Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Narozeninově skeptické haiku

12. 11. 2000
5
0
8999
Autor
JiKo

Inspirováno jedním Zolliným dílkem a přehršlí hajku v tomto týdnu a množící se skepsí některých zde. Berte to zvesela. Je to o tom, že nelze měřit vzdálenost kesmrti.

Letokruh přibyl. O rok blíže smrti jsem. Kdy asi přijde?

J
03. 04. 2001
Dát tip
bobo: Líbí se mi.

bobotic
02. 04. 2001
Dát tip
J: Já jen, že nemám rád, když mi někdo (v tomto případě něco) nutí svůj pohled na svět. Příjde mi, že lineární strojově přesné vnímání času se na světě oběvilo až s hodinami. Nemohu soudit sám, jak moc jsem se od vlivu hodin odprostil, jen jsem chtěl říct, že ho vnímám jako diktátora, protože je jednou ze základních kategorií všeho, tak ten kdo nám vnutí svůj pohled na čas, nám částečně vnutí svůj pohled na vše ostatní. (prostě se cítím pokřiven) :-) někdy mám šíleně dlouhé proslovy, viď?

J
25. 03. 2001
Dát tip
Bobo: Pořád pochybovat, poslouchat vlastní vnitřní hlas...to jsou Tvé volby - ani se mi nezdá, že by to bez nich vůbec šlo :o) Jen občas, na chvíli, sem tam, spočinout a nechat se unášet vlastní žitou zkušeností vedle přemítání ...ale to jistě děláme všichni.

JiKo
22. 03. 2001
Dát tip
Co se blýská?

J
22. 03. 2001
Dát tip
Bobo: Víš, myslím, že čas skutečně neexistuje. Že je jen vždypřítomné a jediné TEĎ, ve kterém se vše odehrává a prolíná. Poslední odstavec Tvé poslední zprávy je JiKovi?

bobotic
22. 03. 2001
Dát tip
_JiKo_ : :-) Já nevím jak říct, že je to dobrý a tak volím tyhle způsoby :-) - J: Dík, nevěřím času, ale přec je tu změna. Cítím se jako plátno, na které někdo promítá film, nemohu říct, že nevidím pohyb, ale zdá se mi, že to, co je v sále, je daleko důležitější, než děj, ve kterém (který) běhá po mě. Zatím víc nevím, ale z toho co cítím, mi běhá mráz po zádech. posl. odst.: Promiň, nejspíš jsem zaslechl vlastní srdce ale přisoudil jsem ten hlas tobě. Ve všem jsem si tak nejistý, pořád pochybuji...

bobotic
21. 03. 2001
Dát tip
Nejsem si jist, ale myslím si, že čas je jednou z kategorií, kterou si člověk vymyslel proto, aby zjednodušil svůj pohled na svět. Je v tom jeho zatvrzelá víra v kauzaistiku, jedna sekunda jde po druhé; jedna věc je příčinou druhé a tak dál, nechci popírat proceděnou moudrost tisíce let vývoje, ale myslím, že čas je klec, kterou jsme si sami vystavěli, zprvu proto, abychom se chránili před nebezpečím vnějška, však dnes v tom vidím dobrovolné omezení. Tvé názory mají hloubku a tvá tvář září mládím, tak proč se mi zdá, že ve tvých slovech jsem zaslechl povzdech? JiKo opravdu se blýská ve svých ...

J
20. 03. 2001
Dát tip
Ahoj Bobo, asi jsi tu dlouho nebyl - pár měsíců Pár měsíců, které způsobily, že jsem se přistihla, jak čtu JiKovo haiku jakoby poprvé a říkám si: To je tak povedené ! Pane Bože proč mě to tak oslovuje... A když nám nebyl dán, vzal sis ho sám? :o) Jak?

bobotic
19. 03. 2001
Dát tip
Ahoj J, rozhodovat, vlastně život sám o sobě je samé hodnocení. Pořád věci posuzujeme, zda máme se jim věnovat, či nestojí nám ani za pozornost. Hodnotíme, že tadyto je lépe jedlé než ono atd. jen trvám na tom, že nám čas nebyl dán. Jediná jeho stráta je ve chvíli, kdy si sami sobě lžeme (mimochodem tohle mi jde dobře, tak pokud bys někde našla 2kg času s razítkem Bobo tak mi dej avízo dík :-)) Ps. Odpovídám až teď jelikož nedopatřením se ke mně avízko dokutálelo až dnes

upřímná
26. 11. 2000
Dát tip
Smrt si nevybereš, příde sama.Někdy božel.Někdy bohudík.

bobotic
23. 11. 2000
Dát tip
Vyhrálas ale ustupuji přesile "-)

J
23. 11. 2000
Dát tip
Bobo, takový ústup kvůli přesile nechci. Kde máš argumenty? Rozhoduješ se subjektivně a týká se to tvých činů, ale to se nerovná hodnotit, k čemu subjektivní soudy? PS. Že se chci hádat jenom tak vypadá... :o)

JiKo
22. 11. 2000
Dát tip
Sem si říkal že se nehádáte :-))

Sadaf
22. 11. 2000
Dát tip
Smrt je jenom chemický proces, akorát člověka sere, že je to na furt. (Jiří Sovák) JiKo, nemysli na ní, je jenom součástí celku a až přijde...no co, dostane panáka, nebo co bude chtít a až si trochu vorazí, tak volně půjdeme...

Merle
21. 11. 2000
Dát tip
J: Přítomnost je určitě nejdůležitější, protože jediná skutečně je. Což ale nebere významy m. a b. Nezmínil jsem se o ní, jen proto, že s tím tvým souhlasím.

J
21. 11. 2000
Dát tip
Merle: Tak jo. Jsem docela usmířená.

J
21. 11. 2000
Dát tip
Ještě avízo.

Merle
20. 11. 2000
Dát tip
J: s nutností smrti jsem se sice rozumem smířil, ale podvědomí sviňa se jí pořád bojí (což ji zase může oddálit). Žít teďmi je důležité, ale pouze jako rovnovážný stav sloučením minulosti a budoucnosti. Minulost je k poučení, budoucnost určuje naši cestu. Kategorizovat má svůj význam. Bez ní, rozboru a porozumění mechanizmům, by neexistovalo nic jako konstruktivní kritika...

Albireo
20. 11. 2000
Dát tip
Merle, to Tvoje trojverší je boží!

J
20. 11. 2000
Dát tip
Bobo - můžem se někdy zkusit navzájem přesvědčovat... Merle - Kolik prostoru dáváš přítomnosti?Když minulost je k poučení a budoucnost určuje naši cestu. Kde je rovnováha, když o přítomnosti jsi nenapsal? Nechceš snad říct, že je to jenom most mezi dvěma časy?

bobotic
19. 11. 2000
Dát tip
Lovče - ne ne podle Garfielda se vyhýbej Pondělí :-) J - čas nám nebyl dán. Ten kdo se bojí hodnotit se jen vyhýbá životu. V životě se pořád rozhoduješ - hodnotíš JiKo - Vše nejlepší

J
18. 11. 2000
Dát tip
Myslet na smrt nepovažuji za pesimismus. Naopak tím, že nedělám, že o ní jako nevím, přiznávám, že vím, že jednou přijde a lhostejno za jak dlouho. I ona, jako vše, co řadíme do kategorie "zla", nám může být "prospěšná" v tom, abychom dokázali žít naplno TEĎ a abychom NEMARNILI ČASEM, který nám byl dán jako DAR. A vůbec i řadit cokoli do kategorií a hodnotit namísto pozorovat, vybírat si a přijímat, považuji za zcestné, ačkoli přiznávám, že je to těžké. Mám melancholickou náladu.

J
18. 11. 2000
Dát tip
J

JiKo
18. 11. 2000
Dát tip
J na hrad !!!

Roll
17. 11. 2000
Dát tip
Povedený únik.

JiKo
13. 11. 2000
Dát tip
24.6. mám narozky kdyby ste zase mysleli že to je autobiografie :-)) /zdravím J:-)/

Albireo
13. 11. 2000
Dát tip
Kalinko, ta básnička je moc hezká, dej si ji jako dílo.

Merle
13. 11. 2000
Dát tip
smrtka mi šeptá: ty umíráš vole! no a co? kráva...

Ve čtvrtek. Rozhodně ve čtvrtek. Pokud nechceš umřít, vyhýbej se čtvrtku!

CZlovek
13. 11. 2000
Dát tip
Merle: Tak tohle by chtělo tipíka!!! :o)

Choromysl
13. 11. 2000
Dát tip
Vynikající ! dávám tip !

Grim
12. 11. 2000
Dát tip
A musí?

JiKo
12. 11. 2000
Dát tip
Grim: teoreticky ne, ale prakticky ?:-))

zolli
12. 11. 2000
Dát tip
Kolo života. V koloběhu smrti. Běž neutečeš!

JiKo
12. 11. 2000
Dát tip
šššfff hň hň hň

proto
12. 11. 2000
Dát tip
Běž Lolo, běž ! (haiku s otázkou jsem viděl poprvé, díky)

Kovi
12. 11. 2000
Dát tip
přijde až jí dáš znamení..

Albireo
12. 11. 2000
Dát tip
moc veselé to teda není.

Falka
12. 11. 2000
Dát tip
Všechno nejlepší V tomto roce i příště Kdo ví kolikrát...

bobotic
12. 11. 2000
Dát tip
Už i JiKo stárne? Tak to před smrtí je utíkat marné Ách jo. :-))

kalinka
12. 11. 2000
Dát tip
Nad šestadvaceti svíčkami mlčky a neradostně přijímám "kondolence"... Vrbička o rok níže skloněná míň ohebná je víc praská ..i to je láska!:o(

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru