Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ochuzená v sebezaměření

Výběr: vesuvanka
31. 01. 2005
8
0
4165
Autor
Candy

Věnováno... potají....

Ani se snažit

nemusím

ukázat jí víru

v lepší svět.

 

(Na to až příliš dospěla.)

 

Ani zpěv větru

v klasech ječmene

nechce už léta

 znát,

 

nerozumí

promluvě deště

k pastvinám

 

a spoluchvění

s přírodním tepáním

slyší jen

ozvěnou

hlasu

znít.

 

Dítě v ní schoulené,

nahé,

samo se

v koutě těla

krčí.

 

Brání mu

vyjít ven.

 

(Ne však úmyslně,

je na to příliš dospělá.)

 

V seberozjímání

a studiem

splynutí

lidských těl

topí se

                                                 

  ....hloub‘

                                                                                

      a hloub‘ .


supizmus
09. 03. 2005
Dát tip
fíha, výborná záležitost

Candy
09. 03. 2005
Dát tip
Aleya:moc děkuju za milou kritiku... supizmus: i tobě patří dík....

kminnek
22. 02. 2005
Dát tip
*t nádherné obrazy a dost skrytá hloubka líbí

Candy
22. 02. 2005
Dát tip
kminnek:děkuju moc, to potěšilo...

Aleya
22. 02. 2005
Dát tip
Hloubka tam je a obrazy jsou krásné a z i takových hlubin vede cesta...snad... *t

Candy
12. 02. 2005
Dát tip
Sýkorka:... děkuju za názor a radu, my s mamkou taky hodně a otevřeně diskutujeme, navenek to může vypadat, že jsme skvělý kamarádky, v podstatě rozebereme všechno, zrovna i teď tady řešíme životní problémy, partnerský vztahy, ale už od dětství jsme asi moc odtažitá já, nevím, problém je spíš ve mně a ten mě provází celým životem - nedokážu se k lidem přiblížit - bojím se jich, že mě nepřijmou... Máš pravdu - za vztahy a hlavně v rodině se musí bojovat a něco do nich vkládat...Všichni si jsou v komunikaci rovni a nikdo by se neměl povyšovat nad ostatní... Děkuju za vyjádření názoru...

Sýkorka
11. 02. 2005
Dát tip
Candy... Mala som podobný problém. Rozhodla som sa ho riešiť tak, že som mame všetko povedala. Bez emócií, postupne... Pravidelne. Bolo ľadové obdobie, obdobie sebaobviňovania, obdobie nevšímavosti... A teraz - trvalo to dlho, ale stálo to za to. Moc sme sa obe zmenili. Vieš, za rodinu sa vždy oplatí bojovať, vždy, aj keď sa k tebe správa bezcitne. Len sa musíš začať dívať inak. Byť ukrivdená nestačí. Veľmi ti rozumiem. A k básničke - aj pre mňa je nezrozumiteľný koniec. Inak pekné obrazy a nevadí mi to takto rozkúskované. S.

Candy
07. 02. 2005
Dát tip
To si úplně uvědomuju, že být dobrou matkou je mnohem náročnejší - aby z našeho dítěte byl dobrej, spravedlivej, poctivej a citlivej člověk...Děkuju...

Candy
05. 02. 2005
Dát tip
Děkuju, já všechno tohle chápu a nevadilo by mi to, jen ten chlad, kterej je z našeho vztahu cítit.Místy to je lepší, jen mě mrzí, když vidím, že ostatní vypouští, protože by se potom mohlo stát, že všechny kamarádky tím unudí a každý uvidí, že je zaměřená jen na sebe...Ale jinak jí to moc přeju a jsem ráda, když je šťastná... Ale pravdu máš v tom, že až teď s postupem času si člověk uvědomí hloubku citů ke svým blízkým a všeho si váží víc.... Až budu mít vlastní rodinu, taky bych chtěla mít s dětmi kamarádský vztah založený na důvěře, lásce a porozumění...

Candy
03. 02. 2005
Dát tip
Maldecanka:já vím, už jsem se taky odnaučila soudit ostatní, běžně to nedělám a ani tímhle jsem nechtěla, aby to vyznělo přímo jako "soud", měl to být spíš můj povzdech, stesk a zamrzení nad tím, jak se chová,ale vím, že v tom není žádnej špatnej úmysl, možná spíš to, že si je náma jistá, že jsme její děti a budeme tady vždycky s ní - v tom má pravdu, ale často její chování zraňuje...a mně je líto, že to nevidí.. Máš pravdu - vypouštění minulého slouží k duševní hygieně, ale myslím, že bychom se neměli oddělovat a odvracet od všecho ostatního - přírody, zvířat, druhých lidí a zaměřovat se jen jedním směrem,...to člověka jen vysiluje a co potom, když se nedaří tím směrem ,kterým chceme - pak člověk ztrácí chuť do všeho ostatního...a je to škoda ta jednostrannost, protože právě to záření odevšad v nás probouzí světlo a obohacuje nás to... Za zlehčení děkuju - moc hezky řečeno...

Candy
02. 02. 2005
Dát tip
Maldecanka:..."ozvěnou" tam právě je úmyslně, tím jsem myslela prostřednictvím něčeho, (7.pád) třeba jako šuměním, voláním,...ale díky za tvůj pocit... ...A jinak - ona nedokáže žít ničím hlubším, jen pouhou reálnou přítomností, svým partnerským vztahem a všechno minulý, už proběhlý okamžitě vypouští a zazdívá a nebere ohled na citový potřeby ostatních...

Candy
01. 02. 2005
Dát tip
Voloďa:...člověk zabývající se jen sám sebou, sobeckými osobními zájmy a svými vztahy, který dává rodině, přátelům,... najevo, že nic ostatního ho nezajímá, přistoupí jen na komunikaci o jeho problémech a pocitech, dojmech, o zbytku dění kolem projevuje zájem jen "aby se neřeklo a splnil svou povinnost" časem všechny své blízké tím chováním odpudí a hlavně jim ubližuje...mluvím teď bohužel konkrétně o komunikaci u nás doma - mezi mnou a ženskou polovinou mýho rodičovstva...snad takový srozumění stačí...ale jinak děkuju za názur a možnosti jinýho pohledu na zpracování... dadik:už jsem vlastně odpověděla "kdo že to?"...děkuju... Carodej:...díky za tenhle pocit, pravda je v tom, že úplně původní verze takhle rozkouskovaná nebyla - to až postupný úpravy.Teď už to ale nemůžu celý předělat,...ale jinak si myslím, že určitý části bych neměnila...

dadik
01. 02. 2005
Dát tip
aha... třebas se ti to jen zdá... zaujatost...

Candy
01. 02. 2005
Dát tip
Myslím, že nezdá, ona to přiznává během osobních diskuzí...

Voloďa
31. 01. 2005
Dát tip
je to skoro dobré, je trochu efektu a tahu by to potřebovalo, ale to by si vyžadovalo spíše mou osobní inzultaci

Nicollette
31. 01. 2005
Dát tip
panečku, ta je dokonalá... myslim, že by to sedlo na vícero .. hvězdiček..:-) * * * !

Nicollette
31. 01. 2005
Dát tip
panečku, ta je dokonalá... myslim, že by to sedlo na vícero .. hvězdiček..:-) * * * !

Nicollette
31. 01. 2005
Dát tip
btw - se omluvuju, že je to dvakrát jo a nemyslela sem hvězdiček jako tipů, ale hvězdiček jako... holek :-)

Candy
31. 01. 2005
Dát tip
Nicollette:Děkuju moc za krásnou kritiku, ...je to škoda- určitě to bohužel sedne na více lidí, ale původní "obětní inspirací " byl ještě někdo trošku jiný... Voloďa:tak co bys například zefektivnil a čemu dodal tah?Zajímal by mě tvůj názor...

vesuvanka
31. 01. 2005
Dát tip
nerozumí promluvě deště k pastvinám a spoluchvění s přírodním tepáním slyší jen ozvěnou hlasu znít. Moc hezká, zaujala mě.... TIP a V

Voloďa
31. 01. 2005
Dát tip
napřílad závěr je málo mi srozumilelný, přítom musí být právě nejsrozumitelnější završením tahu na tip, ale potencionál tady je (spoluchvění) já bych tam tedy čtenáře i trochu nažhavil - např. chladit se do závějí.. no bylo by to na hlubší rozbor

dadik
31. 01. 2005
Dát tip
a kdo že to?,:)) pěkný.. t

Carodej
31. 01. 2005
Dát tip
myslím, že ji zbytečně kouskuješ a a nutíš drkotat oči po schodech. Mně osobně to pak roztříští dojmy obrazů a vypadá to moc na efekt. Báseň se mi před očima rozpadla v řadu střípků, které poslepované, marně se snaží zazářit původním jasem originálu. Nech slova příště u sebe tak, jak je cítíš a používej jejich rozsazování tam, kde to má význam. Pokud tomu je již nyní, nedokázalo si mne to najít.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru