Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vzájomný pavučin

19. 07. 2004
8
0
4474
Autor
Bix

som pestrý vtáčik
pri dotyku ubziknem

no stratou páperia
pristupujem na dohodu

o vzájomnom pavučine


kam vedie dym
tvojich povzdychov

to len skrehnutý dom vydýchol
alebo sa rytmus opakuje?

je príliš rýchly


ticho

keď slová zmizli


dych uniká
z rozkonárených stromov

to samostojaci javor
zacítil domov

som len posol jari
zakuklený do záhady

aj ty sa staň motýľom


Lee
02. 08. 2004
Dát tip
jemná, něžná, tichá... zbytečně chválit :)

benoa
23. 07. 2004
Dát tip
Asi jsem měl na mysli, že je těžší udělat rým, na nerýmovanou básničku to asi vliv nemá. A je pravda, že je v tom pro čecha už troška exotiky.

Bix
22. 07. 2004
Dát tip
gabio: ale to je cyklus miniatúr...taký žáner tu nie je :o)

benoa
22. 07. 2004
Dát tip
Pjekné, myslím, že ve slovenštině je těžší udělat něco zajímavého a neotřelého než v češtině, ale tohle se povedlo. Je tam pocit a nerýmuje se to- takže nelze kritizovat rýmy za to, že jsou profláknuté...

Bix
22. 07. 2004
Dát tip
benoa: To je zaujímavý pohľad - prečo si to myslíš? (Okrem toho, že v slovenčine sa všeobecne pomerne ťažko rýmuje kvuoli nedostatku dvoch dlhých slabík za sebou - ale asonancie sa dajú vytvárať úžasne, aj tvorivé rýmy...ak sa do toho hlbšie ponoríš...)

Rowenna
22. 07. 2004
Dát tip
Naopak - mi se básně ve slovenštině líbí velmi. Obávám se, že i vcelku banální báseň pro mě získává jazykem kouzlo. Ale to není případ téhle básně - myslím to o banálnosti.

gabio
21. 07. 2004
Dát tip
nedávala bych to do miniatur... t

Bacil
15. 07. 2004
Dát tip
Maia má pravdu... Tvoje básne obecne (nielen táto) sú o pocitoch... človek môže mať pocit, že viac či menej súznie, že v ňom Tvoje slová znejú, ale to sú také veci, ktoré sa nedajú prebíjať ďalšími slovami, hádam by to bol aj hriech. Často sa mi zdá, že čokoľvek by som napísal, vyznelo by ako prázdne fráze...

Bix
15. 07. 2004
Dát tip
maia, Bacil: ďakujem...v tomto prípade mlčanie vítané :o)

Bix
14. 07. 2004
Dát tip
Dá sa napísať aj...viac? (Ď.!)

maia
14. 07. 2004
Dát tip
Bix, je to moc silne, dalsie slova by to iba pokazili a nedokazali by vyjadrit podstatu, ktoru si ty zachytila...

vyo
13. 07. 2004
Dát tip
ahoj...:c) * t

maia
12. 07. 2004
Dát tip
* aj obsah, ja forma ma zaujala.

cmukina
12. 07. 2004
Dát tip
* ja to iste

Bacil
12. 07. 2004
Dát tip
* tiež tak

maia
12. 07. 2004
Dát tip
Este - Po slovensky

Elyn
12. 07. 2004
Dát tip
...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru