Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

na ostrí noža

23. 01. 2005
4
0
5276
Autor
zvedavec

na ostrí noža

 

 

Večer som si líhala do postele s vedomím, „seklo ma“- a tentokrát poriadne.

 

Ležiac v posteli vnímala som krutú bolesť. Krku.

...Nie, nie ležiac - prehadzujúc sa a celkom neúspešne hľadajúc polohu ktorou sa dostanem z bolestného, drásajúceho tepania - v rytme úderov srdca. 

 

Tá bolesť - cez deň začala. Predtým čudný tlak, pocity na hranici pohodlia, ale pozor: celkom neznáme!

 

Noc bola pridlhá. S kopijami, nožmi, rytmickým búšením, vyplnená čiernotou a preplnená nevyhovujúcimi umiestneniami tela, deky a vankúša. Presiakla uvedomovaním si jedinej priehlbinky pod kľúčnou kosťou. Lebo práve tam sa stalo tepanie najviac divokým. Bolesť tancovala tanec a jej pohyb sa niesol od krku do ruky (vlastne úplne kdekade), ale najviac síl vrážala do tej priehlbinky pod kľúčnu kosť.

 

Bolesť tela.

 

Zatým, nečakane, prišla bolesť strachu...

 

„Je to nejaká čudná bolesť, to nebude len tak!“

„A je krutá, veľmi krutá! Nikdy ma nebolelo tak, nikdy v tej priehlbinke pod kľúčnou kosťou!. A to ma už „seklo“ veľmi veľakrát!“...

 

...a niekedy k ránu:

 

 „Možno je to veľmi vážne. Možno je to smrteľné!“ „Možno, možno,... asi tá strašná choroba.

...A následky?! Nemocnica, budem bez príjmu. Z čoho budeme my všetci žiť? Možno to celé potrvá...Ako mám mať šancu vyhrať boj s chorobou, keď nebude z čoho žiť? Teda nevyhrám...neriešiteľné...veď jasné, nebude peňazí ani na pohreb!!!“ „Preboha, ako som im to mohla urobiť?“

 

...

 

Ráno som vstala, intuitívne som siahla do domácej lekárničky a vybrala som Acylpyrín. Zapila som ho vodou. Asi o hodinu mi bolo lepšie. Odvtedy som  zjedla skoro celé balenie a vždy sa mi uľavilo. Zaujímavé, asi ma predsa len „neseklo“ tak tradične, lebo takéto niečo nezvyklo zaberať. Ale asi predsa len to nebude smrteľné...je mi lepšie.

 

...

 

Napriek tomu: keď sa zamyslím, mohlo ma postihnúť aj niečo smrteľné. A v každučkej chvíli môže prísť čosi nečakane vážne. Vidím, iným aj prichádza. Ktovie dokedy môže našej rodine vychádzať, že keď „hádžem mincou“, padne to, čo všetci čakáme?

 

Tak v akom to svete žijem?

 

Keď pre prípad, že padne tá druhá strana, naozaj nemám žiadne riešenia? A čo tí, ktorým minca padla v ich neprospech?

 


Barbar
27. 01. 2005
Dát tip
STRACH ! ! ! Bojím se a vždy se bál toho bych se nenadál umřel chudý umřel král jak to bude semnou dál????? Nechci a nebudu si z toho dělat legraci, je to pěkné a opravdové zamyšlení nad našim strachem z věcí obyčejných. Nicméně již klasik řekl: Žij tak, jako by každý den byl tvůj poslední a nemusíš se bát zemřít. Je to jeden z nejpoužívanějších citátů pojišťovacích agentů. Asi je na tom něco pravdy. Člověk by měl mít svoji zodpovědnost za SVŮJ ŽIVOT a svojí smrtí nezpůsobovat "problémy" druhým. Měl by své děti vychovat k samostatnosti, naučit svoji rodinu "nouzovému chování" (přežití v krizových situacích)...... nemít dluhy nebo je mít zajištěny pojistkou...... No jo ! Jenomže když umřeš zadlužený, máš jistotu, že po tobě někdo zapláče s upřímným smutkem :-))) .

zvedavec
27. 01. 2005
Dát tip
Beda, Tvoje príspevky sú teraz dosť podobné Lisovým v inom čase...a myslím, že určité veci znejú inak, ako boli myslené inak, možno veľa očakávam, ale nie som veľmi šťastná, ak prezentácia názorov odznieva v tomto tóne...mňa by sa to dotklo Inak úprimná vďaka za návštevu :) Barbar :) vďaka, a máš pravdu

Liso
27. 01. 2005
Dát tip
Beda: :))) Zvedavec: To je v pohode! Ja som rad, ze som sa s nim stretol, lebo som skocil pozriet co je zac a jeho dielka sa mi zvacsa pacia. :) A co sa tyka tej jeho "tvrdosti" - skor mam pocit, ze chcel pomoct, hoci vlamuje sa do otvorenych dveri! (Ved ja som nehladal a ani nevykonaval ziadnu skusku! :) a keby cital pozorne, srdcom vnimavym a buddhovsky bdelym, videl by to! :)

beda
27. 01. 2005
Dát tip
zvedavec: musel jsem ... :-))) Liso: fajn reakce ... :-) No i zenovou holí to bolí a přece moudrý děkuje. :-))) Fajn ... . :-)

beda
26. 01. 2005
Dát tip
Liso: utrhni si pinďoura, to bude ta pravá zkouška :-)))) a nebo prostě buď. ;-) Jo, usmívám se .... . :-) zvedavec: smrt je krásná .... je to návrat ..... bolestné je to pro ty, co zůstavají, ale i oni jednou ...... . :-) Mějte se všichni pěkně.

zvedavec
25. 01. 2005
Dát tip
zase druhý raz, neviem tuším už oslať, čo napíšem! 3. ak priblížiť sa k Bohu, už mi to nepripadá ako položenie sa, je to odlišnosť našej terminológie 4.:) teraz bude bývať strnisko? Tiež poznám takéto niečo... 5. zaujímavé, možno aj vďaka dôvereje všeličo ľahšie, dodáva síl, možno aj skrytých schopností (ak to nie je len vyžadovanie, ale toto nič také nie je)

Liso
25. 01. 2005
Dát tip
Dnes som rano premyslal o tej skuske a napadlo ma takato analogia: Je to ako poklaknutie pri modlitbe... Je poklaknutie skuskou? Skuskou ci sa dokazem modlit uprimne a ze dokazem obetovat svoje pohodlie? Asi nie. A predsa aj ano... Ma zmysel si to odpovedat? :) --- Strnisko? Ja neviem! :)))

Liso
24. 01. 2005
Dát tip
Je to stale o lipnuti... Stratou veci sa nezbavujes straty lipnutia na tej veci... :) Vcera som (to Ti prezradim, lebo je to mozno pre Teba zaujimave :) "stratil" bradu (mozno vyse 10 rokov nosenu), pretoze som si v istej modlitbe povedal, ze mam byt schopny stracat vsetko... Oslobodenia su aj toho typu, ked cosi odovzdavame, ale vieme, ze o to zaroven budeme bojovat ako nikdy predtym... :) Dolezite je totiz nepodliehat nezdravym emociam lebo potom sme schopni pokusat sa zachranit cosi co je trebars aj nase (a bojom to iba stracame)... alebo skusame uchovat si nieco co sme ani nikdy nemali a miesto toho aby sme prospeli, skodime)

zvedavec
24. 01. 2005
Dát tip
pretoze som si v istej modlitbe povedal, ze mam byt schopny stracat vsetko... ak som dobre pochopila, ide Ti o to, prijať to, čo sa deje a "nepoložiť sa" pod ťarchou toho, čo sa deje - alebo mám Tvoje slová chápať inak? ale prečo si pridávaš - je to skúška na nečisto? :) Pre môj strach: neviem si predstaviť, ako by som podobnú situáciu riešila, ale predsa je vo mne kus nádeje, že ju nejako - neviem vôbec ako, ale zvládnem - krok z a rokom - teda, že si nejako svoju ľudskú dôstojnosť zachovám?

Liso
24. 01. 2005
Dát tip
1. Postihlo Ta cosi smrtelne! (ludsky zivot Ta postihol a ten koncieva smrtou...Minimalne vekom) 2. A čo tí, ktorým minca padla v ich neprospech? Tu odpovedam, ze niektori sa poucia a niektori sa nepoucia. Rovnako ako niektori sa poucia aj vtedy ked nestracaju... 3. nejde o to nepolozit sa, ale hoc aj polozeny sa priblizit k B_hu (resp. tam kam treba/"treba" ist) :) 4. Skuska na necisto? Tazko posudit... Slova maju rozne vyznamy a zvlast v takychto pripadoch... Najprv som tu interpretaciu odmietol, ale dala by sa asi aj prijat. Zlozil som skusku? Nie celkom. Iba som sa (znovu) pohol nejakym smerom... Pripominam si tiez sam sebe svoj "slub", svoju tuzbu, svoje odovzdanie sa B_hu (a laske) :) Zakazdym, ked sa dotknem brady a poskriabe ma strnisko... :) 5. Som si isty, ze by si si zachovala svoju dostojnost! :) Ze by si to zvladla. Ale neboj sa ani pripadnych padov a nezvladnuti vsetkeho! Smrt je tazka! Smrt je vlastne sama o sebe nezvladnutie... Takze tak -> smrt proste nemozno zvladnut! Mozes byt kludna, nikto rozumny od Teba necaka, ze to zvladnes :) 6. A co takto nejaky lekar? :)

Nicollette
23. 01. 2005
Dát tip
stalo se mi něco podobného, až na to, že já si nemyslela, že umírám, já sem téměř umřela.. člověk si pak přehodnotí spoustu věcí a klade si stejné otázky*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru