Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Inzerát - Jan Kameník

31. 01. 2005
0
0
5482
Autor
drfaust

Možná se Vám to nebude zdát vhodné, ale řekl jsem si, kde jinde by ses měl optat? A tedy, již delší dobu sháním v podstatě nikoli konkrétní knihu, ale jednoho autora (autorku). Není jím nikdo jiný než Jan Kameník(Ludmila Macešková 1898-1974). Především hledám Zápisky v noci a Pubertálního Henocha. Nechci si ty knížky přečíst, neboť jsem je už četl - vypůjčené z knihovny. Rád bych ony knihy vlastnil (popřípadě je využil k jiným bohulibým účelům, tedy nikoli s nimi zatopil v kamnech ap.). Chtěl bych Vás proto požádat, pokud někdo z Vás ony knížky vlastní a může je postrádat, popřípadě pokud by na ně někdo z Vás narazil někde v antikvariátu (já byl prozatím neúspěšný) a zakoupil mi je, tak já je od Vás koupím. Toto je míněno naprosto vážně; například Zápisky v noci považuji (zcela subjektivně) za jednu z nej sbírek, která mi prošla  rukama. Takže pokud byste na ně čirou náhodou někde narazili, tak vzpomenete-li si na mne a mou prosbu, budu velmi potěšen.   

 

 

 

Bibliografie Jana Kameníka (Ludmily Maceškové)

 

·         KAMENÍK, Jan. Malá suita pro flétnu. 1. vyd. Praha: Vyšehrad 1971.

·         KAMENÍK, Jan. Neviditelný let. 1. vyd. Jos. R. Vilímek: Praha 1947.

·         KAMENÍK, Jan. Neviditelný let. 2. vyd. Praha: Krásné nakladatelství, 1995. 71 s. ISBN 80-901769-7-6.

·         KAMENÍK, Jan. Okna s anděly. 1. vyd. Jos. R. Vilímek, Praha 1944.

·         KAMENÍK, Jan. Prózy. sestavovatel Marcel Kabát, K vyd. připr. a ed. pozn. naps. Robert Krumphanzl; Dosl. Eva Formánková; Výtv. doprovod Adriena Šimotová. 1. vyd. v tomto uspoř. Praha: Triáda, 1995. 253 s. (Delfín, Dílo Jana Kameníka; Sv. 1, 2) ISBN 80-901861-1-4

·         KAMENÍK, Jan. Pubertální Henoch. 1. vyd. Most, Dialog 1968.

·         KAMENÍK, Jan. Pubertální Henoch. 2. vyd. Mnichov, 1982.

·         KAMENÍK, Jan. Pubertální Henoch. Vyd. 3, v nakl. Ursus 1. Praha: Ursus, 1996. 54 s. na vol. listech; (Vigilie; sv. 76) ISBN 80-902012-0-2

·         KAMENÍK, Jan. Učitelka hudby. 1. vyd. České Budějovice, Růže 1970.

·         KAMENÍK, Jan. Zápisky v noci. 1.vyd. Praha: Český spisovatel, 1993. 83 s. ISBN 80-202-0423-7.

 


Ukázka z antologie Vrh křídel

 

 

 

 

ZDALI TO JE SMRT

  Zdali to je smrt: ta rozsáhlost,
po ní prchající plachta, vzruch
a nad mlhami zdvižený práh,
vstupní scéna uniklého dramatu
za rychlou oponu
před svědectvím vět

  zdali to je smrt: mám ústa na pozounu tmy,
kam hlas můj jako prach se rozprchává,
  jako by se dveře darmo otevřely:
spíš?
  a průvan odtáhl mi řízu právě svlečenou,
že spím

  zdali to je smrt:
prostince: dech myrt a myrt,
jimiž se ošumělý plní
obrácený dům
a jakýs blýskot v blízkosti
a zpětně dokořán, až strach se vzpírá –
ó pádem střemchy do čela,
jež svatě vypadá,
to vane, právě tak to vane

  rozkřikneš se dveřmi:
zdali to je smrt?
  a zřekla se?

 

 

 

 

HLAS TICHA

  Ranou
stanuls v horkém průvanu
  už na číhanou za vitrinu okna nechoď
civět v podívanou

  ale ranou
když jsi stanul v horkém průvanu
a všechna místa v těle dostávají ústa,
rázem poznals peřeje řek bez mezí
a rázem všech úst stejná volání
a blaho nesčíslněkráte veliké
z tak velké dálky

  za vitrinou okna není třeba stát
a paleto si šíti mnoha stehy,
abys venku vydržel ten nečas

  stačí naplnit se horkým průvanem
a visutý
naslouchati v celém těle

(Neviditelný let, 1947-, 1995)

 


stupor
11. 02. 2005
Dát tip
Sn_vojáček - není třeba kvůli CD Stachury někam jezdit, stačí se někdy domluvit, rád zapujčím. Bydlím v Průhledném městě, to jest v Praze.

Divně? Ne, nezní to divně, já to mám asi podobně, Sted je mi jako autor ale hlavně jako člověk hodně blízký...deníky...jsem si je teď zakázala číst...místy se tam až moc vidím... Ty máš CD? No, moc bych ho chtěla slyšet...šlo by to nějak ? Já přijedu kamkoliv... Na Kameníka jsem se dívala, ale zatím nee, ve většině antikvariátů mají vůbec strašně málo poezie...

stupor
07. 02. 2005
Dát tip
Sn vojáček - to je fajn. Musím říct, i když to bude znít divně, že jednu dobu jsem měl ke Stedovi, jak mu říkali jeho přátele či ke Staškovi, jak jsem mu potajnu říkával sám, takřka citový vztah. V jednu chvíli v životě vyslovil cosi za mne. Ovšem to co vyslovil, nebylo toho druhu, že by řekl cosi co já už věděl a neřekl, spíš to byl určitý kategorický imperativ k vnitřnímu životu, který přede mnou plynul jako nenaplnitelný, ale zcela pravdivý a jasný ideál. Fabula rasa je doklad zcela mezní zkušenosti, která odmaskovala celý ten "kšeft" s dualismem v životě. Jako nemnozí byl tehdy Stašek na vysoké hoře. O to horší je pak číst ten deník - Smiřit se se světem. Mimochodem, mám od kamaráda CD Stachury s kytarou - Novy Dzień - je to velmi velmi silné, když si člověk trochu zvykne na lehkou "dělnickost" Staškova hlasu, ucítí náhle "celou jiskřivost" , která je tolik patrná z psaných věcí.

stupor: Jsem taky ráda, že toho člověka někdo zná...Smířit se se světem jsem četla, teď už ji mám i doma, z antikvariátu za 60kč, měli tam takhle víc knih od torstu...u nás v knihovně ještě mají Cestu na Yukatán, ale většina těch povídek je stejných :o) No, informace pro pražské: Sekerezáda z městské knihovny je teď opět u mě... :o)

stupor
03. 02. 2005
Dát tip
Sn_vojáček - Oceňuju, že někdo má rád Edvarda Stachuru, je to skoro nadpřirozený člověk ( zdůrazňuju člověk !) , Sekerezándu jsem ještě nikde neviděl - ani v knihovně, kam nechodím, ale dopručuji přečíst - pokud jsi už nečetla - torstovský výbor - Smířit se se světem...Je to svého druhu evangelium.

Alimra
01. 02. 2005
Dát tip
porozhlédnu se... možná by nebylo špatné, dát si inzerát do novin

gabio
01. 02. 2005
Dát tip
asi nepomůžu...:(

No, já četla jen Zápisky v noci a taky z knihovny...ale v antikvariátech se Ti podívat můžu, já takhle scháním taky pár knížek... :o)

drfaust
01. 02. 2005
Dát tip
a co hledáš?

no, je toho víc, ale hlavně Edward Stachura: Sekerezáda aneb zima lesních lidí ...bez té knihy jsem nemocná, pořád dokola si ji půjčuji v knihovně...:o)

JiKo
01. 02. 2005
Dát tip
co kopírka?:))))) už mlčim :)

drfaust
01. 02. 2005
Dát tip
si upad z jahody co?:))) neprovokuj nebo tě zvážím! :))

drfaust
31. 01. 2005
Dát tip
Není zač, já to nepsal... to ona.:)

drfaust
31. 01. 2005
Dát tip
no jo, no:)) chápu!:)

dismorphia
31. 01. 2005
Dát tip
se porozhlídnu v ostravě

Zbora
31. 01. 2005
Dát tip
Krásné verše...nepomůžu Ti, škoda.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru