bych jít uvařit večeři. "Půjdu"

Asi už je na cestě z práce, tak mu de uklohnit dlabanec. Večer si ohřeju párky. To ona se s ním asi bude zrovna.... "Jo, už bych měl taky jít, dík za procházku." Dík za procházku? No já jsem vůl.

"Není zač," stejně jsi se se mnou zase nudil. Doma na tebe už určitě čeká ta vášnivá slečna, které se nikdy nebudu podobat.

Vrať se ke mně, potřebuju tě...."ale jo, ani bych se nedivil, kdybys mě už nikdy nechtěla vidět."

Blázínku, "tak se měj krásně," já se také pokusím.

Blázne, bez tebe a krásně? "Ty taky." Co děláš o víkendu? Bude zase v sobotu v práci?

"Někdy se zase ozvi, když budeš chtít," budu ráda.

Jsi pořád stejně zdvořilá, diplomatko, jsi ráda, že se mě zbavíš. "Možná někdy, tak ahoj."

 

A slunce už úplně zapadlo.

 


Anni
12. 07. 2004
Dát tip
Ježíši... To je tak realistický, že je mio z toho špatně... Možná proto, že něco podobnýho znám... Každopádně nejlepší, co jsem dnes četla. TIP

romi
15. 06. 2004
Dát tip
Delahaye: Máš pravdu.....a někdy je lepší, že si to neumí říct. Myslím, že to má vlastně dobrej konec. Paricida: Ano, vystihlas to.....psala jsem to v křeči.... Všem moc díky.

Craerassy
24. 05. 2004
Dát tip
Jo. Někdy je to takhle lepší. tip

romi
23. 05. 2004
Dát tip
Dr_Lecter: Možná, každopádně děkuju, že sis přečetl. ondrech: Díky za kritiku, jen bych měla dotaz, kde přesně si to ten chlap vlastně pokazil? On to totiž podělal celý, víš? :o)))

StvN
23. 05. 2004
Dát tip
Úplně nejdřív jsem byl zklamaný. Později zvítězila zvědavost a vlastně i pocit, že takhle nějak to prostě chodí. A "slunečný efekt" je taky povedený. Zasloužíš pochvalu.

romi
23. 05. 2004
Dát tip
StvN: Díky ti Steeve....

Delahaye
23. 05. 2004
Dát tip
...A to zasraný slunce už je v prdeli.... někdy to tak bývá...pro oba...kteří si nedokážou říct, jak to s nimi doopravdy je ... ne někdy...většinou :-( T. + avi

Dr_Lecter
22. 05. 2004
Dát tip
je to trochu zmatené a moc jsem se toho nedozvěděl...

ondrech
22. 05. 2004
Dát tip
Tohle je naprosto suprový dílko. Tipa ti dávám na sto procent!!!! Líbí se mi ta akčnost a vůbec to není klasickej harlekýn, což je dobře. Začátek vypadal slibně, pak si to CHLAP trochu pokazil, ale nakonci to zase napravil... Super!!!!

FLO
21. 05. 2004
Dát tip
No a co teď teda dál... myslím kde je ňákej konec. Připomíná mi to harlekýn.

romi
21. 05. 2004
Dát tip
Co teď teda dál? No právě že dál už nic.....to je ten konec, víš? :o))) Jinak si taky konec můžeš domyslet. Jo a děkuju, žes četl.

Tragicus
21. 05. 2004
Dát tip
mne se to celkem libi... jen ten styl je takovy neprehledny...

Kimísek
21. 05. 2004
Dát tip
Tak neskutečně krásný a řekla bych opravdivý až to BOLÍ! Dávám Ti tip... (docela mi to něco připomíná :-))

romi
21. 05. 2004
Dát tip
Tragicus: A teď si to představ bez těch barev :o)))) Víš, já ani nechtěla, aby to bylo nějak moc extra přehledný, ale rozhodně děkuju za připomínku. Kimísek: Díky ti.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru