Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kterak zdravě žít

Výběr: Cannisha
19. 01. 2005
13
6
11328
Autor
Markel

Čas od času chci být míň obézní, ale....komu není rady, tomu není pomoci

Začala jsem chodit do nějakého centra pro zdravou výživu, ani nevím přesně, jak se to jmenuje.Jedna paní doktorka, co má na starost obezitu obyvatelstva a zpracovává o tom obsáhlé elaboráty, se mne za čtyři sta korun ujala, když jsem vyplňovala mnohastránkovou anketu pro EU a když jsem šla ještě na krev a zvážení tělíčka. Krátce řečeno se jedná o to, aby se člověk nepřecpával a byl pod kontrolou. Tak ta paní doktorka mne zvážila a změřila snad všude, kde to jen šlo, vyjela mi z počítače, že jsem tlustá a měla bych s tím něco dělat. Já jsem fakt měla zpočátku snahu a zaplatila jsem si u této vědecké pracovnice jakýsi kurz na hubnutí, ale když jsem opět vyplňovala nějaký dotazník, byla tam zvláštní rubrika. Neomaleně tam ze mne tahali intimní informaci, jakouže mám velikost podprsenky a paní doktorka mi řekla, ať vyplním to poslední možné okénko. Poznamenala jen tak mimochodem, že jde o sloní velikost, dost mne to naštvalo a začala jsem přemýšlet. A já když začnu přemýšlet, není to moc často, tak se dopídím zajímavých poznatků. Ta dotyčná paní doktorka je hubená, což být musí, neboť od tlusté paní doktorky by se nikdo nedal léčit, že? Vypadá docela dobře, ale vůbec mi nepřipadá spokojená, je to takový prototyp emancipované ženy, co si klade vysoké cíle a nějak se jí to nedaří. I když tedy její obživa spočívá v tom, že říká nám, obézním, jak máme jíst, jak se máme pohybovat a jak máme myslet, mám z ní pocit, že své pacienty trochu nenávidí. A víte proč? Protože by si taky ráda tak mlsala jako my, ale nemůže, přibrala by na břiše a na nohách a v obličeji a prsty na rukou a na nohou by jí ztloustly, o hýždích ani nemluvím. Nechápe, jak může být otylý člověk sám se sebou vcelku spokojený, nechápe, jak je možné, že po chutné večeři klidně usne a nepřevrací se celou noc smrtelně opocen z představy, že pět dekagramů přibral. Budu k ní zatím chodit dál, ale to jen proto, že mi poskytuje veliké potěšení, když vidím, jak mi závidí můj klid a vyrovnanost, jak ji pěkně nadzvedávám, když čte můj stravovací deníček. Nutí mi například obludnou představu, že krásně křupající kůrčička z grilovaného kuřete je hnusná a fuj. Já jí s klidem říkám, že tedy tu kůžičku již nebudu pojídat, ale ať po mně nechce, abych si myslela, že křupavá kuřecí kůžička není jednou z nejúžasnějších lahůdek na světě. To po mně fakt nemůžete chtít, říkám paní doktorce a ona je ze mne mírně zoufalá a neví, co si má myslet. Má dvě možnosti. Může se domnívat, že jsem mdlého rozumu a že mi tudíž není pomoci a nebo si může myslet, že ji neberu dvakrát vážně, což není až tak daleko od pravdy. Odmítám se tvářit zkroušeně, když mi vyčítá, že jím málo zeleniny, že čokoláda je nepřítel lidstva a když nejím pětkrát denně, že budu vymetat lednici v nočních hodinách. To tak! Spím jako dřevo celou noc a hlad mne nebudí. Žádné strachy.
Minulou návštěvu jsem se jí s milým úsměvem zeptala, jak je stará a jestli je spokojená se svým životem. Dostala se do pozice pacienta a já byla na chvíli paní psycholožka. Trvalo to tak pět minut, než si to uvědomila a usměrnila mne. Docela ji vytáčím. Také jsem vyplňovala nějaký psychotest a vyšla jsem z toho prý celkem slušně a zároveň se z toho testu dá vydedukovat, proč je mi jedno, že nejsem z nejštíhlejších. Prý si nedám vzít svoje pohodlíčko, asi to bude pravda. Umím odpočívat a relaxovat, paní doktorka to evidentně neumí. To jí ale řeknu až příští pondělí, kdy ji mám už počtvrté oblažit svou přítomností. Musím nalhat něco do stravovacího deníčku, aby byla paní doktorka spokojená a taky trochu ji musím pozlobit. Například si zapíši omelety s marmeládou a když se bude děsit, co jsem to zase konzumovala, tak já jí s nevinným úsměvem řeknu, že přece omelety nebyly v tom seznamu zakázaných jídel, co mi dala při minulém sezení. Jsem já to ale duše nedobrá! Musím se obléci elegantně, pěkně se namaluji a vyladím obličej do spokojeného úsměvu. Moc práce mi to nedá. Doufám, že si ten úsměv ponechám i po tom, co mi ta moje paní léčitelka sdělí, že jsem nic neshodila, že mám málo pohybu a vůbec nedělám žádné pokroky. Asi půjdu hned zítra po práci běhat do lesoparku s pejskem, co ho vlastníme a on vlastní nás. Trochu pohubnout musím, aby to nebylo až tak beznadějné a paní doktorka to se mnou ještě nevzdávala. Tak místo básnění jsem rozebrala svůj postoj k léčbě obezity. Až jednou o mně budou psát na přebaly knih malé životopisy, poskytnu jim o sobě třeba něco z výše uvedeného. Člověk má být předvídavý a na všechno připravený.


6 názorů

Markel
26. 10. 2015
Dát tip

Gora: díky za kukýnka, jsem ráda, že ses pobavila, pěkný den


Gora
24. 10. 2015
Dát tip

Tohle tému mne zaujalo už podle názvu - a dobře jsem udělala, při představě, jak vytáčíš MUDr. jsem se dobře pobavila ...T.


Markel
23. 02. 2007
Dát tip
Usmáty_autor, palino8: já jsem už ve věku :-)), musím se hlídat, zamlada jsem sportovala závodně jsem hrála basket a působila jsem spíše jako podvyživená, a+t jsem se cpala sebevíc, taky se dočkáč :-)), ne, že bych Ti to přála :-))

palino8
22. 02. 2007
Dát tip
taky-tak ;)

:D * a avi... no, našťastie mám po maminke (aspoň zatiaľ) uper metabolizmus...momentálne mám kondičku a pohyb len do školy a zo školy (beh na električku a bus:D ) A papám na čo mám zrovna chuť a stále vážim, koľko vážim...pričom v lete asi o 3-4 kg viac ako v zime (aj keď sa v lete viac hýbem a som vonka a na jedlo nemyslím)...podľaz mňa sa moje telo snaží udržať konštantnú váhu aj s prirátaním oblečenia:D

Markel
02. 08. 2006
Dát tip
Oldjerry: děkuji za tu jednušku, jsem ráda, že jsi se začetl :-))

Oldjerry
31. 07. 2006
Dát tip
Je to sakra dobré, hezky píšeš, jen snad to není vyhraněně povídka - je to tak na hranici mezi povídkou a vypravováním (to není totéž). Máš tam sice pokus o vyvrcholení, pointu, ale je malinko mělká. Nicméně jako jeden z prvních pokusů je to za 1-

pekylau
08. 02. 2006
Dát tip
Kůrčička z grilovaného kuřete...tu si člověk vždycky nějak zdůvodní. Čert vem obezitu. Pobavilo. t

Markel
08. 02. 2006
Dát tip
pekylau: díky moc za přečtení mého dílka po tak dlouhé době po uveřejnění, to se tak často nestává, mám opravdu radost :-))

Diana
02. 03. 2005
Dát tip
Vždycky mne rozesměješ! Ale přála bych si, abys byla zdravá a veselá a to snad ani bez dostatku pohybu na vzduchu není možné - nebo ano? (Asi bych tu životosprávu zkusila, když už bych si ji zaplatila)T***

Markel
02. 03. 2005
Dát tip
Diana: Měla bych se vážně nad sebou zamyslet, děkuji.

guy
26. 01. 2005
Dát tip
:-)*

Markel
26. 01. 2005
Dát tip
guy: Díky, ten úsmev Ti doopravdy sluší :-))

Markel
25. 01. 2005
Dát tip
Cannisha: Díky moc, jsem ráda, že se ti dílko líbilo, V a T potěšilo, já jsem po dětech vždy přibrala a nikdy už vše neshodila. No, co nadělám, tobě ale držím palečky, ať jsi hezká holka :-)))), já byla asi do čtyřicítky docela v normě, asi už mám trochu jiné prioritky

Elyn
23. 01. 2005
Dát tip
:))) i ty kujóne...;) *

Markel
23. 01. 2005
Dát tip
Elyn: Díky, stále kuji, ale ne pikle, slova jsou kujný materiál a já tedy přijímám, jsem kujón :-)))

Jeheheman
20. 01. 2005
Dát tip
pak ale moc nemá cenu si tuto legraci cvakat

vesuvanka
20. 01. 2005
Dát tip
Pardon, teď koukám, že jsem z názvu "Kterak zdravě žít" udělala "zdravou výživu" - to jak jsem si na ni vzpomněla v souvislosti se zdravým životním stylem.... rozhodně daleko příjemnější pro zhubnutí je pohyb než jíst všelijaké ty nadýmavé celozrnnosti....

fungus2
20. 01. 2005
Dát tip
Dobře napsané.**

:o) k

Markel
20. 01. 2005
Dát tip
vesuvanka: Díky moc za milá slova a pochopení, ten pohyb by to chtělo, asi se stanu listonoškou, co ta se chuděra naběhá, ale znám i obézní listonošky, tak teď nevím..:-))) synáček: Díky moc!!! StvN: Díky za návštěvu, máš pravdu pravdoucí Craerassy: Potěšilo, že se líbilo mé dílko, hotovím se k další minipovídečce, ještě ale nevím, o čem to bude, no, budu písať o tom, co mne dnes potkalo, psát se prý dá o všem, no ovšem! :-))) Jeheheman: My, co nevíme, co s penězma, si tuhle legraci dovolit můžeme :-))))))) fungus2: Děkuji a mírné pukrle °°°°°uf, zádíčka zabolela :-))) Slůůůníčko: Děkuji, mám k Tobě prosbu, dnes je tak hnusně, pršosněží, nemohlo bys na malinkatou chviličku vykouknout? Moc to potřebuji a Tobě to nic neudělá, no tak, nedej se prosit!.

Marty73
20. 01. 2005
Dát tip
Psaní fejetonových povídek ti jde dobře tak se těším na tu další.

Craerassy
20. 01. 2005
Dát tip
těším se, Markel na tvůj další optimismus:-))

Markel
20. 01. 2005
Dát tip
Marty73: ó, díky moc, něco vyplodím, už jdu na to.

vesuvanka
19. 01. 2005
Dát tip
Zdravá výživa.... trochu jsem z toho názvu dostala strach, ale při čtení dílka, se mi rozjasnila tvář.... úplně mi mluvíš z duše.... V blízkosti mého bývalého pracoviště byla prodejna zdravé výživy a já jsem si po určité době všimla něčeho zajímavého.... do této prodejny chodily ženy zvláštního vzezření - nejen že byly většinou doslova vyhublé, ale především bledé a jejich zuby nezářily bělostí, jako by měly porušenou sklovinu.... Tak jsem si z toho udělala svůj závěr jak tato výživa je zdravá..... Také si myslím, že neustálé sledování váhy, přepočítávání kalorií, výčitky svědomí, že jsem snědla něco, po čem přiberu, mi připadá přehnané a určitě to nepřispívá k pocitu pohody a spokojenosti.... Moc hezky jsi to napsala.... TIP

synáček
19. 01. 2005
Dát tip
:o)) T**

StvN
19. 01. 2005
Dát tip
Někdo má a někdo nemá. Efektivně zhubnout se dá jedině pohybem. Ach ta lenost.

Craerassy
19. 01. 2005
Dát tip
Markel, ty jsi balzám na duši...já sice vážím pár kilo i s postelí, ale náladu mám skvělou a díky tobě se mi rozhodně nemůže zhoršit:-))) tip!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru