Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

10 let stará slohovka

16. 12. 2004
6
0
2692
Autor
klipeto

to jsem napsal, když jsem byl v kvartě (stejnej ročník jako je teď devátá třída, tj. 14/15 let)

        Jdu přes louku. Tráva, stromy, obloha s mraky a mraveniště plné černých mravenců. Ulehám do trávy a s pohledem na krajinu zavírám oči.

        Znovu jdu přes louku. Ne to není louka je to zelený koberec a stromy jak zelené sloupy sledují co se na něm děje. Mraky jako ovečky spolu skotačí a dovádějí. A co je to tady. Malé městečko s úplně malými černými lidmi. Taková spousta lidí. Jak se tam mohou vejít? Lidé jsou tady a zase támhle. Vždyť jsou všude. Slunce jako dědeček vše přikrývá svými dlouhými zlatými vlasy. Ptáci jako orchestr. Každý má svůj nástroj a hraje svou melodii s ostatními. Je to pěkný koncert.

        Jakoby modré z nebe seslalo své kamarády, aby běhali po zeleném koberci. Který by z výšky mohl vypadat jako jimi rozpůlený ve dví. Kamarádi si pohrávají malými oblázky jako kočka s myší.

        Nedaleko se rojí včely. Další město s malými lidmi, ale tentokrát jsou žlutočerní a vznášejí se okolo zelených sloupů.

        Co to? Všichni lidé zalézají. Dědeček se schovává. Zelené sloupy a zelený koberec jsou smutní. Ovečky zahání velký černý vlk.

        Probouzí mě mokré zaklepání na tvář. Prší. Zvedám se a utíkám domů.


Okukujici
06. 01. 2005
Dát tip
jaký bylo téma slohovky? buďto jste měli kreativního vyučujícího nebo bylo téma kreózně překročeno

klipeto
06. 01. 2005
Dát tip
Téma volné, ale měli jsme použít metafory, personifikace a podobný poťouchloviny ;-)

Joen_B
28. 12. 2004
Dát tip
Na to, kolik ti bylo..myslím, že si to zaslouží tip, jsi dobrej, to ti teda povim :o)

vesuvanka
16. 12. 2004
Dát tip
povedla se Ti.... TIP

cubka
16. 12. 2004
Dát tip
a kde jsi sehnal to LSD pred deseti lety? :) moc zajimave.. stejne v tom citim sexualni podtext, hlavne s tim zaklepanim :)) TIP

ziby
16. 12. 2004
Dát tip
No nemyslím, že v patnácti by v tom byl sexuální podtext.Ale každopádně je to povedená slohovka. Probouzí mě mokré zaklepání na tvář. Prší - To se mi asi nejvíc líbí! Určitě *Tip*

hm, neprokletá t.

TwinkLea
16. 12. 2004
Dát tip
Zajímavé... :) *

Kakuloj
16. 12. 2004
Dát tip
hehe :)) to je vtip, NE? Ne, to bude líčení...:( Ta košatá přirovnání ;) skví se v básni jako vřídky na tváři jinocha stromy jak sloupy... to je jasnej falickej symbol. A co je asi ten koberec z výšky rozpůlen ve dví? Klipeto se jistě nechal inspirovat krásou své magistry češtinářky, viď ;) ...ale takhle infantilně jsme asi psali všici.

A zrovna když se tak krásně zkazilo počasí, tak to skončí...ne, vážně, poslední řádek je moc dobrej...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru