Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Fuente ovejuna

Výběr: Igor_Indruch
29. 05. 2004
3
0
3602
Autor
Hazred

 

Lopez: „Madre Péres?“
Matka, na hlavě klobouk, sedí dál a neříká nic. Tře o sebe dvě kukuřice.
Lopez: „Alcade Péres? Svobodný volby? Vyhrála, ty, sí?“
Matka(nehne ani brvou; dál tře kukuřice): Sí.
Lopez: Svolej lidi. Jsem nový politický zmocněnec pro výrobu ve vaší vesnici.
Tady je dekret od Fidela Castra. Tohle je JUDr. Doc. Ing. Prof. RNDr. Vincenzo Lopatá.
Nejlepší student naší socialistické univerzity; Habaná! Pozdrav!
Lopatá: Kolečko.
(Lopez vytáhne z kapsy nějakou příručku): Aha, tady to je. Kolečko znamená Přepychové
ráno, Dobrý den nebo Zdravím vás. To je, co, výdobytek techniky. Mrkáte na drát;
starostko Perésová.
Matka(ani se po něm nepodívá; dál dělá s kukuřicema): Hovno.
Lopez: To je dar od Fidela, soudruha Fidela!
(Matka Perésová vyskočí, zahodí kukuřice a zařve): Cuba libre!
Ze všech baráků vyběhnou lidé; Děti oblečené do pionýrských košil.
Lopez: No vidíte, že to de, když se chce. Ach, jaké usměvavé tváře. Ta líčka! Jejkotemankote.
Musíme žít tak, aby bylo z čeho žít. V zářném odkazu Che Guevary, jenž bojoval za spravedlnost, za to, co máte dnes. (někdo zařval fuj!) Hnůj? Ale s tím už je dnes konec.
Hnůj už se tady vyrábět nebude. My zavřem tu továrnu. Ukradli nám benzín. Ukradli nám
tisíce spoluobčanů. Vykořistují svět, ale něco nám přece nechali. Fidela! (dav zařve hurá)
A náš kubánský mozek, kubánského člověka! (Lopatá: Kolečko, křížek hemz, hemz, domeček). Cukr už nemůžeme vyvážet ani do Mexika. (dav řve: proradní Mexičani).
Za všechno můžou Mexičani, fujtajksl. Ale naše pokroková vláda vaří z vody už několik
let. Možná vám to ještě nedošlo, ale ono to funguje! Zatraceně čertovsky to funguje.
I tady, kde lišky dávají dobrou noc.(přiběhne liška a řekne dobrou noc) Ještě ne, liško.
Naše vláda se rozhodla, že shodíme IBM do pekel! Ve vaší vesnici se budou vyrábět
počítače!(dav se tváří podivně, o počítačích jaktěživ neslyšeli; Lopez si je chvíli prohlíží)
Soudruh Fidel to vymyslel. (dav řve: Sláva hurá! At žijou počítače!) A soudruh Fidel
ví, co dělá. Budem dělat takový počítače, že budou Američani plavat k nám na gumových
člunech! Tady Lopatá byl v U. S. A. na studijní cestě, člunmo, přirozeně. Obšlehl, co se dalo.
A ted ví víc, než ví Američani. Jojo. Maj tam chyby; zmetci jedni. Do celýho světa valí
vadný mikroprocesory. Náš raketový fyzik však přišel na pět inovací, než vyletěl s celou
laboratoří do vzduchu. Na tom není nic divného, avšak co by udělal takový Američan?
Skapal by. Ale soudruh Fidel řekl: U nás se nikdo v luftě flákat nebude, a tak Lopatá
přežil. A ted je zde. A budem dělat počítače. Dali bychom si, paní starostko, husu.
Na večeři.


Courtney
23. 01. 2005
Dát tip
*

Tomu říkám schíza podle mýho gusta! Tip a výběr ať nežeru!

Dero
29. 05. 2004
Dát tip
Ježíš ... to je úžasná blbost ... jen v nejlepším ... satira fajne. ;o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru