Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

šanca

23. 08. 2004
3
1
2002
Autor
zvedavec

šanca

 

 

Veľká lúka. Len kde-tu kríky.

 

Rozhodol sa po nej prejsť. To preto, že sa chcel dostať na druhú stranu. Tiekla tam rieka. A tak s vybral z miesta, kam ho doviedla jeho predchádzajúca cesta – krížom cez zeleň.

 

Rozhodol sa ísť priamo. Ibaže - jeho pozornosť upútal vtáčik a  hniezdo. Nesmelo, potajomky, sa zakrádal k tomu kríku, ku hniezdu... Uvidel niekoľko nežne hladných krkov a rodiča, čo sa vracia s ulapeným hmyzom.

 

Postál, čakal, videl, cítil...a až keď sa nasýtil dojmov, išiel ďalej.

Tam kam sa vybral ešte predtým.

 

Neodolal, keď sa vracal. Vrátil sa ku hladným krkom...

 

...

 

Jeho cesta viedla k rieke niekoľkokrát denne. Vždy zabočil ku kríku.

 

Tráva, kríky  naokolo rástli. Len cesta ostávala voľná. Cesta i pre iných. Toľkí chodili touto vyšľapanou cestou. A uvideli hniezdo, vtákov, ktorí sa učia lietať, uvideli rieku... Chodili po nej radi. Bolo sa na čo dívať.

 

A každý vedel, videl, že to bola premyslene vytvorená cesta...

 

...

 

Každý, kto šiel, išiel tak trochu svojím smerom. Vyšľapával cestu. Nevedomky a nanovo. Ale vždy nanajvýš len o krôčik ďalej.

 

A po mnohých rokoch, keď už na lúke nebolo ani toho kríka, cesta ešte stále zabáčala smerom k niekdajšiemu hniezdu. I keď teraz už nik už nevedel, prečo.

 

...

 

A preto Vás prosím, hovorte, tvorte, píšte. Kamkoľvek. Svet už bude navždy iný. Ak prehovoríte, bude voňať i Vami.

 

...

 

Napíšte článok do Wikipédie, encyklopédie, ktorá sa tvorí zdola. Naznačte cestu... je to šanca.

 

http://sk.wikipedia.org

http://cz.wikipedia.org

 

Možno aj po niekoľkých storočiach cesta sveta sa bude krútiť  tak trochu

Vaším smerom.

 


1 názor

Liso
26. 08. 2004
Dát tip
Zvedavec diky! :) A Ty wiki, uz si prispel do wiki? ;)

Liso
26. 08. 2004
Dát tip
este tip! Za angazovanost v dobrej veci! :) Dik Z.! :)

Wiki
25. 08. 2004
Dát tip
:-))

Prokletí
24. 08. 2004
Dát tip
Ta Wiki je všude ;o)))) m.

vesuvanka
23. 08. 2004
Dát tip
Líbí se mi přirovnání k vyšlapané cestě, je to skoro jako úvaha a nakonec mě zaujala i upoutávka na Wikipediu - je to další příležitost a námět k tvůrčí práci.... díky a tip

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru