Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

30.9.2004

Výběr: sidonia
07. 10. 2004
22
1
14516
Autor
pozorovatel

Toho dne se nic významného nestalo.

 

Nikomu to nevěnuju a nikomu neděkuju! Leda tak sobě...

 

 

 

 

 

 

Jeden den

Trpím hrozným snem. Cítím hodinové ručičky na hrudi s vědomím, že za pět vteřin zemřu. Nejhorší na celém snu je, že ta poslední vteřina ne a ne uplynout.

Pak se probudím a nevím, proč jsem zpocený.

 

 

 

 

 

Ráno

Probudí se nový člověk a hned si řekne: „Proč vstávám, když chci spát?!" Ten člověk si však vzpomene a pojmenuje Lukáš. Lukáš zalituje, že má paměť a začne spěchat. Jedno kam. Rána už jsou od toho, aby se soutěžilo se sluncem, kdo vyjde dřív. Ale jinak má rána rád. Hlavně ta zaspalá.

 

Mimochodem Lukáš jsem já – vypravěč - - - se jen ráno nepoznávám.

 

Dopoledne?

Ne, nebudu popisovat všechny části dne. Od probuzení zkrátka čas plyne a já taky. Až do noci.

 

Přemýšlel jsem nad časem. Taková blbost! Kdo si to jen vymyslel?!

- Já. Kdo jiný by taky mohl přijít na takovou kravinu...

 

...a tak jsem se rozhodl vyřadit čas ze svého života.

Nešlo to. Leda bych vyřadil sám sebe.

A další vteřina uběhla.

Ztráta času!

 

Pomíjivost

Pomíjivost neznám, protože mi právě odběhla. Ještě, že zapomenutí je po ruce.

Čas neni tak hrozný.

 

Kalendář

Kalendář nepoužívám. Nerad plánuju. Vůbec nerad hledím dopředu.

Když jdu po ulici, dívám se pod sebe. Nikdy vpřed. Že mě překvapí auto za rohem je nepravděpodobné. Jsem chodec chodící výhradně po přechodech.

Správně, jsem trochu nudný.

 

Víte, že některé vysokoškolačky nabízejí pohlavní styk?

Přihlásil jsem se na jednu vyskou školu, ale na ty pravé dívky jsem nejspíš ještě nenarazil. Možná, že jen na jaderné fyzice nejsou.

- vůbec nevím, proč vám tohle povídám. Nemá to s příběhem nic společného. Ale alespoň víte, nad čím většinou přemýšlím

a ztrácím čas.

Možná proto propadám....

...alespoň jednu lehkou (levnou) dívku...

na štěpení atomu.

 

Noc

V noci se dívám na hvězdy a vůbec mi to nepřipadá romantické.

Ale mám rád podzimní večery a je mi trapné jít si ven zadýchat vlhkého vzduchu, tak znalecky pozoruji hvězdy a znám všechna souhvězdí.

Když padá hvězda, zásadně si nic nepřeju.

 

Večer

V pozdním večeru jsem již velmi unaven. Využívám té nemohoucnosti mozku a vymýšlím geniální teze. Je to skvělý! Tak na př. tuhle povídku píšu právě v pozdním večeru. Zákonitě tedy bude geniální.

Nejlepší na celé věci je opomenutí času. Čas prostě neexistuje, já jsem v černý prázdnotě a v celé té výjimečnosti chvíle a harmonie, přemýšlím nad tím, jestli mám s Markétou chodit, přestože není hezká.

Ale řeba má ráda vhlký vzduch...!

- má využitelnost času je transparentní

 

Půlnoc (pro mě celá-)

Den uplyne a já si myslím, že právě zemřu. Jenomže poslední vteřina proběhne a já stále žiju. Nevím, zdali nemám být zklamaný.

 

Je 1.10.2004 a začíná nový měsíc. V noci se mi zdál další sen.

Tentokrát o vysokoškolačkách na patologii.

 

 

Čtvrtek tiše a bezbolestně odešel, aby se pátek násilně probudil.


1 názor

Zajímavé myšlenky, na kterých dílo stojí. Hodně těch vět docela dobře funguje samo o sobě.

Winter
27. 06. 2006
Dát tip
Rozpracováváš těžké téma. Na tohle se dá napsat víc než pár vět, na které navíc přijde jednou každý z nás. Pár postřehů je fajn, pár ne. Ale jinak obdivuji, že ses s tímhle vším dokázal vypořádat s neobvyklou lehkostí a šmrncem. Má to šťávu.

sidonia
08. 02. 2006
Dát tip
ne, malej_blazen

pozorovatel
08. 02. 2006
Dát tip
no je to dost rozháraný

sidonia
08. 02. 2006
Dát tip
mno ma svuj styl ze

pozorovatel
08. 02. 2006
Dát tip
no, já Styl vidim v něčem jinym...

sidonia
08. 02. 2006
Dát tip
Styl mozna.. ja mluvim o stylu /a ten ma kazdej

pozorovatel
08. 02. 2006
Dát tip
a ten má každej povrchně

sidonia
08. 02. 2006
Dát tip
ja nevim, mozna jo

sidonia
08. 02. 2006
Dát tip
ale zase operovat s pojmy kazdej a vsichni a nikdy a nikdo a td je docela osemetne

pozorovatel
08. 02. 2006
Dát tip
myslim, že v stylu o pojmy nejde ale nejsem si jistej,že ti rozumim

sidonia
08. 02. 2006
Dát tip
taky z toho mam dojem je ja o voze a ty o koze /prip. naopak, jak je libo:) tak toho nechame:) ahoj

pozorovatel
08. 02. 2006
Dát tip
čau

sidonia
07. 02. 2006
Dát tip
uzasny davam teve a az to najdu, tak ti sem este neco napisu.. o tom casu, hm..

sidonia
07. 02. 2006
Dát tip
jo, uz to mam, takze-... /blby asociace, ja vim, ale proste se mi to pri cteni vybavilo/: Zkusila jsem si představit život Toho odpoledne pod vlajkou všech národů usedla jsem na kříž a zachumlaně mlčela Čekala jsem kdy přijde sám a oznámí mi jsem tu tvůj život a budu s tebou žít jak jenom ti bude zapotřebí Čekala jsem a zdálo se mi jako by byl tichý a dojemný ....... V mém životě jsem měla krásné oblečení a moderní dům s komorníkem zahradníkem kuchařkou bazénem a několika krásnými lesklými robertky (ty se především usmívaly a voněly po těch růžových ženách) ale můj život nebyl jenom o sexu Byl i o únavě příjemné a vábivé jakoby usměvavé byl také o bolestech aby byl vyvážený a ne tak šťastný Kupříkladu hlava mě v něm bolela často Určila jsem si že každý týden ve dvě hodiny odpoledne středoevropského času v úterý myslím, že to byla dobrá volba Zkusila jsem si představit život ve dvě hodiny odpoledne středoevropského času v úterý ....atd atd /myslim, ze jde lehce poznat autora a ze ho nemusim uvadet/ mno, ja jen ze mi to pripomnelo

pozorovatel
07. 02. 2006
Dát tip
výchova dívek v čechách?:)) díky

poliana
06. 07. 2005
Dát tip
Líbí se mi to. t

Vitex
25. 05. 2005
Dát tip
paráda...

dobře se to čte:) líbí se mi to a tak:) (Ale řeba má ráda vhlký vzduch...!-chybí ti tam písmenko drahý:)) *

pozorovatel
07. 04. 2005
Dát tip
(mně toho chybí:))) ) dík že mě čteš:))

v půl jedenáctý večer jsem opilá událostma celýho dne a dokážu číst cokoliv:)

pozorovatel
07. 04. 2005
Dát tip
:)) a já jsem hrozně nervózní páč jdu zejtra na příjmačky a nevim, z čeho budou a vůbec tam nechci a ta škola je stejně blbá a já blbější, teda chytřejší tak nevim a tak:))

přímačky? no to si užij.. gumoví medvídci pro štěstí ach jé na ně mam zrovna chuť hroznou..:)

pozorovatel
07. 04. 2005
Dát tip
to si užiju:)) taky mám hlad:)

já mám bolavej jazyk od jablíčkovejch kyselejch koberečků co jsme dneska jedli. a chuť na medvídky:) jó užij kam vůbec ty přijímačky děláš?:)

pozorovatel
07. 04. 2005
Dát tip
na psychologii a speciální pedagogiku:)))taková sranda škola a jdu spát unaven pšššt:))

na psychologii!!! pšššt tak hodně štěstí:) pššt,na celou noc:)

pozorovatel
16. 02. 2005
Dát tip
Bacha poslouchám každý den a výběr nebude???

pozorovatel
05. 01. 2005
Dát tip
souhlasim se vším:)) ale na tvým místě bych autorům nedával výtisky zadarmo... náklady asi nebudou malý... tak hodně štěstí:)) a dej vědět, kde a kdy by se to četlo, abych mohl přijít a kochat se:))

Noe1
04. 01. 2005
Dát tip
Ahoj, konečně se mi vrátila z Francie kamarádka, která mi slíbila vyrobit tištěnou podobu projektu 30.9.2004. Kamarádka je moc šikovná grafička a knihařka - navíc materiál, který se sešel je dost různorodý a kvalitní, takže předpokládám, že vznikne zajímavé dílko. Chci se tě zeptat, zda souhlasíš s zařazením tvého díla do téhle sbírky. Budu tisk financovat sám, takže ti kromě jednoho výtisku zdarma nemohu nabídnout žádný honorář. Mám představu, že bych za další výtisky, které by si někdo chtěl doobjednat, vybral nějaký drobný peníz, aby se ten tisk pokryl. A kdyby náhodou ... což nepředpokládám ... něco přebylo, mohli bychom to věnovat na provoz Písmáka. A zároveň chci ještě poprosit o svolení, abych tvé dílo začlenil do komponovaného pořadu „30.9.2004“, který bych rád připravil a představil na nějakých čteních ... Dej mi vědět, zda souhlasíš s jedním, druhým, či oběma způsoby zveřejnění. Díky za odpověď, Noe.

Přeno
04. 11. 2004
Dát tip
No aby ne... :)

Přeno
03. 11. 2004
Dát tip
Suprozní a (trpce?) úsměvné! Třebas, "tuhle povídku píšu právě v pozdním večeru. Zákonitě tedy bude geniální." Takže, velkej tipec.

pozorovatel
03. 11. 2004
Dát tip
:))) díky, jsem rád, že se líbí... a víš, že mě se taky líbí?:))))

nejni záááááááč...ale to se prej nešíká...takše plosíííííííím:*))))

fýýborně fýborná blbost:*)))))))))

pozorovatel
24. 10. 2004
Dát tip
fám fenkuju:))))))) fenk jú, fery fenk jú!

sicco
18. 10. 2004
Dát tip
inu je to tak, stal se z tebe těžce čitelný psavec a umíš si pěkně hrát se slovy.

pozorovatel
18. 10. 2004
Dát tip
sicco: tak to ani náhodou!!!:)))) žádnej čitelnej psavec nejsem... to ne, to né. Vždyť já si zakládám na svý nesrozumitelnosti:))) Ty mě vždycky potěšíš... parchante jeden:o) Díky!

Vespa
18. 10. 2004
Dát tip
Mno, vybudoval sis pěknej harém, jen co je pravda. :o) A další taková věc...na tohle se prostě nedá dívat pohledem kritika, to by totiž bylo k uzoufání... :o) Jen kdyby takhle nevypadal běžnej den...ksakru, dyť vono se ti to povedlo vyjádřit dost přesně. "To že je to vo hovně, na tom nesejde, dyť celej normální den je vo hovně!" Tohle bylo první co mě napadlo, po tom, co jsem to přečetla. Tak šlus, ende, konec, chalas, to už bych se rovnou mohla přidat k těm tvejm obdivovatelkám a to by mi ten můj neodpustil... :o)

pozorovatel
18. 10. 2004
Dát tip
viz. upřesnění kategorie... :o))) dalo fušku než jsem si ten harém postavil...

Vespa
18. 10. 2004
Dát tip
Mno jo, dyť blbosti jsou někdy nejlepší... :o)

Herda
07. 10. 2004
Dát tip
Taková blbost! Kdo si to jen vymyslel?! Já. Kdo jiný by taky mohl přijít na takovou kravinu.Správně, jsem trochu nudný. Možná proto propadám....

fungus2
07. 10. 2004
Dát tip
Výborné. Líbí. TIP

StvN
07. 10. 2004
Dát tip
Dle mého se ti to povedlo. Máš tam pár hezkých okamžiků: Rána už jsou od toho, aby se soutěžilo se sluncem, kdo vyjde dřív. Pomíjivost neznám, protože mi právě odběhla. Správně, jsem trochu nudný. ...alespoň jednu lehkou (levnou) dívku... na štěpení atomu. Když padá hvězda, zásadně si nic nepřeju. Jsou to sice věty s osobním obsahem, ale stojí docela samy na vlastních nohou. Naproti tomu vety typu: Mimochodem Lukáš jsem já – vypravěč - - - se jen ráno nepoznávám. mi vadí, protože....protože cítím, že vím, proč tam jsou a to na mě nedělá dojem. Tohle dílo bych chyrakterizoval jako jeden dobrý schod nebo krok na cestě, kterou snad chceš ujít. Takže si dej pozor, abys zase neklesl.

Zbora
07. 10. 2004
Dát tip
Hezký řetězení, zastavil ses vůbec na chvilku? Mám za to, že čas je relativní a každému utíká jinak rychle. Mě například předbíhá a já ho ne a ne dohnat. Když vidim padat hvězdu, většinou si v tý rychlosti ani nevzpomenu, že bych si měl něco přát, lepší je vidět v noci přistávat letadlo a věřit, že je to hvězda. Líbíííííí.t.

Eilil
07. 10. 2004
Dát tip
výbornééé!!! Jak zpracováním tak myšlenkami.. Přemýšlel jsem nad časem. Taková blbost! Kdo si to jen vymyslel?! - Já. Kdo jiný by taky mohl přijít na takovou kravinu... ..no jo.. :o) kdo jiný?!! To je vynikající postřeh.. v celé té výjimečnosti chvíle a harmonie tohle je taky výborný.. :o))) děkuji moc.. a tip.. rozhodně..

vesuvanka
07. 10. 2004
Dát tip
Pěkně zpracované, zaujaly mě některé Tvé postřehy, například o čase... TIP

KayTee
07. 10. 2004
Dát tip
hm..hm...*

Noe1
07. 10. 2004
Dát tip
ježíš, to je nářez ... *t ...alespoň jednu lehkou (levnou) dívku... na štěpení atomu. PS: čas je zajímavý konstrukt lidské pořeby škatulkovat :-)

Robinia
07. 10. 2004
Dát tip
na jaderné fyzice asi lehké děvy fakt nebudou nebuď zklamaný, napsal jsi to moc dobře Tip

pozorovatel
07. 10. 2004
Dát tip
Moc vám díky!!! StvN: "Mimochodem Lukáš jsem já – vypravěč - - - se jen ráno nepoznávám." ...jsem začal psát a pak si uvědomil, že by bylo lepší psát v první osobě. Prostě se mi nechtělo všechno měnit a tak jsem si vymyslel tuhle větu... Aspoň je z povídky cítit, jak byla tvořena (ale hrozná ta věta je, jsem si vědom:-). Díky! Zbora, nezastavil:)) chtěl jsem to napsat spontánně, dokud jsem byl v náladě. Všem: Přes všechnu tu chválu, je to blbost. Příběh žádný, jen shluk myšlenek a nápadů. Jen jsem si tu hrál a jsem moc rád, že se vám mý hraní líbí:-)

Zbora
07. 10. 2004
Dát tip
To je právě umění, napsat blbost, tak aby se líbila.

tuleň
07. 10. 2004
Dát tip
mně se to teda nelíbí, nemá to myšlenku ani atmosféru... nechápu, co na tom vidíte

pozorovatel
07. 10. 2004
Dát tip
že jo? já to taky nechápu... ...asi se ti všichni chtějí vetřít do mé přízně:)))) Díky!!! A drž se i nadále upřímnosti.

Noe1
07. 10. 2004
Dát tip
Ach jo tuleni. TY tam nevidíš myšlenku a PRO TEBE to nemá atmosféru ... sakra Nezpochybňuješ tak trošku právo na názor minimálně 12 lidí, kterým se to líbilo?

tuleň
07. 10. 2004
Dát tip
noe1: nemyslím, je to můj názor, prostě se to MNĚ nelíbilo, souhlas, JÁ nechápu, co na tom vidíte, souhlas, ale pokud se vám to líbí, tak vám to přeju a aspoň si to užijete :^)) pozorovatel: není zač, upřímnosti se držet budu, je to má nejhorší vlastnost...

pozorovatel
07. 10. 2004
Dát tip
tuleni, jestli to nebude naopak tím, že je tu těch myšlenek až přespříliš a příběh žádný... Když jsem se zamýšlel nad tím, co pro mě takový jeden den znamená, symbolizuje, tak jsem dospěl k tomu, že shluk myšlenek. Ovšem ten shluk myšlenek je až neuvěřitelně uspořádaný... doufám, že si rozumíme:)

tuleň
07. 10. 2004
Dát tip
jo, celkem to chápu, ale to je věc, která se dost blbě píše, já to neumím, i když vím, že spousta lidí to tu umí :^)

katugiro
03. 10. 2004
Dát tip
má využitelnost času je transparentní - tohle se mi líbilo na nic dalšího si nemůžu vzpomenout :)

pozorovatel
03. 10. 2004
Dát tip
katugiro:))))) ...a to tam málem ani nebylo, mi to totiž špatně vyjadřuje myšlenku... mně se jen líbilo slovo "transparentní":)))), takže je to tam akorát tak na efekt. Ale jinak jseš zlej. (mimochodem: neměl bych to psát nahlas, ale mě se taky nelíbí...ale pšššt!!)

katugiro
03. 10. 2004
Dát tip
na efekty mě vždycky dostanou a vypadám zle jenom kvůli tomu, jak jsou všichni ostatní pocukrovaní (nebo drží zobáky)

pozorovatel
03. 10. 2004
Dát tip
Oni mi musí dávat tipy a chválit mě, když se chtějí vetřít do mé pozornosti... Jesli sis všiml, jsou to samé holky a.........a......už víš?... Pozorovatel je zkrátka velmi žádaný a chtěný.... a je už jedno, že píše blbosti. Jen se divim, že můj sex appeal na tebe nepůsobí...:-( (ještě avi holkám, ať se mají, proč zlobit:)))))))

Mě vynech.

dadik
03. 10. 2004
Dát tip
přesně tak ja říkáš Luki, jsi bystrý.....to vím dávno..-:))

pozorovatel
03. 10. 2004
Dát tip
Don´t worry je nesmělá. (nebylo míněno vážně, víme?) dadiku, díky ti:)))) (ty víš, že jsi má jediná...)

dadik
03. 10. 2004
Dát tip
hmm, tak to by moh bejt očekávanej impulz pro báseň, moji.... -:))))

pozorovatel
03. 10. 2004
Dát tip
to také byl plánovaný impulz pro tvojí báseň... Už bylo na čase o mně něco napsat...:)))

dadik
03. 10. 2004
Dát tip
baf

pozorovatel
03. 10. 2004
Dát tip
Fuj, to jsem se lekl. Nestraš.

pozorovatel
03. 10. 2004
Dát tip
:))))))) Že se nestydíš! Já byl vždy věrný... ale už nebudu!

dadik
03. 10. 2004
Dát tip
hele Lukáši opravil sis ty chyby, zatímco tu okolkuješ??takovou dobu už?!

pozorovatel
03. 10. 2004
Dát tip
Jakou náhradu? Jaký náhrady? Jaký náhražky?? Napsal jsem dadikovi, že je má jediná...ale nenapsal, v čem jediná...áha. Si dávám velký pozor:))))) žárlivko:)))))))

pozorovatel
03. 10. 2004
Dát tip
dadik: jaký chyby? beatrice: člověk napíše jednu větu a zboří se mu harém.... Je to v pytli.

dadik
03. 10. 2004
Dát tip
stávám je asi záměr..OK

pozorovatel
02. 10. 2004
Dát tip
Hele Noe1, mám ti poslat avi, že jsem též něco napsal na dané téma? Asi ne, co? Vzhledem k tomu, že podobných děl tu bude asi hodně... /naivní úsměv/

Je to dobré, líbí se mi to. Hezky se četlo, neuráželo, akorát si myslím, že jsi v některých věcech sklouzl k obecnostem, že tu není popsán až tak konkrétní den.

pozorovatel
02. 10. 2004
Dát tip
Don´t worry: Takhle to dopadá, když autor neví, o čem psát:-))) Sklouzl k obecnostem? Když mě všechny dny splývají dohromady (výmluva č.1) a i obecnosti patří ke konkrétnímu dni (výmluva č.2). Díky! Úsměv pro tebe.

dadik
02. 10. 2004
Dát tip
jo, mě to zajímalo...jsem zaujatá....takže líbí...ale ještě s tím něco udělej, nevím co..nebo ne... -:))

dadik
02. 10. 2004
Dát tip
teď mi došlo, že to vyhlásil noe...aha?

pozorovatel
02. 10. 2004
Dát tip
Ale to nesmíš být zaujatá:)))) A jak s tim mám ještě něco udělat? Když ani taky nevim, co...:)))) Nooo, můžu to hezky vybarvit. Díky!

dadik
02. 10. 2004
Dát tip
neumím být nezaujatá, ani s tím nebojuju, protože proč...jsem ráda že jsem zaujatá, je to pěkný..-:)) nedělej s tím nic, je to dobrý, akorát nějaký chybky jsem viděla..

pozorovatel
02. 10. 2004
Dát tip
jaký chybky...

dadik
02. 10. 2004
Dát tip
přečti, najdeš...trošku té štábní kultury..:))

pozorovatel
02. 10. 2004
Dát tip
ááá...štábní kultúra:))) ...já nevim, jestli se mi bude chtít to číst znova....ale jestli myslíš tu občasnou nespisovnost, tak ta je umyslná....ale hrubek tam bude jistě dost a dost. Dík!

Craerassy
02. 10. 2004
Dát tip
já si všimla jedné chybky..spíš překlepu...pět vteřim už to viděl Noe? mně se ten den líbil..právě proto, že je popisován jinak, než jak by jej jiní popsali:-) tip

pozorovatel
02. 10. 2004
Dát tip
Noe ještě nepřiplul... Díky!! A taky se účastníš?:)))

Craerassy
02. 10. 2004
Dát tip
ani omylem..nedalo by se to publikovat před 22 hod.:-)))

pozorovatel
02. 10. 2004
Dát tip
beatrice: Ahóój! Za nadpis já nemůžu - takhle to zadal Noe... Hodně ses o mně dozvěděla? Jo? Nooo, mohla ses o mně na př. dozvědět, že jsem pěknej lhář... žádnou Markétu nemám, na vysokou nechodim a ... a tak dále....:)))) Díky moc!!!

pozorovatel
02. 10. 2004
Dát tip
Crae: Tím líp!!! Chci to vidět! ...to dílo samozřejmě...

pozorovatel
02. 10. 2004
Dát tip
nemůžu dočkat... odškrtávám v kalendáři... /dá se ale věřit lháři?/ :-)

pozorovatel
02. 10. 2004
Dát tip
ale čárky na zeď si dělám :)

pozorovatel
02. 10. 2004
Dát tip
a tys můj pátek :)))

Craerassy
02. 10. 2004
Dát tip
jak myslíš:-))) já ho sem dám, jen co nasbírám odvahu:-)

pozorovatel
02. 10. 2004
Dát tip
beatrice: To víš, že nejsi a já nejsem lhář:)))) Tys můj pátek po 30.9.2004 (i s mezerama:)) Crae: Dej, dej...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru