Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jsou věci, který si nevybereš

21. 10. 2004
1
0
6810
Autor
ondrech

Jo, vymyslel jsem to dneska ve škole. Ale trochu jsem to zcenzuroval, protože o biologii jen \"dobře\".

"Proč? Proč se do prčic máme učit takový blbosti. K čemu nám to bude? Stejně je to na nic."

"Jo jo, jsou věci, který si nevybereš. Třeba prokaryotickou buňku si nevybereš."

"Ale..."

"Ani eurokaryotickou buňku si nevybereš..."

"No jo..."

"Dokonce ani stavbu viru si nevybereš!"

"Si ze mě nedělej srandu."

"Myslím to upřimně!"


ondrech
26. 10. 2004
Dát tip
vzdyt sem psal, ze si delam srandu

Perlino
26. 10. 2004
Dát tip
Ještě aby ne:)))

Perlino
25. 10. 2004
Dát tip
jo, máš pravdu:))) Jinak Paclík je "jen" kamarádka.Hodně dobrá kamarádka. I když to možná občas vypadá jinak:) ale nemáš mě z čeho usvědčit:)) Haha:))

mylsim ze neco podobnyho uz sem taky rikala :) aspon stokrat asi tak po kazde biologii :)

ondrech
24. 10. 2004
Dát tip
jo, píšu ze života.

Perlino
23. 10. 2004
Dát tip
Dero: Ty už vážně nejseš zdravej...co se týče hlavy, radši nebudu komentovat:((( ondrech:takové milé a pro zasmání. proč mi to něco připomíná:)) a jen tak mimochodem, vetchá je podle mě horší než dead:)))

Perlino
23. 10. 2004
Dát tip
a zase sem zapomněl, já už su fakt psycho:((( avi

ondrech
23. 10. 2004
Dát tip
nevím jestli seš psycho. Ale viděl jsem tě, jak se válíš po Paclíkovi. a až najdu někoho, koho to bude zajímat, tak tě usvědčím. Ne, dělám si prdel, nikoho to nezajímá. :-)))))))) ad vetchá a dead - o tom jste se s derem pohádali už při našem prvním kolečku...:-)

Dero
21. 10. 2004
Dát tip
Politiku do toho netahej. .. :o)

ondrech
21. 10. 2004
Dát tip
ne, to nebyl hlavní záměr.

Dero
21. 10. 2004
Dát tip
Ale já neříkám, že byl. (ne)Možnost volby je téma nevyčerpatelné. :o)

gwiber
21. 10. 2004
Dát tip
vyber si hady ;-)

vesuvanka
21. 10. 2004
Dát tip
zajímá mě příroda, ale co je to "prokaryotická buňka" nevím, ani jsem se s tímto pojmem ještě nesetkala.... Učební osnovy mi připadají v současné době zbytečně rozsáhlé.... myslím, že jsi to dobře vystihl ..... TIP

Dero
21. 10. 2004
Dát tip
Promiň, ondrechu ... :o) vesuvanka: Prokaryotická buňka Do této skupiny buněk patří buňky prokaryotických organismů tj. bakterií a sinic. Cytoplazma je poněkud chudá na membránové struktury. U fotosyntetizujících buněk jsou zde tylakoidy, které uskutečňují fotosyntézu. Jsou zde hojně zastoupeny ribozómy a buněčné inkluze. Jádro je tvořeno jediným chromozomem (1 molekula DNA) a není ohraničeno biomembránou vůči cytoplazmě. Plazmatická membrána uskutečňuje navíc funkci uvolňování energie z organických látek. Buněčná stěna se podstatně liší od buněčných stěn rostlin i hub. U některých bakterií zajišťují pohyb buněk bičíky. Eukaryotická buňka Do této skupiny patří buňky hub, rostlin a živočichů (mnohobuněčných i jednobuněčných). Všechny organely membránového charakteru nazýváme souborně membránová soustava buňky. Tvoří ji: 1. Mitochondrie 2. - drobné tyčinkovité až vláknité útvary. V jedné buňce je jich zpravidla několik set. Skládají se ze dvou biomembrán. Vnější biomembrána tvoří obal, vnitřní je bohatě zřasena a vytváří neúplné přehrádky. V mitochondriích se uvolňuje energie z chemických látek - jsou to tedy energetická centra buňky. Endoplazmatické retikulum 3. - systém navzájem propojených zploštělých měchýřků. Obsahuje četné enzymy, které katalyzují řadu chemických reakcí (syntéza důležitých látek v buňce - enzymů a hormonů). Na membránu některých měchýřků jsou připojeny ribozómy. Golgiho systém 4. - soustava velkých zploštělých měchýřků s množstvím malých měchýřků na periferii. Probíhá zde řada biochemických procesů, zejména úprava látek, které jsou vyměšovány z buňky. Endoplazmatické retikulum a Golgiho systém jsou syntetická centra buňky. Lysozémy 5. - malé měchýřky tvořené biomembránou, které obsahují převážně enzymy se štěpnou funkcí (trávicí enzymy). Jejich funkcí je rozkládat některé látky buňkou přijaté a nepotřebné. U rostlin tuto funkci plní vakuola. Plastidy 6. - vyskytují se u rostlinných buněk. Patří sem především leukoplasty, chromoplasty a chloroplasty. Nejdůležitější součástí chloroplastů jsou tylakoidy, v nichž probíhá fotosyntéza. Vakuoly 7. - vyskytují se u rostlinných buněk. Jde o velký měchýř naplněný pravým roztokem - protoplazmou. Obsahují i enzymy, které jsou důležité v metabolických přeměnách. Cytoskeletární aparát 8. - tvoří jej vlákenka z bílkovin - mikrofilamenta a trubičky - mikrotubuly. Jsou uspořádány do svazku a umožňují pohyb cytoplazmy uvnitř buňky a pohyb buňky vůči okolí u buněk, které mají možnost aktivního pohybu. Jsou strukturálním základem i ostatních organel pohybu, tj. kvasinek (u prvoků) a bičíků (u prvoků a spermií). Jádro 9. - je ohraničeno dvěma biomembránami, tzv. jaderným obalem s otvory - jadernými póry. Hlavním obsahem jádra jsou chromozómy, jejichž hmota je tvořena tzv. chromatinem (komplex DMA a bílkovin). V jádře je jedno nebo více malých kulatých tělísek - jadérek z bílkoviny a RNA. Do jádra je zakotvena dědičná informace, a proto je jádro jakýmsi řídícím centrem buňky. Buněčná stěna - ohraničuje rostlinnou buňku. Jejím základem je u rostlin celulóza, u hub chitin. Některé buňky obsahují v buněčné stěně i další sloučeniny - soli, bílkoviny, vosky, lignin apod.

ondrech
21. 10. 2004
Dát tip
vesuvanka - díky moc! Dero - prosím, přednášku o biologii ne!

Paclík
21. 10. 2004
Dát tip
dero co se ti stalo tobě už to doma vážně nesvědčí, tolik informací o blbejch bunkách kdes to vzal???: ) jinak se omlouvám autorovi že první poznámka neputovala jemu ale tohle mě trochu dostalo o biologii vždycky jen dobře, koho máte??? a neboj budeš učit ještě větší blbosti třeba schyzocelní tělní dutiny: )))

Dero
21. 10. 2004
Dát tip
Paclíku ... :o) Inu, internet je mocná zbraň. :o)

ondrech
21. 10. 2004
Dát tip
PAclík - já vím. A taky si to nebudeme vybírat... No, na biologii máme mášovou...Ta je celkem v klidu. Tak me ještě napadlo o M*tvý jen dobře, ale nechcu si dělat zbytečný problémy a navíc ji na nic nemáme. Ale za to jsem si dneska přečetl v 2.B na lavici - "Znáte horší učitelku, než Kate Dead?":-D Dero - tu poznámku "Paclíku ... :o)" fakt chápete asi jen vy dva, takže to řešit nebudu...

vesuvanka
21. 10. 2004
Dát tip
Dero - díky za odborné a vyčerpávající vysvětlení ... skvělé!

sk8ergirl
21. 10. 2004
Dát tip
Hehe prokaryotní buňka :-)...jo, jo...

ondrech
21. 10. 2004
Dát tip
jojo? zkušenosti?

sk8ergirl
21. 10. 2004
Dát tip
Jo tak cca dva tejdny zpátky sme to probírali ve škole :-) ...minule sme zase probírali bakterie a to už sem nějak nezvládla a usnula sem :o)

ondrech
21. 10. 2004
Dát tip
jo, to já spím v dějáku. protože profesorka udělala taktickou chybu a donesla nám zápisy předem nakopírované...:-)A nemuseli jsme nic psát.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru