Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dva se smějou a třetí pláče

16. 01. 2005
5
0
6599
Autor
klipeto

Němá scénka pro 5 osob - rozhovory budou představovány gestikulací rukou, kyvání hlavou, otvíráním a zavíráním úst a mimikou. Scéna: stůl a 2 až 4 židle Postavy + další rekvizity: MUŽ - pistole (na bouchací kapsle) ŽENA BRATR1 - pistole BRATR2 SMRT - černý kabát s kápí, kosa (dřevěné ostří, aby to nebylo nebezpečný) Na konci je potřeba udělat světlo podobné majákům policejních vozů, ale lze hrát i bez toho. Dopadne to podobně. Mimochodem, divák neví, že ti bratři jsou vlastně bratry. Zas tolik na tom nesejde, ale herci to hrají tak, jakože to bratři jsou. (je to starší věc...trochu mne ovlivňilo jedno album, který jsem v tu dobu poslouchal nonstop asi 4 dny :))

MUŽ a BRATR1 sedí u stolu a baví se (napodobuje se normální rozhovor s běžnou gestikulací).
Začínají se hádat a hádka se stupňuje. Strkají do sebe.
Rvačka (třeba i převržení stolu).
Dojde k výstřelu. Oba muži na sebe vystřelí z pistole.
Oba jsou postřelení.

Na scénu přichází ŽENA zoufale se vrhne k umírajícímu MUŽi a pláče, nevěří a povzbuzuje MUŽe k životu. MUŽ usíná. Třese s ním. On se probírá. Přijde SMRT. MUŽ na ní zděšeně kouká. SMRT "sekne" nad MUŽem kosou a MUŽ zemře.
ŽENA truchlí a dostane záchvat, popadne zbraň a jde k BRATR1. Zase přijde SMRT. Žena vystřelí na BRATR1 a SMRT "sekne" kosou - BRATR1 umírá.

Na scénu v tu chvíli přiběhne BRATR2. Nevěří svým očím. Začne se hádat s ŽENOU. ŽENA mává zbraní. A vyhrožuje BRATROVI2. Zase přijde SMRT a BRATR2 ve vzteku a ve snaze ŽENE sebrat zbraň, aby ho neohrožovala, ji chytne a mrští s ni o zem a zbraň mu zůstane v ruce. SMRT "sekne" a ŽENA zemře. BRATR2 se dívá na tři mrtvá těla.

Najednou jsou vidět policejní sirény. Na scénu přijde znovu SMRT.
BRATR2 si da zbraň ke spánku a vystřelí. SMRT "sekne".

SMRT se projde po podiu a sleduje při tom 4 mrtvé osoby.
Pak přijde na podiu co nejvíc k divákům, podívá se na ně a "sekne" do nich.
Posléze odchází.
Petr_Pan
02. 02. 2005
Dát tip
ale jo .. jen - dost krátký a průhledný, což by bejt asejc nemělo .. :-/

Alojs
17. 01. 2005
Dát tip
TEn zaver je gud, ale to predtim je takove nemastne neslane... Pripomina mi to sebe samotneho :)

Dotek
17. 01. 2005
Dát tip
To mi přijde jako dost trapná scénka, naznačit divákům, že taky zemřou. To se mi nezdá jako drama, ale spíš jako cílené vystoupení před přednáškou nějaké sekty. Cože ty stojíš o hlubší kritiku? Tak to mi vysvětli. A just si bliknu.

klipeto
17. 01. 2005
Dát tip
sekty? :-))) jaké sekty? :-) popravdě, tomudle bych taky tipa nedal :) je to moje jediná scénka a třeba si v tom někdo něco najde :)))

Dotek
17. 01. 2005
Dát tip
Když potřebuješ aby člověk začal vážně přemýšlet, tak je dobré se ho nějakým způsobem dotknout. V této scénce přenášíš drama na diváky a bohužel je to i pointou. Navíc scénka svým tichem ještě více přibližuje smrt. Smrt pro diváka a to je podle mě na scénce trapné nebo sektářsky účelové.

klipeto
17. 01. 2005
Dát tip
Já vůbec nic nepotřebuju :) je mi jedno, co na to řekne divák. Proč bych nemohl drama přenést na diváky? Proč by to nemohlo být pointou? Scénka tichem přibližuje smrt. ANO. Smrt pro diváka :)) ANO, každého nás čeká. Zamrazí to. Máme smlouvu se pojišťovnou. Po vystoupení naběhnou a nabízejí životní pojištění. :)))

Dotek
17. 01. 2005
Dát tip
Režisér a herci se smějou, diváci pláčou. Viděl bych v tom dost krutou recesi jak udělat s divadla čekárnu na smrt. Tma už tam je, ticho taky, zaplatili si to, tak ať se vezou. Po vystoupení nabízej Bibli a pornomateriály. Bibli aby nechtěli vstupné zpět a porno abys zvýšil zisk. Taky by to bylo dobré spojit s placeným koštem slivovice. Vyděláš i na abstinentech :-) Pojištění? Kondomy si neber, ty taky neprodáš.

klipeto
17. 01. 2005
Dát tip
čim víc Tě čtu, tím víc se mi ta scénka líbí :))) nakonec bychom tam ještě mohli pustit zvuk řítícího se divadla :) dokonalé :)))

Dotek
17. 01. 2005
Dát tip
OK, ale jdeme do toho na půl, protože já jsem vymyslel druhou půlku scénáře :-)

sidonia
17. 01. 2005
Dát tip
ok:))) *t

Dirty
17. 01. 2005
Dát tip
:))) no nejlepsi je ten konec, tim si me teda rozesmal ale takovym tim absurdnim smichem smrt prijde a sekne do divaku, to je fakt perfektni

Dirty
17. 01. 2005
Dát tip
avi avi avi

Abyss
17. 01. 2005
Dát tip
:) absurd drama

WiruZ
17. 01. 2005
Dát tip
to by me docela zajimalo jaky album si poslouchal

klipeto
17. 01. 2005
Dát tip
WiruZ: Nick Cave and the Bad Seeds - Murder Ballads :)

WiruZ
17. 01. 2005
Dát tip
jo dik cave znam teda ne nejak do hloubky moc

Kakuloj
16. 01. 2005
Dát tip
mě to přijde jako dramata od nicka cavea :) *t

solomon
16. 01. 2005
Dát tip
nebejt toho konce je to nic moc; ale dík tomu závěru bych asi z divadla odcházel s podivnym pocitem(jestliže by to bylo dobře zahraný)

Candy
16. 01. 2005
Dát tip
No, to je docela drsný, žádný zdržování, možná by bylo zajímavý na tom zapracovat a trošku to rozšířit (aby se tam jen nevraždilo).

Empty
16. 01. 2005
Dát tip
Je to drsné a líbilo by se mi to jako hra. Mám rád morbidnosti, ale tenhle popis je o ničem.... Nevím... je to taky dost krátký:-/

gabio
16. 01. 2005
Dát tip
nedovedu si představit, že bych tohle hrála

klipeto
16. 01. 2005
Dát tip
Kakuloj: jo, to album, co jsem poslouchal bylo Murder Ballad's :) solomon, Candy, Empty: to je jenom krátká scénka... není to koncipováno jako hra. Právě, že tam je asi nejzajímavější ten moment se SMRTí na konci. Nemůže to bejt moc dlouhý. :o) gabio: tak to já sebe zase jo :)

klipeto
16. 01. 2005
Dát tip
teda Murder Ballads :)))

Kakuloj
16. 01. 2005
Dát tip
:)) jo jasně!!! O´Melley´s bar nebo jak se to jmenuje :)

71_Art_72
16. 01. 2005
Dát tip
to je jak z divadla doktora Zlarta:) tak tip

iwan
16. 01. 2005
Dát tip
tak todleto klipe ne:) ale moment s kousou nad hlavama divaku je zajimavej, budu nad tim premejslet:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru