Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

múdry nenaletí...

10. 02. 2005
8
2
3900
Autor
zvedavec

Rozdeľuj a panuj!

 

Aké ľahké.

 

A ako ľahko použiteľné.

Navyše diabolské.

 

Podpichnúť je ľahké.

 

Omnoho ľahšie, ako konať v prospech celku. Ako spolupracovať.

Je hodnotou búranie? Len búranie?

 

Diabolské ťahy sa robia ľahko, ťažko sa robia tie, čo budujú.

Odpísať človeka je omnoho ľahšie, ako ZISŤOVAŤ, ako sa veci majú.

 

 

 

Poznámočka, poznámka.

Tak trochu podobná pravde. Ale len trochu. Aby vyvolala podozrenie.

 

Múdry zváži.

Múdry sa spýta obvineného.  Ale nie ako obvineného.

Múdry dá šancu obom.

 

Veď prečo?

Koho je to záujem?

 

Múdry nenaletí!!!


 

I ja viem vytvoriť obvinenie. Vytvoriť zdanie, že niekto je zloduch, škodca...

 

Nechcem.

Nie som služobníkom zla.

Aj keď toto je najľahšia cesta k odstráneniu sokov, k vytvoreniu zdania.

 

Múdry nenaletí.

2 názory

Moudrý nenaletí sám sobě na to, že by se chtěl k vlastní slabosti uchýlit

Krásně se vyjadřuješ, jak vytvoření pokřiveného zdání je jen prostředek odchýlit se od naslouchání tichému vnitřnímu hlasu, který naproti všem pochybám, nás vždy neomylně vede správně

Svoboda nepřichází z venku, ale zevnitř. Není co a koho bránit, ale je čas vzívat a pěstovat to silné a zdravé. 

Moudrost je jednoduchá a je moudré ji respektovat. Moudrost je neškodit silám, které nás unáší ke svobodě. Jen kvůli svému důležitému Já si stojíme v cestě. Moudrost je důvěřovat šancím, o kterých jsme včera ještě netušili. Moudrost je přidat se k úsilí povznést svého ducha tak jak rád sám volný září. Moudrost je čin, který dává i vrací sílu. 

Cestu si volí každý sám. Je to moudré. Jen tak každý ví, že za své rozhodnutí nese plnou zodpovědnost.


beda
12. 02. 2005
Dát tip
:-) *

vesuvanka
11. 02. 2005
Dát tip
TIP

Liso
11. 02. 2005
Dát tip
v 6. vete asi ma byt slovo "lahsie", nie? A 6. veta od konca obvinie -> obvinenie? (alebo obvinenie obvinie ako had v raji? ;) Odporucam Ti knizocku od V. Frankla o jeho pobyte v koncentracnom tabore... Je to o rieseni situacie, kde ide o zivot o to vychadzat nielen s SS-akmi , ale (este horsie) kapami s vlastnych radov... O klikach a lobby sluziacich na zachranu zivota, o tom ako "nenaletiet" a predsa najst silu zit... (teda ta kniha je skor o hladani zmyslu zivota a zmyslu cinov aj v takomto tazkom prostredi!!! :) O "psychoterapii" v prostredi koncentracneho tabora) Mas komplikovany problem! Asi nie je celkom mozne prezit (a podat dalej svoju dobru skusenost a dobre myslienky) ak clovek neuprednostni priatela, znamost a sam tak neskor nie je uprednostneny a zachraneny... Nenaletis a vyletis... (V. Frankl (sam prezijuc) vravi cosi ako: Ti lepsi koncentraky neprezili) Je to velmi zaujimava kniha! Napr. mna velmi oslovila pasaz, kde fotku totalne apatickych vaznov, hodnotenu jeho priatelom (Och to je strasne co sa s nimi dialo) a nim ako skor vyvolavajucu prijemnu spomienku na uzivanie si davok oddychu (~apatie) pri marodke... Ale tiez o vnutornej spokojnosti ked miesto uteku voli starostlivost o chorych s tyfom... Zakladnu pointu (este som nedocital) vidim v : "Co este caka zivot od Teba contra co Ty este cakas od zivota"... Rozumej zmysel zivota ako nieco co Ta presahuje... Ako poctivemu hinduistovi mi za tym smrdi zido-krestancina, ale je to kazdopadne inspirujuca myslienka! ;) Takze mozu byt pre Teba diabolske tahy prostriedkom ako dosiahnut zmysel zivota (nieco ziskat pre seba), alebo je zmyslom zivota sa im vzopierat a trpiet (zivot nieco ziska od Teba)? :) Alebo z ineho pohladu -> co k tomu evolucia? Nie je dolezite prispiet k prezitiu toho lepsieho (=mna a mojich moralnych odmietani diabolskeho) ? :))

zvedavec
11. 02. 2005
Dát tip
vďaka Vám. Liso, opravila som šiestu vetu, jasné, máš pravdu. Vďaka. Tá kniha by ma tiež zaujímala.

DRAHT
11. 02. 2005
Dát tip
Diabolské ťahy sa robia ľahko, ťažko sa robia tie, čo budujú. Odpísať človeka je omnoho ľahšie, ako ZISŤOVAŤ, ako sa veci majú. Moc krásně napsané. Líbí. TIP.

zvedavec
11. 02. 2005
Dát tip
a teraz som opravila aj obvinenie :) vďaka. je zaujímavé prečo niektorým sa stáva zmyslom života to, aby život získal niečo od nich. Prečo ale iní nachádzajú šťastie celkom inak? čo život získal odo mňa, môže byť naozaj spojené s tým, čo ja získam od života...s dobrým pocitom zo seba (silným príkladom je ten dobrý pocit z toho, kto sa pre chorých vzdal možnosti úteku.) Zaujímavá upútavka - už sama osebe je inšpiráciou

synáček
10. 02. 2005
Dát tip
T**

vesuvanka
10. 02. 2005
Dát tip
Múdry zváži. Múdry sa spýta obvineného. Ale nie ako obvineného. Múdry dá šancu obom. Múdry nenaletí!!! krásně napsané

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru