Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nevítaný host

31. 10. 2004
32
0
9143
Autor
synáček

 

Počaté děťátko

je jako bochník chleba

a křížkem na něm v peci znamínko

Plamenů lásky mnoho k tomu třeba


Už můžu na svět

maminko

?


Připadali si tehdy jako u bran ráje

( lásky však sotva jedno polínko)

a hudba stále veseleji hraje


Už můžu na svět

maminko

?


Chlapec se bezstarostně směje

dávno už hladí jiné kolínko

dívenku nikdo nezahřeje


Už můžu na svět

maminko

?


Rozhodnutí je pevné jako skála

tak přece neplač

vzpomínko

nemá ji rád

nemá ho ráda


Už můžu na svět

maminko

?


Jen krátce spala

krátký sen

o malém nedočkavém ptáčku

a kočce

co utrhla mu křidýlko

(a také o sněhové vločce)


Už můžu na svět

maminko

?


Budí ji zpátky do života

(u srdce možná zebe malinko)

a zdáli něžný hlásek

prasklá nota


Už můžu na ...

?


Markel
09. 12. 2004
Dát tip
Já vím, že by to mnoho žen vnímalo jako troufalé zasahování do jen jejich života a rozhodování, přesto bych tvou báseň vylepila ve všech gyn. ordinacích a nejen tam. Já vůbec nemohu pochopit, jak se lékaři tohoto nejrozsáhlejšího" legálního" zabíjení mohou dopouštět, ačkoliv přece přísahali... já to nemohu pochopit. Tím nechci odsuzovat ty ženy za to, že se třeba pod velkým tlakem okolí takhle rozhodly-hlavně mladé dívky ne, vinu dávám nedobrému klimatu ve společnosti, nedocenění role matky... . Ale to by bylo na delší debatu a uvědomuji si, že co jsem napsala, velice se podobá neplodnému mentorování, ale nemohu jinak - báseň bolavě krásná - T.

synáček
09. 12. 2004
Dát tip
Markel: Děkuji za všechna milá slova... Máš pravdu... je to věc osnovního postoje... Když jsem nastoupil na medicínku, tak jsem byl pevně rozhodnutý, že budu dělat gynekologii... ale když došlo na lámání chleba... tak právě toto byl důvod, pro který jsem se musel svého životního snu vzdát...

Print
09. 11. 2004
Dát tip
Moc....*

Barunkaq
03. 11. 2004
Dát tip
...je to...jak to říct...něžné?...a taky to hezky plyne, když se to přečte nahlas...něžné...a sladkobolné...

Milly
03. 11. 2004
Dát tip
Je to šíleně něžný- i kritiky pod tím......... Se zdrobnělinami mi to přijde tak, že žádný ze zůčastněných nebyl ani zdaleka dospělý... Vadí mi jen za sebou "krátce", "krátký" A co je tak hroznýho na tuňákovi s majonézou? Tohle můj přítel miluje a docela často konzumuje..... :-? -t-

synáček
02. 11. 2004
Dát tip
Fouckault: Díky, žes to čet... (a díky i za Tip...) dadik: no... pro někoho ano... díky za obojí... Eilil: Díky, žes tu byla... Je lepší plakat nad básničkou, nežli v životě... v tom ať se stále jenom směješ… mrtvá_terka: Díky, že se líbí... i za Tip děkuji... gabio: Aničko... díky za obojí... vesuvanka: Díky, Janinko, za obojí... sk8ergirl: Děkuji, skejtující dívko, žes tu byla... i za Tip děkuji... adrift: Vážím si toho všeho... děkuji... Pacer: To opravu nevím... jsem ale rád, že Ti to tak připadá... vážím si toho... děkuji... jan(ek):Děkuji Janíčku... za obojí... taktedy: Máš pravdu... je jich tam hodně... to je fakt... díky, žes tu byla... swandrow: Pochopíš... labutěnko... neboj... a děkuji... mám radost... JazROY37: Děkuji ... za všechno...a moc...! Elyn: Poctěn! Díky, žes tu byla... Arienalia: Děkuji, dcero Tolkienova... Elyanne: To snad ne!!! Tuňáka s majonézou...? Koleduje si o žlučníkovej záchvat a irritaci pancreatu zároveň...!!! Proč na ni nedohlídneš, veršů královno...? Díky, žes tu byla...

synáček
02. 11. 2004
Dát tip
Strach je tu na místě... to jistě… Přeji Ti tedy... aby to tak (přece jenom) bylo... (někdy to bývá jen velmi tuhá skořápka... která, po přiložení milujících dlaní, začne tát...)

synáček
02. 11. 2004
Dát tip
Labutěnko milá... chybí Ti asi tak... jako semínku chybí květ... a děťátku mužná síla... Není to tak, že Ti chybí... prostě jen jejich čas ještě nepřišel... a touha Tě zatím natahuje na skřipec... nauč se... čekat ráda...!

synáček
02. 11. 2004
Dát tip
Tak dobře... jak si přeješ... (jsi milá...)

synáček
02. 11. 2004
Dát tip
Ba ne... to je jen zdání... funguje to podle zákona "všechno, nebo nic". Buď někdo milej je anebo není... Ty rozdíly jsou nepodstatné... a je to spíš otázka sympatií... I Tobě, Labutěnko, dobrou noc...

synáček
02. 11. 2004
Dát tip
Andulka: To víš... "synáček" má k miminkům blízko... díky, žes tu byla... Noe1: Proč proti proudu... prostě tu jen každý říká svůj názor... (Mám tři syny a jenom jeden z nich nemá rád máslo... a snaží se ho těm ostatním dvěma zošklivit... Je to přece nesmysl... není proti nim... má pouze jen jinou chuť...) Kdybys řekl, že je tam zdrobnělinek hodně... to by už bylo něco jiného... a přitom bys měl pravdu... je jich tam skutečně hodně... možná, že příliš… možná jich tam je ještě tak akorát… ale rozhodně ne málo… kouzelná_květinka: Správně - dětská... o to mi šlo... děkuji, květinko, děkuji za obojí... kassiope: Jsi milá... děkuji...

synáček
02. 11. 2004
Dát tip
Avi... (Pokud jsem někomu poslal avi dvakrát, tak se omlouvám)

Noe1
02. 11. 2004
Dát tip
Jasně, nejde jen o existenci zdrobnělin ale zejména o jejich četnost. Ale pravdu stejně nemám ... jen názor, dojem, pocit :-)

synáček
02. 11. 2004
Dát tip
Lunka: Díky... za milá slovíčka... i za Tip... Zdenda: Díky za Tip... a díky, žes tu byl... Flammea: Přesto jsi řekla... díky... i za Tip... JARUB: Děkuji... maminko Toníčkova... inblue: Nepřeháněj, Klárko... (i když od Tebe to slyším rád... a moc to těší...) angel1: K tomu není co dodat... to souhlasí... a díky i za Tip Craerassy: Mělo to tak být, Crae... děkuji za obojí... Cannisha: Jsem moc rád, že se Ti líbí... a moc si vážím toho, co jsi tu napsala...

JARUB
01. 11. 2004
Dát tip
ZVláštně smutná i citlivá. Líbí se mi moc! t :o)

inblue
01. 11. 2004
Dát tip
Neznám už u tebe něco, co by bylo špatné. A tohle má hlavně dokonalou formu. *

angel1
01. 11. 2004
Dát tip
já naopak použití zdrobnělin chápu-jako hru, že to byla hra o život, to poznání přišlo až pozdě dávám T

Craerassy
01. 11. 2004
Dát tip
dětsky něžně mi zní... tip

Fouckault
31. 10. 2004
Dát tip
*

dadik
31. 10. 2004
Dát tip
doháníš mě k slzám, sakrble...život je pes....t

Eilil
31. 10. 2004
Dát tip
no.. brečím..to je tak silně podané.. tipek

je to skvele podane, skvele napsane,... :) t**

gabio
31. 10. 2004
Dát tip
:( t

vesuvanka
31. 10. 2004
Dát tip
i mne je do pláce, pusobi to tak zive - i nazev, krásne a velmi citlive napsané.... TIP

sk8ergirl
31. 10. 2004
Dát tip
Já tedy sice nepláču, každopádně je to silný...t

adrift
31. 10. 2004
Dát tip
tohle rozhodně tipnu. super. hodně citlivé a myšlenkově i zpracováním na dobré úrovni. Jen tak dál.

Pacer
31. 10. 2004
Dát tip
je to profesionální..jak už jsem jinde poznamenal :) *

taktedy
31. 10. 2004
Dát tip
Přeslazeno zdrobnělinami....škoda. Nádech poezie V. Hálka.

JazROY37
31. 10. 2004
Dát tip
perfekt... TIP + avi

Elyn
31. 10. 2004
Dát tip
prasklá nota...

Arienalia
31. 10. 2004
Dát tip
*

Elyanne
31. 10. 2004
Dát tip
Well, well. Me kamaradce, ktera ted sedi vedle me a s pusou plnou tunaka s majonezou prohlasuje, ze nema absolutne zadny smysl pro poesii a esteticno obecne, se to libi. Mne to pripada jednak preslazene, druhak presolene. Prilis mnoho zdrobnelin, refren... a tak. Pateticke az na pudu. Na druhou stranu, lepsi neco nez nic a trenovat holt clovek nejak musi.

Andulka
31. 10. 2004
Dát tip
teda ty mas napady....miminko...:-))))) Uzasne citlive, jemnen a smutne......

Noe1
31. 10. 2004
Dát tip
Půjdu proti proudu. Nelíbí se mi. Zdrobnělinky mne v tomhle vážném tématu případají až parodické.

je hezky něžná..... dětská..... líbí se mi.... t!! děkuji Noe1: se vžij do představy.... :-))

Noe1
31. 10. 2004
Dát tip
Květinka: Právě proto, že se vcítím se mi to zpracování vůbec, ale vůbec nelíbí.

kassiope
31. 10. 2004
Dát tip
Týjo, docela mě ti to i vzalo ... t*

Lunka
31. 10. 2004
Dát tip
Je to moc krásné...příliš smutné, ale líbezně napsané... *T

Flammea
31. 10. 2004
Dát tip
Já...nevím co říct...*

Noe: V pořádku, hlavněže se vciťuješ... :-)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru