Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Polo-my

Výběr: Print
01. 11. 2004
14
0
5276
Autor
Zbora

Pyramidy příslibů

křivé kosti v podchodech

tiché stíny bojovníků

slávou nerozechvěny.

 

Polomy v myšlenkách

strach z početí.

Poselství o smrti

zásluhami přikrášleno.

 

Na pohřbu rozumu

projevy degenerují.

 

Přestárlé hodnoty

odchodem zpochybnit.

Závažnost polopravd

bezpečím omluvit.


gabio
18. 02. 2005
Dát tip
t

Spirit
17. 02. 2005
Dát tip
oo..inteligentní, vskutku

Craerassy
17. 11. 2004
Dát tip
jo...stroze...ale tady mi to nevadí... tip

JARUB
11. 11. 2004
Dát tip
Dost závažná myšlenka a složitě leč umně zpracovaná.... t

Lecomte
10. 11. 2004
Dát tip
ty vole to je snad to posledni, to nebylo zrovna pravy vorechovy

Zbora
10. 11. 2004
Dát tip
A jak si myslíš, že jsem to myslel?

Print
09. 11. 2004
Dát tip
Trefila mě...*!

Zbora
09. 11. 2004
Dát tip
Lecomte: vpodstatě souhlasím. Jen malinké pozastavení. Všiml jsi si, že jsou si slova "vpřed" a "zpět" nápadně podobná? Print: to mě velmi těší. Díky za Tvá zastavení.

KayTee
09. 11. 2004
Dát tip
*

Zbora
08. 11. 2004
Dát tip
Neboj, nic proti, mluvil jsem obecně. :o)

Lecomte
08. 11. 2004
Dát tip
Myslím, že jeden z předpokladů jak začít není o nadhledu nebo zušlechťování, snad o opovrhování, ale jak ostatními, tak i sebou. Když opovrhuju ostatními, tak se okamžitě bere v potaz, že já jsem ten vyvolenec. Myslím si, že i nezdravá pochybnost lze konečně v něco přetavit, pak nám může být užitečná. Co se týče uznání, to je pro básníka rána z milosti. Jde o to neustále zpochybňovat věci kolem sebe, tak i v sobě, nechrápat na vavřínech, mělo by jít o neustálý pohyb. Vpřed? To nevím, je to však nutné vědět?

Lecomte
08. 11. 2004
Dát tip
Myslím, že jeden z předpokladů jak začít není o nadhledu nebo zušlechťování, snad o opovrhování, ale jak ostatními, tak i sebou. Když opovrhuju ostatními, tak se okamžitě bere v potaz, že já jsem ten vyvolenec. Myslím si, že i nezdravá pochybnost lze konečně v něco přetavit, pak nám může být užitečná. Co se týče uznání, to je pro básníka rána z milosti. Jde o to neustále zpochybňovat věci kolem sebe, tak i v sobě, nechrápat na vavřínech, mělo by jít o neustálý pohyb. Vpřed? To nevím, je to však nutné vědět?

Nicollette
07. 11. 2004
Dát tip
máš pravdu, a mluvil si o kom?obecně?.... ale je to fakt... uznávám že i ty jsi fantastický, mám já to štěstí na ty lidi :)) ta otázka je moc dobrá...

Lecomte
06. 11. 2004
Dát tip
Zbora :Psaní tě musí proměnit, snad něco na způsob individuace, opus magna, zápas s Demiurgem. Jak tvrdil Rimbaud: Je vina dřeva, stane-li se houslemi? Ber to jako můj názor, samozřejmě se můžu mýlit.

Lecomte
06. 11. 2004
Dát tip
Zbora :Psaní tě musí proměnit, snad něco na způsob individuace, opus magna, zápas s Demiurgem. Jak tvrdil Rimbaud: Je vina dřeva, stane-li se houslemi? Ber to jako můj názor, samozřejmě se můžu mýlit.

Zbora
06. 11. 2004
Dát tip
Nicoll: tak si ho ještě vychutnej. Máš příležitost. A dík. Eilil: Doufal jsem, že se ti bude líbit. Mám radost. :o) Lecomte:Neberu Ti ho, a klidně věřím, že u Tebe takto funguje. Samozdřejmě, že každý jedinec se během života proměňuje (vlivem prostředí, přijímáním informací a zkušeností, sociálním statutem a rolí atd). Já nejsem vyjímkou, ale nenechávám se tím tolik unést. Navíc, pokud by mě měly proměnovat všechny věci, kterým se věnuju, museli by mě už dávno zavřít mezi ostatní schizofreniky. "Je vina dřeva, stane-li se houslemi?" není, podle mého názoru adekvátní přirovnání. Postihuje to daný problém pouze povrchně. Vůbec bych se vyhýbal snaze vtělit jej do jedné věty. Na to je příliš složitý. No, zase jsem se úplně zbytečně rozepsal... :o) Prostě s Tebou do určité míry souhlasím, ale nebral bych to tak absolutně.

Nicollette
06. 11. 2004
Dát tip
však je fantastický, co máš? :)

Zbora
06. 11. 2004
Dát tip
Nicollete, předpokládám že za fantastický považuješ ten citát. Jo, je super. Lecomte má zřejmě na mysli, že psaní zušlechťuje. Bohužel, v okamžiku, kdy se autor řádně zušlechtí a začne být trochu uznávaný, hrozí nebezpečí, že v případě, že ztratí nadhled, začne nezušlechtěnými spoluobčany opovrhovat a považovat je za méněcenné. Čili: Je vina dřeva, stane-li se houslemi a vysmívá se svými tóny almaře?

Zbora
05. 11. 2004
Dát tip
Vpořádku parku. Nemám již chuť to stále dokola rozebírat. To nejsou představy. To je realita jako prase. :o)))) Měj se.

Nicollette
05. 11. 2004
Dát tip
ou... Lecomte je moudrý člověk, svym způsobem... hmm *

Eilil
05. 11. 2004
Dát tip
všechny možné děsy.. války.. dobrééé mi to přijde.. :o) a ten konec.. na tom něco je.. :o))) tipík

park
04. 11. 2004
Dát tip
Mrk jsem sem, abych zjistil, co chytrého tvoříš Ty....ale vidím, že Tě zajímají spíš představy o světě než svět samotný. A to zase nezajímá parka, tak že vše je OK. ;) park

Zoee
03. 11. 2004
Dát tip
mně se líbí tip

makros
03. 11. 2004
Dát tip
...poselství je transparentní, vyrovnat se s takovým tématem vkusně je velmi nevděčný úkol,...zde si autor zaslouží podporu TIPem...:-)

Zbora
03. 11. 2004
Dát tip
Díky Kluci.

Zoee
03. 11. 2004
Dát tip
...já jsem holka, mně nepoděkuješ?....

Zbora
03. 11. 2004
Dát tip
Jééé, když tady se to tak těžko poznává.:o) Tak specielně pro Tebe: "Díky holka" Někdy se stavim na imaginární návštěvu.:o)))

Zoee
03. 11. 2004
Dát tip
přijímá se :-)))

a2a2a
02. 11. 2004
Dát tip
Tak špatné to zase není. Jsou tam i dva pěkné obrazy, křivé kosti v podchodech a polomy myšlenek. Ale těch rebelantských myšlenek je tam hodně a pak to trochu vyznívá jako bojovná pochodová píseň. Totiž každá tvá myšlenka z té rebelie by si zasloužila trochu více prostoru a samostatně.

Zbora
02. 11. 2004
Dát tip
Hele Alternative, zní to možná hloupě, ale já se nehledám. Nemám problémy se svébytností. Jasně, v psaní se neustále vyvýjím, ale neznamená to, že bych se snažil někam násilně posunout. Vyplývá to samo. Ve všem co dělám se svým způsobem nacházím a veškré své jednání si dokážu odůvodnit. Jde o to, že chci být přístupný. Ale to neznamená, že bych dělal něco, co by mi šlo proti srsti. Když to nejde tak, zkusim to jinak, ale pořád jsem to já. Popravdě mě nikdy nenapadlo řešit, jestli to či ono ke mně patří...prostě to jde ze mně. Ale děkuju Ti. Určitě je to podnět k zamyšlení...i pro jelimánka :o))) a2a2a: Přesně rozebráno. Báseň by měla být ladnější, ne tak strohá. Tohle je takové dupací. Ale mě se ten styl prostě zamlouval v souvislosti s tématem. Tvrdý, otesaný, necitlivý. Jedna myšlenka střídá vzápětí druhou, ale záměr byl, aby celek zůstal kompaktní. Celkem mě mrzí jak byla přijata, dostal jsem do ní vše, co jsem chtěl, a nic navíc. Možná se tváří dost upjatě a naléhavě, ale jak jinak psát o takových věcech. Díky za rozbor, i tak je pro mne velmi přínosný.

Lotoska
01. 11. 2004
Dát tip
Ono se to hezky čte, ale já nějak nevím co k tomu, co z toho....

papouch
01. 11. 2004
Dát tip
papoušek nic nepochopil

Sunmoon
01. 11. 2004
Dát tip
wow...na první přečtení nic, na druhý něco, na třetí jsem to konečně přečetla správně. Tip! Dokonalá myšlenka...

Zbora
01. 11. 2004
Dát tip
To mi naznačuje, že bych měl poněkud zvolnit a neskrývat vše do složitých obratů. I když tady to snad tak nepochopitelné není. No nevim. Sunmoon: díky.

Sunmoon
01. 11. 2004
Dát tip
Ne, obraty nejsou složité. Myslim, že ne. Myslím, že je to jen náročnější pro čtenáře svou formou. Mám ráda diakritiku - čárky, tečky, pomlčky, pár teček, ačkoli tím nemám čtenáře za pitomce, jen se mi zdá, že se tím usnadňuje čtení. Ty to nepoužíváš, proto si to tam člověk musí sám domyslet. nebo ne domyslet přímo diakritiku, ale rozdělit do srozumitelnosti... eh, to bylo asi zbytečně dlouhé, promiň..:o)

papouch
01. 11. 2004
Dát tip
nezvolňuj, piš jak Ti zobáček narostl .. vlastně vy lidi zobáčky nemáte .. no prostě piš, jak cítíš .. on papoušek nic nepochopil proto, protože je jenom hloupej pťáček :-))

Sunmoon
01. 11. 2004
Dát tip
alternative4: v podstatě s Tebou souhlasím i nesouhlasím...asi každý čte jinak..:o)) ale spíš si myslím, že záleží na tom kterém díle. Tady u toho mi spíš připadá to "rozběhnutí se" závadné. Zavinilo to to mé první čtení bez výsledku a druhé podobné. Až u třetího jsem cíleně "zpomalila" a odhalila tu dokonalost...:o)

Zbora
01. 11. 2004
Dát tip
Sunmoon: Na té diakritice něco může být, dík. Alt4.: Jo tak...no, je to splácanina ze tří částí, ale mě se se to schéma náramně zamlouvalo co se smyslů týče...Teď mě na vysvětlenou napadá: Obě delegace položily věnce na pomník neznámého vojína. A co na to neznámý vojín? Papouch: :o)

Dash_707
01. 11. 2004
Dát tip
Literatura funerální, či funerálně se tvářící... :o))

Zbora
01. 11. 2004
Dát tip
To slovo neznám, můžeš mi ho nějak počeštit?

Dash_707
01. 11. 2004
Dát tip
Funerální...jevy s pohřebnictvím souvisejícími se zabývající :o)))

Sunmoon
01. 11. 2004
Dát tip
Zbora: no a taky nemusí, jak vidíš z reakce alternative4...:o) alternative 4: no to je právě to, co jsem psala, že každej čte holt jinak...

Zbora
01. 11. 2004
Dát tip
Začínám nejistět...

Zbora
01. 11. 2004
Dát tip
Dash 707: Ježiš, ale né, to, že jsou v ní slova kosti, smrt a pohřeb, ještě neznamená, že je pohřební. I když vlastně i s pohřby souvisí, ale jen okrajově. Sunmoon: No jo, nikdy se nezavděčíš všem. A když už si myslíš, že je to ono, příjde ledová sprška.

Dash_707
01. 11. 2004
Dát tip
Ale neber to tak vážně... :o))

Sunmoon
01. 11. 2004
Dát tip
Zbora: milý autore, nenejisti..:o)) !!! Tip už jsem Ti dala, nevím, co bych mohla víc...piš tak, jak se Ti to líbí...kdo chce, přizpůsobí se. (viz já...:)) )

Zbora
01. 11. 2004
Dát tip
Právě. Ti kdož mi rozuměli začínají nechápat. Viz. Alternative4, nebo Cannisha. Nechci se vzdálit někam, kde budu postižitelný jen sám sebou. Ale díky za podporu...po víkendu mám v zásobě ještě jednu...lyryčtější, tak uvidim.

Sunmoon
01. 11. 2004
Dát tip
ah...tak takhle je to :o)). V tom případě se nad sebou konstruktivně zamysli..:o)) (a už sem přestanu psát nebo Ti odradím ostatní kritiky příliš dlouhou diskuzí)

Evička
01. 11. 2004
Dát tip
angažované poezie není nikdy dost! :-)*

a mi se to líbí.... každý pokud si v tom najde něco svojeho... já našla obavu s přítomnosti, myšlenek, budoucnosti....afektovanost, pravdu.... prostě je toho hodně... ne všechno staré patří do starého železa.... a je to na myšlení, nepochybuji o tom....t

Několik pěkných originálních obratů, několik otřepaných.Celek není špatný. A skvělý název. Tip.

Lecomte
01. 11. 2004
Dát tip
zbora škoda že se jim nevzdaluješ a nepřibližuješ sobě

Zbora
01. 11. 2004
Dát tip
Evička, Kouzelná a Sn_vojáček díky. Lecomte: Nerozumim. Co získám, když se přiblížím sám sobě a vzdálím ostatním? Zajímá mě to.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru