Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

z neba padá voda

13. 02. 2005
10
1
6378
Autor
zvedavec

Jeden z najpríjemnejších ľudí, akých som poznala, najochotnejších pomôcť, o kom by som to nikdy nepovedala, skončil svoj život dobrovoľne... myslím si, že niekedy stačí chvíľu pretrpieť, vydržať... a tiež, že dobré je neostať sám, ale rozprávať sa, veci potom nie sú tak zlé, ako sa vedia zdať

Z neba padá voda,

žalostné slzy sveta,

zatiahnuté navždy

až do úplného konca

 

mráz založil Zemi

putá mrazu zo skla,

a nikdy už pre život

novú šancu nedá.

 

...ľadový pancier

rastie, hrubne...

 

...

 

Pocity, čo chcú

mi byť vládcom!

 

Zo všetkých strán

prevraciam bezútešnú

chvíľu.

 

Som Tomáš,

ktorý do rán prsty

chce vkladať.

 

 

Hoci... môj rozum

 

tvrdí a hlása

 

že Slnko

 

nad dažďom svieti,

- tam vo výške -

a vietor fúka

a že onedlho príde.

 

Odženie mraky.

 

Že taký je zákon.


1 názor

Barbar
11. 03. 2005
Dát tip
Východní mudrci............... ........úplní hlupáci............... .......dokonal svoji úlohu na zemi a odešel.

zvedavec
15. 02. 2005
Dát tip
to bude tým, že kafrem do remesla hasičom - že mi chvíľami vôbec nezapaľuje! O čele sa mi ani nesnívalo...:))) nevadí...;) a jasné, sú veci, ktoré nemožno RIEŠIŤ slovom, predsa však, keď sa pridruží ešte aj samota - pre mňa by to bolo určite horšie, myslím si.

Liso
14. 02. 2005
Dát tip
Su veci, ktore sa nedaju liecit, su vahy ktore sa nedaju uniest ani spolocnymi silami... (ale nie su take boje, ktore by sme mali vzdavat, zvlast ak bojujeme za druhych...) A mozno nam tazko citat na cele, ze sme schopni pocuvat, nie? Nie je to tiez nasa chyba? (tip)

zvedavec
14. 02. 2005
Dát tip
Sú veci, ktoré sa nedajú liečit, viem, ale predsa sa mi zdá, že uniesť sa dá aj to neliečiteľné, alebo inak nezvrátiteľné spoločnými silami aspoň ľahšie. Práve na také veci by som nerada ostala, ak by prišli, sama. a to "na cele" - myslíš väzenskú celu? nepochopila som Tvoju poznámku.

Liso
14. 02. 2005
Dát tip
:) Myslel som, ze nemame na čele napísané že sme ochotní a schopní počúvať. A co sa tyka dusevnych bolesti mam taku predstavu, ze ani keby sme sa dali obaja dokopy, nevytrhneme eifelovku z korenov... A ze ak niekto ma zapal trojklaneho nervu, darmo ho budeme hladkat hodiny po hlave, zvonka nezastavime tu bolest ktora je vo vnutri... Ano sme tak stavani, ze su problemy, ktore sa daju vypocut, su bolesti, ktore sa daju vyplakat, ale su na tomto svete zle veci na ktore puhe slovo nestaci... A ... cotyvies? Mozno ten Tvoj znamy odisiel vyrozpravany , vypocuty a zmiereny, mozno ze aj s "rozhresenim" a "pozehnanim"!

Candy
13. 02. 2005
Dát tip
Moc se mi líbí, hlavně v kontextu s prologem , který mi je bližší než bych si sama přála...ale co když ta chvíletrápení trvá dleší dobu než dokáže člověk snést a nemá si s kým popovídat...?*

super tip

obsidián
13. 02. 2005
Dát tip
Je to moc krásně citlivě napsané, zaujaly mě metafory deště, větru a slunce, které tam ve výšce nad deštěm svítí a že přijde a odežene mraky... bohužel prolog velice smutný.... kéž by tomu, kdo Ti dal inspiraci pomohla tam.... dávám veliký TIP a ráda bych dala V, ale zase mám poruchu na svém nicku a nemohu se na něj přihlásit.... (vesuvanka)

zvedavec
13. 02. 2005
Dát tip
Candy: nakoniec aj tu (vo mne) je jeden človek, s ktorým sa dá rozprávať (nech by ten trápiaci sa mal na rováši - vlastne hocičo, alebo nech by ho privalilo akékoľvek trápenie) - viac hláv, viac inšpirácie, viac rozumu, nápadov. Inak, verím, že takých, čo by sa ochotne stali "uchom" je veľa, na vlastnej koži som okúsila, že ľudia sú omnoho ochotnejší počúvať, ako by sa zdalo. Netreba sa podľa mňa hanbiť, rozhodne nie, požiadať o niečo také. Ak trápenie trvá pridlho - myslím si, treba jednak predsa len vydržať a potom hľadať východisko, ktoré možno vyplynie z toho rozhovoru s niekým iným. Ja som dotyčného nepoznala až tak zblízka, ale mala som tisíce dôvodov mať ho rada. Nikdy som nebola "uchom" - nemôžem ísť za niekým, koho stretávam len pracovne a povedať mu, že budem ho počúvať, ale počúvala by som rada - netušila som, bol to navonok neskutočne pohodový a vyrovnaný človek. vďaka Vám.

Nicollette
13. 02. 2005
Dát tip
snad beze slov * * *


synáček
13. 02. 2005
Dát tip
Je mi to moc líto... T****

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru