Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

požehnanie

06. 02. 2005
2
1
5593
Autor
zvedavec

požehnanie

zhora padá na zem,

a  lúče života

nebo bohato zasiela

 

vďaka

a nech sa nemýlim

 

všetko sa zelená

svet v pukoch nádeje

sa rozvíja

 

len

v púšti jedna rieka

vyschýňa


1 názor

Mě to právě tou slovenštinou oslovilo...

synáček
06. 02. 2005
Dát tip
Výlučné požehnání...? Pro někoho ano a pro někoho ne...? Je to tedy vůbec požehnání... není to selekce...?

Liso
06. 02. 2005
Dát tip
vylucne pozehnanie? :) Ved to v tej pusti vysycha voda (pozehnanie) vdaka lucom slnka (pozehnaniu) ... Nie je to skor obraz premiery pozehnania? :)

vesuvanka
06. 02. 2005
Dát tip
také mám z dílka pocit, ze pozehnání je jen pro nekoho, zatímco jinému se nedostává, je doslova opomíjen... je to jakási vycitka - proto bych mozná dala jiny název, ale jinak pekne napsané... *

Implicite
06. 02. 2005
Dát tip
pratele mozna ze to je tou slovenstinou, nevim...ale me to neoslovilo

synáček
06. 02. 2005
Dát tip
Liso: Ale, no tak… Vlastně… chceš-li, budeme tomu říkat tedy „přemíra požehnání“… ovšem v každém případě je poušť (a to nejenom pro mne) odjakživa spíš symbolem smrti… nežli krajinou nadmíru požehnanou… takže, nemáš tu pocit kotrmelce…?

Liso
06. 02. 2005
Dát tip
Moja poznamka je skor provokacia! :) Ja sam som zvedavy ako nam to zvedavec vysvetli :) A pust je miesto meditacie, kam sa obcas mozno utiahnut pred svetom, nie? ;)

synáček
06. 02. 2005
Dát tip
Liso: Chápu... a souhlasím :o))

Liso
06. 02. 2005
Dát tip
A je to mozno obraz nasho srdca... Darmo dostava premieru tepla, darmo rieku vody, ked poda nie je zdrava! :)

synáček
06. 02. 2005
Dát tip
Liso: Tomu nevěřím... není to vnucování... Bůh nikdy nikomu nemůže ublížit svou Láskou… (bylo by to přece kontraproduktivní!) je to jen (nekonečná) nabídka... Podíváš-li se (po světě), tak přece musíš nevidět, jak málo ji lidé skutečně využívají... (Sám za sebe se např. velmi stydím… i když se stále vroucněji snažím… tak jsem zcela evidentně velmi slabý, pokud jde využívání všech Jeho nabídek…)

synáček
06. 02. 2005
Dát tip
Liso: Promiň... já jsem to tam nakonec překombinoval, takže správně je: ", tak přece musíš vidět, jak lidé málo...". (Původně jsem chtěl asi psát "nemůžeš nevidět"...)

zvedavec
06. 02. 2005
Dát tip
Ďakujem za návštevu :) :) občas sa stáva, vlastne svet je tak zariadený, že niečo sa zmení a niekomu, niečomu sa začne dariť, inému - vďaka tomu istému - nie. Práve naopak. Je to osobné, o čom píšem, ale podstata napísaného je niečo podobné tomuto: Dnes som bola na vychádzke v lese, a na jednej vývesnej tabuli som si čítala, aké druhy vtákov v tom lese žijú. Žije tu aj jeden druh kane. Spomenula som si na jednu knihu, ktorá ma v detstve privádzala k slzám a úzkosti, kde sa tak rozprávkovo popisoval život zvierat a kaňa - to bolo v tej knihe - stelesnenie zla. Lebo večne ohrozovala chúdence nevinné vtáčatká. Chcela ich uloviť. O tom už sa v knihe nič nepísalo, ako trpí kaňa, ak sa nenaje, ako pohynú jej deti, ak nezahynú tie vtáčence, ktoré som ľutovala...

zvedavec
06. 02. 2005
Dát tip
a ešte: aj v púšti sú rieky, ja tak viem (odpovedám na námietku) - určite v tedy, ak raz za čas zaprší (rieky sa tvoria v čase pľúští a zamračenej oblohy) a potom MOŽNO sú miesta (také mám v predstave, alebo som to videla na obrázku?), skalnatá suchá pôda, bez vlahy a kdesi v hlbinách tečie tenký prúd rieky zarytý do hĺbok lenže ak začne pražiť slnko, voda stúpa ako para dohora - a potom neskôr zalieva i tie úrodné oblasti, i púšť - už nie ako rieka, ale je to niečo, čo z rieky vzniklo, je požehnaním a má cenu tým, že rieka nezostala riekou, ale sa vyparila (vzdala sa niečoho, zomrela?)...

Liso
06. 02. 2005
Dát tip
Synacek suhlasim! Ja som ani nemal na mysli vnucovanie... :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru