Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

čo by ste povedali

04. 07. 2004
8
0
2704
Autor
zvedavec

trošičku mi skáče veľkosť písmen, aj ich hrúbka, prepáčte.

Čo by ste povedali?

 

 

Nedávno som si vypočula takéto rozprávanie:

 

 

Minule, keď som nakupoval v Bille, počujem opakovane za sebou volanie:

 

„Dobrý deň! Dobrý deň!“...

 

 Nevenoval som tomu pozornosť, ale keď sa to ozvalo znovu a znovu a to za mnou, otočil som sa. Videl som tam jednu z tých prostitútiek, čo neďaleko nás bývajú – našu susedu... a to „Dobrý deň!“ bolo evidentne určené pre mňa. „Nejdete náhodou do...? spýtala sa . „Viete ja mám ťažké nákupy, nemohli by ste ma odviezť?“

 

Povedal som jej, že idem. Išiel som domov.

 

„Dobre, odveziem Vás.“ Zdalo sa mi nefér odmietnuť ju s tým nákupom len za to, lebo robí to, čo robí.

 

No a tak sme cestovali – približne tých desať minút - spoločne.

 

Taká mladá kočka. Pekná, trochu „šmrcnutá“ Cigánkou. 

 

Celý čas vedľa mňa jedla, čo nakúpila v tej Bille. A popritom nadviazala rozhovor. „Ďakujem Vám, že ste ma zobrali. A nemusíte mi vykať. Mám dvadsaťpäť.“

 

„No dobre, môžeme si tykať. Ja sa volám Jano“ „Ja sa volám ... “, a natŕčala ústa na zoznamovací bozk – to som sa ja začal oťahovať a keď pochopila, že bozkávanie nebude, pokračovala:

 

„Janko, a o nejaké službičky by si nemal záujem?“ no, aj keby som nebol   verný manžel, nemal by som záujem o niekoho, kto predtým hostil niekoho iného... a tak začal som jej vysvetľovať, že ja som ženatý a mám takú zásadu, že ženu nepodvádzam, som jej verný.

 

„Ale veď ona sa to nedozvie“ presvedčovala ma.

 

Pokračoval som, že aj keď možno by som sa dal prehovoriť, ja mám aj rozum a držím sa ho.

 

Zamyslela sa a  po úvahe sa spýtala: „A nemôžeš na chvíľu prestať používať ten rozum?“ ale už iste aj predpokladala moju odpoveď.

 

A to už sme sa dostávali na miesto, kde sme sa chceli dostať. A tak som jej povedal, že to takto robím. A dodal som: „Teraz ma s Tebou aj tak vidí množstvo známych a určite si budú myslieť, že som s Tebou bol.  Ale ja sa na to môžem „vy...“.

 

„Ale ja sa môžem aj skrčiť, aby ma nebolo vidieť“, povedala, aby mi nevznikli zbytočné problémy.

 

Lenže mňa to naštvalo. „Kľudne si seď, neponížim Ťa,  nebudeš sa ukrývať, aby si susedia niečo nepomysleli.“

 

Ale zato zaviezol som ju až domov, veď to je o niečo ďalej, ako bývam ja a predsa je tu menej známych, ktorí ma budú odsudzovať.  

 

Vystupovala dosť neochotne. Dobre sa jej so mnou rozprávalo. A, napodiv, aj  ja som si dobre pokecal.  Musel som jej napokon povedať, aby vystúpila, už je namieste. Keď vystupovala, ešte stále sa snažila komunikovať.

 

Ten niekto, kto mi to rozprával,  bol môj muž. Musím povedať, že sa vo mne miešali dve rôzne veci, keď mi to rozprával: obdiv a strach, nesúhlas, obava z rečí a problémov.

 

S troškou odstupu som sa zážitok rozhodla zverejniť.  

 


zvedavec
15. 07. 2004
Dát tip
Synáček: Možno sa aj zhoédneme: ja si predstavujem, že pri využívaní takýchto služieb je poškodený aj ten, kto ich využíva - pretože dostáva málo. Ľutovať ho, alebo...? nepoznám odpoveď Vďaka všetkým. :-)

beda
14. 07. 2004
Dát tip
To je moc hezké. Moc, moc, moc ... . *

Dero
11. 07. 2004
Dát tip
Člověk se vždycky bojí o svoji vlastní pověst. Rozdíl je v tom, že čestný člověk by se styděl odmítnout pomoc z takových pofidérních důvodů, jaké nám prostíráš, kdežto bezpáteřní populista (záměrně přeháním) kvůli tomu, aby si lidé nepomysleli ... kdovíco. *** A díky.

Zbyhoň
06. 07. 2004
Dát tip
Andulka: Krásně řečeno. A příjemně napsáno. Tip

zvedavec
05. 07. 2004
Dát tip
milý Minim... lenže ja nerozumiem Tvoje riadky :-(, škoda no, okrem toho prvého Andulka, Vesuvanka, teší ma Vaša prítomnosť (ale to sa týka naozaj všetkých), vďaka Ahoj Cmukina: vidím, že Ťa téma nadchla :-)

cmukina
05. 07. 2004
Dát tip
zvedavec: no jasne! :-))

synáček
05. 07. 2004
Dát tip
Jsou tu dvě věci ve hře... ta první je podání ruky "malomocnému", ta druhá je otázka prostituce. Tu první si musí vyřešit každý sám... případ o d případu... a každý bude jistě jiný... o té druhé se ale dá debatovat všeobecně... Pokud jde o mne, tak jsem nikdy nedovedl pochopit, proč lidé odsuzují prostitutky... a ne (především) jejich zákazníky... Je to přece otázka poptávky a nabídky... a jenom idiot by se rozhodl nabízet ponižující služby za peníze tam, kde by je zcela evidentně nikdo nechtěl přijmout ani zadarmo, natož pak za ně platit... Vždy mě tedy spíše "zajímali" ti, kteří tyto služby vyžadovali, nebo byli ochotni za ně platili... nežli ona děvčata, která pro vidinu "snadno" vydělaných peněz zapomínala (často) na všechno ostatní... nebo byla dokonce nucena (ať už z jakýchkoli důvodů) takové ponižující služby poskytovat… TIP… a díky!

X301let
05. 07. 2004
Dát tip
Poutavé

Barbar
04. 07. 2004
Dát tip
Robota je robota, v češtině je to méně patrné, ale i tak si většina lidí pod slovem práce, představuje něco jiného, nerž to, co dělají ve svém volnu. Mám mezi svými známými mnoho lidí a tohle řemeslo tam taky figuruje. Nejsem "soudce", jen pomáhám lidem udržet zdraví a tyhle dívky mají mnohdy přesnou představu o "rizikovosti" své práce. Na druhé straně mají "spočítáno" jak dlouho musí riskovat svoje zdraví, než si zajistí další život. A obavy z řečí nebo žárlivosti? Každý sám v sobě hledá odpověď a také ji nachází. Když už se rozhodne k činu, zná svoji odpověď. A ostatní by si toho měli vážit. BARBAR

zvedavec
04. 07. 2004
Dát tip
a navyše: jeden z kupliarov je práve štát. Ak neumožní množstvu ľudí zamestnať sa celkom normálne, určití ľudia, v určitých životných situáciách musia voliť medzi rôznymi druhmi zla. Pre seba a pre iných. Možno je v určitých životných situáciách viac odsúdeniahodné neurobiť nič...to sa zdiaľky posúdiť šťastlivcom, ktorí nie sú na takéto riešenia odkázaní, posúdiť nedá.

sex je iba sex a k prostitucii ? 'are you gonna play the roles ? society wrote for you ?' (AAA)

Andulka
04. 07. 2004
Dát tip
takova stavnata historka......jako bys nam tu podala krajic cerstvyho chleba, pomazala skvarkama, posolila a do ruky pridala kyselou okurku na cestu....:-) velmi lidsky pribeh, velmi lidsky napsany.....uplne skvele, ze si nijak nezasahla do textu svymi nazory, nebo hodnocenim....a nechala to plynnout tak jak to mas...:-)***

vesuvanka
04. 07. 2004
Dát tip
Totéž co Andulka, skvěle napsané.... díky a tip

cmukina
04. 07. 2004
Dát tip
:-) waw! o prostitutke....zaujimave....*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru