Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Odmítáš mne...

08. 11. 2000
21
0
9569
Autor
Carodej

Pro J.

Odmítáš mne... každým krokem každou nocí jsem svým sokem bez pomoci mařím časem u tvých dveří za Tvým hlasem znovu běžím jako pejsek vrtím chvostem no tak směj se prosím po sté ve Tvém stínu skláním hlavu hledám vinu už v tom plavu v Tobě tonu v mozku duní stovky zvonů Novoluní skládám básně po Tvém boku je mi krásně každou sloku končím známě... ...odmítáš mne.
Elyanne
26. 02. 2004
Dát tip
*

Notreal
20. 07. 2002
Dát tip
Občas narazím na něco co mě překvapí - Carodej je tomu skvělým důkazem *!*

tanganika
21. 05. 2002
Dát tip
vsetko bolo povedane, iba t*

Annie
30. 08. 2001
Dát tip
Úžasný! Básničky Ti jdou moc dobře.

Kašika
08. 05. 2001
Dát tip
Krásný.. (*)

Anonym
16. 04. 2001
Dát tip
teda tak tohle je vážně dobrý

zirafka
07. 03. 2001
Dát tip
tak na to koukam podruhý a zase se mi to libí *:)

Jochanien
06. 03. 2001
Dát tip
*)Ť.

christi
02. 03. 2001
Dát tip
*********))))))Staci a rytmus me taky sedi takze souhlasim s Maringoldem, me se to neslo bytem samo)))

J
11. 02. 2001
Dát tip
Byla jsem zaujatá. Myslím, že si zasloužíš tip. :o)

Carodej
11. 02. 2001
Dát tip
Pozdě, ale přece...... stejně jsi miláček:o)

Merle
13. 11. 2000
Dát tip
HŇ HŇ HŇ, mě pít nedávejte, když se směju, pocintám se :-)))))))

mis
13. 11. 2000
Dát tip
*

šroubek
13. 11. 2000
Dát tip
ten sklípek, to byl dobrej nápad

JiKo
12. 11. 2000
Dát tip
MG Přiznávám prohraný boj o předložku. Máš pravdu S úctou Já

Carodej
12. 11. 2000
Dát tip
Marigolde, pojď a vypij se mnou číš, hrdě jsi bojoval za mé barvy a o Tvém vítězství pochyb není. I ty, _JiKo_ jsi bojoval čestně a statečně a tudíž vezmi pohár a zavdejme si bratři ve jménu poezie, která nás všechny v jednom jméně spojuje.... J. Má Paní, přijímám s nadšením v srdci a pokorou v duši, opojen vědomím, že jste četla mou báseň znovu a znovu. Být hostem ve vašem domě jest neskonalou ctí pro ubohého potulného básníka, který alespoň na chvíli ocitl se v blízkosti třpytu Vašich očí, a tento pohled na věky si uchová či dotud alespoň, dokud jeho prostořeká hlava na jeho krku seděti bude..... Díky vám všem přátelé, co jste mne svou pozorností poctili. Díky. P.S. - Slavil jsem Martina v moravském sklííípku...... :o)

Marigold
12. 11. 2000
Dát tip
_JiKo_: Tak tohle dělá chlapa. To se cení. Teď jsi se zachoval mužně na literárním poli a smekám já tobě... S Úctou Marigold

halogenka
11. 11. 2000
Dát tip
A prý že Mácha byl génius...:-) Několika obrazy se vyjádřit o něčem, co by druhý popisoval roky, a ještě takhle, tomu říkám Báseň...Děkuju

J
11. 11. 2000
Dát tip
Čaroději, vítám Tě u svých dveří. Byl jsi přijat do prostor vonné zahrady mezi planými šípkovými růžemi s výhledem na prastarou kamennou kašnu - oblíbené to místo slavíků - kde ráda přijímám v časném popoledni krátká poselství ohlášených hostů. Též míchaný nápoj pro zjasnění mysli nám byl podán na můj pokyn a přinesen na podnosu z ušlechtilého stříbra. Tvou báseň znova si nechám předčítat již v dobrém rozpoložení, což zajisté neuniklo Tvým smyslům. PS. Ta volba byla malá, lehce prohlédnutelná a trochu lstivá zkouška. "Být sokem bez pomoci a mařit čas, hledat vinu v mém byť imaginárním stínu..." spatřuji v těch slovech dobré znamení a tak dál prohlížím všechny Tvé básnické obrazy znova... A přijímám báseň jako se přijímají dárky, načež vyhlašuji příměří. Máš mě udobřenou, ale měj se na pozoru... :o) Obrazy herců v dálce mizí,hra je dohraná a pravidla jsou dána...

Astalavista
11. 11. 2000
Dát tip
Čarodějný kousek. Tip

Marigold
11. 11. 2000
Dát tip
Milý Jiko, má za to, že většina normálně mluvících Čechů (mezi něž se řekněme s jistou nadsázkou počítám) vyslovuje předložku "v" spolu s první slabikou slova (alespoň, co se tohoto konkrétního případu týče..). Rytmus básně není totiž určován tím, jak je báseň graficky zaznamenána, ale tím jak zní, to znamená, jakou má hudebnost při přednesu. Tomuto faktu se nevyhneme ani za předpokladu, že báseň není čtená nahlas. Její hudebnost (při soukromém čtení totiž působí v rámci vokalizace, kdy si čtenář báseň jakoby v duchu čte). Ovšem i v tomto případě je jazyk používán konvenčně, tudíž si čtenář vokalizuje nerytmyckou předložku spolu s první slabikou... S úctou Já.

Merle
10. 11. 2000
Dát tip
Carodej: jasně, že jsem tě potěšil :-)))))))

Marigold
10. 11. 2000
Dát tip
_JiKo_: Milý počtáři.... vmo-zku-du-ní no-vo-lu-ní Se mi zdá docela v pořádku, o obrazu se bavit nebudu, ale rytmus mi namátkově zrovna tady připadá v pořádku až moc. Nevím, co by jsi chtěl víc... S Úctou Já.

ja te chapu, autore!!! cetla jsem ji jiz nekolikrat, libi se mi cim dal vic a tak nakonec... *!

JiKo
10. 11. 2000
Dát tip
Marigolde pakliže vmozku je jedno slovo ... to co ukazuješ je dohnání rytmu přednesem Taky s úctou taky Já

Gimi
09. 11. 2000
Dát tip
Líbí,asi to máš v krvi.Tohle si vážně tipnu.

Merle
09. 11. 2000
Dát tip
zbytečně dobrý... jen tak tak že to nezařadím do výběru, ale fakt těsně.

Carodej
09. 11. 2000
Dát tip
Merle - tak nevím, jestli jsi mne tím potěšil nebo ne....

šroubek
09. 11. 2000
Dát tip
páčí sa

J
09. 11. 2000
Dát tip
Dorá tedy, povstaň již z prachu, však varuji Tě v dobrém, nic neočekávej, rytíři v černém. Budiž Ti odpovědí jediná věta: Volíš mé odpuštění nebo Tvá duše napůl zhýralá touží po dalším z tzv. dobových "tipů" ?

JiKo
09. 11. 2000
Dát tip
dveří/běží jen příklad to je rým? Jinak rytmus perfektní není, nepočítal sem to všude ale namátkou (v mozku duní /Novoluní) Co se týče struktury básně jde o posloupnost různých obrazů za účelem rýmovat se. Nechápu za co ty tipy. Já ho neudělím.

Carodej
09. 11. 2000
Dát tip
J - Volím Tvou přízeň, o královno! _JiKo_ - mám obavu, že ses tak zakoukal do technického zkoumání, že jsi nic nepochopil. Nehodlám obhajovat, proč tomu kdo dal tip, ale co si obhajuji, je nařčení z toho, že se jedná o posloupnost různých obrazů za účelem rýmovat se. To mne fakt uráží. Kdyby ses na tu báseň podíval z jiného úhlu, zjistil bys třeba zvláštní vzájemnou provázanost (myslím významovou) veršů - jiný význam první s druhým, a jiný druhý s třetím.

JiKo
09. 11. 2000
Dát tip
Když autor myslí, pak jsem nic nepochopil.

Carodej
09. 11. 2000
Dát tip
To už je osud autorů, být nepochopeni:o))))))

zirafka
08. 11. 2000
Dát tip
to je takový to co se má číst jedním dechem... mám něco podobného, že by ses mnou inspiroval?

Carodej
08. 11. 2000
Dát tip
Eh..bohužel, to ne:-( Neinspiroval jsem se...to tak nějak samo...

christi
08. 11. 2000
Dát tip
No zhltla jsem to najednou.Krasna fantazie nebo realita,at tak ci tak je to za tip u me.

Albireo
08. 11. 2000
Dát tip
Opravdu se to čte jedním dechem a je to TIPózní

Regis
08. 11. 2000
Dát tip
*!

Marigold
08. 11. 2000
Dát tip
Inu, někdo má rytmus od narození...! (A někdo až od znovuzrození:)))...)

hermit
08. 11. 2000
Dát tip
*

jorel
08. 11. 2000
Dát tip
je cítit, že seš Čaroděj, a to je dobře :o))+

netrap se slunko!!!

proto
08. 11. 2000
Dát tip
za rytmus tipuji, píšeš lehce, levou rukou ?

pjer
08. 11. 2000
Dát tip
libi se mi "odmitas mne" (samozrejme jen tim, jak to rusi ocekavani rymu); vlastne: libi se mi to cele

Dani
08. 11. 2000
Dát tip
tak konecne mohu dnes druhe diloocenit tipem, a to nejen za ten rytmus a lehkost, sem na tipy skoupej ale tohle si ho zaslouzi:o))

Vcela
08. 11. 2000
Dát tip
Stručný,jasný,dobrý

zámek
08. 11. 2000
Dát tip
Příliš mě to nezasáhlo. Nicméně se mi to líbí. Je v tom ta touha. Díky !!

Mámalibor
08. 11. 2000
Dát tip
...c a r o d e j n ý ý ý ...

Astalavista
08. 11. 2000
Dát tip
Bez dechu....TIP

Vlk
08. 11. 2000
Dát tip
Vyceň na ní zuby a neskuhrej, znám to, před vytím každá uteče, protože smutnou muziku nesnášej...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru