Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

V knihkupectví; Tam za mnou nemůžeš

13. 11. 2004
11
11
10250
Autor
Markel

Moc ráda čichám k novým knihám a moc ráda spím


V knihkupectví

Nasávám sušetrpkou vůni
tuším písmena
zatím bez jména.
Lákám je z útrob svatyně
jsou cítit po víně
na patře lehce trůní.

...............................
...............................


Tam za mnou nemůžeš

Zavřu oči a trpělivě vyčkávám
ticho tiše obchází a zvažuje
zda je má ochota
nechat se ukolébat
dost opravdová.

Měkce odplouvám
letím nad krajinou
důvěrně neznámou
vítr mi čechrá vlasy a křídla.

11 názorů

Markel
11. 04. 2016
Dát tip

Lilith: díky za milou návštěvu mého starého dílka, jsem ráda, že celkem líbilo, měj se krásně :-))


Lilith_17
11. 04. 2016
Dát tip

první báseň mě naladil přesně do té atmosféry... druhá supr první strofa, pak jsem se nějak ztratila. Tam za mnou nemůžeš... z toho mě mrazí. hezké.

 


Edvin1
09. 12. 2008
Dát tip
O.k, eto vaše dělo. Každý dle svého citu. Tak to má být. děd Ed :-)

Markel
02. 12. 2008
Dát tip
Edvin1: děkuji za návštěvu i za čas věnovaný dílkům výše uvedeným. Jsem ráda za tvoji kritiku, tuším, jak to cítíš a v čem vidíš problém, ale já, kdybych to tak prohodila, jak navrhuješ, tak bych cítila jakousi překážku slovům, co se doposud nenásilně ubírala kupředu. Měj se pěkně M. :-))

Edvin1
25. 11. 2008
Dát tip
Nové knihy ostře voní po tiskařské černi, což je předzvěst nových čtenářských rozkoší (ne vždy se splní). Zato staré knihy jsou cítit ději a zážitky dávno minulými, jejich pach nás přenáší do dob šťastného mládí. Proto uchovávám ve své knihovně Ostrov pokladů od Stevensona, na zažloutlém papíře, už dost ohmataný a rozpadávající se, s ilustracemi, jaké se dnes nedělají. Hladím ty stránky, čichám k nim a čtu si je každoročně. Báseň se dá číst taková, jaká je. Záleží na tom, jak ji čteme. Měl bych připomínku pouze k rýmu ve těchto dvou řádcích: "Lákám je z útrob svatyně jsou cítit po víně" "svatyně - po víně" zní banálně. Prohodíš-li dva poslední řádky, banalita zmizí: "Lákám je z útrob svatyně, na patře lehce trůní, jsou cítit po víně. " Malinké změny někdy odstraní závažné problémy. Čti si to po sobě nahlas. Melodie Tvého hlasu Ti to řekne. Tvůj děd Ed :-)

Alojs
22. 08. 2008
Dát tip
tak. poprvé jsem si říkal: "NE." Podruhé jsem přece jen vyměkl, či spíš začal vnímat. první řádky jsou fajn, následující taktéž... konec je možná až příliš... ehm... nenapadá mě vhodné slovo... křídla, lítání nad krajinou... jde mi čistě o použitou metaforu. možná bych použil méně omleté kameny. jdu však dál, nehodlám stavět po dvou verších :)

pupin
16. 08. 2008
Dát tip
příjemná - volnááááá

Markel
20. 05. 2008
Dát tip
nepřekonatelné klišé, díky, že jsi u mne byla :-))

Markel
18. 09. 2005
Dát tip
Slůůůníčko: díky za zastaveníčko, zjistila jsem, že mi nějak nefungovala avíza, tak teď dodatečně kontroluji postupně svoje dílka, k potěšil


Samicka007
28. 01. 2005
Dát tip
tak tohle jsem přečetla jedním dechem, přidávám ke svým oblíbeným! ***

Markel
28. 01. 2005
Dát tip
Samicka007: Málokdo se vrací ke starším dílkům, moc děkuji za pěkná slova a návštěvu, potěšilo!

je to zajímavé....asi se budu muset někdy vrátit.

Markel
26. 01. 2005
Dát tip
pouštní_kočka: Díky za milé zastavení, potěšilo

synáček
28. 11. 2004
Dát tip
Miluju stejný věci... T

Že ještě není v Klubu čichačů knih?!? avi

Markel
25. 11. 2004
Dát tip
Slůůůníčko: Děkuji za návštěvu. V Klubu čichačů knih ještě nejsem, ani nevím, jak se do některého z nich přihlásit, co to obnáší atd. Snad časem. Měj se krásně a sviť!

vesuvanka
23. 11. 2004
Dát tip
Měkce odplouvám letím nad krajinou důvěrně neznámou vítr mi čechrá vlasy a křídla. Moc krásné, lehoučké.... a líbí se mi i V knihkupectví... mám také ráda vůni nových knih, ale i těch starých se zažloutlými listy, ty mají podzimní vůni.., Za obě básničky TIP, škoda, že nejde dát dva...

Markel
23. 11. 2004
Dát tip
vesuvanka: jsi moje nejpilnější čtenářka a jak tak bloudím po Písm.,tak s úžasem nahlížím na tvůj široký záběr. Zažloutlé podzimní knihy zakupuji v antikvariátech a přemýšlím, kolika lidem už udělaly radost, jaký asi měly život...? Díky za milá slůvka a T.

vesuvanka
23. 11. 2004
Dát tip
není zač... píšeš moc pěkně a já jsem si Tě zařadila mezi oblíbené autory, takže budu dostávat avíza na Tvá dílka, aby mi nic neuniklo

Markel
23. 11. 2004
Dát tip
vesuvanka: jé, to nějakým způsobem jde? Musím to prozkoumat, už jsem si na Písm. našla nějaké autory, úžasem jsem oněměla a v první chvíli jsem chtěla přestat psát, pěkně jsem si zazáviděla, úplně to zabolelo, což mne samotnou překvapilo. Jsem ráda, že se ti má dílka líbí, chystám se i na něco většího, ne o moc většího, ale přece.

vesuvanka
23. 11. 2004
Dát tip
Oblíbeného autora si nastavíš tak, že si najdeš jeho základní autorskou stránku a pod seznamem dílek je v tmavě modrém proužku úplně vpravo "mezi oblíbené autory" a když na to klikneš, autor se Ti objeví v oblíbených autorech na Tvé hlavní stránce, kde máš zprávy, avíza, kritiky, atd. Můžeš si zadat i více autorů. Budeš pak dostávat avíza na jejich dílka. Budu se těšit na Tvoje další dílko.

Markel
23. 11. 2004
Dát tip
Děkuji za radu, zítra se do toho pustím, teď už středa stíhá úterý, měla jsem rušný den. Děkuji za pěkné popovídání a přeji ti ničím nerušenou dobrou noc.

vesuvanka
23. 11. 2004
Dát tip
I já děkuji za milé popovídání a přeji Ti dobrou noc a zítra krásný sluníčkový den

Andulka
21. 11. 2004
Dát tip
Tahle je taky prijemna....a zase bych ty dve sloky radsi spojila v jednu....ja vim, je to jen graficka uprava....ale mam pocit, ze by mi vic sedla.... Prvni basen je takova lehce hrava......vykouzli usmev.....Ta druha je takova, ze mame pocit, ze zavirame oci a jsme tam s tebou. Nejsi ty nahodou Vodnar...:-)))*.

Markel
21. 11. 2004
Dát tip
Andulka: Díky , zkusím citlivěji ty svoje básně graficky zpracovávat. Něco na tom bude. Jsem ve znamení berana, ale někde jsem četla podrobnější horoskopy a já patřím do nějaké vzácné podskupiny - ovčí, vzácné v tom smyslu, že je nás málo. Ale cítím se být rybou, co s tím nadělám, prostě jsem nějakej hybrid.

Markel
21. 11. 2004
Dát tip
Andulka: Díky , zkusím citlivěji ty svoje básně graficky zpracovávat. Něco na tom bude. Jsem ve znamení berana, ale někde jsem četla podrobnější horoskopy a já patřím do nějaké vzácné podskupiny - ovčí, vzácné v tom smyslu, že je nás málo. Ale cítím se být rybou, co s tím nadělám, prostě jsem nějakej hybrid.

JiKo
21. 11. 2004
Dát tip
¨:-)

Dero
13. 11. 2004
Dát tip
Rytmus hodně drkotá.

Kashmir
13. 11. 2004
Dát tip
je to pěkný ale dnes souhlasím s Dero že ten rytmus pokulhává ale to není nic neobvyklého jen tak dál za nápad dávám tip:)

terezička
13. 11. 2004
Dát tip
Dost dobrý.Me to nepřipadá kulhavé ani drkotavé!!!!!

Nicollette
13. 11. 2004
Dát tip
ježiš ale vůni knih miluju

Markel
13. 11. 2004
Dát tip
Nicollette: já jsem v písmákovi nováček, to Tvoje ježiš znamená, že je moje dílko děsný? Byla bych vděčná za podrobnější kritiku. Díky

Nicollette
13. 11. 2004
Dát tip
ne vůbec ne :-)) to je můj způsob vyjadřování :))

terezička
13. 11. 2004
Dát tip
Je to dobrá paní Veselá:-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru