Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nemravná poviedka

18. 07. 2004
9
0
3509
Autor
bohus

NEMRAVNA POVIEDKA





Je horúce letne popoludnie. Rudo sa vracia z prace domov. Jeho žena Anežka vychádza spod sprchy. Prehadzuje si cez seba len ľahkú košeľu a vychádza na balkón. Pozrie sa dolu, ale Ruda nevidí. Zato však o poschodie nižšie uvidí svoju susedku, pani Magdu, ktorá sediac v záhradnom kresle sa opaľuje a ošetruje si nechty.

Pani Anežka sa pozdraví susedke a pani Magda opätuje jej zdvorilosť svojimi úvahami.:

„Viete pani susedka, toto je vzácna chvíľa, keď si tu sedím na slniečku a relaxujem a meditujem...Žijeme v strašnom zhone, nestíhame a potom sme akýsi unavení, či otupení a či čo...Ta záplava informácií a udalosti ma unavuje, akoby ma stále ktosi znásilňoval na duši a či čo. Človek z toho normálne osprostie a otupie. Nejako asi prestávam rozumieť svetu a či čo..."

Pani Anežka sa ani nepokúsila zasiahnuť do Magdinho monológu, iba počúvala opretá o zábradlie balkónu a ani si nevšimla, že Rudo je už v byte, že zo seba zhodil prepotenú košeľu i nohavice a s pohľadom upretým na jej nohy i zadok sa blíži ku nej.

„Minule som čítala zaujímavú poviedku.," pokračuje pani Magda, "bola síce trochu pikantná ba až nemravná, ale rozpoviem vám ju, lebo ma zaujíma váš názor: V byte akéhosi paneláku býval mladý spisovateľ a vo vedľajšom byte zasa mladi manželia. Ako susedia sa často vzájomne navštevovali a organizovali rôzne party, veď viete, mladí ľudia, nebudem to naťahovať... Jedného večera ten spisovateľ sedel vo svojom bytíku a pokúšal sa tvoriť. Vyrušoval ho však hluk odvedľa. Uvažoval, že možno sa zasa trošku hádajú; nebolo by rozumné ku nim vtedy ísť. Veď to aj tak skončí milostným udobrovaním. Pomyslel si, že oni sa vedia dobre zabávať, trochu im aj závidel ich masochistické hry. Mal takú chuť pridať sa ku nim! A tak len sedel a počúval. A predstavoval si, čo sa asi u susedov deje. Skutočnosť však bola iná ako jeho sexuálne fantázie. Hluk nespôsobovala hlasná zábava ani zvuk televízora; za stenou sa odohrávala skutočná dráma. To neboli filmové vzdychy ani predstierane údery; to neboli nevinné hry; to bola hádka, ktorá prerástla do hrubého násilia!"

„To snáď nie...," pošepne pani Anežka, pretože Rudo jej nielen bozkáva ucho a šiju, ale rukami blúdi okolo zadku.

„Ale áno," pokračuje pani Magda, "tak je to. Sused manželku znásilnil a tak surovo ju zbil, že dostala vnútorné krvácanie, následkom ktorého potom zomrela."

„Och nie, nie, och nie!" snaží sa Anežka upozorniť Ruda, aby svoju ruku vytiahol z jej rozkroku. Avšak Rudo, vidiaci na ženinom tele súhlasné reakcie, pokračuje vo svojich aktivitách.

„Je to smutné, ale je to tak. Spisovateľ mohol všetkému zabrániť, keby bol pochopil skutočnosť. Naozaj nemravné bolo to, ako chybne si situáciu vysvetlil samotný spisovateľ. On sa vlastne stal spolupáchateľom toho hrozného zločinu. Rozumiete, ako to myslím, nie ?"

„Áno, áno, och áno!" artikuluje Anežka a ešte viac rozťahuje nohy, aby sa Rudo dostal ku podstate veci.

„Aby som to uzavrela; nemravný je aj spôsob komunikácie bez počúvania. Nestačí len počuť, ale aj rozumieť vypovedanému. A nielen to; rozumieť aj tomu, čo sa za slovami skrýva; tónu hlasu, i tomu nevypovedanému. Chápete, že?"

„Mhmm“ povzdychne si Anežka. Magda len znalecky pokýva hlavou.

„Mhmm.“ A vrtí zadkom, pri ktorom sa nachádza Rudova hlava. Po chvíli Rudo dokončuje svoju prácu a odchádza do kúpelne. Anežka oddychuje so zatvorenými očami, opretá o zábradlie a nevníma Magdine slová.

Keď oči otvorí, uvidí ako Magda trasie rukami, aby jej lak na nechtoch rýchlejšie zaschol. Aj Magda konečne obráti svoj zrak smerom ku susedke:

„Snáď som vás tými rečami veľmi nevyčerpala... viete, nie s každým sa dá podebatiť o takých hlbokých veciach.“

„Ja som rada...“ pokúša sa Anežka predniesť súvislú myšlienku, ale Magda jej to nedovoľuje:

„Aj ja. Žiaľ, nemám už veľa času. Dovidenia susedka,“ ukončuje Magda a vstáva.

„Dovidenia,“ odpovedá Anežka a tiež opúšťa balkón. Krúti pritom nespokojne hlavou. Ale dlho nad rečami svojej susedky neuvažuje. Jej manžel Rudo práve vychádza z kúpeľne a na tvári má výraz toreadora. Alebo je to výraz býka? Tak či onak, zápas pokračuje.



AAA_AAAB
04. 11. 2004
Dát tip
Tak to je dobrý, to si podle mě zaslouží tip..

h_ani
23. 09. 2004
Dát tip
dobrý...takový...z panelákovýho života...;o)..tip...

marcela
12. 08. 2004
Dát tip
tak toto sa mi pacilo :-P t*

blues_fay
10. 08. 2004
Dát tip
Dík, to jsem potřebovala! :-)

angel1
05. 08. 2004
Dát tip
jo.... dobrý nápad, myšlenka, podtext, poučení....počáteční monolog snad trošku neživotný, ale jinak moc fajn. Líbí a T

..da sa..

Pisces
23. 07. 2004
Dát tip
Super napsaná povídka ;) T***

Zbyhoň
20. 07. 2004
Dát tip
Vade retro, nemravnosti!!! Dyk ty tady narušuješ moji mravní výchovu, teď jsi mě úplně zkazil, pošlapal křehký kvítek, dosud chráněný skleníkem cudné upejpavosti:-))) Ale jo, líbí, parádní námět! Zpracování je…hm, slovo průměrné má trochu pejorativní nádech, takže prostě normální, ale za příběh máš u mňa velikej tip!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru