Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bohyně a dýka

28. 07. 2004
10
0
10575

Když jsem se narodila, stanula v mramorovém sloupoví ložnice mé matky věštkyně a řekla: „Bude matka všech synů a dcer. Orli ji budou chránit ze vzduchu, lvi ze země, krokodýli z vod. Člověk ji bude milovat a nenávidět a ona bude milovat a nenávidět člověka. Nikdy nebude spokojená, nikdy nespokojená, v závislosti nezávislá, v nezávislosti závislá, ve své pokoře nikdy pokořená.“ Položila vedle mě kytici z bolehlavu, třezalky, šalvěje, kopřiv a heřmánku a odešla

řekni: „Já vím“ a obejmi mě

 

v jednom uchu mi visí zámek

ve druhém klíč

a zítra budu mít svatbu se všemi bohy

na každém prstě

prsten z pomněnek

navlečený

(modrá mi sluší)

 

řekni, že nemusím dospět

 

porodím tři sta synů

a devět dcer

pozítří

dnes jsem ještě zářivá bohyně

co na oltáři položená

žehnat si nechává

pozítří

budu žárlivá

na krásu svých dcer

na přízeň svých synů

a topit se budu

v mácích

 

řekni: „Já vím, holčičko…“

a obvaž mi rány


Petr_Pan
29. 11. 2004
Dát tip
Tak samozřejmě manžela, ale i člověka, s kterym žiješ - dva lidi co jsou spolu jsou spolu - když to jednomu nesedí a musí se uchylovat k nevěře, znamená to konec - když to řeknu tak nepěkně stručně .. :-)

ano, řekls to stručně, ale jasně a v podstatě já bych s tebou mohla souhlasit, protože přesně tak jsem se zachovala - nejde to, končim a někoho si najdu. Na druhou stranu dneska si tak řikám, že kdybych si někoho našla bez toho končení, bylo by nám oběma líp.

Petr_Pan
29. 11. 2004
Dát tip
Co na to povědět - mám strach něco povídat, když nevím o co jde - zasvětíš mě ? Prosím ? *

Dva lidi se mají rádi. Po letech společnýho života to neni o emocích, ale o jistotě. Jenže jednomu z nich něco chybí a ten druhej neni schopnej mu to dát. Já volila a ty navrhuješ rozchod. Tim pádem jsem přišla o člověka, kterýho svým způsobem pořád miluju a vim, že on mě taky. On je zoufalej, protože mu nevyšlo manželství, že selhal, že neuměl se o mě postarat. Je sám. Já jsem ale taky sama, protože žádnej z mejch objevů neni prověřenej deseti lety, jako muj manžel. Žádnej vztah, ať sebevíc vášnivej mi nedá tu stejnou jistotu, jakou jsem měla po těch letech s nim. Kdybych byla normální manželka, která si najde to, co jí chybí jinde a manželovi to neřiká, tak bych byla spokojená, nebyla bych na nervy, chovala bych se k manželovi mile a vstřícně, taky bych měla špatný svědomí, takže bych se snažila mu to vynahradit a mohli bychom spokojeně žít :-) tak :-)

Petr_Pan
29. 11. 2004
Dát tip
To bys byla ale pěkná potvora potom .. Já vím, co máš na mysli - naši se rozvedli po dvaceti letech a - když táta odcházel, .. Mamka přes půl roku brečela - úplně pořád - moc nejvíc - ale - pak si uvědomíš, že jsou lidi, co Tě rádi podržej, že jsou to třeba i lidi, od kterejch bys to nečekala, přestaneš fňukat a budeš zas samostatná, trošku omládneš a - tohle má taky něco do sebe. Co se jinejch vztahů týče - už víš, co hledáš - ale - jestli je to právě ta jistota, kterou máš v manželovi, nechápu, kde je problém a proč bys ho měla podvádět. Pokud má ňákej komplex on a má takovouhle potřebu, tak ta jistota tak nějak slábne a je na čase se ji vydat hledat jinam .. Ale - neber mě moc vážně - jak jsem už povídal - nic o tom nevím, takže jen rozhazuju názory a čekám, kterej se chytí, kterej ne .. :-)

no to o tý jistotě třeba zjistíš pozdě a už se to nedá napravit.

Petr_Pan
29. 11. 2004
Dát tip
Já vím - ale - tohle třeba je stejný jako kdyby - mává se s ním do poslední chvíle, než se zjistí, že Tě bolí ruka zbytečně ..

tohle jsou složitý věci a kdo to nezažil, ten to nepochopí :-)

Petr_Pan
29. 11. 2004
Dát tip
Asi máš pravdu - snad nikdy nebudu muset .. :-)

já ti to můžu než přát :-)

Petr_Pan
29. 11. 2004
Dát tip
neřiká se NEmůžu? :-))

o tom nic nevim :-)))))

Petr_Pan
29. 11. 2004
Dát tip
když můžeš než púřát, znamená to, že můžeš i něco jinýho - třeba mi to nepřát - nebo plácám hlouposti? :-)

vidíš, já bych to řekla naopak :-)

Petr_Pan
29. 11. 2004
Dát tip
Hm - tak nevím .. :-/ Hlavní je, že oba myslíme to stejný .. :-) Copak vyvádíš? Doufám, že nesedíš čtvrtej den v kuse na stejnym místě, když je pondělí? :-)

no to teda právě sedim a ještě zejtra budu :-)

Petr_Pan
29. 11. 2004
Dát tip
No vidíš - neanarchisti to maj lepší - aspoň o víkendu si odpočnou .. :-))

no jo :-))))) taky budu mít pak volno :-)

Petr_Pan
29. 11. 2004
Dát tip
Jseš tvrdohlavá - ale - to jedině podporuju - jinak to dneska nejde .. :-))

ano, to jsem :-) někdy hodně :-)

Petr_Pan
29. 11. 2004
Dát tip
Já to tušil - já taky - moc nejvíc na škodu jsem tvrdohlavej .. :-)

no já mám i jiný chyby :-)))))

Petr_Pan
29. 11. 2004
Dát tip
To já taky - začni .. :-))

Petr_Pan
28. 11. 2004
Dát tip
Je silná & bpolavá - i když mi vaděj velký slova, tady je to celý takový do vznešena .. Líbí TIP

vidíš :-)))))) taky nemám ráda velký slova :-))) proto se s nima občas zkoušim vypořádat :-)))))

Petr_Pan
28. 11. 2004
Dát tip
Hele - nech toho, nebo se Tě začnu bát - austrální dvojče .. :-))

proč? Co je na tom k bání???

Petr_Pan
28. 11. 2004
Dát tip
K bání - juj - to je úžasný vyjádření se !! :-))) Nevím - je to nezvyklý - asi tak - je to tak - najednou .. Nestih jsem uvařit, poklidit .. Zaskočila's mě .. Asi tak .. :-))

tak jdi poklízet, já ti rozhodně nehodlám narušovat tvůj denní režim :-)))))

Petr_Pan
28. 11. 2004
Dát tip
Ne - to ne - narušovala bys ho, kdybys chtěla, abych uklízel .. :-))

já nechci nic, proboha, leba bys chtěl jít uklízet sem :-)))))

Petr_Pan
28. 11. 2004
Dát tip
To je pravda - nadělal jsem Ti tady bordelu až až .. :-)) ( ale Ty teď asi myslíš svý pracovní prostředí - asi .. :-) A - to bude určitě někde v daleku, protože z Vysočiny je to všude daleko, takže to asi nedopadne .. :-))

to je v daleku, to máš pravdu :-))))) a nemám modrý voči :-)))))

Petr_Pan
28. 11. 2004
Dát tip
Ty modrý voči se vážou k bordelu, nebo to už se mám ve svejch asociacích brzdit? Nějak mi unikaj souvislosti .. :-)

to zase já nevim, jak se modrý voči vážou k bordelu, nebrzdi se a vysvětli mi to, já mám jiný asociace, napadlo mě, jak se se mnou mermomocí chtěl seznámit jeden pán z Vysočiny a pak mi napsal, že sorry, ale že nemám modrý voči :-)))))

Petr_Pan
28. 11. 2004
Dát tip
Co to bylo za člověka? :-)) Odvážil jsem si, že sis odvážila bordely svázat s modrejma očim - blondýnkama - no fuj - no řekni - se stydím .. :-)

byl to blb :-))))) ani mě nikdy neviděl, aby mohl poznat, jak krásný jsou brunetky s hnědejma očima :-))))) styď se :-)))))

Petr_Pan
28. 11. 2004
Dát tip
Tak to to byl hodně hloupej kluk .. :-)) Stydím - ještě pořád .. :-)

tak už přestaň, nebo zrudneš a nebudeš krásnej :-)))))

Petr_Pan
28. 11. 2004
Dát tip
Uff - jsem to už nemoh vydržet - věděl jsem, že mi odpustíš .. .-))

no to dá rozum, já odpouštim ráda, je to moje hobby

Petr_Pan
28. 11. 2004
Dát tip
Tak to máme taky stejný - ale - už si zvykám .. :-))

úplně všecko ale neodpouštim, to zase ne :-)))))

Petr_Pan
28. 11. 2004
Dát tip
Ještě aby jo - třeba já bych nebyl ochotnej diskutovat o nevěře ..

no jo :-))))) to je to mládí :-))))) o nevěře se dá diskutovat hodiny, dny, tejdny :-)))

Petr_Pan
28. 11. 2004
Dát tip
Nestraš mě, nebo se přestanu těšit na střední věk .. :-/ :-))

proč? Náhodou je príma obrousit hrany a bejt tolerantní :-)))

Petr_Pan
28. 11. 2004
Dát tip
A ne a ne a ne - beru hromadnej sex, nevaděj mi vrangleři, podporuju homosexuály, ale nevěra jako taková - fujky .. :-))

a co je teda nevěra jako taková?

Petr_Pan
28. 11. 2004
Dát tip
To je, když vědomě podvádíš svýho partnera & když se necháš strhnout sílou okamžiku s někým "cizím" .. :-))

a koho považuješ za partnera?

Milly
10. 11. 2004
Dát tip
****/***** -t-

Milly
10. 11. 2004
Dát tip
****/***** -t-

Elyn
31. 10. 2004
Dát tip
tak...*

ráda jsem se začetla, čekanko je hezká

(závorka)
04. 08. 2004
Dát tip
jo, (líbí) T

KayTee
31. 07. 2004
Dát tip
moc krásné...i ten úvod ***

navážeč
31. 07. 2004
Dát tip
Kryton: To by se chytil každej, kdo sleduje byť i jen běžné společensko-zábavné časopisy. Tak nepindej, Krytone, a pochlub se zkušenostma. Nepindal-lis i dřív.

kassiope
30. 07. 2004
Dát tip
Je to krásný...tohle téma je mi blízký a navíc takhle podaný, s tak pěkným koncem..t*

Kryton
30. 07. 2004
Dát tip
navazec: ale? nekdo se chyta? :o)

(G)eorge
29. 07. 2004
Dát tip
´=první heč= Já vím... dobrý dobrý, jenom nevím, jestli ty jednotlivý květinky mají význam...? a jestli jo, tak proč tam není čekanka? (G)***

(G)eorge
29. 07. 2004
Dát tip
a prozradíš, co která znamená, já to nikde nemůžu najít...

Andulka
29. 07. 2004
Dát tip
Oj cekanko...kdyby si vedela, jak ti rozumim...:-).Tohleto potesilo, i kdyz to boli jak rana pilou...**

dadik
29. 07. 2004
Dát tip
ženská básnička ..zajímavá..

(G): po bolehlavu bolí hlava, třezalka a šalvěj zklidňujou, kopřivy čistí a heřmánek léčí :-) A: Bolet to nemá :-).....anebo jo? :-))) dadik: jsem ženská :-)))

dadik
29. 07. 2004
Dát tip
aj ja..hehe...

tydlety avíza....to je nějakej druh spamu, či co? obtěžuje mě to...

navážeč
29. 07. 2004
Dát tip
taky po třezalce běháš čurat :))

Kryton
29. 07. 2004
Dát tip
salvej ze zklidnuje? :o) zkus si ji nacpat do dymky a uvidis, jak budes neklidna :o) :o)

Natasha_
29. 07. 2004
Dát tip
Jojo, takové ženské "pravdění" to je.

Desiré
29. 07. 2004
Dát tip
Moc pěkné ... stálo to za přečtení .. T.

navážeč
29. 07. 2004
Dát tip
Krytone... to by musila být asi opravdu Salvia divinorum... nebo ti snad český kusy fungovaly?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru