Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

do istej chvíle

04. 01. 2005
3
4
4260
Autor
zvedavec

keď si ma Noe1 požiadal o úpravu grafiky - prečo nie?

 

do istej chvíle

 

 

 

Ak Nemci dopustili holocaust, boli iní,  ako my? Nejako tomu nemôžem uveriť...

 

Nie je možné, že len tak obyčajne chceli uveriť človeku, ktorý v nich vzbudil nádeje a tiež nechceli byť uvrčanými vyhľadávačmi vymyslených, paranoidných negatív?  A tak, ak im niečo i celkom nehralo, hľadali ospravedlnenia, miesto, aby žiadali vysvetlenie a skladanie účtov? 

 

Až sa metódou postupných krokov dopracoval Mocný Vodca k postaveniu, že ho niečo také, ako kladenie otázok nemohlo zastaviť? Mal už moc, keď pýtajúcich sa bolo možné i zbaviť života...a vládol ich odôvodneným strachom.

 

 

Spočiatku Židia získali ako skupina zlé meno. A boli aj dôvody niektorých z nich zaznávať.

 To všetko prebehlo bez ľudskej odozvy.

 Neskôr sa verejnosťdívala, ako ich označili hviezdami...           ...           ...a celkom nakoniec zatvárala oči, keď ich nakladali do vagónov.

 Odmietala ešte aj vtedy uveriť, že nebudú len pracovať, aj tomu, že čo sa deje, nie je etické.

 

 

Asi aj preto ma znepokojuje mlčanie tvárou v tvár niekomu, čo oberá skupiny ľudí, ku ktorým ani patriť nemusím, o ľudskú dôstojnosť.


4 názory

Dodola
18. 03. 2017
Dát tip

Zvedavec, kdo rozbil Afriku - kolonizátoři, dnešní politici, velcí hráči světového byznysu? Nebo místní vlády? Možná podporované těmi ze Západu za účelem získání moci a zisku? Víš, já politice moc nerozumím, ale připomněla jsi mi dokument Příběh věcí. Vidělas?

Na druhou stranu, Evropa se svými humanistickými ideály nemůže netahat z moře topící se lidi, často i s dětmi. Vím, že je to vydírání, a to dohnané do krajnosti. Ale co jsme si zaseli, to sklízíme. Mocní tohoto světa, o kterých mluvíš, jsou hlavně ti byznysmeni tahající za nitky světové politiky. Politici jsou loutky. Zbavit mocné jejich moci paradoxně můžeme jen my - konzumenti jejich produktů. A bohužel ničím jiným, než omezením té konzumace. Říká se tomu dobrovolná skromnost. A to je bohužel nedosažitelný cíl, nadlidská meta, prezentovaná navíc jako "ekoterorismus" nebo "omezování našich práv a svobod". K tomuto názoru se aspoň přikláním.


zvedavec
18. 03. 2017
Dát tip

Ja už ani neviem, čo všetko som popísala...nepamätám si

 

Neviem, ako to bolo v časoch Hiltera...ale dnes sme práve v Európe klamaní, mocní organizujú obsadzovanie Európy, ja to vidím tak, že zneužívajú humanistické heslá na uskutočňovanie svojich svinstiev. Plne im nerozumiem. Ale vidím: Rozbili Afriku, vytvorili podmienky pre to, aby ľudia hromadne opúšťali svoje štáty, kde sa nedá žiť, alebo z ekonomických dôvodov nedá žiť, zato oni na tom všetkom zarábajú s hubou plnou humanizmu. Aj na organizovaní vysťahovalectva. Do Európy. 

Až sa mi nechce veriť, že naši politici sú naozaj slepí, či hlúpi.No nie sú. Skôr si myslím, že bezohľadne chytračia. MIesto toho, aby sa postarali, aby sa podmienky pre život v štátoch Afriky znormalizovali, stali sa únosnými pre tamojších obyvateľov, porušujú vlastné zákony. Vytvárajú podmienky pre dovoz ľudí s rozdielnymi predstavami o živote. 

História nás učí, že takéto niečo nikdy neskončilo dobre, ak tých ľudí bolo priveľa, ak sa neprispôsobili národu, kam prišli, ak s nimi nesplynuli. Spomeňme hoci na starozákonný príbeh - Jozef a jeho rodina prišli do Egyptu, zo začiatku boli vítaní. Potom sa rozmnožili. Nesplynuli, začali klásť podmienky. Skončilo to 7 morovými ranami - pre Egypťanov, keď sa rozhodli vydať sa na cestu do "zasľúbenej zeme". 

Dnes turecký prezident vyzval k tomu, aby sa európski prisťahovalci z Turecka množili a mali aspoň po 5 detí, aby sa snažili, aby získali vzdelanie... Ak použijeme zdravý rozum, k čomu toto vedie? K pokojnému spolužitiu? 

A keď toho všetkého a ešte aj vlastných problémov prameniacich z nespravodlivostí vo vlastnej krajine budú mať ľudia dosť, potom niekto podobný Hitlerovi rýchlo získa popularitu. Hm, žiaľ, mám pocit, že dnešná doba dáva odpoveď na podobné otázky. 


Dodola
17. 03. 2017
Dát tip

Souhlasím s názory, že nejsme jiní, než Němci. Je to v nás. Historie se pořád vrací. Doufejme, že snad po spirále. Do subtilnějších rovin. Snad se už nebudou opakovat válečné hrůzy.


Barbar
07. 01. 2005
Dát tip
Ale verejná mienka môže zamedziť niečomu takému len rozhodným odmietaním pokusov znižovať ľudskú dôstojnosť a to HNEĎ EŠTE NA ZAČIATKU nebýt strun v LIDECH, nerozehrál by vůbec nic V tom to asi bude, neb bližší košile než kabát a tak za nějaký (někdy i imaginární) zisk jsme ochotni ..... BARBAR

beda
06. 01. 2005
Dát tip
zvedavec: Doba se změnila. Už je to lepší. Myslím si, že Evropa je poučena a diktátor tipu Hitler (Stalin) zde nemá valnou šanci. Horší to bude jinde ... . Jinak Hitler byl asi něco jako hudební hráč. Ta hudba byla hnusná, ale nebýt strun v LIDECH, nerozehrál by vůbec nic. Hitler byl v podstatě dirigent pro připravený orchestr. No, trošku jiný pohled ... . :-)

Nicollette
04. 01. 2005
Dát tip
aha zvedavec.... myslim, že co se týče toho "uvěřit člověku, který v nich vzbudil naděje", uvědom si, že tenkrát byla hospodářská krize. Lidi neměli co do úst a dali by cokoli za trochu jídla. Smůla, že se zrovna objevil paranoidní feťák (Hitler si píchal 5krát denně) a začal rozvíjet své nemocné teorie.... Když byl trochu mocnější, dával lidem důležité funkce a moc. Což je docela startovalo a řekli si, že On je schopný dát jim blaho, dát jim víc, oni jsou Němci přece..... No a pak.... taky mě třeba udivilo, že němci nedělali nic už v počátku toho, kdy Hitler začal židy vyřazovat z normálního života... kdy nesměli jet ve stejné tramvaji jako němci, byly jim odebrány mnohé věci a podobně.... jediným vysvětlením mi je to, že se báli nebo že už předtim pokládali židy za špatné (viz. historie), ale vsadim se, že nikoho by nenapadlo, jak to nakonec dopadne. A taky pokud vim, většina řadových němců neměla o splynování nebo Mengelovo pokusech ani potuchy... a kdyby je měla?..... víš, já nevim.... dokázal by ses teď postavit sama čelem nějakýmu byť jen třeba ministrovi a s kladným výsledkem?.... to je zas těžký tohle posuzovat... každopádně to bylo zvířectvo.... hnus a hanba pro lidstvo....

Markel
04. 01. 2005
Dát tip
Nejhorší je ta lhostejnost v nás, i když už tušíme, že...

nesk666r
04. 01. 2005
Dát tip
....som nevedel ze sa da na toto tak rozpisat...

Noe1
04. 01. 2005
Dát tip
Ak Nemci dopustili holocaust, boli iní, ako my? Nemyslím si ... i v Čechách a na Slovensku bylo dost takových, kteří nejen dopustili ale i ochotně spoluorganizovali a využívali "dobrodiní" holocaustu. Dokonce i mezi Židy byli takoví, kteří své souvěrce naháněli do dobytčáků jedoucích na Východ. Myslím, že člověk potřebuje jen málo k tomu, aby ze sebe smyl tenoučký nános humanismu.

zvedavec
04. 01. 2005
Dát tip
Zaujímam sa o túto tému nie pre minulosť, ale preto, lebo dnes sa mi zdá, že tiež chceme viedieť veci bezproblémovo. Dokonca privierame oči, aj aj dnes sú zanávané skupiny podľa najrôznejšieho zatriedenia. Ale verejná mienka môže zamedziť niečomu takému len rozhodným odmietaním pokusov znižovať ľudskú dôstojnosť a to HNEĎ EŠTE NA ZAČIATKU

Paranoicus
04. 01. 2005
Dát tip
A dál ...?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru