Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Terorismus

Výběr: vesuvanka, Print
03. 11. 2004
13
2
14601
Autor
synáček

 

Dnes mám odpolední službu a ráno jsem si (abych nesnídal tak sám) pustil TV a čirou náhodou jsem se díval na něco, co jsem později (podle televizního programu) identifikoval jako Tykadlo... (ale netrvám na tom, že se mi podařilo trefit se do stejného dne, hodiny i stanice) Byl to prostě pořad pro děti a debatovalo se tam o terorismu... a já vyslechl jen závěrečné příspěvky... a závěr, který vyzněl v tom smyslu, že terorismus je jev, se kterým již musíme počítat a smířit se sním... obdobným způsobem, jako jsme se smířili i s automobilovou dopravou (která nám v mnoha směrech také škodí), ale nesmíme podlehnout a přestat „vycházet“ z domů na ulici ze strachu, že nás nějaké auto přejede... a že teroristům jde hlavně o to šokovat... že proti terorismu je třeba bojovat a že takový boj může trvat desetiletí... dokonce i staletí...

Uvědomil jsem si, že s něčím takovým bytostně nesouhlasím. Připadá mi to, jako připravování půdy pro další a další kobercová bombardování a obsazování dalších a dalších území jen proto, že tam, či onde se skrývá někdo nebo něco... a teprve později si povídat o tom, jestli to byla pravda, či jenom planý poplach... (při kterém přišlo o život tolik a tolik mužů, tolik a tolik žen a tolik a tolik dětí...)

Teroristům nejde (jen) o to šokovat... Teroristům jde (na samém počátku - protože jedině tam je nutno hledat kořeny stromů, či prameny řek...) vždy o nějakou (pro ně zásadní hodnotu), která jim byla vzata, nebo je (dle jejich soudu vážně) ohrožena... nebo je jim dokonce odpírána...

Šok není jejich cílem, ale jen jednou z jejich zbraní... tou poslední možnou...!

A proto je potřeba (hlavně mediálně) nezamlčovat jejich (původní) "požadavky", ale naopak je předkládat k politické, církevní a veřejné diskusi (neustále) a hledat společně cesty ke kompromisům...

Terorismus je (alespoň dnes) několik hnutí... několik směrů... několik cílů, jejichž společným jmenovatelem jsou šokující sebevražedné akce, které mohou mít (a někdy mají) i své dílčí (naprosto samostatné) požadavky... a tyto požadavky bývají(!) mediálně známé...

Chceme-li však bojovat s terorismem skutečně, tak nemá smysl "debatovat" s dalšími a dalšími (aktuálními) teroristy a uvažovat o jejich momentálních (jednotlivých) krocích (např. výměně zajatců...) ale o každém tomto hnutí... jako celku... protože každá (další) jejich akce nemá za cíl šokovat ("osamoceně")... ale je dalším(!) výstřelem z jejich stále stejné „zbraně“ … použité v boji, jehož cíl má pro ně vyšší hodnotu, než jejich vlastní život... (natož pak životy jejich „protivníků“...)


Pokud si tyto Cíle neobjasníme a nedojdeme (dle mého soudu) k nutným  kompromisům, tak nikdy asi nebude dost mrtvých (na „naší“ straně) na to, abychom zničili všechny teroristy světa... protože ony (námi ignorované, nebo dokonce mediálně potlačované) Cíle budou stále „přivolávat“ další a další (dnes ještě ani nenarozené) zoufalce k tomu, aby šli v jejich jménu položit své vlastní životy...


2 názory

synáček
20. 12. 2008
Dát tip
Děkuji, Lýdie...

Lydika
20. 12. 2008
Dát tip
Jak s Vámi souhlasím!

Markel
28. 11. 2004
Dát tip
Přečetla jsem si poctivě příspěvky všech diskutujících, chápu i to, z jakého úhlu se na ten problém ten či onen diskutér dívá. Přesto, že je to téma jedno z nejsložitějších, co vůbec znám, v tomhle mám sama za sebe jasno a souhlasím plně s názorem autora tohoto diskuzního fóra. Proč, to zdůvodňovat nebudu, ačkoliv zde proběhla i debata o planosti kritik, které, pokud neobsahují vysvětlení, tak vlastně nejsou žádnými kritikami. Mám prostě podobné vidění světa jako autor této polemiky. Nevidím důvod, proč bych nedala tip.

synáček
28. 11. 2004
Dát tip
Markel: Děkuji, žes tu byla... i za tu blízkost vidění...

Nicollette
12. 11. 2004
Dát tip
ale no tak nestraš, nikdy mě čas ani lidi nedonutí, abych byla stejná jako oni.... ale vždyť co sem řekla? Že diskuzí nikoho nepohladíš, diskuzí nikoho nezachráníš.... teď vyšel na terorismus článek v Země a Lidé - je to moc fajn časopis a ten článek neni špatnej.... to muselo být zvláštní... n

synáček
10. 11. 2004
Dát tip
Ale… no tak… Nikol - princezno povídek… něco se s Tebou děje…? Že by ses… už taky (pomalu) stávala dospělou…? Víš… jednou mi dívka (v té době sama ještě napůl dítě) vyprávěla o šeptajícím chlapci, kterému smrt nedovolila se domodlit… Té dívce hořelo tedy srdce… jasným plamenem…! Vyprávěla mi o zničeném městě v němž „Nespravedlnost, nenávist a krev – visela tiše ve vzduchu…“ Tu dívku jsem chtěl potkat… a říct jí, že to, co se v tom městě tehdy dělo, děje se neustále… a trvá to už neuvěřitelných deset let…! Chtěl jsem to říct nejenom jí… říkám to všem, kteří mě mohou uslyšet…

Print
10. 11. 2004
Dát tip
*!!!!

Celebrian
10. 11. 2004
Dát tip
Myšlenka je dobrá...asi s tebou souhlasím. Ale jinak to neni zpracovaný tak, aby mě to zaujalo.

synáček
10. 11. 2004
Dát tip
Print: Výběru právě tady, si vážím nejvíc ze všech, které jsi mi dal... Mám radost, že slyšíš… a že rozumíš… Děkuji…

synáček
10. 11. 2004
Dát tip
Celebrian: Souhlasím s Tebou... napsal jsem to během několika málo minut pod dojmem toho pořadu v TV... prostě jsem (jak se s oblibou říká...) "musel". Kdybych s tím šel do literární soutěže, tak bych to jistě napsal jinak... ale taky možná za dlouho... a možná, že i nenapsal vůbec... Já vím... je to literární portál... omlouvám se mu... i Tobě... A díky, žes tu byla...

Celebrian
10. 11. 2004
Dát tip
Neomlouvej se...to je v pohodě!:-)

zvedavec
10. 11. 2004
Dát tip
zaujímavé, o čom pííšeš. A plne s Tebou súhlasím! myslím si i ja, že bojovať sa nedá proti terorizmu a vôbec už nie voči terorizmu, ktorý je ochotný obetovať aj vlastný život, aby vykonal ten šokujúci teroristický čin. Myslím si, že s teroristami treba naopak vyjednávať. AkoTy píšeš, hľadať dôvody a hľadať možnosti, ako dosiahnuť stav, ktorý bude prijateľný pre obe strany. Tvoju úvahu veľmi vítam! Pre jej myšlienku. :-) Vďaka

JARUB
09. 11. 2004
Dát tip
Chápu tvou diskusi a jsem v synchronu i s většinou tvých názorů. Jen upřesním, že mě by extrémní situace asi vyzvala k uvažování o obětování VLASTNÍHO života pro druhé a nikdo jiný by mou smrtí ohrožen nebyl. Naopak. I když budu chápat veškeré důvody, pocity a ospravedlňování činů lidí v extrémních situacích NIKDY se v jiných očích nemohou ospravedlnit za uvažování či přímo obětování cizích životů pro jakýkoliv cíl. Jsou tím v podstatě stejní či horší, než ti, kvůli kterým to udělali. Snad je jednou za to stihne vyšší spravedlnost a smutně budou souzeni po boku svých nepřátel za úplně stejné činy...

synáček
09. 11. 2004
Dát tip
JARUB: Víš, domnívám se, že je zde zásadní otázka, která zní: „Je správné obětovat život…?“ Všechno ostatní, jako např. svůj život, nebo život někoho jiného, nebo svůj a život někoho jiného současně… anebo pro jaký cíl… jak ušlechtilý - jak vznešený by takový cíl měl být… to všechno je sice ve hře rovněž… ale považuji to skutečně za pouhé podotázky. Ty konkrétní situace mohou být totiž velmi složité a velmi nepřehledné…. vezmi si třeba takový model, kdy budeš jako rukojmí Ty a ještě někdo jiný. Ty budeš ochotna se obětovat a budeš volat nešetřete mě a zaútočte…. Přesvědčovala bys toho druhého člověka o správnosti nechat se rovněž obětovat…? A pokud bys ho skutečně i přesvědčila… nesla bys potom spoluodpovědnost za jeho smrt…? Já si myslím, že ano! Anebo - kolik rukojmích by se mělo obětovat… a na jaký počet teroristů… aby takové počty byly ještě únosné…? Nicméně stále jen mluvíme o tom, o čem jsem ani tak mluvit nechtěl. Chtěl jsem abyste pochopili, že je nutné přesvědčit sama sebe, ale i druhé… celý svět(!), že je strašně důležité přinutit politiky k neodkladnému řešení těch problémů, jejichž úmyslné neřešení… anebo svévolné řešení vyhovují pouze jen mocným je podhoubím pro teroristické činy… Těm mocným pochopitelně vyhovuje každé další rozhořčení publika při každém dalším teroristickém činu, protože jim dává zelenou v dalších krocích na jejich expanzivní cestě vpřed…

synáček
09. 11. 2004
Dát tip
Ta předposlední věta mého předcházejícího vstupu je s chybami... a proto poněkud zmatená. Správně by měla znít takto: Chtěl jsem abyste pochopili, že je nutné přesvědčit sama sebe, ale i druhé… (celý svět...), že je strašně důležité nutit politiky k neodkladnému řešení těch problémů, jejichž úmyslné neřešení (… anebo svévolné řešení vyhovující pouze jen mocným), je podhoubím pozdějších teroristických činů…

Nicollette
09. 11. 2004
Dát tip
no jo, buďme upřímní... dneska to nezajímá téměř nikoho, to máš pravdu... ale já nevim, tim, že o tom tady diskutujem stejně nikomu nepomůžem..

synáček
08. 11. 2004
Dát tip
Víš... aby člověk mohl s druhým člověkem soucítit, tak není správné přemýšlet o tom, co bychom dělali v jeho situaci my sami... ale je nutné se vcítit do takového stavu v němž onen dotyčný (sám) je... Totéž platí i o pouhém pochopení činů jiných lidí.... Neříkej, prosím, dopředu, že nemůžeš pochopit teroristy... není to přece totéž, co souhlasit. Řekněme si rovnou, že s jejich činy nebudeme nikdy(!) souhlasit... a s tímto naprosto jasným prohlášením pojďme dál... krok za krokem... Říkáš: "kdo jim dal právo zabíjet druhé?" Pochopitelně, že nikdo. Ta otázka je ale zbytečná a nemá ani smysl na ni hledat odpověď... protože zabít jiného člověka je bezpráví toho nejhrubšího zrna... a jak i smysl slova "bezpráví" říká, pohybujeme se tedy v místech absence jakéhokoli práva... nebo, chceš-li, mimo... jakékoli právo. Aby vůbec člověk mohl něco takového ve svém uvažování připustit, tak musí mít v neúctě život. .. Anebo si naopak vážit života natolik, že je ochoten položit svůj život, za životy ostatních. Před Tebou tu byla JARUB. Je to maminka malého Toníčka, které ho jistě velmi miluje, přesto však napsala toto: "Když bude obětí mé vlastní dítě - obětuji ho?? Ale o to právě teroristům jde - na tom je jejich zbraň založena. Já být unesena, možná bych v sobě našla dost síly na to vzkázat ostatním, aby neustupovali a že mám-li dát život, tak proto, aby ostatní nemuseli. " Vidíš... a máme tu hned člověka, který miluje život natolik, že si dokonce dovede představit uvažování o tom, že by se smířil i s obětováním života svého dítěte, přičemž obětování svého vlastního života vidí dokonce (už nyní) jako velmi reálné... A to jenom proto, aby spolu s ní přišli o život i teroristé... takže by už nemohli ublížit nikomu dalšímu. Možná by dalším ublížili, možná ne... možná budou (spolu s ní) skutečně zničeni, možná ne... Ale ani tato všechna "možná" jí nevadí k tomu, aby obětovala svůj život... protože sama věří tomu, že to, co činí, je správné... A přesně o to tu jde: Věřit tomu, že to, co dělám je správné... A nyní to hlavní: JARUB si tyto věci pouze jen představuje... čistě teoreticky uvažuje o tom, že kdyby něco takového bylo... pro ni by to (asi) znamenalo výzvu... Výzvu k tomu, aby obětovala svůj život za něco, co považuje za správné... Čečenské černé vdovy si ale nemusí nic představovat. Jejich rozhodování není v horizontech nějakých kdyby... Ony naopak žijí v určité realitě, která je dohnala k činům, které považují za správné... a přitom (a to je velmi důležité) to, proč to dělají je (pro ně i pro JARUB) stejné: dělají to proto, aby jejich obětovaný život pomohl ostatním k tomu, aby už nikdy nikoho podobný osud mít nemusel... Dlouholetá válka jim vzala hodně... vzala jim všechno... a celý svět k utrpení jejich země mlčí... a tak se obtočí trhavinou a jedou do centra Zla... do Moskvy... a tam se odpálí třeba na nějaké diskotéce... (protože do parlamentu, nebo k Putinovi se pochopitelně nedostanou ani náhodou)... a bláhově věří tomu, že se oči světa (konečně) obrátí k Čečně... Já vím, co chceš namítat... Já to velmi dobře vím... máš stále ještě na jazyku tu svou původní otázku... kdo jim dal právo strhnout s sebou všechny ty nevinné... Jenomže... už jsme si přece řekli, že na této úrovni uvažování o "právu" nemá vůbec své opodstatnění... neboť na této úrovni toto slovo neexistuje... Nebo si snad vážně myslíš, že se (dnešní) černé vdovy neptaly, kdo dal Rusům právo zabíjet? Při každém dalším mrtvém (z těch které tolik milovaly) tuto svou otázku křičely do celého světa... Ale svět byl hluchý...! Možná ještě i tehdy, když už byly samy... když jim válka vyrvala ze srdce všechen smysl pro odpuštění... možná, že i následující rok se stále ještě ptaly... možná, že i dva... možná ale i tři nebo čtyři roky, kdy se nic nezměnilo a okupace a zabíjení pokračovalo dál... a hluchý a slepý svět mlčel... možná dokonce i za dlouhých osm let... Ale nyní už Tvé otázce nebudou rozumět... a nebudou již chápat... Vždyť... buďme upřímní... koho dnes zajímá kolik tisíc malých dětí zahynulo v Čečensku? Proč není už deset let celý svět zcela stejně vyděšený z hrůz tamní války? Jaký je rozdíl v tom, když umře 150 dětí za 3 dny nebo za 300 dnů? Je strašné se takto ptát... mne samotného při té otázce mrazí v zádech... ale Ty mě již jistě natolik znáš, abys věděla, že to u mne není zlehčování... Jsem přesvědčen o tom, že se takto ptát musíme...

JARUB
07. 11. 2004
Dát tip
Možná se toho řeklo již mnoho, ale nedá mi to se přesto nevyjádřit. Teroristé opravdu mohou mít různé cíle. Pokud někdo bude bojovat za dobrou věc proti totalitě, útlaku, odpírání mu jeho svobod, budiž, ale přesto jeho prostředky neschvaluji. Co ale ta kvanta teroristů (řekla bych, že většina), kteří bojují za TROCHU JINÉ cíle?? Pro zisk, peníze, moc, psychopatickou touhu se zviditelnit a slávu, pro ovládnutí ostatních, pro čistotu rasy......... zasluhují si takoví lidé vůbec něco? Podle mého názoru se takovým lidem NEMÁ ustupovat MÁ se s nimi bojovat. Oni sami totiž neuznávají jakákoliv pravidla či morální zásady kromě svých zvrácených představ o ovládnutí světa. Jediná zbraň proti nim je bohužel dost krutá a spočívá v nevyslyšení. Když budou vědět, že za unesené oběti nic nezískají, přestanou je unášet. Bude to stát vzácné, drahé a milované životy prvních obětí, ale zachrání to doslova tisíce dalších. Je to asi dost odvážné tvrzení, které jistě najde mnoho odpůrců. Když bude obětí mé vlastní dítě - obětuji ho?? Ale o to právě teroristům jde - na tom je jejich zbraň založena. Já být unesena, možná bych v sobě našla dost síly na to vzkázat ostatním, aby neustupovali a že mám-li dát život, tak proto, aby ostatní nemuseli. Terorismus v jakékoli své podobě není přijatelný a žádný cíl neospravedlňuje užití tohoto vydírání. I pro ten nejušlechtilejší cíl totiž platí, že má svoboda končí tam, kde začíná svoboda toho druhého.

synáček
07. 11. 2004
Dát tip
JARUB: Máš na mysli třeba Beslan…? Tam se dost jasně ukázalo, jak „správné“ je proti teroristům bojovat násilím... Bojovat proti teroristům na konkrétním místě, které nám sami teroristé vnutí… a kde jsou sami na klíčových strategických pozicích, je strašně nebezpečné… A obětovat své dítě… nebo sama sebe…? Jsou to sice hrdinské činy, které je nutno respektovat, jako svobodné rozhodnutí jedince v mezní situaci… jenže já tvrdím, že mnohem správnější… poctivější… a lidštější (ve jménu těch nejvyšších lidských hodnot) je, řešit prvotní příčinu, která k Beslanu vedla… Bývalý zahraniční korespondent Peter Scholl-Latour, německá publicistická jednička na otázky Blízkého Východu, říká, že „terorismus vzniká tam, kde mají lidé silný pocit nespravedlnosti.“ A já jsem hluboce přesvědčen o tom, že kdyby OSN byla opravdu organizace k něčemu dobrá, tak by už dávno donutila Rusko k takové politice vůči Čečensku, že by k Beslanu vůbec nemuselo dojít. O ničem jiném můj článek není…

synáček
07. 11. 2004
Dát tip
JARUB: Víš… je to stejné jako u Malého prince... a jeho baobabů. Je potřeba se v mezinárodní politice vracet do dob, kdy dnešní „baobaby“ byli ještě rostlinkami, které by dokázalo zničit i malé dítě… Vy všichni, kteří tu se mnou nesouhlasíte, chcete do nekonečna bojovat se vzrostlými baobaby holýma rukama... Nemáte žádnou šanci...!

JARUB
07. 11. 2004
Dát tip
Není to tak, že bych nesouhlasila s tím, že by se mělo pátrat a zabraňovat prvotním příčinám. Pouze se domnívám, že i kdyby svět byl tak utopisticky demokratický a spravedlivý, že by již nebylo žádných nespravedlností a ublížení, stejně by se našly skupiny, které by se k těmto metodám uchylovaly. A to z těch méně odpuštěníhodných důvodů (viz výše - touha po penězích, moci, likvidaci jiné rasy apod.) Pro tyto "baobaby" není u mě jiná odpověď, než motorová pila. A aby se nikdy žádný špatný člověk neobjevil..? ... to už je o utopismu lidských povah. A možná i o tom, zda může dobro existovat bez zla a o vzájemné rovnováze světů....

synáček
07. 11. 2004
Dát tip
JARUB: Pak ale mluvíme každý o něčem jiném… Já mluvím o fenoménu, který má na svědomí tisíce mrtvých na obou stranách barikády… mluvím o sebevražedných(!) teroristických akcích… mluvím o zřícených budovách Světového obchodního centra, mluvím o vybombardovaném Avgánistánu… mluvím o napadení Iráku… o mrtvých na ulicích Izraele, ale i o izraelských tancích na Palestinských územích… mluvím o srovnání Grozného se zemí… o černých vdovách… o škole v Beslanu… To, že někdo („Pro zisk, peníze, moc, psychopatickou touhu se zviditelnit a slávu, pro ovládnutí ostatních, pro čistotu rasy.........“ jak píšeš) spáchá trestný čin veřejného ohrožení… to je přece něco úplně jiného… to tady pochopitelně vždy bylo a vždycky bude… Nehledě na to, že všichni ti o kterých tu mluvíš, zatraceně potřebují zůstat i na živu… jinak by jim jejich teroristické činy moc nepomohly. A pokud jde o čistotu rasy… tak to je zase otázka toho, jak dalece se necháme masmediálně zmasírovat… Za čistotu rasy přece (odjakživa) bojují ti, kteří mají (naopak) v rukou moc… a vůbec ne sebevražedně… a jestli ano, tak to jsou psychopati… a patří do ústavů pro choromyslné… Kvůli takovým přece nebyl napaden Avgánistán… Já mluvím o těch, kvůli kterým Avgánistán napaden byl…

Nicollette
07. 11. 2004
Dát tip
no, přátelé, konečně jste tady co k čemu... výborná diskuze, fakt sem si početla.... snad až na tu větu, že máme počkat až afrika vychcípá vlivem hiv, je to fajn.... ste fakt výborní, mam z vás radost.... bejt já někdo, kdo může o těhle věcech rozhodovat - neměla bych nad teroristy slitování, vždyť to nejsou lidi - proboha, kdo jim dal právo zabíjet druhé?.... ale taky souhlasim se sleeping že ne všichni arabové jsou a musí bejt.... ste fakt hustý .) synáčku, tys genius loci :)) *

sicco
05. 11. 2004
Dát tip
no jo jenže když vidíš, že ten hajzlík od vedle má mnohem větší a chutnější jabko a ty jenom svrklou bezvyživnou parodii, tak se budeš prát dál

synáček
05. 11. 2004
Dát tip
sicco: Pokud uvažuješ takhle, tak Ti ovšem není pomoci... a důvod si budeš asi hledat vždy... a tím pádem něco obdobného budeš očekávat i u jiných... Není to ovšem případ tohoto problému, protože kořeny terorismu jsou právě vždy na té druhé straně... agresor nemá potřebu sahat k terorismu... Podhoubím terorismu je zoufalství... a začíná růst tehdy, když selhávají již všechny naděje... a hlavně - když celý svět (jen) mlčky přihlíží... To však neznamená, že nebudou existovat teroristé, kteří chtějí opravdu jen šokovat, nebo jsou dokonce choromyslní... znovu však připomínám, že tu mluvíme o terorismu... ne o (jednotlivých) teroristech... a jejich (jednotlivých) činech...

synáček
05. 11. 2004
Dát tip
Eilil: Omlouvám se... kytičko, promiň... pokud jde o tu první část... V té druhé máš pravdu... ale ne celou. Pravda je, že stejně jako válka, je i terorismus stejný prostředek. Rozdíl je však mezi nimi zásadní" válka je prostředkem agresorů... kdežto terorismus je (tím posledním prostředkem) zoufalců... V té třetí části s tebou souhlasím naprosto dokonale... jde skutečně o nedostatek úcty k životu.. jde o zásadní pošlapání všeho, co člověka činí člověkem... Jenomže, to už tak právě u prostředků vždycky bývá... že jsou vždy posvěceny účelem... Díky, kytičko, žes tu byla...

sicco
05. 11. 2004
Dát tip
a já ti říkám, že samostatná palestína nic nevyřeší, zkrátka ty dva národy nemůžou existovat vedle sebe už si toho navzájem provedli moc A i kdyby se tak stalo, tak z palestíny bude dál nejchudší země středního východu a lidi v ní budou dál bezprizorní bez naděje a zoufalí. Co jinak ti mám říct k těm tvým pravdám. Vždycky to bylo a vždycky to bude o prachách. Jenže co má svět dělat, když OSN je organizace nahovno (právo veta je do nebe volající.) Že právní systém čím dál tim víc nahrává nadnárodním korporacím a že čím víc je na světě lidí, tím míň znamenají lidská práva. Terorismus způsobí jen to, že časem se najde pár zoufalích Amiků, kteří přijedou do Kahiry a tam se odpálí. Terorismus je bezohlednost, která sï bere jako rukojmí ekonomiku celýho světa. Terorismus je zhovadilost, protože nikam nevede, tak maximálně do pekla. A pokuď si to ti lidi neuvědomují, tak jsou úplně vypatlaní, ne vlastně už to nejsou lidi, tak proč takovým lidem vnucovat lidská práva.

Mahoney
05. 11. 2004
Dát tip
dadik: svět medií je pro terorismus živná půda...a zřejmě cesta z toho není....blbý.. a naopak: terorismus je živná půda pro svět médií.. až se předstaneme tahat o to, abychom měli MAXIMUM ZISKU, bude tu dost zdrojů pro všechny... v jedné knize je krásná myšlenka: organizace, které jsou založeny na pomoc nějaké zoufalé situaci, se dostávají do schizmatu: jestliže se jim podaří problém vyřešit, přestane existovat důvod pro jejich existenci... mnoho organizací (podvědomě) neřeší problémy účinně, protože by pak musely samy sebe zrušit...

Zbora
05. 11. 2004
Dát tip
Jo, jasně, to je všeobecně známý fakt. Jen se o něm nerado mluví.

Mahoney
05. 11. 2004
Dát tip
Mhmm, chtělo by se mi parafrázovat motto jendo sdružení: "Nemluvme o integraci. Uskutečňujme ji!"

dadik
05. 11. 2004
Dát tip
Mahoney - přesně...souhlasím

Eilil
05. 11. 2004
Dát tip
Synáčku.. to je naprosto vpořádku.. měla bych se lépe vyjadřovat a tvořit věty.. děkuji Ti za Tvé řádky.. porozumění.. nevím jestli je vždy terorismus pouze dílem zoufalství... vnímám to jako agresy stejně jako válku.. a zrovna tak si myslím, že válka může být dílem zoufalce.. ale nejsem natolik vzdělaná v hystorii abych to byla schopna podložit nějakým faktem.. měj se moc hezky Synáčku.. :o)))

Eilil
05. 11. 2004
Dát tip
Synáčku.. to je naprosto vpořádku.. měla bych se lépe vyjadřovat a tvořit věty.. děkuji Ti za Tvé řádky.. porozumění.. nevím jestli je vždy terorismus pouze dílem zoufalství... vnímám to jako agresy stejně jako válku.. a zrovna tak si myslím, že válka může být dílem zoufalce.. ale nejsem natolik vzdělaná v hystorii abych to byla schopna podložit nějakým faktem.. měj se moc hezky Synáčku.. :o)))

Craerassy
04. 11. 2004
Dát tip
synáčku, já si nemyslím, že diskuze s teroristy je na místě...je sice pravda, že násilí plodí násilí, ale ustupovat násilí znamená podřídit se mu a s tím bytostně nesouhlasím....

synáček
04. 11. 2004
Dát tip
Já nevím jaké tu jsou podmínky pro udělování výběru... ale domnívám se, že je to čistě subjektivní záležitost... Když se třeba podívám na zlatý výběr, tak i tak je u jednotlivých děl 3-12 redaktorů... Celkem jich je ale mnohem víc... takže někteří těmto dílům výběr dali, jiní nedali... U zlatého výběru bychom (pochopitelně na vyšší úrovni) měli předpokládat stejné výhrady, jako u výběru normálního... a stejně se tedy i divit… a bylo by to stejně hloupé... jako tady...prostě někdo má rád holky někdo vdolky... totéž je i otázka Tipů... ale i počtu čtenářů. Dle mého soudu je to jen nedostatek tolerance a touha určovat (objektivně) úroveň něčeho, co objektivní není a ani být nemůže... prostě vesuvanka se rozhoduje spíš citem... tak proč to stále někoho tolik irituje...?

synáček
04. 11. 2004
Dát tip
Craerassy: Buď jsem to nejasně napsal, nebo jsi to nečetla dost pozorně Ty. Já vůbec nemluvím o tom, že bychom měli (nebo neměli) vyjednávat s teroristy při každé jejich jednotlivé akci… Já nemluvím o teroristech vlastně vůbec…. mluvím pouze o terorismu(jako takovém) a tvrdím, že má své kořeny. Mluvím o těch kořenech. Na ně je třeba se zaměřit… a tyto kořeny je třeba zničit – vyřešením základního problému… např. přinutit Izrael, aby se stáhnul na místa, která v r. 1948 určilo OSN… V tom momentě by se vrátili všichni zoufalci z uprchlických táborů domů… a skončila by intifáda… Jenomže k něčemu takovému je příliš málo mezinárodní vůle… a většinou se nahrává právě Izraeli… Jsem přesvědčen o tom, že kdyby se tento problém vyřešil do r. 2000, stály by budovy Mezinárodního obchodního centra dodnes a oněch 3000 mrtvých by rovněž žilo…

Craerassy
04. 11. 2004
Dát tip
synáček...ach jo...čtu někdy zbrkle...já vím...lidé často hledají řešení problému uprostřed a ono je na začátku...už rozumím...

synáček
04. 11. 2004
Dát tip
No tak promiň... tos mě měla klepnout přes prstry už dávno... To ale není námět k diskusi pro nás dva... to prostě jen akceptuji jako Tvou osobní zkušenost... a tím to pro mne končí...ani mě nenapadlo, že bychom to mohli spolu řešit... já takovou zkušenost teda rozhodně nemám...

synáček
04. 11. 2004
Dát tip
:-)) Tak jo... měj se fajn... dobrou..

sonet1
04. 11. 2004
Dát tip
zde zmarné je to místo milý brachu myšlenky mrtvých tady leží v prachu výpady kordů v diskusi jen hýří bez dechu tady leží čtyři mušketýři proč na to pole boje hledím s lítostí v zápasu spurném k žádné milosti nedošlo ..každý čech právo zhájíl snad oživí jej práce v českém ráji východ proti západu a sever proti jihu katolík s muslimem spí ..už neunesli tíhu lidského chování, vždyť stejný mají mozek a oni nelepí zlaté cihly na podvozek jak hydra popelavá mamon hlavy zvedá ropa, nafta, benzín, moře, závist, bieda !............sonet_:-) žádný tip !

synáček
04. 11. 2004
Dát tip
Samozřejmě, že to jsou prachy... ale i kdyby to bylo cokoli jiného, tak prostě tu něco je... co nutí zoufalce k hrůzostrašným činům, a svět - místo toho, aby vykořenil podstatu, která k těmto činům vede... tak nesmyslně bojuje (jenom!) proti teroristům samotným... Je to nelidské... je to nesmyslné, je to nemoudré... Ale dobře, jak je Ti libo... Ty tedy klidně ukazuj (pateticky) prstem na peníze a piš si dál s sonety o mrtvých v prachu... bude jich stále víc... na to se můžeš spolehnout... bude jich (na obou stranách) mnohem víc...

vesuvanka
04. 11. 2004
Dát tip
sleeping_beauty pokud jde o moji ochotu k diskusi, vyjádřila jsem se k Tvé první výtce a zdůvodnila, proč jsem úvahu zařadila do výběru. Myslím, že svoji závažností - viz diskuse k tématu - si výběr zaslouží. A podle mě byla úvaha napsaná dobře, k věci a srozumitelně. Nejednou jsem se setkala v novinách s úvahami, které odbočovaly od tématu nebo sledovaly více témat, byly nesourodé a hemžily se cizími termíny, takže od čtení spíše odrazovaly. Tato úvaha byla napsána čtivě, proto k ní nemám výhrady a jak jsem již psala, téma je tak závažné a aktuální, navíc mě zaujal citlivý postoj autora, snaha najít cestičku k tomu, aby se rozetnul "začarovaný kruh" a nesmyslné zabíjení přestalo. Proto považuji svůj výběr za správný. Nemám k tomu více co dodat.

stewewonder
04. 11. 2004
Dát tip
Synacek - dekuji za fakticke osvetleni situace kolem izraele - byl jsi jediny kdo by mne timto zrejme dokazal umlcet - ale jsou tu dve veci ktery jeste musim dodat ... jadna je otazka proc se asi tak zacali zide stahovat na uzemi izraele (i kdyz tenkrat jeste izrael nebyl) a kdyz si odpovis na tuto otazku mozna uvidis duvod proc vlastne cely svet predtim zavira oci ? Respektive stoji na strane izraele ? A dalsi vec ... nemyslim si ze i kdyby tento problem neexistoval WTC by stejne nestalo - faktem zustava ze tam byla jina motivace cinu ... problemem je ze vlivem globalizace se muze propojovat i osa zla : ) krasnej nazev pro lidi a narody ktery drzi pohromade jenom bud slepa vira nebo nenavist vuci okolnimu svet Zdena nebo jak si to rikas - naopak jsem velice nerad ze jsou nektery veci na ktery zrejme mame stejny nazor prtooze to mne v nekterych ohledech strhava na tvoji nizkou rovinu Sllepink_butty ... ehm ... rekni o mne ze sem vul a dal se mnou nezabyvej tak jak to delas se vsema vecma ktery zrejme nejsi schopna pochopit nebo se jenom nad nima zamyslet. Sonet1 - ano za svou pravdu a za cisare pana se budu bit do roztrhani tela ... a vzhledem k tomu ze tu neni cisar : ))) All ... mate-li pocit ze se chovam arogantne - nezbyva nez rici ano mate pravdu ... ale jsem ochoten diskutovat a rad se i necham presvedcit o tom ze se mylim pokud mne o tom svymi argumenty presvedcite dik za cas ; ))))

Eilil
04. 11. 2004
Dát tip
Synáčku.. omlouvám se, četla jsem pozorně... jen jsem špatně zapsala větu.. tak jak říká Synáček.. to platí pro "šok je jen prostředek" pro následující větu.. ne pro tu předchozí....

Synáček: Žasni dle libosti... :)) Domnívám se, že "výběr" by měl mít jistou konzistentní kvalitu, a měl by být obhajitelný (nebo minimálně měl by být řádně odůvodněn - to se nestalo). Ves neobhájila nic. Chápu ale, že s tímhle názorem jsem osamocen, proto si to neber k srdci... Halt můj problém :))

vesuvanka
04. 11. 2004
Dát tip
sleeping_beauty Pišta_Hufnágl myslím, že jsem svůj názor obhájila dostatečně a vyjádřila jsem se k tomu ještě jednou - viz předchozí moji reakci - napsala jsem řádné zdůvodnění, nikoliv plácání. Pokud jde o výběry, zjistila jsem, že řada děl je bývá zařazena do výběru bez jakéhokoliv zdůvodnění v kritice, nick redaktora udělujícího výběr občas chybí v kritikách - . neodsuzuji to, jenom znovu hájím své rozhodnutí o výběru i postup

Sybian
04. 11. 2004
Dát tip
.... a co kdyz mate kazdy z vas pravdu, at se klonite na tu ci onu stranu? kazdy tu svou, odvislou treba i jen od toho, jestli jste se pred komentarem zrovna vratili z podzimni romanticke vychazky nebo prave docetli a zaklapli Hanbu od Rushdieho ci pred okamzikem shledli obrazovku pocakanou krvi obeti nejcerstvejsiho utoku. rikam, ze mate. z meho pohledu je kazdy terorista jedinec, jenz podporuje svym jednanim cestu k dosazeni neceho za pouziti nasili a vydirani. budto pouhou hrozbou anebo i primym pouzitim techto prostredku. ten, kdo pritom ukonci zivot jineho cloveka, neni nicim jinym, nez vrahem, tecka. ... a jeste pozor na tomto miste ... nutno podotknout, ze musi tyto prostredky pouzit jako prvni. takto to chapeme. pokud je pouzije jako druhy (jako odvetne opatreni), uz to neni oznacovano za terorismus, ale naopak jako boj s nim. jsme schopni posudit ... kdo, kdy a jak ... pouzil v kterych pripadech nasili nebo jeho hrozbu skutecne jako prvni? a kdo je pouziva jako odvetu? (to je jen vsuvka k zamysleni) jsme to schopni urcite posoudit? na zaklade ceho? pouze na zaklade toho, co vime. kolik toho vime? ale abych uz dospel k nejakemu zaveru, ze? muj zaver je ... nejprve pochopit, potom pripadne soudit. ja si soudit zatim neodvazuji, jeste jsem nemel dostatek casu a informaci, abych pochopil. jedno ale vim ... civilizace vyznavajici jine stupne hodnot zde existuji nejmene stejne tak dlouho, jako ta, v niz jsem se narodil, vyrustal, ktera me uvnitr tvaruje. vnucovat sve hodnoty nekomu druhemu se nevyplaci, vzdy takova cesta narazi na vzdor a na hrdost tech na druhe strane. dam-li tomu druhemu dostatek moznosti poznat me hodnoty a zaroven nebudu sebevedomy lenoch a budu se zamyslet a hloubat i nad jeho, bude tohle michani cukru a soli sice pomale, ale ne tak bolestive ... pro vsechny. ale ona to je jedina cesta. necham-li se unest city, okamzitymi naladami a budu-li jednat s horkou hlavou, budu jednim z tech, kdo zasmodrchane klubko nerozpleta, ale naopak ... pridava uzlik za uzlikem. uz mlcim ) G.

Ves, já přeci netvrdím, že se to týká jen tebe, naopak je to spíš pravidlem, neodůvodňovat. Bohužel.

anonym1
04. 11. 2004
Dát tip
Tak to je hodně obsahující kritika..... Je zvláštní, jak některá díla dokáží v lidech vyvolat diskuzi a jiná přehlédnout skoro bez povšimnutí..... Co se týká úvahy..... úvaha je od slova uvažování a názoru daného pisatele, samozřejmě se nemusí shodovat s ostatními názory ostatních lidí. Jen si představte, jak by to bylo nudné mít všichni jeden názor... Petře - synáčku moc pěkně jsi dal na papír svůj názor - úvahu... díky kouzelná_květinka

vesuvanka
04. 11. 2004
Dát tip
Pišta_Hufnágl - nemyslela jsem to vztahovačně, ale právě spíše poukázala na to, že jsem svůj výběr zdůvodnila

synáček
04. 11. 2004
Dát tip
Anonym1: Květinko kouzelná... marně jsem Tě všude hledal... ale nenašel už ani jeden lísteček... je mi to moc líto... Strašně moc rád Tě vidím opět kvést... alespoň tedy za plotem... když už nemůžeš být tady s námi... moc Ti to sluší... a děkuji za slovíčka... (Mám Tě rád... udělala jsi mi velkou radost...)

synáček
04. 11. 2004
Dát tip
Stewewonder: Díky, jsem rád, že dovedeš připustit změnu úhlu pohledu... Pokud jde o Tvé další dvě otázky, tak ta první, tedy "proč" Židé z celého světa začali znovuosídlovat zemi svých předků není ani tak podstatná, jako je podstatný fakt, že se tak skutečně stalo. Uvědom si, prosím, že tu uvažuješ v horizontu půldruhého tisíce let. Myslíš na uplatňování nároků po tak dlouhé době...? To nemůžeš myslet vážně... a i kdyby, tak to přece jen velmi těžko můžeš vysvětlovat těm, kteří tam (v zemi svých pra, pra, pra...pra...dědů) spokojeně žijí... pochopitelně v dobré víře, že tomu tak bude i u jejich dětí a pra... pra... pra... dětí. Prostě tak jako tak tu musela narazit kosa na kámen, to přece dovedeš pochopit... a proto musel přijít někdo, kdo tehdy řekl, jak se Palestina rozdělí... a to bylo OSN a učinilo tak u ž v r. 1948. Pokud jde o Tvou druhou otázku, tak promiň, ale jsou to spekulace... mluvíš o tom, co by se stalo... kdyby. A přitom jsi jen otočil o 180 stupňů to, co jsem řekl já. Jenže u mne to spekulace není. Usáma bin Ladin hned po onom hrůzostrašném útoku naprosto jasně řekl, že je to odveta za proizraelskou politiku a velmi nechvalně se vyjadřoval i o OSN a její "kontrole" nad Palestinou. A stejný slovník měl i nyní, když se nechal slyšet před nynějšími presidentskými volbami: "Pán Bůh je nám svědkem, že nás nenapadlo zaútočit na ty věže, ale poté, co se situace stala nesnesitelnou a byli jsme svědkem nespravedlnosti a tyranie americko-izraelské aliance proti našim lidem v Palestině a v Libanonu, pomyslel jsem na to. A události, které na mě měly přímý vliv, byly události z roku 1982 a události, které následovaly - kdy Amerika dovolila Izraeli, aby napadl Libanon, za pomoci americké šesté námořní flotily. V těchto obtížných okamžicích mě přemohly mnohé emoce, které je obtížné popsat, ale které vyvolaly silný pocit, že je nutno odmítnout nespravedlnost, a usilovné rozhodnutí potrestat nespravedlivé. Jak jsem se díval na zničené věže v Libanonu, napadlo mě, že potrestáme nespravedlivé stejným způsobem a zničíme věže v Americe, aby zakusila trochu toho, co zakoušíme my, a přestala zabíjet naše ženy a děti. (...)"

sicco
04. 11. 2004
Dát tip
myslíš že svrchovanost Palestíny a Čečenska něco vyřeší, Palestína už šancí měla, i když třeba na menším uzemí. Jenže kdyby se tak stalo, stal by se Palestíny další chudý a nezajímavý stát středního východu. Navíc Palestínci už jsou tak mimo normální realitu, že ani samostatný stát by nepomohl. Ne v některých místech už je tolik nenávisti a osobní zášti, že je to prostě neřešitelné. Koneckonců v příštím století se budem moct ukázat i my. Uvidíme co s timhle národem udělá, když bude kolem sebe mít 30% rómů. Uvidíme, jak dlouho bude trvat voru humanismu, než se potopí v moři teroru.

stewewonder
04. 11. 2004
Dát tip
Synacku: Vidim ze jsi o situaci velice dobre a podrobne informovan to se jiz vymka pojmu vseobecny prehled - ale stejne se musim ohradit. Zda se ze jsem mel precejen sam odpovedet na mnou polozenou otazku a to proc zide se zacali vracet (odchazet) na uzemi izralele - podle mne hlavnim duvodem neni dedicky narok na uzemi kde zili v dobach kdy byla bible cerstve napsanou knihou ale to ze zivot v evrope se stal pro ne neunosnym - a jsme u Hitlerovi politiky to byl prvni inpulz kdy se zacali pomalu narody stehovat ... a po valce nak uz si zrejme nikdo z nich nedokazal predstavit ze by se mohl vratit do evropy ktera se k nim zachovala takto tak se zacali stahovat prave na uzemi o kterym kaze jejich svate pismoze to j jejich zem zaslibena - OSN uz tenkrat zasahlo jako policista protoze souziti obou narodu (jude vs. arabic) bylo nemozne udelalo patricne kroky. Proc ? jedna vec je ze vsichni citili vinu za to co dovolili hitlerovi. Druha vec ... kam by sli vsichni ti lide kdyby arabum dali zapravdu - zrejme je ze si neprali jejich navrat .. proto nyni zaviraji oci ... nerikam ze nasili je dobre ... nebo ze by na neci strane (jude vs. arabian) byla pravda nebo pravo fakt je ze se jiz stalo tolik zla ze se od toho neda jen tak odejit ale musi se to dotahnout do konce at jakehokoli ... mozna se stane ze tam za nakych par desitek let bude zas jen mrtva zem a pouste nasi planety se o neco rozsiri ... Jinak neverim ze U B L je motivovan hlavne napadenim Libanonu to je opsravedlneni ale ver mi nebyt toho nasel by jinou zaminku protoze kdo chce psa bit hul si vzdycky najde. Cenim si tveho nazoru a tve informovanosti (mozna i lepsi nez me) ale urcite se nenecham tak snadno presvedcit : )

synáček
04. 11. 2004
Dát tip
stewewonder: Obávám se, že nemáš pravdu… sionistické hnutí nabíralo na obrátkách již od devatenáctého století… jen tak namátkou si, prosím, přečti kousek z životopisu nejslavnější ženy Izrele: “ Golda Meirová, v historii Izraele jeho jediná ministerská předsedkyně, jedna z nejvýznamnějších političek Blízkého východu druhé poloviny 20. století, přichází na svět 3. května roku 1898 jako Golda Mabovičová v židovské čtvrti v ukrajinském Kyjevě. Dětství ale Golda prožije ve Spojených státech amerických - její otec, tesař, tam odchází v roce 1903, zbytek rodiny, manželka a tři dcery, o tři roky později. Rodina se usadí Milwaukee, kde pak Golda pomáhá matce v hokynářství a kde navštěvuje základní školu. V roce 1917 se pak Golda vdává za Morrise Meyersona - má ale jednu podmínku: provdá se za něj, když se s ní vystěhuje do Palestiny. Meyerson souhlasí, a tak žije mladý pár od roku 1921 v Palestině - nejprve dva roky v kibucu Merhavia, a poté v Jeruzalémě, kde pak oba začínají pracovat v Histadrutu (Federace práce). V Jeruzalémě Golda vyučuje angličtinu a zároveň si přivydělává praním prádla - je v podstatě hlavní živitelkou rodiny (Meyrsonovi mají dvě děti), manželovi chatrné zdraví nedovoluje vydělávat tolik, aby byla rodina zabezpečena. V roce 1928 se Golda rozhodne věnovat aktivně palestinské politice - zapojuje se výrazně do dělnického hnutí, stává se tajemnicí Dělnické rady žen a posléze i členkou výkonného výboru Histadrutu. V roce 1940 získává pak Golda Meyrsonová funkci vedoucí politického oddělení Histadrutu a začíná toto seskupení zastupovat na mezinárodních konferencích. Jako delegátka Světové sionistické rady podniká v této době i několik cest do Velké Británie a Spojených států, kde se jí daří získávat stále větší politickou i finanční podporu pro vznik samostatného izraelského státu. „

synáček
04. 11. 2004
Dát tip
Sybian: To, co říkáš o teroristech mohu než podepsat… jenže můj článek není o teroristech, ale o terorismu. Ukazuji, že existuje nekrvavá cesta, kterou lze terorismus zastavit. To, co se dnes ve světě děje není totiž boj proti terorismu… ale pouze jen boj s teroristy…! Je to nesmyslné běsnění… omlouvané příslovím… „když se kácí les lítají třísky“… V reálu to však znamená, že umírají nevinní… dospělí… i děti…

synáček
04. 11. 2004
Dát tip
sicco: Je dobře, že tak planeš…? Je Ti třiadvacet let a bude to Tvoje generace, která bude mít možnost se ukázat… jak Ty říkáš… Kde budeš Ty? Na tom voru humanismu? Podle toho, co jsi tu napsal, tak se svou účastí na něm moc nepočítáš… ale možná, že se mýlím… Co víš např. o Romech… ? Kde bydlíš… ve městě nebo na vesnici… v paneláku… nebo rodinném domku… nebo ve vile… studuješ… máš doma PC na netu jsi asi jako doma… a teď si představ, že by tohle všechno skončilo… Stát by Tě donutil opustit pevnou stavbu v níž jsi doposud spokojeně bydlel… a přidělil by Ti maringotku… se kterou bys musel kočovat… na žádném místě bys nesměl setrvat déle, než dejme tomu tři měsíce… Přestal bys používat mobil, neměl bys přístup na net… musel bys ukončit studium… Máš pocit, že bys něco takového uvítal a že by ses snažil, co nejdřív se stát plnohodnotným Romem… protože toto je totiž jejich styl života, který z moci úřední museli (v nedávné době) opustit… Ta naše „bílá“ rasa se nikdy a nikde nechovala tak, aby mohla mít svědomí čisté… pokud jde o soužití s menšinami… takže ta Tvoje generace bude mít rozhodně co napravovat… avšak měli byste se asi snažit pracovat hlavně na sobě…

sicco
04. 11. 2004
Dát tip
víš co budu dělat? Budu jen dál plout s davem. Budu se snažit přežít za každou cenu, protože chcát proti větru se nevyplácí. A třeba do té doby k podobným závěrům dojde i ta naše slavná menšina, protože tohle udělá každej rozumnej člověk, kterýho uvrhnou do cizího prostředí. Jinak zhyne. Víš oni ti Amici stejnak dříve či později dojdou k závěru, že se ti Arabáči musí vyhubit stejně jako Indiáni. Zkrátka příliš rozdílná mentalita mezi normálními lidmi životu nesvědčí. Nepochopení znamená strach a když se lidi bojí, tak se občas dějou pěkný zvěrstva Ale vraťme se k tomu důležitějšímu, ty opravdu věříš v to, že samostatná Palestina a Čečensko něco vyřší?

synáček
04. 11. 2004
Dát tip
sicco: Když se dvě děti perou o jablko… které je jenom jedno… tak stačí nabídnout jim druhé... a přestanou se o to první prát...

stewewonder
03. 11. 2004
Dát tip
SB - vsude jsou dobri a spatni lide Samozrejme kdyby se arabi chovali dle koranu pak a neprekrucovali ho pak by zili s nami v miru - ja nenapadam koran ja napadam jeho vykladace ... Ano ... vim ze bile zeny jsou mezi araby oblibene ... mnej si je za pratele treba se jednou dockas toho ze se vdas do nakyho haremu ... celkem ti takovy stesti preju : p Abys pak vedela jak se obchoduje s zenami a velbloudy ... : ))) Znam i koran a vim ze v zasade spatnej neni ... spatni jsou vzdy jen lide ... Btw .. krizaci ... zase jenom lidi ... u nas se jim rika cernoprdelnici ... kazda cirkev at zacne jakkoli dobre skonci spatne protoze ji vedou lide a ne buh Takze vysledek ? treba se z moji cestiny pozvracej ... : ))) ale souhlasit s tebou nebudu NIKDO JIM NIC NEUDELAL ... A NEBO SE DODNES MSTIS NEMCUM ZA TO ZE NAS OKUPOVALI ? SVEDUM ZA 30TILETOU VALKU ? RUSUM ZA 40LET VTLAKU ? Arabaci sou zver ... kdybych nemel s nimi osobni zkusenosti netvrdil bych to ...ale to je jedno ... : ) doufam ze se brzy vdas : p

stewewonder
03. 11. 2004
Dát tip
SB - SW nepise picoviny ... a to co pise si dokaze obhajit ... : )

stewewonder
03. 11. 2004
Dát tip
SB co ze ... ??? ja rikam nikdo jim nic neudelal jde o nevyprovokovany akt agrese a ty sui uvedla krizaky na muj argument nikdo jim nic neudelal .. z toho se nevykroutis ..

Zbora
03. 11. 2004
Dát tip
Stewewonder: Ano, taky jsem tam byl a znám mentalitu arabů. Nemusíš mi ji popisovat ve zprávě. Navíc jsem se přes jednu nejmenovanou organizaci dostal k materiálům pořízeným v počátcích konfliktu v pásmu Gazi a viděl něco, co nepříliš vzdáleně připomínalo koncentrační tábory za druhé SV. Já bytostně nesouhlasim s tím co se tam děje, ale je prostě neoddiskutovatelný fakt, že ten kdo si začal byla Izrael.

Přeno
03. 11. 2004
Dát tip
No tak vracet se až ke křižákům je HODNĚ ujeté... stejně tak dobře můžeš říct, že Židi zabili Krista.

stewewonder
03. 11. 2004
Dát tip
SB neublizuje ... Izrael ma na svuj stat pravo nezapominej ze oni ho taky za neco maji .... jinak co se tyka spornych posvatnych uzemi ... to neni jenom arabska zem ale arabi se tak chovaji ... Historie ... ? ta je spolecna ... vsem Jinak k politice izraele ... souhlasim s ni ... je to jako kdyz nenapravitelnyho recidivistu popravis ... proste snazi se omezit nasili sice nasilim ... ale jdyby ho nepouzili muselui by donekonecna ustupovat nehorazne drzejm arabum ... tak pro priklad pasmo gazy izrael se chysta stavet zed ... do uprchlickejch taboru za zdi se svazeji tuny cemetu aby chudackove arabaci nemuseli spat ve stanech (jako by na to za cely dejiny jejich pokoleni nebyli zvykli) a aby si mohli postavit domy ... Najednou se stalo to ze tuto humanitarni pomoc naky arabaci ukradli a prodali izraelcum ... : ))) tak si udelej obrazek ... respektive bych ti doporucil si poopravit nazor o lidech ktery by byli schopni prodat svoji vlastni babicku

stewewonder
03. 11. 2004
Dát tip
Zverstva se deji a deli vsude ... Jugoslavie .. cechy (politicky vezni) rusko - gulagy a sibir ... Jista nejmenovana zakladna americky armady na kube nevyberes si ... nezijem v idealnim svete proto nemuzeme zavirat oci a doufat ze vsichni bubaci zmizi ... naopak musis se jim postavit a premoci je ... Obcas to nejde jinak a musis se uspinit DIKY AMERIKO ZE BRANIS SVOBODNY SVET PRED NESPRAVEDLNOSTI A ZLOVULI PRIMITVU PRIMITIVNICH CIRKVI A NARODU

stewewonder
03. 11. 2004
Dát tip
SB zalezi na tom co povazujes za prapuvodni ... Psano ve starem zakone ... lid boha jehovy (zide) odesel z egypta a presel more a pak putoval pousti a pak se usadil v zemi na kterou narazil ... o zadnejch arabech ani zminka .. jenom o tom ze zem byla bohata na jidlo .. ono po tkovym pochodu pousti je to docela fajn ... : ))) arabove jestli tam byli vubec naky ... tak si pasli naky svoje kdovico a koncentrace byla 1 arab na 30 km ctverecnich .. proste zeme nikoho ... : )))) ale to uz je stejne tak davno ze je to jedno ... nebo bys byla ochotna se vratit kamsi na vychod odkud sme prisli pro stehovani narodu ... ???

stewewonder
03. 11. 2004
Dát tip
SB ... tak ja nevim jak jinak ti to vysvetlit ... proste izrael je v pravu .. predstav si ze slovaci by zacali sem jezdit a odpalovat bomby treba proto ze se mame lip nez oni ... ... okmazite bych byl pro uzavreni hranic a kdyby s tim nedelala nic slovenska vlada tak vzajmu ochrany nasi zeme bych vlit na slovensko a vyplenil to tam ... vyvrazdil potencialni teroristy ... je skoda kazdy smrti ... ale pokud je to smrt zabijaka .. tak ji zase takova skoda neni : ))))))) Protoze priste by treba nemusel zabijet naky neznami spoluobcany ale treba tvou sestricku nebo tebe

stewewonder
03. 11. 2004
Dát tip
SB ikdyz popravde za tebe bych se zase tak nebil ... : ))) Sem zasadne proti terorizmu ... a proti nasili ... ale kdyz mne nekdo uhodi nenastavim mu druhou tvar ale nemilosrdne znicim toho kdo se opovazil bezduvdne povstat proti mne. Jinak plne souhlasim s Eilil ... ze jde jak o nedostatek duchovnich hodnot tak ucty k zivotu ... zase nadruhou stranu ... kdyz lidi nemaj duchovni hodnoty ... nejsou nic nez zver ... a proto mi nevadi je potlacit vymicenim ... protoze jde o neco jako nucenej vysek zvere ktera je nemocna (a ta nemoc je nabozenskej fundamentalizmus) Ale to uz sme trochu jinde nez o cem by to melo bejt SB jeste k tvymu poslednimu vypadu ... rek sem to zamerne aby sis predstavila situaci kdy na uzemi kde zijes jsou delany najezdy pohanskejch utocniku ... dofal jsem ze pochopis ze je to priklad ... (nejde o duvod ale o vyslednou situaci) ... bohuzel asi mas podobne nizkou mentalni kapazitu jako jistej smrkal vulgarizmu Zdenda

Zbora
03. 11. 2004
Dát tip
Stewe: Máš naprosto pokroucené názory. Prostuduj si prosím historii tohoto území z nějakého spolehlivějšího zdroje než je bible a a zjistíš, že to, co tady plácáš jsou hlouposti.

stewewonder
03. 11. 2004
Dát tip
mam kvalitni informace ... jako kazde dite reky sinai ... : p

gabio
03. 11. 2004
Dát tip
nevím... nesedí mi to, protože třeba na to šokování mám jiný názor... jinak ale dílko ničemu nevadí...

sicco
03. 11. 2004
Dát tip
gabio má pravdu, co se úvahy týče, zapomněl autor zhodnotit sílu strachu, který svým vlivem zdaleka přesahuje počáteční šok Jinak autore ty si opravdu myslíš, že může vzniknout kompromis s někým, kdo je tak nekompromisní. Že jde uzavřít dohoda s někým, kdo se tak líší. Mezi fundamentalistou a normálním člověkem je neuvěřitelný rozdíl. Jeden z nich nemá co ztratit, ten druhý zas může ztratit všechno. Je to jako rozdíl mezi životem a smrtí. Co pak s takového kompromisu vznikne? Položivot? Polosmrt? Ať jedno nebo druhé, je to špatně. A co se týče Izraele, tak jeho založení je největší časovanou bombou poválečných dějin, jejichž střepiny na nás teprve dopadnou.

makros
03. 11. 2004
Dát tip
...tato složitá a emocionální rozprava mezi "soukmenovci" budiž miniaturním příkladem "schopnosti" se domluvit mezi skutečnými politickými zástupci zmiňovaných stran......

bohus
03. 11. 2004
Dát tip
... keď to nemožno vyriešiť, je dobré aspoň filozofovať, rokovať, nadávať, vyjednávať, brániť sa, útočiť, vyzývať, rezignovať, blabotať... halelujah!

makros
03. 11. 2004
Dát tip
o výsledek rozpravy vskutku nejde (jedná se o příklad "nesmiřitelnosti" stanovisek), jenom tvoje hloupě agresivní pojetí výměny názorů je ukázkou toho, jak by to vypadalo kdybyste se nedejpánbůh měli pokusit opravdu domluvit, to skutečné přemýšlení by Ti také určitě neuškodilo a více slušelo ..:-))

makros
03. 11. 2004
Dát tip
... hi,hi hodnotit, tak to by mě opravdu nenapadlo, takový složitý úkon, myslím, že hodnocení by muselo vypadat trochu jinak a kdybych opravdu "přemejšlel", tak bych nemohl v této rozpravě vůbec figurovat... ... :-))

makros
03. 11. 2004
Dát tip
... to mám kliku, že jsem si s tebou tady mohl tak hezky pokecat a dostat taková cenná doporučení, minimálně celý večer to teď nedostanu z hlavy...:-)))

Garth
03. 11. 2004
Dát tip
Synáček: Nemohu s Tebou souhlasit. Nebudu jednat s nikým, pro koho můj život nemá cenu. Teroristům je třeba omezit možnosti teroru. A pokud je válka tou cestou k cíli, musíme se po ni vydat. Můj mladý a možná ne příliš poučený názor. Makros, sleeping_beauty : Co se škádlívá, to se rádo mívá !

synáček
03. 11. 2004
Dát tip
sleeping_beauty: Píšeš, že „většině teroristů jde jasně jen o to, šokovat; to je bez diskuse, řada z nich to přiznává a v tomhle místě se pleteš…“ Nepletu, s_b, pouze o nich nemluvím, stejně tak, jako bych nemluvil např. o těch, kteří chodí na (jakékoli) demonstrace pouze se porvat… to všechno jsou přece ty dílčí (aktuální) kroky o nichž se i zmiňuji… Pokud bychom řešili tuto otázku, tak mluvíme o teroristech… já však mluvím o terorismu… Eilil: Píšeš: „já si nemyslím, že jde jen o šok.. tak jak říká Synáček.. šok je jen prostředek..“ Nezlob se, ale nečetla jsi pozorně… Synáček nic takového neříká… říká naopak přesně to, co říkáš i Ty: „Teroristům nejde(!) o to šokovat!!!…“ a na jiném místě: „Šok není jejich cílem, ale jen jednou z jejich zbraní... tou poslední možnou...!“ Tedy právě prostředkem…ne? Zdenda; Pišta _Hufnágl: Pánové, docela by mě zajímalo, kdo vám dal mandát rozhodovat o tom, co patří, či nepatří do výběru? To, že vy dva byste nějaké dílo nedali do výběru, přece (nutně) neznamená, že tak nemůže učinit někdo (kdokoli) jiný. A pokud by někdo z vás dvou měl pocit, že mi jde o véčko nahoře, tak vás ujišťuji, že tomu tak není… jenže, pokud něco takového praktikujete u děl jiných autorů, tak si nepřipadám kompetentní do takových (cizích) sporů zasahovat… zde však je půda „moje“… proto si dovoluji žasnout… stewewonder: „Od konce 19. stol. se do Palestiny, především obydlené Araby, stěhovalo mnoho Židů, stoupenců sionistického hnutí, kteří chtěli znovu osídlit zemi svých předků. Vzrůstající počet židovských osídlenců vyvolával stále silnější odpor místních Arabů, který vedl k četným ozbrojeným srážkám. V r. 1948 měla být Palestina (z rozhodnutí OSN) rozdělena na dva samostatné státy – židovský a arabský. Židovský stát (Izrael) byl v r. 1948 ustanoven, ale k vytvoření arabského palestinského státu tehdy nedošlo. Od vzniku Izraele prožila tato oblast několik arabsko – izraelských válek, při nichž Izrael postupně vojensky obsadil i území, na nichž měl být v r. 1948 ustaven palestinský stát. Mnoho zdejších Palestinců žije od těch dob v uprchlických táborech, především v Libanonu a Jordánsku. V r. 1964 se v zahraničí ustavila Organizace pro osvobození Palestiny (OOP). Její stoupenci v r. 1988 formálně vyhlásili palestinský stát, na jehož obsazeném území probíhá tzv. intifáda – hnutí občanského odporu proti izraelské vojenské správě…“ Potud Laroussova Encyklopedie (1993) … a dodnes tomuto celý svět mlčky přihlíží… anebo dokonce (stejně tak jako Ty) Israeli fandí… Všem ostatním za projevení svých názorů děkuji… i když na některé se jistě budu snažit ještě i reagovat přímo…

synáček
03. 11. 2004
Dát tip
sicco: Nemluvím o nekompromisním fundamentalistovi… nemluvím dokonce vůbec o žádném teroristovi… Mluvím o terorismu, jako (prozatím) poslední možné zbrani těch, kteří za něco bojují… i když vlastně ani o nich ne… ale jen a jen o tom zač bojují… Mluvím tedy o svrchovanosti Čečenska a Palestinského státu… Mluvím o odchodu okupačních vojsk z jejich území… Vůbec to ovšem neznamená, že bych souhlasil s terorismem… že bych souhlasil s jakýmkoli násilím… má úvaha je naopak o tom, jak dalšímu násilí (konečně už) předejít… a to násilí na „obou stranách barikády“…

synáček
03. 11. 2004
Dát tip
sleeping _beauty: To já přece vím… jenže… i když jsem tomu nechtěl ani věřit… tak Tvoje lehce ironická otázka: „hm, vesu, ty tohle považuješ za dobře napsanou úvahu ?“ je přece z úplně jiného soudku… i když (pochopitelně) říká totéž… ale, jak jsem se již zmínil – právě u Tebe mě takto brilantní projev velmi příjemně překvapil…

vzhledem k tomu kdo dneska vyhrál volby, bude obsazování zemí, kde se (údajně) schovávají teroristé pokračovat.. :( Jinak s většinou tezí souhlasím..:)

synáček
03. 11. 2004
Dát tip
sleeping_beauty: Protože na mnoha a mnoha místech zde Ti kde kdo vyčítá právě aroganci...

ale jo, bush, myslim americký prezidentský volby...

houby s (v)octem, to řikali v rádiu...

synáček
03. 11. 2004
Dát tip
Ptala ses, proč právě u Tebe mě překvapilo nearogantní vystoupení... Je to přece o Tobě... ne o vesuvance... tak, co se čílíš...

synáček
03. 11. 2004
Dát tip
Aco je podle Tebe (jiná) podstata toho, že jsem Tě nedal do jednoho pytle s těmi dvěma... nežli to, že jsi nebyla arogantní...?

dadik
03. 11. 2004
Dát tip
svět medií je pro terorismus živná půda...a zřejmě cesta z toho není....blbý..

Přeno
03. 11. 2004
Dát tip
Přesně tak, ovšem z nějakého důvodu média ty jejich cíle ignorují. Souhlas.

vesuvanka
03. 11. 2004
Dát tip
Pokud si tyto Cíle s nimi neobjasníme a nedojdeme (dle lmého soudu) k nutným kompromisům, tak nikdy(!) nebude dost mrtvých (na „naší“ straně) na to, abychom zničili všechny teroristy světa... protože ony Cíle budou stále „přivolávat“ další a další (dnes ještě ani nenarozené) zoufalce k tomu, aby šli v jejich jménu položit své vlastní životy... Petře, Tvoje úvaha mě velice zaujala a plně s Tebou souhlasím. Je to velmi vážné téma úvahy, pěkně zpracované, které si zaslouží TIP i V

Eilil
03. 11. 2004
Dát tip
já si nemyslím, že jde jen o šok.. tak jak říká Synáček.. šok je jen prostředek.. a cíle terorismu jsou různé.. někdy ani tak nejde o nápravu něčeho, ale taky o zisk.. moc.. myslím, že je to něco jako ilegální válka.. i války jsou jen prostředek. a pokuď by se lidstvo dohodlo na nějakých rozumných kompromisech.. (což je na zalidněné a různonárodní, různopřesvědčené zemi dost velký oříšek) nebylo by třeba. ničeho takového.. především si ale myslím, že podstata násilí.. v jakémkoli rozsahu je nedostatkem důrazu na lidské hodnoty.. kdyby se dával důraz na lidskou vzájemnou úctu.. a úctu k životu.. k druhému a sobě samému.. bylo by to jinak... ale mě se to plácá. :o) jakpak zařídit celosvětovou vzájemnou úctu, respekt a toleranci.. :o)

StvN
03. 11. 2004
Dát tip
Podzimní depka?

Perchta
03. 11. 2004
Dát tip
Ano, máme svoje problémy, přiznejme si to. Například já bych se třeba veřejně upálila, ale za co? Terorista je v každém z nás, ale ve mně je největší, já jsem totiž ta ředitelka zeměkoule. Ale nic si z toho nedělejte, je to totiž tajný a ví to jen jeden jedinej člověk. No teď už ne. Tak a teď ti musim dát tipa, když jsi mě tak ispiroval. A ostatním avi, aby z toho taky něco měli, z té inspirace, že.

Eilil
03. 11. 2004
Dát tip
co je to fundamentalismus.. vlastně.. :o)

StvN
03. 11. 2004
Dát tip
Koukám, že není lehký ustát tyhle nádherný podzimní dny s čistou hlavou. No tak, Zdeněčku, to bude zase dobrý.

Eilil
03. 11. 2004
Dát tip
Sleep :o) děkuji moc.. já neměla po ruce slovník.. Zdendo.. a už pláčeš..??? plač.. uleví se Ti..

Lunka
03. 11. 2004
Dát tip
*T

vesuvanka
03. 11. 2004
Dát tip
sleeping_beauty ,v úvaze jsem nedostatky nenašla. Téma mě zaujalo svojí aktuálností a vážností, vždyť není pomalu dne, kdy bychom neslyšeli ve zprávách o násilí a teroru, zabíjení dospělých i dětí... Úvaha mi přišla velice dobrá, Je škoda, že ti, kterých se to konkrétně týká, nemají možnost si ji přečíst .

Zbora
03. 11. 2004
Dát tip
Jde především o šok. Čím větší šok, tím větší zájem médií a tím větší zviditelnění. Terorismus je prostředek k dosažení určitých cílů, stejně tak jako válka (případně ozbrojený konflikt). I když terorismus většinou pramení z bezmoci a je posledním článkem ve snaze o dosažení určitého záměru. (I když mám pocit, že se v poslední době stává do určité míry i módním trendem, což je zrůdné). Nechci diskutovat o humánnosti či nehumánnosti terorismu, myslím, že je to jasné, stejně tak jako je vcelku jasná a dobře viditelná západní imperialistická proizraelsky zaměřená expanze. Na obou stranách se bojuje těmi nejdostupnějšími silovými prostředky. Žijeme na jedné Zemi, říkáme o sobě, že jsme pány tvorstva, ale nejsme schopni spolu rozumně komunikovat.

harosek
03. 11. 2004
Dát tip
Důrazně nesouhlasim.Islámský fundamentalismus (čti terorismu) není o tom,že západní svět jim něco vzal,ale o tom,že islám považují za jedinou správnou víru a nevěřící v Aláha za jedince bez práva na život. Zdůrazňuji,že jde o fundamentalismus a je to jen zlomek lidí s těmito sklony,ale sou kurva nebezpečný.Netvrdim však,že okupace nezávislého státu by to měla vyřešit.Ostatně řešení neznají ani lidé povolaní.

Zbora
03. 11. 2004
Dát tip
Harosek: (nechci nikoho omlouvat) V Koránu, jimž se většina Islámských fundamentalistů řídí je celkem jasně formulováno: Násilí použít pouze v případě ohrožení.

dadik
03. 11. 2004
Dát tip
prosím vás neposílejte mi avíza - peču štrůdl...však já sem nakouknu, do debaty se už nepřidám, neb jsem se vyjádřila už..viz výš..:)

harosek
03. 11. 2004
Dát tip
Dobrá,takže bych rád vysvětlení v jakémže ohrožení se cítilo hnutí Al-kajda,když nafrčela letadlama do WTC?

Zbora
03. 11. 2004
Dát tip
Já nejsem jeho tiskový mluvčí.

harosek
03. 11. 2004
Dát tip
sleeping_beauty:(schopný) no,to je konstruktivní jako stehno.To o tvém příspěvku můžu taky zahlásit a můžu si spokojeně zamnout ruce a jít spát.Argument?

harosek
03. 11. 2004
Dát tip
sleeping_beauty: I má poslední. Směju se.Nemáš-li svůj vlastní názor je to tvá věc a rádoby soud nad mojí osobou je tvoje zkreslená představa,kterou nemám snahu ti vyvracet.

stewewonder
03. 11. 2004
Dát tip
Synacek - nesouhlasim je videt zes nevidel ARABACKEJ SVET je to zver ... doopravdy byl sem tam ... popravde diky bohu za civilizaci Neuznavam teroristy ale nadruhou stranu kdyz vemes cecensky cerny vdovy ktery sou doopravdy ztracenci ktery prisly o vsechny chlapi a cely rodiny kuli rusum pak se neni moc cemu divit ze dou a nesou bombu kterou odpalej klidne na sobe ... protoze uz nemaj nic krom ty nenavisti. Ale arabsky teroristi ... tem nikdo nic neudelal proste se jenom rozhodli ze alah chce aby celej svet byl arabskej ... pokud by bylo po jejich ... kazdej kdo neni dobrej muslim by byl mrtvej ... znamenalo by to navrat mezi opice ... pak by arabaci byli spokojeny ... snad ... Takze nechtej ani sokovoat chtej nas zabit co nejvic protoze cim vic nas zabijou tim rychleji se dostanou do nebe ... viz svata valka. Takze vysledek ... ano lidi na zapade sou sokovany protoze jim nikdy o nic neslo tolik aby za to polozili zivot nechapou to ... jejich vira uz davno neni tak silna ... s mnozstvim majetku a blahobytu se vytratila potreba boha ... ale to je jedno kazdopadne ... Souhlasim s tim - fanatiky vyhladit - cim drznejsi podminky tim vic fanatiku - hermeticky uzavrit afriku a pockat az vychcipe na HIV ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! Zdena ... ty mentalne opozdeny jedince je mi lito ze musim cist tvoje vyplody ... sice tentokrate si na spravbny strane ale tim ze neumis pouzivat normalni jazyk a normalni argumenty to vsechno stejne poseres zrejme by bylo nejlepsi kdyby ses uz vubec nevyjadroval ... a vubec pochybuju ze by tvuj mozek byl schopen obsahnout toto tema a mam spis podezreni ze si tady neco vysmrkal skoroo jako nahodnej generator vulgarnich slov. Eilil - obavam se ze zadna valka neni ilegalni ... respektive legalni ... muze byt vyhlasena ale to neni legalita ... legalnost je dana tim ze je osetrana zakonem ... valky jestli jsou vubec necim osetreny tak zenevskejma konvencema. A to neni zakon je to spis neco jako mravnmostni kodex pri valce ...

makros
03. 11. 2004
Dát tip
...ke kořenům zla a stupidity zvůle...zoufalství existence podstatně nedokonalého homo sapiens sapiens...

Nuže... Nejenže se úvaha jeví poněkud nekonzistentně (to by tak nevadilo), hlavně má jednu zásadní vadu - nereflektuje sebe samu, nerozvíjí své myšlenky a nepodrobuje je zpětnému zkoumání. Jinak by autor musel vyloženě zakopnout o nabízející se protiargument k jeho "kompromisům" - tzn. lze nastolit otázku - když se, kupříkladu, rozhodnu, že je třeba vymítit ze světa tlusté lidi, neb mi připadají neestetičtí, a vrámci této "víry" v estetično je začnu vraždit (a s nimi pro jistotu i hubené, aby si mně svět všiml), bude snad autor "se mnou objasňovat moje cíle, a hledat kompromisy???? Je mi líto, ale tenhle text do výběru nepatří.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru