Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Smiešna story: Svet

04. 02. 2005
3
0
2352
Autor
bohus

Story sa stala skoro súčasne s príbehom publikovaným pod písmenom Pé; sedemnásť sekúnd po odchode z putiky:

Sobota, siedmeho septembra:

Spisovateľ spolu so svojou spoločníčkou stretli spitého skúmateľa.
Skúmateľ spustil spŕšku sprostých slov
Skúmavo sledovali, srdečne sa smiali: "Somár starý!"

Skúmateľ sa spil silnejšie; stiahol sladký sekt. Stál? Sotva!
Spadol sťa sťatý strom.

Stúpali svižne spolu smerom sem.
Stáli, sluchom sledovali spev. Servilný spevák spieval songy sľubujúce sfalšovanú slobodu. Svoje sny snáď skoro stratil, spieva snobom. Stále samé sladké samby songy swingy :
"Skúste sladké slangoše, sladké slangoše, slangoše so slaninkou, slangoše so syrom; sú slangoše suché, svetové slangoše, sfetové slangoše! Skúste, spoluobčania!"
Spoluobčania sú sťa sfingy. Spevák skúša, stále spieva, spev sacharínový stimuluje stádo. Stádo sa smeje. Sú stratení.

Súčasne so spevákom sledujeme súdobého Saula, svedka sužovaného spasiteľským syndrómom. Schádza sa spoločnosť sledovačov, stádo slepých sluchovo sterilných somárov. Saul sa spýtavo srdí. Slová sú silné:
"Ste schopní sebareflexie, suchári? Skúste sa skúmať! Svoje svedomie stimulovať!"
Saul sporadicky stíchne. Smelo súka svoje stanovsko:
"Satan - skutočný sultán systému sveta! Sutana satana schováva skazenosť; skrýva skutočné svetlo, stíha stína spravodlivých. Spravodliví, skromní, slušní sedliaci sú stále sužovaní samoľúbymi sviňami! "
Saul sem-tam sleduje stádo. Skúma stoických sliedičov:
"Sledujte, spoluobčania: Staré spisy sme spoznali, skúsili – sú správne; saduceji so sobotistami sabotujú spisy svieže. Sme súperi? Sotva. sme spolu, spolu slúžme Stvoriteľovi!
Spoluobčania sú sťa sfingy. Saul skúša, stále súka slová:
"Statočný Syn svojho Stvoriteľa súdi smilníkov, Sybilu, spiacich svedkov, skazeného sudcu, sadistických skorumpovaných staviteľov svetových systémov."
Spoluobčania sa strácajú, sú stratení.

Spisovateľ spomína: Spolok spisovateľov sveta súkal sebavedomé samospravodlivé súdy, strúhal súcitný stav; skritizoval smutné strofy sklamaného spisovateľa: "Smola, sú strašné! Sorry, skúste spisovať sladké surrealistické skomoleniny, súdobé supermoderné spisy, správy senzačné. Staromódne sonety sotva stačia. Sympatická snaha, snáď sa stretneme..."

Stádo sa spíja. Sleduje surový sex, svinstvo : "Skurvená suka, stisni semenníky, sosaj semeno, sss..."

Stádo sleduje strieľačky, sondovanie skrytých stavov sfetovaných svetákov, skazené scény. Sú stratení.

Spisovateľa stíha stihomam. Schíza. Skúma sa: "Som sťa sladký soulový spevák? Som snáď sluha Stvoriteľov?Som skazený, som svätec? Som sebou samým?

Stretá sa so starými strašidlami, súži sa starosťami, sumarizuje: "Smer? Smrť. Samovražda. Sloboda. Stoici. Seneca. Slová..."

Situácia sveta - spätá so smrťou, strmý spád súvislostí, správy so Sumatry, situácia stredovýchodná, slovenská stupídnosť, sovietske spôsoby, severoamerická sila; spôsobuje spisovateľvi stesk, smutný stisk srdca; ( srdce - strašne sužovaný sval).
Seneca strieľal svojich súperov slovami; slovami smiešnymi, slobodnými slovami, slovami svätca súženého smiechom stupídnych stvorení. Stmieva sa.

Spisovateľ so spoločníčkou súložia. Skúšajú slastné stavy. Sú spokojní.
Súčasné sny sú splniteľné: "Spálňa, skrine, stoličky, stôl; servírujeme syr, sušené slivky, slepačie soté, slovenskú slivovicu."
Súložníci sa smejú.
Slávik slávi sobotu spevom.
Saul slúži stále.
Stádo spí.

Spisovateľ sedí, skúma súvislosti, súka slovné spojenia.
Sníva svoje sonety; spisuje selanky, symbolické scénky so svetonázorom sladkobôľnym. Striktné spôsoby slušného spisovateľa spolu so svedomitosťou spôsobia slávu.
Stane sa slávnym.
Sľubujem.
redandsharp
17. 08. 2005
Dát tip
Stane/m/ sa slávnym. Sľubujem. stip

Empty
04. 02. 2005
Dát tip
:-))))) Skvělé! To bych asi nevmyslel. Navíc je to velmi a vtipné a vůbec úplně super.... Jen to nejni drama:-)***

zaki
04. 02. 2005
Dát tip
**

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru