Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zase to řekla nahlas

Výběr: dream, Print
30. 09. 2004
24
1
12016
Autor
Craerassy

 

 

 

Jde mi do pod vědomí

dře snaha o snahu

jak prstem do kohoutku

snažením do proudů

na samém pekle dno

nabírám klišovitý výraz   ouu

tady je místo pro kritiku  !

přelévám sypce 

v záklonech   

udiven ?

že ještě dýchat mohu

kde jiným oči chybí

zapřu se do hladin

promlouváš dojmem

                     vně

veskrze nepotřebný

     návrat

tsss   stejně jako slova

kořením život

        a je sex

a někde

mezi námi   /mrk/    tady si zašeptám

   zahnu si sedmej pád

 

 

 

 

 

 

 

 


1 názor

Wee
23. 02. 2007
Dát tip
vyjímečně nečtu dnes kritiky, byť mne někdy trošku nasměrujou...nechce se mi to teď vůbec rozebírat...zdánlivě se mi to při čtení jeví trošku nesourodé či kýho výra jak, ale po dočtení- silný pocit sourodý:-) :nic než °°°°°°°°°°

arthamir
29. 10. 2004
Dát tip
někdy třeba pomůže jazyk :-)) a nebo je to jinak a já jsem jen pouhopouhý návštěvník... asi jako kdybych spadnul z marsu nebo tak něco... jen procházím a zastavuju se a (někdy i) udivuju :-)

Hester
09. 10. 2004
Dát tip
to se stává... ony zas vylezou :-)

Hester
08. 10. 2004
Dát tip
jo, sedmej pád... a že ještě dýchat mohu kde jiným oči chybí a vůbec... nápaditost ruku v ruce s otevřeností a elegancí :-)

Craerassy
08. 10. 2004
Dát tip
Hes..to dnes mám pocit, že mi nápady došly na dno:-((

kassiope
07. 10. 2004
Dát tip
Závěr nejlépe. Moc líbila se :o) t*

Dr_Mephisto
06. 10. 2004
Dát tip
Delahaye: Když bych to vzal do detailu, tak většina obsahu těchto stránek je "žonglování se slovíčky". S tím studiem tě musím zklamat, protože už cca 10 let se živim rukama, ale každopádně se nepovažuju za technickej typ. Uznávám, že ač nejsem velký humanista a už vůbec ne liberál (nebudu rozepisovat, páč politiku sem tahat nechci), přesto mě některé humanitní obory zajímají. Ale k tomu tvému podstatnému: Pokud tedy každý kdo píše kritiku dle svého názoru se zbavuje povinnosti svou kritiku obhajovat, pak tu moc povinnosti není. Myslím si (jak píšeš "subjektivně"), že většina lidí co zde kritiku píše si napřed udělá na dílo názor a pak podle toho svého názoru napíše obsah kritiky. A to často svými slovy, která pak technickým typům přijde nepodstatný a scestný. Navíc jak chceš fakty vyjádřit negaci pocitu, kterou na člověka báseň působí ve srovnání s jinými díly autora??? Nějakým přirovnáním jako: "Působí to na mne jako když, bla bla bla..."? To je potom zase jen spekulace a fakta jsou fuč... A k tomu se vztahuje další věc. Nekritizoval jsem báseň rozebraně, jako její skladbu, či použitá slova, ale jako celek. Zde je vše v pořádku (samo o sobě), ale celek naráží na onu příslovečnou laťku. Odhadnout jak je vysoko opravdu nejde - pro každého jinak. Ale pro mne výš, než kam se dle mého názoru (a podle něj psané kritiky) dostalo toto dílko. Jistě sis ale všiml, že tento názor se mnou nezdílí každý, tudíž kde jsou ta FAKTA??? Kdyby byla, tak přímočará (a nehrál roli názor) tak by všechny kritiky měly být ucelené, ne? Tak a tady to už ustřihnu, aby mě Craerassy nesprdla, že se tu moc rozepisuju... Jinak přeju hezký den...

Dr_Mephisto
05. 10. 2004
Dát tip
Delahaye: Dovolím si nesouhlasit. Např. :máš na víc" jsem nepsal, ačkoli u této "věci" by se to použít dalo, očem byl by to jen můj osobní pohled, což by v celku nemuselo mít efekt oné určité kritiky. Další věc. "Mlhavý názor", i tak se dá nazvat kritika jednotlivce, protože pokud člověk něco kritizuje, má na to svůj názor. Ten ovšem nemusí sdílet jiná osoba a pro tu se pak stává mlhavým. Tudíž kritika vychází z názoru a názor je podstatou kritiky. Pokud by kritika byla bez názoru (ať mlhavého, či nikoli), pak by se teprve jednalo o (jak jsi napsal) nic neříkající kritiku. A nazávěr ještě to, že každý má na víc. Ono je to taky sporný. Někdo může napsat dílo, které bude jeho vrcholem a tím pádem už na víc mít nemusí... Jinak taktéž přeju hezký den. :)

Delahaye
05. 10. 2004
Dát tip
Mephisto : mno, tak jsem čekal, že se pochlapíš a svoji neodůvodněnou negaci dílka podepřeš pádnými argumenty (a tím si napravíš reputaci). A nikolivěk. Tvůj nicneříkající (nebojím se říci) slint, jen žongluje se slovíčky, vykládá věci, které jednak nejsou podstatné a jednak jsou svými východisky přinejmenším sporné. Ty asi studuješ nějaký humanitní obor, viď ? :-/ Takže : to "máš na víc" vyznělo v kontextu té tvé "laťky", jejíž výšku, notabene, troufám si tvrdit, nejsi schopen odhadnout. No a to podstatné : pokud se chceš schovat za názorrrr a tím se zbavit povinnosti svou kritiku doložit (i když subjektivními) fakty, pak by fér bylo napsat "nelíbí, nechytlo mě" atp. a ne pseudokritiku (s hrubkou), kterou se teď snažíš mnoha slovy obhájit. Tož pěkný den.

Craerassy
05. 10. 2004
Dát tip
co by ne :-) jen asi ... opět příliš rychlá De...tvá kritika....neřekla bych, že vypovídá o tom, co je špatně...tudíž nechápu Tvůj útok na Mepha, zlato:-)

Delahaye
05. 10. 2004
Dát tip
ach...tak to ano...neboť mě znáš stejně málo, jako Mepha, tak jsou pro Tebe mé poznámky velkou neznámou ... jen drobnost , zlato : na nikoho jem nepodnikl ÚTOK a moje poznámka byla jen vodítko, které jsem mohl rozvést, nic víc myslím, že to nejsem já, kdo útočí

Craerassy
05. 10. 2004
Dát tip
De..pan Sebestředný opět na válečné stezce...:-)

Delahaye
05. 10. 2004
Dát tip
:-)) ani netušíš, jak moc se pleteš a k tomu vůbec nevím, co tou stezkou máš na mysli Je náhoda, že jsem vyvolal tuhle polemiku pod Tvým dílkem, o Tebe tu vůbec nejde (že by sebestřednost ?). Reagoval bych stejně kdekoli jinde, už mi to vadí delší dobu a tohle byla taková poslední kapka. Já nebojuju za Tebe , ale za svoje představy. Ale teď už mě ani tohle moc nebere...bylo to takové náhlé vzplanutí....proč se vlastně namáhat :-)

Craerassy
05. 10. 2004
Dát tip
De...tak moc jsi unaven? nebo jen podrážděn?

Delahaye
04. 10. 2004
Dát tip
Doktore pekelný, nemělo by to dílo spíš zářit OSOBITOSTÍ, co myslíš ?? .-)) a jinak - tohle není negativní kritika, ač tu tetka plesá. Tohle je mlhavý názor - nijak neodůvodněný. Chápej mě dobře - nenavážím se do Tebe. Jen mi prostě už vadí tyhle nic neříkající kritiky typu "máš na víc". /kdo ne, že jo ?/ .-) Hezký den

mirek
04. 10. 2004
Dát tip
ty tvoje nové triky na staré dece z plyše do místa pro kritiky píšeš vždy stejné klišé a pýcha stejně přejde pád zahneš mi celkem sedmkrát ;-)) ...je to docela dobrý, až na ty citoslovce, ty mně tam připadají zbytečné, jako kdybys chtěla napovídat něco, co by mělo být při čtení i tak zřejmé...to mi trochu vadí ...ale s tipem :-)*

*

Sanelma
02. 10. 2004
Dát tip
Nevím co říct. Zní to velice velkobásnicky, ale asi v tom nejsem úplně doma. Tu tu tudíž mi nepřísluší ani kváknout.

Dr_Mephisto
02. 10. 2004
Dát tip
Zdravím tě, Craerassy. Asi tě z mé strany nepotěším, ale vyjímečně nedostaneš tip... Ačkoli jsi opět opěvována, tak já budu ten zlej! Kdyby to napsal někdo jiný, tak bych asi mluvil jinak, ale ty sis nasadila vysokou laťku a teď ji občas (dle mého názoru) nemůžeš přeskočit. Takže závěrem: Osobytostí vyzařující dílo, ovšem zvhledem k tvé osobě né tolik vydařené. I když ten závěr se sedmým pádem je skvělej!

Craerassy
02. 10. 2004
Dát tip
Mephe...já negativní kritiky potřebuji! takže ..díky:-)

Dr_Mephisto
02. 10. 2004
Dát tip
Nemáš zač ;o)

egil
01. 10. 2004
Dát tip
no, přelouskal jsem ji snad destkrát, ale nokonec jsem si z ní odnesl. Líbí se mi. S čím? Třeba s vydřenou kapsou na obloze (to jako že prší prší prší, není sucho, není suchá atdatd).. ***

pozorovatel
01. 10. 2004
Dát tip
Nemravo se sedmým pádem.

Craerassy
01. 10. 2004
Dát tip
pozorovatel...chaa...ty a mravokárce??:-)))

pozorovatel
01. 10. 2004
Dát tip
Já pátým pádem po slušnosti!!!! :)))

Kryton
01. 10. 2004
Dát tip
chjo... zase pozde... :o) takova hrava ;o)

Craerassy
01. 10. 2004
Dát tip
Krytonku, jakýpak pozdě?:-))

Kryton
01. 10. 2004
Dát tip
no pozde no... :o) dyk je to tady uz od vcerejska :o)))

Craerassy
01. 10. 2004
Dát tip
Krytonku, kašli na to...já taky nejsem dochvilná:-)))

Kryton
01. 10. 2004
Dát tip
kasly kasly chrchly chrchly ehm ehm pardon... :o)))

cufktish
01. 10. 2004
Dát tip
"zahnu si sedmej pád" poetically spoken /t

vesuvanka
30. 09. 2004
Dát tip
dře snaha o snahu jak prstem do kohoutku snažením do proudů na samém pekle dno nabírám klišovitý výraz ouuu ještě dýchat mohu kde oči jiným chybí zapřu se do hladin ... tady si zašeptám zahnu si sedmej pád A hezky to řekla... moc.... a já zašeptám díky a nahlas řeknu TIP

Wojtyla_Jr
30. 09. 2004
Dát tip
sedmej pád je aktuální.. hm.. dobré.. t.

Nevděčná
30. 09. 2004
Dát tip
ano, konec skvost..... a si mě normálně inspirovala.....sem s Tebou hold něco udělat musela.... se přece nedělá.... :o) +

Fouckault
30. 09. 2004
Dát tip
to je mi pěkné! :-)*

Delahaye
30. 09. 2004
Dát tip
co by ne :-) jen asi ... opět příliš rychlá ale třeba je to záměr, co já vím

Print
30. 09. 2004
Dát tip
Bez vady s krásou!*

Alimra
30. 09. 2004
Dát tip
no teda! *

Jinovata
30. 09. 2004
Dát tip
vrrr

Aerotik
30. 09. 2004
Dát tip
Sedmej pád! *

cmukina
30. 09. 2004
Dát tip
hmm....dobre

JiKo
30. 09. 2004
Dát tip
pády se ti zalíbily :))

stromovka
30. 09. 2004
Dát tip
:)) *******

John_Ceder
30. 09. 2004
Dát tip
:)

Carodej
30. 09. 2004
Dát tip
Uíí, dneska jsem se nějak nechytl...:( promiň...

Craerassy
30. 09. 2004
Dát tip
Nevděčná...inspiruješ mě stále:-))) De...tak to se mýlíš:-) Jinovata...vím, jak jsi ji četl...je to jinak...

Waawe
30. 09. 2004
Dát tip
podvědomí... delikátní obrazy kohoutky se slepými náboji a scvrkávající místnosti yes sir... i like computer games hoka hey t* m.

drfaust
30. 09. 2004
Dát tip
*

guy
30. 09. 2004
Dát tip
snažím se, ale hlubší kritiku ze sebe nedostanu ... není mi dáno ... neumím rozeznávat klišovité výrazy od neklišovitých, takže nabízené místo mi nelze využít ... ale příliš skleslý z toho nejsem ... :-)*

Craerassy
30. 09. 2004
Dát tip
guy..není skleslá taky...já skleslé neumím nejspíš..je to dáno mým postižením optimismem:-))

guy
30. 09. 2004
Dát tip
Crae - já to myslel tak, jako že nejsem příliš skleslý z toho, že neumím psát hluboké kritiky ... z tvých básní mám naopak pocity opačné :-)

Craerassy
30. 09. 2004
Dát tip
guy...tak to jsem moc ráda...nechci rozdávat smutek:-)

Elyn
30. 09. 2004
Dát tip
zahnu si sedmej pád...* heh, tak tadle mě dostala... je taková ůehce drňácká.. a nebo ji špatně čtu?

Craerassy
30. 09. 2004
Dát tip
El...no abych se přiznala, inspiroval mě tady jeden kytarista:-)

(závorka)
30. 09. 2004
Dát tip
jo, (líbí) T

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru